Gravid i voksen alder

Jeg blir 36 år 2 uker etter at nr 2 kommer til verden i juni. Fikk første da jeg var 33

Føler meg ikke gammel. Ble gravid på første forsøk begge ganger og har hatt helt komplikasjonfrie svangerskap. Jobbet til siste dag.
 
Jeg blir 36 år 2 uker etter at nr 2 kommer til verden i juni. Fikk første da jeg var 33

Føler meg ikke gammel. Ble gravid på første forsøk begge ganger og har hatt helt komplikasjonfrie svangerskap. Jobbet til siste dag.
Åh, så godt å høre! Jeg tror nok det skal gå helt fint egentlig, selv om jeg er 36 år. Foreløpig er jeg i veldig god form i alle fall (7+3 idag). Litt småuggen, og ømme pupper, og jevnt med stikkinger etc, men appetitten er fin (jeg har som regel alltid god appetitt, selv når jeg er sjuk), jeg går rundt en mil med tur hver dag. Eneste som er litt slitsomt er at jeg sliter med søvnen.

Er såpass voksen at det å gå på byen etc ikke blir noe savn, og vi er allerede veldig mye hjemme, for har hund, så det blir ikke den store forskjellen der liksom- bare MYE mer å gjøre da, såklart! Har reist masse, bodd i utlandet og føler meg ganske "selvrealisert" allerede, så kanskje det blir lettere enn om jeg hadde vært 23 år, og fortsatt hatt veldig mye jeg ville gjøre av andre ting.
 
Vet ikke om jeg regnes som gammel, men føler meg gammel da. 31 år, og venter nr4.
 
Jeg blir 38 i sommer.
Tenker dere alle å ta de testene vi vil vi få tilbud om? evt hvorfor/hvorfor ikke?
 
Jeg blir 38 i sommer.
Tenker dere alle å ta de testene vi vil vi få tilbud om? evt hvorfor/hvorfor ikke?
Hvis jeg kunne så ville jeg tatt de som er ultralyd og blodprøver (ufarlige) . Morkake/fostervann kun hvis sannsynligheten for alvorlig feil er større enn risikoen ved de testene.
 
36 år og venter barn nr 3. Har 2 gutter fra før på 3 og 4 år. Samboer er nesten 10 år eldre en meg så føler vi er litt gamle
 
Litt usikker- skal til legen mandag om en uke, så tenkte å spørre henne da. Tidligere har det vel vært sånn at 38+ får tilbud om NIPT-testen i Norge blant annet. Men for min del er det for seint å få den hvis de starter med det etter 1. juli, for da er jeg i uke 13. (For tidlig til å få den innen grensa for selvbestemt abort altså- man kan jo likevel ta den...) Hadde egentlig planlagt å dra til Sverige og ta den, men nå blir det ikke sånn med corona-restriksjoner og sånt.

Mulig det er noe tettere oppfølging på oss "gamlinger"? Er vel en del ting som det er større risiko med for oss- kanskje noen av de her som har flere barn vet?

Du kan bestille Nipt testen fra Danmark (ultralydklinikken.dk) og få den sendt hjem i postkassen nå pga korona. Det følger med en konvolutt som du sender blodprøven inn med. Det er egentlig mye enklere enn å måtte reise til Sverige/Danmark :) Jeg har fått mitt testkit og skal sende inn neste uke når jeg er 9 uker på vei :)
 
Du kan bestille Nipt testen fra Danmark (ultralydklinikken.dk) og få den sendt hjem i postkassen nå pga korona. Det følger med en konvolutt som du sender blodprøven inn med. Det er egentlig mye enklere enn å måtte reise til Sverige/Danmark :) Jeg har fått mitt testkit og skal sende inn neste uke når jeg er 9 uker på vei :)
Jeg er 7+6 idag, så vet ikke om jeg rekker å få det i tide da?

Leste også noe om at folk har hatt problemer med sending, men ikke sikkert det gjelder alle da?
 
Jeg er 7+6 idag, så vet ikke om jeg rekker å få det i tide da?

Leste også noe om at folk har hatt problemer med sending, men ikke sikkert det gjelder alle da?

Det tok bare 4 dager å få kittet fra Danmark så jeg tror du har god tid.
Det er veldig skikkelig opplegg med alle papirene. Klinikken bestiller alt og ordner med frakten, det eneste du må gjøre er å bestille tidspunkt for henting med UPS. Jeg har booket min henting til neste uke og ikke møtt på noe problem ennå. Du får en konvolutt med en slags frysepose i som er tilrettelagt for å sende blodprøver i. Jeg vet noen hadde problemer med at ultralydklinikken satte seg selv som avsender, men alle papirene jeg har fått så står mitt navn og adresse som avsender.
 
Det tok bare 4 dager å få kittet fra Danmark så jeg tror du har god tid.
Det er veldig skikkelig opplegg med alle papirene. Klinikken bestiller alt og ordner med frakten, det eneste du må gjøre er å bestille tidspunkt for henting med UPS. Jeg har booket min henting til neste uke og ikke møtt på noe problem ennå. Du får en konvolutt med en slags frysepose i som er tilrettelagt for å sende blodprøver i.
Oi så bra- skal sjekkes ut! Tar du blodprøve hos fastlege da?
 
Oi så bra- skal sjekkes ut! Tar du blodprøve hos fastlege da?

Ja, snakket med fastlegen og de var villig til å ta den. Du kan risikere de sier nei, så da må man eventuelt spørre noe bekjendte som jobber i helsevesenet om hjelp. I kittet følger alt med for å ta blodprøve selv, inkl nål.
 
Back
Topp