Gamlemor ønsker et siste barn

:HeartredDine ble så sterke :love7mine ble aldri så sterke, men eggløsning hadde jeg. Men, jo var vist sånn at eggløsnings testene ikke alltid blir super sterke på Letrozol. Også økte de bare 1 gang og ikke to dager på rad som før. Så tenker kanskje det er mere positivt evt.
Synes fremdeles det er helt sykt at kun to av tre tester ble positive på søndag da :laughing002 Nesten så jeg tenker det må blitt for kort vindu til at det kan slippe noe egg? Men må være at Letrozol gjøre at det var veldig modent og klar kanskje? Så trengte ikke booste LH i 4 dager liksom? Det kan være greia hos deg og! ChatGTP styret nemlig dette: "Letrozol kan absolutt påvirke lengden og styrken på LH-toppen. Det fungerer ved å senke østrogennivået midlertidig, noe som får hypofysen til å produsere mer FSH, og dermed stimulerer follikkelvekst. Dette kan føre til en raskere og mer konsentrert LH-topp, som forkorter tiden fra LH-stigning til eggløsning."

Om det er positivt vet jeg ikke? Men ellers hadde de vel ikke brukt legemiddelet kanskje? Eller kanskje det er bra kvalitet over et egg som ikke trengs å "dynkes" for å slippe? :laughing002:hilarious: tror ikke dermed det har noe å si hvor sterk testen din var :Heartred

Så utrolig spennende- endelig er du i dpo-land :talk017:smiley-bounce012:smiley-bounce015 krysser alt jeg kan for spire:Heartpink:smiley-angelic001

PP 10 - CD 19 - 2 DPO?

Fertilityfriend ville ha det til at jeg er 3 DPO i dag, det stemmer ikke. Men får ikke gjort noe med det. Den baserer seg på tekniske data, så tre temperaturer, så setter den eggløsning.

Screenshot_20250115_082533_FF App.jpg

Premom, den har derimot forstått det :hilarious: :laughing002

Screenshot_20250115_082938_Premom.jpg

Nå er det faktisk luksusproblem at jeg får påvist eggløsning temperaturen, for det har vært veldig vanskelig i høst! Så jeg er bare glad for det!

Så er jeg bittelitt bekymret for at jeg hadde noen intense stikkinger i livmor området i går, sånn at man nesten kroket seg litt sammen automatisk. Det var en dag etter eggløsning. Så begynte jeg tenkte på at jeg gjør dette med dobbel kur Letrozol osv - uten ultralyd, som visstnok er vanlig å få gjort for i sjekke at det ikke modnes mer enn ett egg. Jeg antar jo at gynekologen har ment det ikke var nødvendig (har som sagt tidligere aldri møtt den), men jeg er så usikker på om det er rett vurdering? Er jo uansett for sent nå, for nå er eggløsning over, og det har vært plenty med soldater på plass.

Måtte spørre ChatGTP, og ble ikke mindre urolig av det :bag::wideyed:

Screenshot_20250115_083903_ChatGPT.jpg

Jeg har jo ting med helsen, vi er alt forberedt på at gubben nok nå overta min permisjon for å hjelpe denne gang. Akkurat som en som er i rullestol ville kunne få barn, bare med litt ekstra hjelp. Blir ikke noen mindre god mor av den grunn. Litt sånn ser jeg det og rundt min helse og. Men TO barn, det vil bli vanskelig.. Så jeg håper jo jeg ved krisemaksimerer. Vet jo ikke en gang om jeg er gravid :laughing002:hilarious: Men jeg skal definitivt spørre omkring dette i morgen når jeg skal å ta blodprøve, så jeg ikke tar dobbel dose en gang til uten å føle meg trygg på at det er rett vurdering.

Ellers lå mannen i mørket i natt og holdt meg på magen.. Så hvisker han: "tror du vi har klart det?" fine mannen min :love7

PP 10 - CD 20 - 3 DPO - progesteron målt

Forholder jeg til 3 DPO, selv om FF mener 4. Men jeg kjente ting forenelig med eggløsning og det stemmer med testene (dagen etter positiv), OG premom sier så, så da så :hilarious:

Dagens kurve:
Screenshot_20250116_124507_FF App.jpg

Er egentlig bare veldig fornøyd med å ha fått påvist temperaturøkning! For det betyr at alt virker som det skal.

Jeg dro til gynekologen (nesten tre timer t/r) for progesteron prøve i dag, føles jo egentlig unyttig når jeg vet jeg har hatt eggløsning. Men de forholder seg altså ikke til noen av metodene jeg bruker. Noe hun pent påpekte i dag når jeg sa at nå hadde jeg hatt eggløsning i alle fall, i motsetning til forrige syklus når vi tok prøven. "Åja, det var du med de appene" :laughing002:hilarious: Jeg har faktisk ikke det, men måler temperatur og tar tester :bookworm::laughing002 Det er jo det nærmeste til forskning jeg kommer, jeg får jo ikke tatt blodprøver i tide og utide så.

Prøvde også spørre om dette med Letrozol og flere egg osv, men det kunne ikke hun helsesekretæren svare på. Det var kompetanse gynekologen hadde. Jeg skjønner jo det, bare synd det er så lenge til mai. Om det ikke klaffer nå bli neste periode uten Letrozol, og så Mars og så Mai igjen, om jeg kan bruke opp pakken :angelic: Men skulle jo gjerne konferert med gynekologen, jeg er ikke helt sikker på at hun har all info hun trenger for å kunne anbefale meg dosen osv. Henvisningen fra fastlegen gjorde at hun skrev ut provera, så jeg lurer på om hun tror jeg ikke har eggløsning.

Og en annen ting, når jeg tok opp dette med flere egg spurte hun om jeg kunne stå på ringeliste - jeg ringte jo dagen er et de fikk henvisningen i november (?) for det! Hun mente jeg stod der da jeg spurte når jeg var innom for en måned siden.. Men hun hadde altså glemt det :depressed: Så da har jeg ventet to måneder på den telefonen unødvendig (har lånt en bil ekstra som står her i tilfelle jeg må dra raskt). Det var litt kjedelig..

Sååå spurte jeg om hvordan gubben fikk svar av gynekologen ang sin sædprøve, er det på helsenorge liksom? Hun så jo svaret på skjermen, men igjen må det være en gynekolog som ser på dem og vurderer ha som blir sagt. Han får enten en SMS om at alt er greit, eller en telefon med hva som er "feil", og at han skal levere en ny prøve om tre måneder. Det var visst ikke så uvanlig det, uten at det var noe videre galt. Håper ikke hun sa det fordi det var noe galt :bag:

Ellers er magen liksom litt..rar. Det må jo være Letrozol som gjør det, for jeg bruker ikke kjenne noe i magen egentlig. Litt sånn..ubehagelig, og litt kvalm og litt sånn, ikke helt som det pleier. Håper det er normalt etter eggløsning.

Jeg er både spent og litt redd for om jeg er gravid, vi vil jo dette, men jeg er blitt så usikker på dette med flere egg ser det er nesten er litt ubehagelig. Føler meg kanskje ikke helt ivaretatt mtp vurderingen. Så redd for å komme i en situasjon som kunne vært unngått om det ble fulgt bedre med..

Og så har jeg jo i min desperasjon i høst og vinter ikke kjøpt mindre enn tre (....) readings på etsy :hilarious: :laughing002 :angelic: :bag: (ikke si det til gubben, han vet bare om den ene han ved et uhell fant ut om :laughing002). Fant ut at jeg må jo oppsummere dem her!

Dette er den første (4. november), det nærmer seg jo februar - hvem vet! Hun mente at vi fikk en jente. Link til butikk: https://www.etsy.com/no-en/shop/TarotFamous?ref=yr_purchases

Screenshot_20250116_134829_OneDrive.jpg

Den neste kom ikke på pdf, men på en melding, så kopierte inn summaryet. Oktober var veldig lenge, litt usikker å om gubben vil prøve så lenge mtp alderen. Denne fikk jeg 28. November (ingen kjønn predikert), link til butikk: https://www.etsy.com/no-en/shop/StellaTarotReading?ref=yr_purchases

"Summary of the Reading
Current Situation (The Empress): Your body remains capable of conceiving, but emotional balance is key.
Challenges (Five of Pentacles): Worries about age and time are creating unnecessary emotional stress.
Opportunities (The Star): Trust in divine timing and explore supportive practices for conception.
Day Prediction (Ten of Cups): The 10th day of a month could be significant.
Month Prediction (Wheel of Fortune): October 2025 stands out as a likely time for conception.
Year Prediction (The Sun): 2025 is filled with the energy of growth and success.
Final Guidance (Ace of Cups): A new beginning and the arrival of your child are on the horizon.
Final Insight
<navn >, the journey to your seventh child is blessed with hope and positive energy. While it may feel challenging right now, the cards indicate that 2025 will bring the success you’re longing for, with October being a particularly significant month. Embrace this time with love, patience, and faith, knowing that your family’s final addition is destined to arrive. " (hun mente vi fikk en jente)

Denne tredje kom også 28. November :hilarious: Men det tok en liten uke, så var litt derfor jeg kjøpte den over - var rundt mensen og følte meg litt nede, og lurte på om det var noe håp i stjernene. Men så fikk jeg ikke svar, kjøpte en annen i håp på NOEN svar, så da kom det både fra den første plutselig, og den nye jeg kjøpte på samme dag :bag::laughing002 (så at vi fikk gutt) Link til butikk: https://www.etsy.com/no-en/shop/MoonAuraWitchx?ref=yr_purchases

"To begin, the first card I drew for you is the Moon, which represents the timeframe of conception or birth. In tarot, the Moon is linked with the Pisces zodiac sign, pointing to the timeframe of February - March for you!

Next, when I focused on the gender of your baby, I drew the King of Wands. This card carries a masculine energy, so I have a strong feeling that you may have a baby boy!

While focusing on your spirit baby’s sign, I visually saw lions for you. This could mean you’ll often notice lions around the time of conception or when you’re getting close to conceiving. They might appear in various forms, whether in person, on social media, in artwork, clothing, dreams, or even just hearing someone talk about them."

Så ser jeg jo at jeg har kjøpt FIRE, ikke tre. Herregud haha.. Kjøpte en til av hun første, da jeg likte hennes personlige tilpasning. Denne kjøpte jeg 12. Desember :bag::hilarious::angelic: (hun så en jente). Link til butikk (lik som den første): https://www.etsy.com/no-en/shop/TarotFamous?ref=yr_purchases
Screenshot_20250116_132615_OneDrive.jpg

Last edited:
Progesteron prøven til tid i dag, fikk svar rundt 17:30 sist. Men i dag var jeg der klokken 9, kanskje min prøve ble liggende nederst siden jeg var der så tidlig :laughing002

Men jeg fant også dette, dette er fra mannen sin tur til andrologisk-lab - det er nok registrert på meg siden det er jeg som er henvist til gynekologen. Får håpe det ikke betyr at noe ikke er som det skal..

Screenshot_20250116_200843_Chrome.jpg

Synes fremdeles det er helt sykt at kun to av tre tester ble positive på søndag da :laughing002 Nesten så jeg tenker det må blitt for kort vindu til at det kan slippe noe egg? Men må være at Letrozol gjøre at det var veldig modent og klar kanskje? Så trengte ikke booste LH i 4 dager liksom? Det kan være greia hos deg og! ChatGTP styret nemlig dette: "Letrozol kan absolutt påvirke lengden og styrken på LH-toppen. Det fungerer ved å senke østrogennivået midlertidig, noe som får hypofysen til å produsere mer FSH, og dermed stimulerer follikkelvekst. Dette kan føre til en raskere og mer konsentrert LH-topp, som forkorter tiden fra LH-stigning til eggløsning."

Om det er positivt vet jeg ikke? Men ellers hadde de vel ikke brukt legemiddelet kanskje? Eller kanskje det er bra kvalitet over et egg som ikke trengs å "dynkes" for å slippe? :laughing002:hilarious: tror ikke dermed det har noe å si hvor sterk testen din var :Heartred
Har tenkt den samme tanken jeg også, tenker at det må være positivt. At kroppen lettere slipper egget og ikke må kjempe med å få det til evt. og for hva vi vet, kanskje kroppen ikke har sluppet egg de siste mnd også, at det er derfor vi ikke har blitt gravide? Jeg får eggløsning mye tidligere denne mnd også, og det kan være pga Letrozolen jeg tok sist mnd :) Så virker som om den absolutt gjør som den skal. Og med tanke på hvor dårlig jeg har vært, så har ikke eggløsning latt seg utsette av den grunn

PP 10 - CD 21 - 4 DPO - jeg er en dårlig troende

I dag har jeg vært irriterende "nede". Er en sum av mange ting, våknet kl. 5 og fikk ikke sove. Skulle ut og ha en avtale kl. 9, litt av samtalen gikk på dette med barn, og behandleren lurte på om jeg her reflektert over dette med prøvingen (min sykdom og et barn til). Hva NAV kom til å si osv. Alt det har vi jo tenkt på, og gruer oss til selv (NAV), men setter pris på at vedkommende ønsker å være sikker på at vi har reflektert over ting. Men uansett nok til at jeg blir litt irritert, og så er det en sånn ting jeg ikke får fikset. For det er mine følelser, og jeg kan velge hvordan jeg reagerer på dem.

Så var det all usikkerheten rundt mannens sædprøve, og mitt litt lave resultat av progesteron. Og følelsen av å måtte vente til mai for å prate om det, ingenting som kan fikses. Enda en ting i løse luften. I tillegg skal mannen på kurs midt oppi der jeg tror jeg for eggløsning neste måned, og på heimevernsøvelse oppi eggløsningen i april.. De sist like i telt i fem dager. Gah..

Og nær familie som fikk litt dårligere nyheter i går, så dagen i dag gikk litt sånn på "avventing" hele dagen, må noen legges inn akutt, må jeg kjøre noen plass osv. Mange ting som er usikre og ikke kan løses. Som jeg sa til mannen i morges; nå er det mange ting som er vanskelig, vi trenger noen lysglimt. Aller tyngst er nok denne sykdommen i nær familie, det har vart lenge og kan vare lenge. Eller det kan plutselig være slutt. Mye tung behandling, og bivirkningene av det. Så er noe med å forsone seg med alt i hodet og hjertet :Heartred

Men positiv er jeg da uansett, alle lever og det er fredag! Gubben skal på jobbfest, og vi har lyst å gjøre alvor av å finne ut om vi kan få et nytt billån på lørdag. Det er blitt veldig strengt nå, på linje med huslån. Og jeg på AAP = dødens for å få lån (et usikker inntekt). Og at vi har mange barn = kan få lite lån. Så er forberedt på at det ikke går.. Har jo et stort billån vi betaler på, men ønsker en mindre og nyere bil når garantien går ut :bag: Har sendt inn all info om lån og inntekter bare for å SE om vi kan få lån. Har ikke lyst å stå i bilbutikken i morgen og få avslag om vi sjekker der. Vil heller få det avslaget hjemme uten noen rundt meg hehe.. Og får vi lån er det i alle fall mer morsomt å se på bil :hilarious: vi har pratet om det veldig lenge og han linker meg, og sjekker osv, men jeg har ikke lyst å se på noe før jeg vet om vi får lån. Ellers er det helt bortkastet, og jeg blir bare lei meg av å ha håpet.

Vi kjøpte én stor bil når vi ble seks for 2.5 år siden, men nå har vi tre sjofører i hus, og vi har behov for to biler. Bor på landet og, så må kjøre uansett hva vi skal. Så håpet var en mindre bil med ca samme lån som nå, og en liten ekstra, som vi ordner uten lån. Så har vi alltid mulighet å dra alle, men da i to biler.

Ellers er jeg 4 DPO - hadde litt troa fram til i går ned overnevnte ting, nå blir jeg overrasket om det går. @Ametyst83, du tipset jo om å få progesteron om jeg skulle få positiv test, jeg kan jo forsøke? Men jeg tror ikke de fant noen indikasjon på det hos meg. Men nå har ikke gynekologen kartlagt meg egentlig, for henvendelsen fra legen min var jo ikke riktig (men det vet ikke gynekologen). Så hun vet jo ikke at jeg har hatt en MA, at jeg har kort lutealfase, at jeg har høy bmi, eller hvor lenge vi har prøvd. Jeg antar hun har sett alderen min, men ikke sikkert hun har sett det. Det er jo litt retningslinjer på diverse om man er over 40 år og høy bmi f.eks, med blodfortynnende leste jeg en annen plass her inne på forumet.

Jeg dischartet litt på fertilitfriend for å få krysset der det skal være:

Screenshot_20250117_124301_FF App.jpg

Ingen tegn utover det, men det bruker jeg ikke ha. Litt sår og tander, men det har sine årsaker som nevnt over.

Jo, husket å smøre meg med Woman's care i dag! Bedre enn ingenting hehe.

Du, jeg tok blodprøve 8 dager etter at jeg hadde eggløsning. Så jeg tenker at det er mye av grunnen til at jeg hadde så høyt nivå. Du har akkurat hatt eggløsning og kroppen produserer progesteron nå helt frem til menstruasjonen din skal komme, så ikke tenk at du hadde for lite nå. Du tok i går, 3 dager etter eggløsning. Så allerede i dag så har det sikkert blitt dobbelt så mye :love7 Og ja, blir du gravid så ring og del bekymringen din. Det skader ikke.. tenker det er bedre å prøve 1 gang for mye, en 1 gang for lite :love7

Du, jeg tok blodprøve 8 dager etter at jeg hadde eggløsning. Så jeg tenker at det er mye av grunnen til at jeg hadde så høyt nivå. Du har akkurat hatt eggløsning og kroppen produserer progesteron nå helt frem til menstruasjonen din skal komme, så ikke tenk at du hadde for lite nå. Du tok i går, 3 dager etter eggløsning. Så allerede i dag så har det sikkert blitt dobbelt så mye :love7 Og ja, blir du gravid så ring og del bekymringen din. Det skader ikke.. tenker det er bedre å prøve 1 gang for mye, en 1 gang for lite :love7
Ja, jeg håper du har rett :) jeg og tenkte det, men ChatGTP mente liksom ikke det (sa jeg var 3 DPO). Men jeg har et håp om at det er som du sier :hello2 og av den grunn har jeg håpet jeg kunne få tatt blodprøve etter MIN 7 DPO, men det vil de ikke høre om fordi de ikke tror på tester :laughing002. (ja, har spurt).

Fikk selvsagt ikke lån forresten, og når jeg googler så skjønner jeg jo hvorfor. Ingen gidder å gi lån til noen på AAP, selv ikke boliglån eller refinansiering av lån. Det anses som usikker inntekt. Bare ballet på seg av positive vibber i dag :woot::laughing002:hilarious:

Fikk selvsagt ikke lån forresten, og når jeg googler så skjønner jeg jo hvorfor. Ingen gidder å gi lån til noen på AAP, selv ikke boliglån eller refinansiering av lån. Det anses som usikker inntekt. Bare ballet på seg av positive vibber i dag :woot::laughing002:hilarious:
Huff! Synd å høre. Sender deg varme tanker og håper det ordner seg❤️

Ja, jeg håper du har rett :) jeg og tenkte det, men ChatGTP mente liksom ikke det (sa jeg var 3 DPO). Men jeg har et håp om at det er som du sier :hello2 og av den grunn har jeg håpet jeg kunne få tatt blodprøve etter MIN 7 DPO, men det vil de ikke høre om fordi de ikke tror på tester :laughing002. (ja, har spurt).
Jeg har rett, ChatGPT tar feil..

Så teit, syntes man skulle fått lov til å ta så mange prøver man ville jeg :laughing002

PP 10 - CD 22 - 5 DPO - må klaffe denne måneden

Jeg har sånn kjedelig kropp, jeg har absolutt ingen symptomer :hilarious: Selv ikke før mensen sånn til vanlig. Så jeg har liksom ingenting spennende å kjenne på eller lure på.

Tiden går nå, 5 DPO i dag.. Prøvde finne vitamin B6 på apoteket i dag, men må på helsekost. Og til jeg kommer meg dit er det like før jeg kan teste, så da kan jeg like så godt vente og se. Symptomer eller ei, jeg håper jo alltid, og har jo et ekstra håp nå er Letrozol :woot:

Har sittet og sett på kalenderen i fertilitfriend, den markerer de fertile dagene slik den tror fremover. Og i februar er ventet eggløsning 12. Februar, så dagene før der er litt viktig. Og gubben et borte på kurs med hotell fra 11.-13.! Og i april er ventet eggløsning 13. April, da er han borte på heimevernsøvelse fra 6.-10. Eggløsningen han jo være både tidligere og senere enn FF tror, umulig å spå.. Blir sånn stress å få ting til å klaffe, men men..

Løsningen på det får være å bli gravid denne måneden :laughing002

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp