jeg er forkjølet for tiden, og det tærer litt på motivasjonen. Men når jeg veide meg i dag veide jeg noen gram mindre enn forrige uke, så det er bra. Har gått mange turer med vogna denne uka, og rundt meg er det mange bakker. Har et spm til deg Nnem; angående sånn lavkarbo-kosthold. Hva skjer når man slutter med det? Vil man da fort gå opp det man har gått ned? Hvis du vet da!?
Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg har gått på lavkarbo siden januar og hadde en pause i juli. Spiste alt, ingen grenser. Da jeg begynte igjen 1 aug var jeg + 7 kg på vekta. Noen klarer å holde vekta, andre som meg går opp. Alt det var nok ikke fett, men en del vann. Har gått ned det jeg gikk opp nå.
Hvis du vil gå på lavkarbo og gå over til høykarbo råder jeg deg til å begynne smått med høykarbo varer. Se hvordan det påvirker vekta.
Jeg kommer mest sannsynlig å spise lavkarbo så lenge jeg lever.
Men er det noe særlig da? Å leve på lavkarbo? Jeg har virkelig ikke peiling altså, og spør ikke for å angripe deg på noen måte. Har aldri prøvd, men i det siste så har jeg lest litt her inne og blir selvfølgelig nysgjerrig. Googlet litt også. Er du i Ketose som man snakker om? Leste om å ta pauser en gang i uka for at kroppen skulle hente seg inn igjen.
Skal være helt ærlig. Det eneste jeg virkelig savner er ris. Savner også hvordan hvetemel og sukker sammen smaker i bakst, men får vondt i magen av det og holder meg derfor unna.
Er egentlig ikke noe vanskelig å leve på lavkarbo. Ser nok ganske innviklet ut, men er det ikke. Vi spiser jo ganske variert og man må også huske på at det varierer jo hvilken retning innenfor lavkarbo man følger. Fedon lindberg f,eks bruker noe ris hvis jeg ikke tar feil, også brød. Tenker naturris og lavkarbobrød.
Nei, går helt fint å spørre

. Jeg var selv ganske skeptisk i begynnelsen. Skal dette virkelig få meg til å gå ned i vekt, hva med blodårene o.l. Jeg er nok i ketose, men har ikke sjekket denne runden. Jeg har valgt å "kjøre på" med mindre karbohydrater. Jeg teller heller ikke antall karbohydrater, men regner med at jeg ligger mellom 20-30 karbs om dagen.
Det med å ha noen høykarbodager i uka, er ganske splittet tema inne på lavkarbo.no. Jeg har valgt å ikke gjøre det, for da riskerer jeg søtsug, evt ute av ketose og kan bli vanskelig å komme tilbake i kostholdet igjen. Det får egentlig være opptil den enkelte.
Når det gjelder vekttap, varierer den også. Det sies at de som har mye å gå ned opplever å rase ned i vekt. Jeg har mye, men raser ikke ned i vekt. Jeg har gått ned ca 11 kg og er ganske fornøyd med det. Målte meg også 4 steder rundt kroppen ved start og har gått inn sist jeg målte ca 44 cm. Jeg har gått ned ca en str i klær og huden min er ikke så tørr og spruken lengre. Jeg har mer energi og magen fungerer som den skal.
Det ble en lang tråd det