Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er 41 og gravid. Prøv å ikke tenk så mye på hva andre tenker. For alt du vet så tenker de positive tanker om det. Hvis noen er negative så drit i det. Ditt liv, din kropp, ditt barn. Vi er da meget godt rustet til å ivareta barn også i 40 årene, jeg er iallefall både roligere og klokere enn med første barnet da jeg var 26..Har nettopp blitt gravid og jeg er 40, gikk på første forsøk. Når jeg var yngre og prøvde å bli gravid så brukte vi flere år på å få barn. Så ikke alltid alder har noe å si har også en på 1 år som jeg fikk da jeg var 39 år
Men må si jeg kjenner litt på dette med alder jeg også, så redd hva folk vil si siden jeg er 40. Klarer ikke helt å glede meg på samme måte som det jeg gjorde da jeg var yngre. Men det er mer fordi jeg er redd for hva andre skal si.
Jeg tenkte også litt sånn sist, men så kom jeg på at jeg var 40 og for gammel til å bry meg om hva andre tenker. Hehe, det hjalp litt iallfall.Men må si jeg kjenner litt på dette med alder jeg også, så redd hva folk vil si siden jeg er 40. Klarer ikke helt å glede meg på samme måte som det jeg gjorde da jeg var yngre. Men det er mer fordi jeg er redd for hva andre skal si.
Er så enig i det du skriver om at det er mange fordeler med å være voksen mamma! Jeg var 18, 22 og 24 da jeg fikk gutta mine, og nesten 39 da jeg fikk lille snuppa Jeg kjenner faktisk kun på fordeler som mamma nå i voksen alder.. Svangerskapet og fødselen gikk også helt fantastisk bra! Jeg kjenner meg selv bedre, er roligere og tryggere på min rolle som mammaJeg er 41 og gravid. Prøv å ikke tenk så mye på hva andre tenker. For alt du vet så tenker de positive tanker om det. Hvis noen er negative så drit i det. Ditt liv, din kropp, ditt barn. Vi er da meget godt rustet til å ivareta barn også i 40 årene, jeg er iallefall både roligere og klokere enn med første barnet da jeg var 26..
Og gratulerer forresten!! .
Blir 40 år i år. Prøver på barn nr 2. Det har ikke blitt bortsett fra en kjemisk/ tidlig SA for ca ett år siden. Har brukt eggløsningstester flere pp og har bestandig hatt økning på strek over flere dager og positiv strek før den ble negativ igjen. Begynte å test denne pp syklus dag 12, men ikke antydning til noe økning. Er på syklus dag 18 nå. Kanskje el kom uvanlig tidlig? Har hatt mange el symptomer den siste uke. El slim og ømme pupper. Jaja, får ikke styrt det uansett.
Er ikke prøver lengre, men vil gjerne dele min historie. Jeg fikk storebror når jeg var 39 (samme år som jeg fylte 40). Relativt kort prøveperiode. Brukte pergotime (Clomid) for å øke sjansene og det fungerte. Prøvde en god stund på nr.2 og hadde også et par ferskforsøk med ivf og to fryseforsøk. Ble gravid én gang, som endte i MA. I magen nå har jeg lillebror. Han ble laget syklusen etter et ivf ferskforsøk. Jeg brukte Klomifen og ovitrelle den syklusen, men det kan tyde på at befruktningen skjedde uavhengig av de medisinene (termindato tilsvarer eggløsning typ rett etter menstruasjon, altså mange dager før jeg tok eggløsningssprøyte). Uansett, nå er jeg i uke 30 og har termin i slutten av mars. Er 43.5 år ved fødsel. Ønsker alle sammen masse lykke til! Jeg googlet «Gravid etter 40» sånn 1000 ganger og fikk alltid opp de kjipe historiene om at fruktbarheten synker markant i 30-åra og bla bla bla. Hvis man ser på fødselsrater før abort og prevensjon var tillat/tilgjengelig i Norge, så var det ikke helt unaturlig at damer langt opp i 40-åra fikk barn. I tillegg er det jo sånn at de fleste er ferdige med barnefødsler når de er i midten/slutten av 30-åra, så ikke rart at «fruktbarheten synker». Damene har i stor grad fått de barna dem skal ha. Er også lei av forklaringer som at «damer velger karriere og seg selv og sliter derfor med å få barn». Akkurat som om vi er alene om den avgjørelsen. Jeg skulle gjerne fått barn tidligere, men møtte ikke mannen i mitt liv før jeg var 35,5. han var ikke klar for barn da, så der var det nødvendig med en modningsprosess.
Uansett, heia alle sammen! Håper det lykkes for dere som prøver nå!
Er ikke prøver lengre, men vil gjerne dele min historie. Jeg fikk storebror når jeg var 39 (samme år som jeg fylte 40). Relativt kort prøveperiode. Brukte pergotime (Clomid) for å øke sjansene og det fungerte. Prøvde en god stund på nr.2 og hadde også et par ferskforsøk med ivf og to fryseforsøk. Ble gravid én gang, som endte i MA. I magen nå har jeg lillebror. Han ble laget syklusen etter et ivf ferskforsøk. Jeg brukte Klomifen og ovitrelle den syklusen, men det kan tyde på at befruktningen skjedde uavhengig av de medisinene (termindato tilsvarer eggløsning typ rett etter menstruasjon, altså mange dager før jeg tok eggløsningssprøyte). Uansett, nå er jeg i uke 30 og har termin i slutten av mars. Er 43.5 år ved fødsel. Ønsker alle sammen masse lykke til! Jeg googlet «Gravid etter 40» sånn 1000 ganger og fikk alltid opp de kjipe historiene om at fruktbarheten synker markant i 30-åra og bla bla bla. Hvis man ser på fødselsrater før abort og prevensjon var tillat/tilgjengelig i Norge, så var det ikke helt unaturlig at damer langt opp i 40-åra fikk barn. I tillegg er det jo sånn at de fleste er ferdige med barnefødsler når de er i midten/slutten av 30-åra, så ikke rart at «fruktbarheten synker». Damene har i stor grad fått de barna dem skal ha. Er også lei av forklaringer som at «damer velger karriere og seg selv og sliter derfor med å få barn». Akkurat som om vi er alene om den avgjørelsen. Jeg skulle gjerne fått barn tidligere, men møtte ikke mannen i mitt liv før jeg var 35,5. han var ikke klar for barn da, så der var det nødvendig med en modningsprosess.
Uansett, heia alle sammen! Håper det lykkes for dere som prøver nå!
Det blir spennende dager neste uke da, symptomjakt og tester håper det klaffer for dere denne gangDa er jeg i PP 7( PP 5 etter Kjemisk), og håper nå veldig på spire Er 3 dpo idag å første test ryker på søndag, da er jeg 7dpo. Har testet så tidlig som 6 dpo førhen, så er mulig testen da slår ut Men også testet positivt på 8 dpo og 9dpo Har så lyst på oktoberspire Blir 36 år i Mars, så ikke akkurat ei ungjente lenger