Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hadde virkelig håpt for deg denne månedenNei, det blir ingen oktoberbaby![]()
Åh skjønneste degPP 10 - CD 26 - 9 DPO - håp er lysere enn sorg
Nei, det blir ingen oktoberbabySkjønner ikke hvorfor jeg blir så lei meg denne gang, det har liksom gått greit de andre gangene.. Kanskje det var fordi jeg har et lite håp, Letrozol - kanskje det var det vi trengte, kort lh topp, kanskje det var positivt, to ulike svake tester, og håper var selvsagt tent. Så føler jeg meg bare dum, du vet når du tror på en ting og kaster alt du har på det, og så blir det en flopp og du mistet alt,så står du igjen sårbar og alene. Litt sånn..
November og desember er ingen wow måned å få barn i, men jeg tar selvfølgelig det jeg får. Sannsynligheten er så svimlende liten at vi bare må satse hver gang vi kan. Og ta til takke med det vi får. Eller ikke får. Og være fornøyd med det vi tross alt har, som er veldig mye, og veldig bra.
Jeg kjenner jeg må passe på at jeg ikke ødelegger det jeg tross alt har, fordi jeg har så lyst til dette. Det må ikke ødelegge det som jeg har, det er viktig.. Jeg skjønner jo hvorfor det sies at man burde sette en dato, at etter det, så er man ferdige med å prøve. Det er en belastning. Men jeg vil aldri bli noe mer lykkelig av å slutte prøve, eller mindre ulykkelig, om det gir mening? Så lenge man prøver er det håp, og håp er lysere enn sorg.
Positivt med november barn da? At det er et barn, det er nok det mest positive. Og at man slipper vær høygravid på sommeren. Og så kan man spise spekemat på lillejulaften (tradisjon vi har). Negative er jo at det blir litt som unntakstilstand til jul, har novemberbarn fra før, og da var det bæresæle og gå rundt middagsbordet med en baby med kveldsuro mens de andre skulle spise. Og jul er viktig for de andre barna våre, og mye ligger på meg her for logistikk og stemning, så får dårlig samvittighet av å kanskje få en baby i november og desember og setter meg ut av spill. Og novemberbarnet vårt har hengt litt etter sine jevnaldrene, om det er fordi hun er godt sent på året vet jeg ikke? Men en sånn ting jeg uroer meg for.
Men nå skal jeg se over budsjettet, få bestilt mer eggløsningstester, ja, jeg trodde jo jeg gikk tom nå sist - men når uten telte over graviditetstestene mine fant jeg en helt uåpnet tipakk tilJeg som trodde jeg var nesten tom og sparte litt på dem.
Dagens tester, og charten:
Vis vedlegget 453177
Vis vedlegget 453178
Takk, så koselig med en heiagjengÅh skjønneste degDet var trist å høre. Håp er alt vi har. Sender deg gode tanker og gode klemmer
Uansett hvilken måned babyen velger å komme så er det bra! Det er utrolig krevende å vær prøvere! La oss se når TR kommer, om den kommer. Ønsker så det beste for deg og heier!
Ja, noen måneder er nok det! Kan ikke være på topp hver månedHar ikke gitt opp håpet for deg, da det ennå er tidligNår en tester positivt er forskjellig fra graviditet til graviditet
Så ikke gi opp helt ennå, kjære du
Forstår alle følelsene dine fra A-Å, det er tøft med langvarig prøving og å stå i prøvingen over tid. Det tærer på en, og er mange følelser i sving med up's&downs- noen mnd er virkelig tyngre enn andre
![]()
Ja, vi får se. Er ikke over før mensen kommerJeg testet negativt 9dpo. 11 dpo var den positiv! Alt håp er ikke ute før mens kommerOg du ligger jo fortsatt godt over i temp.
Takk, og takk for deling! Jammen blir man sårbar i denne prosessenHadde virkelig håpt for deg denne månedenOg tenker det er helt naturlig å bli lei seg! Jeg har selv grått hver eneste måned det ikke har gått. Håper det klaffer neste periode for dere, selv om ikke november eller desember er "optimale" måneder, så er det jo fine måneder på mange måter. Selv skulle jeg ikke ha "mørketids-baby" da jeg ikke er noe glad i mørketida. Men plutselig blir det det, og nå bryr jeg meg egentlig ikke lenger. Nå vill jeg bare at det skal klaffe
Sender en varm klem![]()
Ja, det hadde vært gøy å vite hvor tidlig testen egentlig hadde blitt positiv. Jeg testa vel 12 dpo og den var jo sterk og fin daÅ så hyggelig at dere hadde skrevet her! Hadde jo ikke fått det med meg![]()
Ja, tenk om jeg tar en @Ari ♡ det hadde vært noe! Når du sier det så ser chartene jo veldig lik ut, ja hehe! Men skulle visst om du hadde strek eller ikke på testen 9-10 DPOhvordan er det ned deg forresten? Er du enda innlagt?
![]()
Åh, så kos det blir med ultralyd! Hvor langt på vei er du da? Om du får se alt et bra i morgen, og du føler deg litt mer stabil, da må du bare omfavne det altså! Og tillate deg å ikke uroe deg selv om det føles "bedre"Ja, det hadde vært gøy å vite hvor tidlig testen egentlig hadde blitt positiv. Jeg testa vel 12 dpo og den var jo sterk og fin dasynes testene dine så så håpefulle ut her om dagen, så jeg håper hardt at det plutselig snur? Det hadde vært så inderlig fortjent.
Er fortsatt innlagt, får fortsatt væske og ernæring, men jeg får kanskje hjem i morgen hvis prøvene er ok og vekta ikke nedbonus at jeg får se baby på UL i morgen, det gleder jeg meg til. Er jo mindre kvalm og mer stabil nå, så da blir jeg jo teit nok, bekymra for om alt er ok i magen
![]()
Jeg har jo tre typer kvalmestillende nå, i et tosifret antall piller, så det skulle jo bare mangle at jeg følte meg litt bedreÅh, så kos det blir med ultralyd! Hvor langt på vei er du da? Om du får se alt et bra i morgen, og du føler deg litt mer stabil, da må du bare omfavne det altså! Og tillate deg å ikke uroe deg selv om det føles "bedre"![]()
Shitt, det er drygtJeg har jo tre typer kvalmestillende nå, i et tosifret antall piller, så det skulle jo bare mangle at jeg følte meg litt bedreJeg er 8+3 i dag
hadde privat TUL 7+3 og fikk se babyen dagen etterpå på UL på sykehuset, de måtte jo selvsagt være sikker på at jeg var på riktig sted, faktisk gravid og de greiene der
det er UL en gang i uka når man er innlagt. Håper på hjem i morgen
![]()
Var ganske dårlig med forrige baby, men fikk ikke hjelp pga covid og unntakstilstander. Var veldig dårlig i mars/april 2020 og da var jo hele pandemi-greia en fersk katastrofe de ikke hadde kontroll på. Burde vært innlagt og fått hjelp. Men denne gangen har jeg ikke orket å drikke så mye, fordi drikke også er ekkelt/kvalmende, med forrige baby levde jeg jo periodevis på f.eks. eplejuice. Men jeg er dårligere nå enn jeg hadde regnet meg å bliShitt, det er drygtTenk hvor ille dette kan være! Har du vært så ille før?
Huff, stakars deg! Det hørtes fælt utVar ganske dårlig med forrige baby, men fikk ikke hjelp pga covid og unntakstilstander. Var veldig dårlig i mars/april 2020 og da var jo hele pandemi-greia en fersk katastrofe de ikke hadde kontroll på. Burde vært innlagt og fått hjelp. Men denne gangen har jeg ikke orket å drikke så mye, fordi drikke også er ekkelt/kvalmende, med forrige baby levde jeg jo periodevis på f.eks. eplejuice. Men jeg er dårligere nå enn jeg hadde regnet meg å blimen det er fint å få hjelp, det er jo en ny opplevelse.