Godt voksne prøvere (35+)

Jeg er 35 år, og vi tenker begynne å prøve på nr. 3! Spiralen skal ut til uka, spent på hvor lang tid det tar før kroppen er klar!
Håper dere slipper å prøve så lenge før spiren sitter :)

Er 35 år, ikke så aktiv prøver akkurat nå men har lyst å bli gravid med nr 4 ila året :-). Hadde vært perfekt å bli gravid med termin i august/september neste år. Men kan se ut som jeg kanskje er blitt gravid allerede

Er 35 år, ikke så aktiv prøver akkurat nå men har lyst å bli gravid med nr 4 ila året :). Hadde vært perfekt å bli gravid med termin i august/september neste år. Men kan se ut som jeg kanskje er blitt gravid allerede
Gratulerer ;)

Straks 37 her også, og prøver på nr 2. Hadde et tøft svangerskap med nr 1, og en MA for 5 uker siden. Håper det snart er vår tur med litt flaks og en spire som sitter helt til målstreken ❤️

36 i oktober. Prøver på nr 2. Begynte prøvingen I sep i fjor. Ble gravid i Jan men måtte avbryte pga ikke levedyktig forster og er i 5 pp nå.

Vil løfte opp denne litt ♡

Vi er sikkert fler voksne her inne nå også som prøver.

Fint å finne en egen tråd med "godt voksne" prøvere (35+).

Jeg er 36 år. Blir 37 i juni. Vi prøver nå på min nr 4 , felles nr 3. min drøm var fire barn, så koselig at mannen er enig ♡

Har blitt gravid svært lett tidligere, i grunn aldri vært aktiv prøver før nå.

Har nettopp vært gjennom PP2 og går nå over i PP3.

Dette skulle bli en spennende og positiv tid men jeg tar meg i å brått føle meg "gammel" (ikke følt sånn før!) og stresser litt i forhold til dette med alder

Er så mye "skrekk" på nettet om voksne prøvere, nedsatt fruktbarhet. Gjør meg bare stressa og deppa. Krysser fingre og tær for at dette skal gå bra og relativt raskt både for meg og dere - mine medsøstre ♡♡♡

Last edited:

Jeg er 36 år. Blir 37 i juni. Vi prøver nå på min nr 4 , felles nr 3. min drøm var fire barn, så koselig at mannen er enig ♡

Dette skulle bli en spennende og positiv tid men jeg tar meg i å brått føle meg "gammel" (ikke følt sånn før!) og stresser litt i forhold til dette med alder

Er så mye "skrekk" på nettet om voksne prøvere, nedsatt fruktbarhet. Gjør meg bare stressa og deppa. Krysser fingre og tær for at dette skal gå bra og relativt raskt både for meg og dere - mine medsøstre ♡♡♡

Vi har "gitt litt opp". Jeg blir 36 til sommeren, og har bare en eggstokk. Tror ikke vi får det til, men vi bruker jo ikke prevensjon, så vi håper jo enda.

Vi har "gitt litt opp". Jeg blir 36 til sommeren, og har bare en eggstokk. Tror ikke vi får det til, men vi bruker jo ikke prevensjon, så vi håper jo enda.
Får dere ikke noe hjelp?

Jeg har svart her tidligere men nå med oppdatering :) Blir 39 år om 6 måneder og prøver på tredje barn. Ble gravid i september(1.pp) men har mistet på nytt (hadde 3SAer,en senabort og en MA mellom første og andre barn) og nå går i tredje PP etter siste MA. Jeg skal ta progesteron støtte og klexane pga ser ut at hver gang jeg ikke brukte progesteron har mistet selv om gyn på StOlavs sier at støtte medisiner er bare tull:bored:Jeg håper at jeg blir gravid fort fordi jeg har mål å sove når jeg blir 45 år. :hilarious:

Jeg blir 36 til våren og har ikke holdt på så lenge. Men har hatt to SA siden september 2020. Har et barn født i 2019 som ble til på første pp så jeg holder motet oppe for oss gæmliser :-). Søsteren min fikk nummer 4 da hun var 41.

Vil bare si at jeg er 41 år og har termin i April med mitt 3. barn. :love2 Jeg var også veldig påvirket av alt det negative jeg leste å turte ikke glede meg før 3 mnd inn i svangerskapet.. Jordmor minnet meg på at det stort sett er de med negative erfaringer som skriver mye på nettet, og ikke de som det har gått knirkefritt for. Hun minnet meg også om at i vår besteforeldrenegenerasjon var det ikke unormalt å få sine siste barn i 40 årene.. (ofte nr 8-10 da men..) :notworthy

Masse lykke til, prøv å fokuser på det positive :Heartpink:Heartpink

Jeg er 37 (blir 38 i april), og prøver på nr.6 med samme mann:) Fikk første barn rett før jeg ble 30, og siste da jeg var 36, og har blitt gravid raskt hver gang hittil:) Er i PP6 nå, men tror ikke alderen spiller stort inn siden minsten bare er 17mnder. Er veldig individuelt dette med fertilitet og alder, men er enig i at det skrives mer om negative opplevelser enn positive på nett, så man kan jo få et litt skjevt bilde:) Jeg selv har ikke vært i forum etc før denne gangen, for har verken bekymret meg eller prøvd særlig lenge med de andre 5 barna, for det er jo stort sett når man trenger råd, et sted å lette tanker etc at det blir aktuelt:)

Masse lykke til, til dere alle!:joyful: Dette blir året:Heartred

Back
Topp