Godt voksne prøvere (35+)

Så godt med denne gjengen her. Godt å gå inn og lese deres historier framfor å Google rundt ..
Gir så god optimisme å være her inne :Heartpink:Heartpink:Heartpink

Nå skal jeg bidra med litt pessimisme dessverre, men den er nok for min del bare forbigående. Er nok fordi TR kom i dag etter stor tempdipp i dag tidlig (har tempet denne mnd). Har svært jevn og fin syklus , men klaffer visst ikke likevel og da kobler hodet mitt det automatisk til aldere.

Prøver på barn nr.4. Er 36 år, blir 37 til sommeren.

Er velsignet som har tre flotte barn fra før. De kom da jeg var 23, 27 og 29 sånn ca og kom på første PP og også to ganger uten at vi i det hele tatt prøvde på prevensjon.

Nå er jeg 36 og stiger i dag inn i PP4...
Det er jo ennå tidlig sånn sett, men frykten vokser da i meg og tanken om at jeg er for gammel. Den frykten har jeg hatt siden vi begynte å prøve på sistemann ... mannen ber meg bare om å slappe av, og han har jo rett. Men jeg får litt den følelsen av at jeg bare har lyst å droppe det hele. Heller vare være hun som fikk barna mine på første forsøk/ uten å prøve i stedefor å kjenne på denne følelsen hver mnd.

Er vel bare å riste bort de negative tankene, hente fram optimismen igjen og fortsette :love2:love2:love2

Så godt med denne gjengen her. Godt å gå inn og lese deres historier framfor å Google rundt ..
Gir så god optimisme å være her inne :Heartpink:Heartpink:Heartpink

Nå skal jeg bidra med litt pessimisme dessverre, men den er nok for min del bare forbigående. Er nok fordi TR kom i dag etter stor tempdipp i dag tidlig (har tempet denne mnd). Har svært jevn og fin syklus , men klaffer visst ikke likevel og da kobler hodet mitt det automatisk til aldere.

Prøver på barn nr.4. Er 36 år, blir 37 til sommeren.

Er velsignet som har tre flotte barn fra før. De kom da jeg var 23, 27 og 29 sånn ca og kom på første PP og også to ganger uten at vi i det hele tatt prøvde på prevensjon.

Nå er jeg 36 og stiger i dag inn i PP4...
Det er jo ennå tidlig sånn sett, men frykten vokser da i meg og tanken om at jeg er for gammel. Den frykten har jeg hatt siden vi begynte å prøve på sistemann ... mannen ber meg bare om å slappe av, og han har jo rett. Men jeg får litt den følelsen av at jeg bare har lyst å droppe det hele. Heller vare være hun som fikk barna mine på første forsøk/ uten å prøve i stedefor å kjenne på denne følelsen hver mnd.

Er vel bare å riste bort de negative tankene, hente fram optimismen igjen og fortsette :love2:love2:love2
Jeg kjenner meg litt igjen :) Jeg blir 38 i april, og har 5 barn med samme mann (prøver på nr.6 nå). Fikk første da jeg var (straks) 30, og yngste er 18mnder, så de er veldig tette. Har blitt raskt gravid etter cerazette/fødsel hver gang, men nå er vi i PP7.. Siden jeg var 35,5 sist jeg ble gravid, er det jo lite som tilsier at fertiliteten har blitt helt elendig siden det, men man vet jo aldri! Skal på en gyn-sjekk imorgen, og spent på hva han sier.. Ønsker i utgangspunktet ikke å ta medisiner siden jeg alltid har hatt lange sykluser men blitt raskt gravid allikevel, men er spent på om alt ser bra ut det nede eller om det er noe jeg bør gjøre;) Huff- føler med deg altså! Jeg pleier alltid bli litt nedfor rundt TR, men når det er over har jeg ny optimisme igjen:joyful: Ønsket mitt om nr.6 har iaf bare blitt større disse mndene vi har prøvd! :Heartred Spiren sitter nok snart, skal du se! :love2

Velkommen i gjengen, LinnSukkerspinn og Mamacita :)

mine to kom som overraskelse og i pp3, og jeg tenker en del på at det muligens blir en del vanskeligere og mer langtrukkent denne gang.
Jeg finner litt trøst i å vite at ei tippoldemor fikk sine to yngste barn i en alder av 43 og 46.
Ingenting er umulig :) jeg nekter å tro på at vi er for gamle i en alder av 38 år :)
(Håper denne optimismen holder til det sitter en spire.)

Tvi tvi på gyn-sjekk idag, Mamacita.

Velkommen i gjengen, LinnSukkerspinn og Mamacita :)

mine to kom som overraskelse og i pp3, og jeg tenker en del på at det muligens blir en del vanskeligere og mer langtrukkent denne gang.
Jeg finner litt trøst i å vite at ei tippoldemor fikk sine to yngste barn i en alder av 43 og 46.
Ingenting er umulig :) jeg nekter å tro på at vi er for gamle i en alder av 38 år :)
(Håper denne optimismen holder til det sitter en spire.)

Tvi tvi på gyn-sjekk idag, Mamacita.

Oi, så kult at hun fikk barn såpass sent!:joyful: Det var nok vanligere enn man tror siden prevensjon var annerledes på den tiden. Det virker som alt rundt fertilitet (og alder også) er veldig individuelt, så er jo bare å prøve så godt man kan uansett situasjon:) Jeg synes iaf selv det er lettere å tenke positivt selv om jeg har blitt skuffet når TR kommer;) Jeg ble gravid i PP7 med førstemann, og da var jeg 29år, mens de andre fire barna har jeg blitt gravid med ekstremt raskt! :joyful: Spent på gyn-sjekk i dag! Håper det er gode nyheter:rolleyes:

Da har jeg testet positivt:excited001 Hadde gitt opp alt håp å ventet på TR, men siden jeg har prompet helt insane i 3 dager, så måtte jeg bare teste seint igår kveld, testen ble svakt positiv:wideyed: Nå idag har jeg testet tydelig positivt:joyful: Ble 7 pp på oss, mista i kjemisk i pp 2. Så spiren satt i pp 5 etter kjemisk:) Nå håper jeg på terminspire:love7 Ønsker dere alle masse lykke til, og sender gravidstøv i massevis:Heartred:smiley-angelic003
20210204_085352.jpg

20210204_085323.jpg

20210204_074433.jpg

Da har jeg testet positivt:excited001 Hadde gitt opp alt håp å ventet på TR, men siden jeg har prompet helt insane i 3 dager, så måtte jeg bare teste seint igår kveld, testen ble svakt positiv:wideyed: Nå idag har jeg testet tydelig positivt:joyful: Ble 7 pp på oss, mista i kjemisk i pp 2. Så spiren satt i pp 5 etter kjemisk:) Nå håper jeg på terminspire:love7 Ønsker dere alle masse lykke til, og sender gravidstøv i massevis:Heartred:smiley-angelic003
Vis vedlegget 347807
Vis vedlegget 347808
Vis vedlegget 347809

hurra :) :) gratulerer, så kjekt :)
Håper spiren sitter hele veien til termin <3

Vis vedlegget 347807
Vis vedlegget 347808
Vis vedlegget 347809
Gratulerer så mye!! Håper det er en terminspire denne gang :dummy:
da kommer ikke vi i samme termingruppe :hilarious:
lykke til:happy:

Gratulerer så mye!! Håper det er en terminspire denne gang :dummy:
da kommer ikke vi i samme termingruppe :hilarious:
lykke til:happy:

Tusen takk:Heartbigred Håper sånn dette går veien:love7 hahah, nei, ble visst ikke slik, gitt:laughing002

Vis vedlegget 347807
Vis vedlegget 347808
Vis vedlegget 347809

Fantastisk, gratulerer så mye :Heartred:Heartred:Heartred Håper spiren sitter hele veien nå :Heartred

Hei damer!

Hentet fra FHI:
«Det er ikke kontraindisert å vaksinere kvinner som planlegger å bli gravid, men de bør informeres om at de bør unngå graviditet til de er fullvaksinert, og det har gått minst to uker etter andre dose. Rådet er basert på at enkelte kan ha bivirkninger opptil 1-2 uker etter vaksinasjon. Dersom en kvinne blir gravid i løpet av vaksinasjonsperioden, og ikke har kjent økt risiko for alvorlig forløp, bør den andre dosen utsettes til etter graviditet.»

Hva tenker dere om disse tingene? :)

Hei damer!

Hentet fra FHI:
«Det er ikke kontraindisert å vaksinere kvinner som planlegger å bli gravid, men de bør informeres om at de bør unngå graviditet til de er fullvaksinert, og det har gått minst to uker etter andre dose. Rådet er basert på at enkelte kan ha bivirkninger opptil 1-2 uker etter vaksinasjon. Dersom en kvinne blir gravid i løpet av vaksinasjonsperioden, og ikke har kjent økt risiko for alvorlig forløp, bør den andre dosen utsettes til etter graviditet.»

Jeg jobber ikke i helsevesenet, og er ikke i risikogruppen, så jeg tenker jeg venter med vaksinen til etter evt graviditet :) Det er jo ikke på planen at den øvrige befolkningen skal vaksineres enda, og innen den tid ‘regner jeg med’ å være gravid, og da er det jo ikke lov uansett:rolleyes:

Hei damer!

Hentet fra FHI:

De har ikke testet vaksinen på gravide, så det de vel derfor de anbefaler å vente. Jeg kommer nok uansett til å vente til etter jeg har født med å ta vaksinen, men nå jobber ikke jeg i helsevesenet heller :)

Vaksinen får vente til senere.
I min kommune har de såvidt begynt å tilby vaksinen til de over 80 år, så jeg tenker at det blir nok ikke min tur før til høsten en gang, og jeg håper at jeg er gravid til da. Så da må jeg vel vente enda lengre?

Hei Jeg hører også til her.
40 år og prøver. Kjæresten er yngre enn meg og ønsker seg veldig barn. Sa det er vel nå eller aldri. Jeg har barn fra tidligere forhold, men han har ikke.

Dessverre jobber han borte og er som regel ikke hjemme når jeg har El... Forhåpentligvis blir det slutt på dette snart ❤️

Hei :D
39år og pp 2 her :)
El var ca 23.02, så IKM blir 09.03 etter min beregning..
Litt varierende sykluser (25-27 dager..)

Back
Topp