Godt voksne prøvere (35+)

Jeg ble 37år i april, og prøver på nr.6:) Min eldste er 7år og min yngste er 11mnder, og har blitt utrolig raskt gravid alle gangene. Men nå som jeg ‘bare vil ha en til sistemann’, lar mensen vente på seg etter pilleslutt 15/4.. Jeg vet jeg er utrolig heldig som har så mange fra før, og har sikkert tatt litt for gitt at det skulle gå fort denne gangen også.. :oops: Men ønsket er like sterkt nå som det har vært de andre gangene!

Siden jeg har 5 fra før, kommer jeg ikke til å søke hjelp for å bli gravid. Har dog vurdert å dra til privat gynekolog for å sjekke at alt er som det skal hvis mensen lar vente på seg mye lengero_O

Ammer du, slik at det er grunnen til at hormonene er ute på tur? Hvordan var det med siste, tok det tid da før syklusen var normal? Testet for eggløsning?

Kjenner meg så utrolig godt igjen, ønsket er så sterkt når vi nå har mislykket en gang at jeg har gått helt inn i min egen "alt jeg kan tenke på er baby" boble... er 4 dpo i dag, sjansene er der, har bare overbevisst meg selv helt om at vi ikke vil få det til uten hjelp... jaja, får vel bare ta de laaaange ventedagene som de kommer...

Ammer du, slik at det er grunnen til at hormonene er ute på tur? Hvordan var det med siste, tok det tid da før syklusen var normal? Testet for eggløsning?

Kjenner meg så utrolig godt igjen, ønsket er så sterkt når vi nå har mislykket en gang at jeg har gått helt inn i min egen "alt jeg kan tenke på er baby" boble... er 4 dpo i dag, sjansene er der, har bare overbevisst meg selv helt om at vi ikke vil få det til uten hjelp... jaja, får vel bare ta de laaaange ventedagene som de kommer...

Jeg sluttet å amme for 1 uke siden- ammet vel ca.3/4g pr døgn frem til det- kun natt.. Jeg var litt treg med å skjønne at det kunne spille inn, for har blitt gravid samtidig som jeg har hatt mindre baby før uten problem, selv om jeg har fullammet alle til 6mnder og deretter ammet etter behov.. Men minsten har spist hyppigere enn de andre da.. God matlyst!:hilarious:

De andre svangerskapene:

Nr.1 tok det 7pp før jeg ble gravid med etter å ha sluttet på P-ring, men prøvde ikke ‘aktivt’ før de siste 2/3mndene.

Nr.2 ble jeg gravid med da nr.1 var 6mnder (begynte ikke på prevensjon etter fødselen).

Nr.3 ble jeg gravid med på EL 12 dager etter Cerazette-slutt (rakk ikke få tilbake mensen).

Ble gravid men mistet i uke.6ish da nr.3 var 7mnder, men ble deretter gravid med nr.4 uten å ha fått mensen etter tidlig SA.

Nr.5 ble jeg gravid med da nr.4 var 7mnder (sluttet på cerazette da nr.4 var 7mnder, og fikk en mens før jeg ble gravid).

Det var hele historien! :hilarious: Så du ser jeg har blitt gravid raskt tidligere- har jo kun psudo-tvillinger i flokken min her:p

Sikkert teit av meg å være så utålmodig, men klokken tikker jo nå som jeg er 37år føler jeg? Og skal sies at jeg er utålmodig i alle aspekter av livet mitt, ikke bare ang dette:rolleyes:

Jeg testet kun for EL da jeg skulle bli gravid med nr.4, men fikk aldri positiv test selv om jeg da faktisk var gravid med hun som er 2år nå.. Testet bare hver morgen, så mulig jeg har kort topp?
Skjønner du er i bobla- føler det sånn selv! :rolleyes:

Da fikk jeg en veldig klar og tydelig babystrek i dag :) 38 år, pp4 :) Forrige gang jeg var prøver, var jeg 35, og spiren satt ikke før pp6.

Kjenner jeg tenker en del på den økte faren for spontanabort og allskens.. Litt vanskelig å begynne å glede seg ennå.

Prøving er en belastning!! Man blir jo helt koko av det! Hehe! Har eggløsning idag kjennes det ut som på kroppen og testene slår ut. Håper inderlig spiren sitter denne runden.. Men blir ikke klok på kroppen etter sen aborten. Savner være gravid og føler presset på alderen siden vi prøver på nr 2. Blir 36 i høst og vi ønsker 3!

Da fikk jeg en veldig klar og tydelig babystrek i dag :) 38 år, pp4 :) Forrige gang jeg var prøver, var jeg 35, og spiren satt ikke før pp6.

Kjenner jeg tenker en del på den økte faren for spontanabort og allskens.. Litt vanskelig å begynne å glede seg ennå.
Gratulerer! Godt å lese at det har gått relativt raskt med deg :)

Gratulerer så mye!! Det kommer til å gå helt fint:) fikk min forrige når jeg var 39, frisk og fin og enklere svangerskap enn når jeg var 27.. ;)

Gratulerer! Godt å lese at det har gått relativt raskt med deg :)

Takk :) Ja, ble gledelig overrasket over at det gikk enda raskere enn for tre år siden. Og det selv om syklusen har vært tullete helt siden pilleslutt i februar.

Gratulerer så mye!! Det kommer til å gå helt fint:) fikk min forrige når jeg var 39, frisk og fin og enklere svangerskap enn når jeg var 27.. ;)

Takk :) Jeg er i langt bedre form nå i tredveårene enn jeg var i tyveårene, så jeg har nok sånn sett bedre forutsetninger enn mange andre :)

Jeg har vært ganske så tydelig på at siste syklus var den siste vi skulle prøve, da denne prøvingen gjør meg helt tullerusk. Planen var og er egentlig det, men jeg finner meg selv ganske ofte inne her og leser. Har til og med vært inne på terminkalkulator og funnet ut termin hvis det klaffer ved neste eggløsning. Skikkelig avhengighetsskapende dette. Må nå finne noe annet å bruke «dautid» på. Livet er ganske bra uten et barn til også.

Akkurat begynt å prøve på nr 2 her, ble 35 i vår. Ble gravid i første pp med nr 1, men hadde en spontanabort før jeg ble gravid igjen første pp etter spontanaborten. Prøvde bare 1 gang denne pp, så veldig spent på denne prøvingen

Jeg har vært ganske så tydelig på at siste syklus var den siste vi skulle prøve, da denne prøvingen gjør meg helt tullerusk. Planen var og er egentlig det, men jeg finner meg selv ganske ofte inne her og leser. Har til og med vært inne på terminkalkulator og funnet ut termin hvis det klaffer ved neste eggløsning. Skikkelig avhengighetsskapende dette. Må nå finne noe annet å bruke «dautid» på. Livet er ganske bra uten et barn til også.

Må være vanskelig det der. Man er nok litt ambivalent en stund.. Ser for meg at det svinger litt en stund før man klarer å slå seg til ro med det. Forstår deg godt!
Jeg tenker august er siste pp for vår del. Da blir jeg 41 år, og hvis det ikke har klaffet til da så orker jeg ikke mer.
Jeg skal til privat gyn i morgen for å sjekke eggreserver, spent! Vil gjerne vite det nå hvis det er veldig dårlige odds, da vil jeg ikke prøve mer. Er snart pp4.
Tenker at det må være litt meant to be. Vil ikke ha hjelp, da er vi fornøyde med de 2 vi har :)

Lykke til med å finne annet å fylle dødtiden med enn babyverden ;):love7

Ikm i morgen eller overimorgen, den mest spennende tiden i pp. Ikke tegn til blødning enda. Har hatt mye stikning i lysken på høyreside siden 7dpo. Tester på onsdag hvis ikke mensen kommer da, har bare en gtest igjen.
Hvordan går det med dere andre?

Akkurat nå holder jeg pusten! Fikk en svak strek i dag på Clearblue test innen minutte, men er så svak at det ikke ses på bilde. Er redd for at det er bare jeg som ønsker å se streken så veldig at jeg bare innbiller meg det... ikm var igår. Kanskje den blir positiv om jeg kjøper en tidlig digital test?

Vedlegg

• 20200622_071826.jpg
    20200622_071826.jpg
    15,2 KB · Visninger: 80
Akkurat nå holder jeg pusten! Fikk en svak strek i dag på Clearblue test innen minutte, men er så svak at det ikke ses på bilde. Er redd for at det er bare jeg som ønsker å se streken så veldig at jeg bare innbiller meg det... ikm var igår. Kanskje den blir positiv om jeg kjøper en tidlig digital test?
Prøv med en tidligtest ja. Jeg har elendig streksyn, så kan ikke hjelpe deg med å tolke bilde. Spennende da! Oppdater oss her når du har testet da! :happy:

Klarte ikke vente- tok en vanlig gtest i dag, dagen før ikm ,og den ser jammen positiv ut!
Pp nr 4. Skrekkblandet fryd! Er alltid så redd for å miste den første tiden.

Vedlegg

• Snapchat-563568093.jpg
    Snapchat-563568093.jpg
    13,4 KB · Visninger: 103
Klarte ikke vente- tok en vanlig gtest i dag, dagen før ikm ,og den ser jammen positiv ut!
Denne var jo fin og tydelig! Gratulerer:love7

Grattis!! :)

Titter bare innom for å oppdatere med gladnyheten om at jeg er blitt gravid, i pp5 :)

Back
Topp