PP 10 - CD 21 - 4 DPO - jeg er en dårlig troende
I dag har jeg vært irriterende "nede". Er en sum av mange ting, våknet kl. 5 og fikk ikke sove. Skulle ut og ha en avtale kl. 9, litt av samtalen gikk på dette med barn, og behandleren lurte på om jeg her reflektert over dette med prøvingen (min sykdom og et barn til). Hva NAV kom til å si osv. Alt det har vi jo tenkt på, og gruer oss til selv (NAV), men setter pris på at vedkommende ønsker å være sikker på at vi har reflektert over ting. Men uansett nok til at jeg blir litt irritert, og så er det en sånn ting jeg ikke får fikset. For det er mine følelser, og jeg kan velge hvordan jeg reagerer på dem.
Så var det all usikkerheten rundt mannens sædprøve, og mitt litt lave resultat av progesteron. Og følelsen av å måtte vente til mai for å prate om det, ingenting som kan fikses. Enda en ting i løse luften. I tillegg skal mannen på kurs midt oppi der jeg tror jeg for eggløsning neste måned, og på heimevernsøvelse oppi eggløsningen i april.. De sist like i telt i fem dager. Gah..
Og nær familie som fikk litt dårligere nyheter i går, så dagen i dag gikk litt sånn på "avventing" hele dagen, må noen legges inn akutt, må jeg kjøre noen plass osv. Mange ting som er usikre og ikke kan løses. Som jeg sa til mannen i morges; nå er det mange ting som er vanskelig, vi trenger noen lysglimt. Aller tyngst er nok denne sykdommen i nær familie, det har vart lenge og kan vare lenge. Eller det kan plutselig være slutt. Mye tung behandling, og bivirkningene av det. Så er noe med å forsone seg med alt i hodet og hjertet
Men positiv er jeg da uansett, alle lever og det er fredag! Gubben skal på jobbfest, og vi har lyst å gjøre alvor av å finne ut om vi kan få et nytt billån på lørdag. Det er blitt veldig strengt nå, på linje med huslån. Og jeg på AAP = dødens for å få lån (et usikker inntekt). Og at vi har mange barn = kan få lite lån. Så er forberedt på at det ikke går.. Har jo et stort billån vi betaler på, men ønsker en mindre og nyere bil når garantien går ut
Har sendt inn all info om lån og inntekter bare for å SE om vi kan få lån. Har ikke lyst å stå i bilbutikken i morgen og få avslag om vi sjekker der. Vil heller få det avslaget hjemme uten noen rundt meg hehe.. Og får vi lån er det i alle fall mer morsomt å se på bil
vi har pratet om det veldig lenge og han linker meg, og sjekker osv, men jeg har ikke lyst å se på noe før jeg vet om vi får lån. Ellers er det helt bortkastet, og jeg blir bare lei meg av å ha håpet.
Vi kjøpte én stor bil når vi ble seks for 2.5 år siden, men nå har vi tre sjofører i hus, og vi har behov for to biler. Bor på landet og, så må kjøre uansett hva vi skal. Så håpet var en mindre bil med ca samme lån som nå, og en liten ekstra, som vi ordner uten lån. Så har vi alltid mulighet å dra alle, men da i to biler.
Ellers er jeg 4 DPO - hadde litt troa fram til i går ned overnevnte ting, nå blir jeg overrasket om det går.
@Ametyst83, du tipset jo om å få progesteron om jeg skulle få positiv test, jeg kan jo forsøke? Men jeg tror ikke de fant noen indikasjon på det hos meg. Men nå har ikke gynekologen kartlagt meg egentlig, for henvendelsen fra legen min var jo ikke riktig (men det vet ikke gynekologen). Så hun vet jo ikke at jeg har hatt en MA, at jeg har kort lutealfase, at jeg har høy bmi, eller hvor lenge vi har prøvd. Jeg antar hun har sett alderen min, men ikke sikkert hun har sett det. Det er jo litt retningslinjer på diverse om man er over 40 år og høy bmi f.eks, med blodfortynnende leste jeg en annen plass her inne på forumet.
Jeg dischartet litt på fertilitfriend for å få krysset der det skal være:
Ingen tegn utover det, men det bruker jeg ikke ha. Litt sår og tander, men det har sine årsaker som nevnt over.
Jo, husket å smøre meg med Woman's care i dag! Bedre enn ingenting hehe.