GRØNT LAG, Slankekrigen!!

jeg er forkjølet for tiden, og det tærer litt på motivasjonen. Men når jeg veide meg i dag veide jeg noen gram mindre enn  forrige uke, så det er bra. Har gått mange turer med vogna denne uka, og rundt meg er det mange bakker. Har et spm til deg Nnem; angående sånn lavkarbo-kosthold. Hva skjer når man slutter med det? Vil man da fort gå opp det man har gått ned? Hvis du vet da!?

Målet mitt er forresten å komme under 75 kg innen slankekrigen er over. Hadde jo håpet å komme meg under 70 til jul, men det går saaakte for tiden. Håper det løsner snart!

*OiOi* skrev:
jeg er forkjølet for tiden, og det tærer litt på motivasjonen. Men når jeg veide meg i dag veide jeg noen gram mindre enn  forrige uke, så det er bra. Har gått mange turer med vogna denne uka, og rundt meg er det mange bakker. Har et spm til deg Nnem; angående sånn lavkarbo-kosthold. Hva skjer når man slutter med det? Vil man da fort gå opp det man har gått ned? Hvis du vet da!?

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg har gått på lavkarbo siden januar og hadde en pause i juli. Spiste alt, ingen grenser. Da jeg begynte igjen 1 aug var jeg + 7 kg på vekta. Noen klarer å holde vekta, andre som meg går opp. Alt det var nok ikke fett, men en del vann. Har gått ned det jeg gikk opp nå. 

Hvis du vil gå på lavkarbo og gå over til høykarbo råder jeg deg til å begynne smått med høykarbo varer. Se hvordan det påvirker vekta.  
Jeg kommer mest sannsynlig å spise lavkarbo så lenge jeg lever.

Heisann:)
Her er det full gass for tiden, så rekker bare å svitsje sånn fort innom bv på kveldene.. Men men.. Dette er heldigvis bare for en periode.. Så blir bedre om en ukes tid heldigvos.

Trente på søndag og er enda forferdelig stiv.. Det var veldig hard trening, og jeg var nesten kvalm når jeg kom hjem.. Gikk endel på kjærnemuskulatur og muskler en a´sjelden trener... Og for å si det sånn... De kom fram...

Dag 2 klarte jeg nesten ikke å reise meg, sette meg, trapper gikk jeg vaggende... Huff huff huff... Men litt godt og kjenne at det virker da...:) Tørr ikke å melde meg opp på den timen igjen på søndag nei... Takler bare ikke en sånn uke til... :S

Tror jeg heller får trene litt andre timer...

Lagde meg forresten noen gode lapper til kvelds i går. Av egg, fløte, smør, kokosmel og litt salt... De ble veldig gode, spesiellt med salami til pålegg.. Skulle være sukrin i, men den droppa jeg.. Anbefales til dere som går på lavkarbo:)

Leser at dere er så flinke til å løpe på tredemølle.. Jeg er imponert altså,.... Skulle ønske jeg også kunne være så flink:)

Nnem skrev:

*OiOi* skrev:

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg har gått på lavkarbo siden januar og hadde en pause i juli. Spiste alt, ingen grenser. Da jeg begynte igjen 1 aug var jeg + 7 kg på vekta. Noen klarer å holde vekta, andre som meg går opp. Alt det var nok ikke fett, men en del vann. Har gått ned det jeg gikk opp nå. 

Hvis du vil gå på lavkarbo og gå over til høykarbo råder jeg deg til å begynne smått med høykarbo varer. Se hvordan det påvirker vekta.  

Men er det noe særlig da? Å leve på lavkarbo? Jeg har virkelig ikke peiling altså, og spør ikke for å angripe deg på noen måte. Har aldri prøvd, men i det siste så har jeg lest litt her inne og blir selvfølgelig nysgjerrig. Googlet litt også. Er du i Ketose som man snakker om? Leste om å ta pauser en gang i uka for at kroppen skulle hente seg inn igjen.

i går løp jeg 5 km på litt over 30 min :D. Ny rekord og et stykke på veien om 1 mil på en time^^. ellers har jeg begynt å grue meg til jeg skal trekke ei visdomstann i neste uke :s. Har skikkelig tannlegeskrekk, men tanna må ut, så det er ikke så mye å gjøre med det gett.

*OiOi* skrev:

Nnem skrev:

*OiOi* skrev:

Men er det noe særlig da? Å leve på lavkarbo? Jeg har virkelig ikke peiling altså, og spør ikke for å angripe deg på noen måte. Har aldri prøvd, men i det siste så har jeg lest litt her inne og blir selvfølgelig nysgjerrig. Googlet litt også. Er du i Ketose som man snakker om? Leste om å ta pauser en gang i uka for at kroppen skulle hente seg inn igjen.

Skal være helt ærlig. Det eneste jeg virkelig savner er ris. Savner også hvordan hvetemel og sukker sammen smaker i bakst, men får vondt i magen av det og  holder meg derfor unna.
Er egentlig ikke noe vanskelig å leve på lavkarbo. Ser nok ganske innviklet ut, men er det ikke. Vi spiser jo ganske variert og man må også huske på at det varierer jo hvilken retning innenfor lavkarbo man følger. Fedon lindberg f,eks bruker noe ris hvis jeg ikke tar feil, også brød. Tenker naturris og lavkarbobrød.

Nei, går helt fint å spørre . Jeg var selv ganske skeptisk i begynnelsen. Skal dette virkelig få meg til å gå ned i vekt, hva med blodårene o.l. Jeg er nok i ketose, men har ikke sjekket denne runden. Jeg har valgt å "kjøre på" med mindre karbohydrater. Jeg teller heller ikke antall karbohydrater, men regner med at jeg ligger mellom 20-30 karbs om dagen.

Det med å ha noen høykarbodager i uka, er ganske splittet tema inne på lavkarbo.no. Jeg har valgt å ikke gjøre det, for da riskerer jeg søtsug, evt ute av ketose og kan bli vanskelig å komme tilbake i kostholdet igjen. Det får egentlig være opptil den enkelte.

Når det gjelder vekttap, varierer den også. Det sies at de som har mye å gå ned opplever å rase ned i vekt. Jeg har mye, men raser ikke ned i vekt. Jeg har gått ned ca 11 kg og er ganske fornøyd med det. Målte meg også 4 steder rundt kroppen ved start og har gått inn sist jeg målte ca 44 cm. Jeg har gått ned ca en str i klær og huden min er ikke så tørr og spruken lengre. Jeg har mer energi og magen fungerer som den skal.

Det ble en lang tråd det

Håper formen er bedre *OiOi*!!!!
Og så flink du er til å jogge Julita!!!!

Her går det så det suser:P Haha.. Er så mye å gjøre på jobb, for jeg får så mange ekstra oppgaver ifht de jeg egentlig skal gjøre!
Men jeg synes det er VELDIG kjekt, og det er litt trist at det bare er ett vikariat. I dag har jeg søkt på en stilling som resepsjonist ett annet sted, og håper virkelig at jeg får den. Selvom det er mye kamp om jobbene. Jeg jobber jo med AKKURAT det de ser etter i den stillingen nå, og det må jo være en positiv ting!

Ellers fikk jeg sjokk når jeg gikk på vekten i dag, under snikveiingen. Håper virkelig det holder seg over helgen, men tviler litt:P
Jeg hadde i allefall 75kg først på vekten, OG har endelig gått ned 20 kg:D:D:D:D JEG ER SÅ GLAD!!
Helt utrolig! Hadde aldri i mitt liv trodd at jeg skulle klare det når jeg startet å slanke meg i januar, forå si det sånn!

I kveld skal sambo og jeg ut å spise, og jeg gleder meg veldig:) Vi skal på Steakers, og jeg har aldri spist der før. Så det skal bli godt:) Lenge siden vi var ute å spiste sammen sist!!
I morgen er det jobb fra 10-15, før jeg skal til byen å møte ei venninne. Shoppe litt og så blir hun med hjem til oss på middag.
På søndag får vi middagsbesøk, så det er jammen emg en travel helg!

Og kos deg i dåp i morgen, Nnem:D
Ha en superfantastisk helg jenter:D

Håper vekta holder seg til mandag, Christine :D

Supert jobba og jogga, Julita. :)

Håper det går bredre nå *OiOi*.

Takk, Christine. Skal prøve å holde meg unna kakene i morgen. Gikk på vekta som vanlig og håper den holder seg til mandag, men håper uansett på nedgang.

Ser kanskje ut som nedgang her visst vekten holder seg til mandag. Sjekket i mårres og da hadde jeg gått ned 800g:-) jeg som trodde det ble oppgang pga tante rød:-P men har begynt å drukket minst 2,1 liter med vann om dagen nå da.:-) og jeg drakk kanskje 0,5 liter om dagen før:-D

er fremdeles litt tett i pappen, men det går greit! I går gikk jeg 1 time 15 min i regnvær og vind med vogna. Og det samme i dag, men i strålende sol. Foretrekker det siste, men man føler virkelig man har gjort en innsats når man går i drittvær. Snikveide meg i mårrest jeg og, men her stoppet vekta på det samme som mandag. Håper å hjelpe laget litt, så skal prøve å få inn en runde med vogna i morgen også. Kjipern med derre mensen greiene for dere jenter, er så heldig at den ikke har kommet tilbake ennå her. Gutten er 8 mnd nå, så den er vel like rundt hjørnet. Så bra at dere andre ligger godt an med veiingen, håper alle på laget får fortsette videre etter mandag også.

Lykke til hos tannlegen Julita, er ikke noe gøy med visdomstenner. Har operert ut 3 stk jeg pga at tannlegen ikke torde å trekke. Men du får trøste deg med at det er veldig godt å bli kvitt dem!

Ha en super helg folkens

Ja, vann er veldig viktig, GreteRenate! Jeg drikker vel mellom 3-4 liter hver dag i hverdagen. Ikke så flink i helgene, og det er jo litt dumt. i dag skal jeg drikke masse vann! Hehe..

Nå ligger sambo å sover, for han var hjemme kl 0530 i natt. Jacob og jeg skal i Åpen Hall i 1130tiden og kl 1500 får vi middagsgjester. Vi skal spise taco, og det er jo ikke så usunt. Skal ha med kyllingkjøttdeig, så da er det jo enda litt sunnere:P

I går var jeg på jobb, og etter jobb var jeg på en liten shoppingrunde. Rakk å bruke litt penger selvom vi hadde under 1,5 time på oss:P Kjøpte meg en topp, en ytterjakke, en bukse, en strømpebukse og en tykk cardigan:D
Toppen, jakken og strømpebuksen var i M. Cardiganen og buksen kjøpte jeg på BikBok og cardiganen er i SMALL:O Og buksen i 29... HERREGUD. Fikk helt sjokk når jeg fikk på meg det. Har ALDRI brukt den str. før, så det var moro:D Den er jo litt trang, men de sa at om man får igjen knappen kan man ikke kjøpe den i en større:P

Nå skal jeg shine huset litt, slik at vi slipper å stresse med det etterpå. Også håper jeg at jeg orker og gidder å trene i kveld:P
Har gått litt opp igjen, men regnet med det etter middagen ute på fredag:)
Har dere noen feeling på vekten i morgen da, utenom dere som har snikveid:P Kanskje alle gjør det:D?
Ha en fin søndag, jenter!

ja fant ut at vann er veldig viktig, værtfall når man prøver å gå ned i vektmen skal slutte med røyken nå da så blir spennende å se om det går opp igjen dahar røyket så veldig mange mnd. 4 mnd ca. før jeg begynte igjen så var jeg røykfri i 1år. men gikk ikke opp i vekt daså lov å håpe om at jeg ikke gjør det nå eller

I dag har jeg bursdag!! Fyller 26 år. Tatt det ganske rolig. Har laget muffins til de andre og lavkarbo kake til meg selv. Snikveide meg igjebn og håper det holder seg til i morgen.

Ønsker alle en fin søndag videre :)

GRATULERER SÅ MASSE MED DAGEN Nnememoticon emoticon  håper du får en kjempe fin dag!

Da tar jeg natta jeg jenterhar ei syk lita jente og en liten gutt som sliter med tenner, så trenger nok søvnen masse lykke til i morgen da håper alle oppdaterer og at alle får en nedgang

0,3 kg ned denne uken. Er litt skuffet over min egen innstas matmessig. Blitt mer godis igjen den siste uken, og det går jo ikke. Men jeg har gått tur på 1 time og 15 min fredag, lørdag og søndag så det er nok det som redder nedgangen min denne uken. Håper alle dere andre på laget får oppdatert i dag og at dere har fiine tall å komme med!

I dag veide jeg 75,7 kg! Det vil si -0,6kg ned og 0,78%. Veldig fornøyd! Så nå har jeg gått ned 20,1kg siden jeg startet å slanke meg i januar!

Jeg er hjemme i dag, med Jacob. Han hadde feber igjen i natt.. Men nå er han kvikk og rask, så det blir barnehage i morgen!

I går kveld fikk vi oss en VÅT overraskelse her hjemme. Sambo var hos en kamerat og skulle på kino. Vi hadde hatt middagsbesøk, så etter at Jacob var lagt satte jeg på oppvaskmaskinen. Hørte noen rare lyder fra kjøkkenet etter en god stund og gikk inn der. Så at det piplet vann frem fra under kjøkkenbenken!!!
Skrudde av oppvaskmaskinen og ringte sambo. Fikk dratt vekk platene nærmest gulvet og der var det MYE vann! Gikk ned og tenkte at om vannet rant ned så kom det på vaskerommet, der var det ingenting. Men mens jeg sto der inne hørte jeg lyder fra badet. Gikk inn der og det rant vann ned gjennom taket og hele baderomsgulvet var vått:( Det rant igjennom skjøtene i taket og rundt spottene.

Så vi må nok bytte tak på badet, kanskje gulvet på kjøkkenet.... Så på avløpsslangen fra oppvaskmaskinen, og den er blitt gnagd på:O:O:O:O Det er det verste med hele greia, at det har vært gnagere inne under kjøkkenet. Sambo sa at det har visst blitt observert rotter i borettslaget, pga de graver mye her nå, og holder på med etterisolering av bl.a vært hus. Helt jævelig ekkelt spør du meg!!! Fy f**n....
Så håper at ting ordner seg fort, og det er jo borettslaget som må ordne opp i dette, for rottene er jo ikke vårt problem.
I tillegg er det nesten 30grader i stua og på kjøkkenet nå, for vi har måttet satt på vifteovnen på 32 grader på kjøkkenet i håp om å redde gulv og veggen inn mot stua, da vannet har trekt seg litt oppover der..  *happyhappy*
Nå skal det i tillegg nevnes av hele huset er nyoppusset, etter at vi kjøpte det for ett år siden. Flyttet inn i desember etter 3 måneder med oppussing, også er det her takken liksom..

En god ting som skjedde i går da, var at svigers var innom med årets julegave:D
De har spandert sydentur på alle barn/samboerne og barnebarn, til ett All Inclusive hotell i Egypt:D:D Så vi skal dit en uke i februar! Så da skal jeg være fit i kroppen, med bolle i ovnen:P Haha..

Back
Topp