Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk Prøver å utnytte helgen med mann og barn så godt jeg kan, få tankene litt bort fra dette.Ånei, så utrolig trist å lese, Reana ta vare på deg selv ❤
Takk Vil bare bli ferdig med dette nå så vi kan begynne å prøve på nytt - har så lyst å få en lillesøster/lillebror. Håper alt går fint med deg ogUff - har krysset fingrene for deg hele veien. Håper det går greit og at du snart er tilbake, fit for fight
Takk Hele følelsesspekteret er i full sving om dagen.Får vondt langt inne i hjerterota, det er så vondt og så mange følelser i sving i en slik situasjon. "ingen føtter er så små at de ikke lager spor i hjertet " Tenker på deg!
I dag ble jeg henvist til ultralyd. Jeg håper at jeg for time så fort som mulig, men det er visst ganske sprengt kapasitet på St.Olavs om dagen så legen trodde jeg dessverre må vente litt.. Legen ønsket å måle hcg på nytt igjen, så får nok svar på den i løpet av kvelden eller i morgen tidlig. Frykter at jeg må vente på ultralyd en stund, vurderer å ta det privat..
Takk for gode ord Det er akkurat sånn; knuste drømmer Er like trist for at vi ikke blir foreldre nå som at frøkna ikke blir storesøster Håper at det ikke er noe for komplisert så vi kan se fremover og begynne å prøve igjen snart.
Klem til deg Ville gått privat og bare fått det overstått. Det er ikke bra for psyken å gå sånn på vent uten å vite hva som skjer. Er det en MA så er det jo en prosess knyttet til å få det ut også. Da er det fint å bare få det gjort med en gang så man kan legge det bak segI dag ble jeg henvist til ultralyd. Jeg håper at jeg for time så fort som mulig, men det er visst ganske sprengt kapasitet på St.Olavs om dagen så legen trodde jeg dessverre må vente litt.. Legen ønsket å måle hcg på nytt igjen, så får nok svar på den i løpet av kvelden eller i morgen tidlig. Frykter at jeg må vente på ultralyd en stund, vurderer å ta det privat..
Ville egentlig anbefalt deg å bli henvist til en privat gynekolog med avtale, finnes mange av dem. Jeg fikk henvisning av lege og beskjed om når jeg kunne få tim 3 timer etterpå. Fikk time 2 uker etter men det var fordi det ikke var nødvendig før dette. Har blitt henvist dit i andre svangerskap med blødninger og da har jeg hatt time 4-5 dager etter henvisning.
Håper på der beste for deg
Tenker på deg
Er det for å se om det er rester som må ut? Veldig lei meg på dine vegne. Har vært der flere ganger selv Håper kroppen og psyken din snart blir klar for nytt forsøk så dere slipper å vente så lenge
Tusen takk for gode ord At det er noen her som bryr seg er en trøst oppi alt sammenKlem til deg Ville gått privat og bare fått det overstått. Det er ikke bra for psyken å gå sånn på vent uten å vite hva som skjer. Er det en MA så er det jo en prosess knyttet til å få det ut også. Da er det fint å bare få det gjort med en gang så man kan legge det bak seg
Tusen takk for gode ord At det er noen her som bryr seg er en trøst oppi alt sammen
Fikk ikke time på sykehuset før neste fredag, så jeg har allerede bestilt time privat til i morgen. Er spent, nervøs og redd, samtidig som at det blir godt å få et svar. Regner med at jeg har fått svar på hcg prøven fra i dag til da også.
Fastlegen min var borte i dag, så jeg måtte til en annen lege. Vedkommende syns det kunne minne om exu. Jeg har ikke tenkt så mye på exu før i dag, men jo mer jeg leser om andres historier her på bv så er det absolutt en mulighet så det blir fint å få sjekket.Bra du har fått UL i morgen. Med en slik sakte stigning på hcg ville jeg fått utelukket exu også i tillegg til småblødninger.
Veldig vondt å miste. ❤ lykke til i morgen.
Det er usikkerheten som er verst nå. Hele tiden har jeg dette i bakhodet og går og lurer på hva som skjer i kroppen. Det blir godt å komme seg videre på et vis. Takk for gode ordDet blir godt med en avklaring nå, etter disse forferdelige dagene med usikkerheter. Masse, masse lykke til. Håper du får noen svar som kan gi deg fred med dette og styrke til å gå videre
Da var det bare 3 timer til ultralyd. Gruer meg skikkelig og håper at mannen får bli med.
Forstår ikke så mye av hcg-målingene mine, de øker, men fryktelig sent. Er det vanlig ved ma/exu? Dette er min første graviditet der hcg har blitt målt.
5+3 2300
5+6 2400
6+2 2800
Takk for et godt og utfyllende svar Vet det er vanskelig å vite før en ul, men litt av forsvaret mitt er å forberede meg mest mulig til det verste så det ikke blir et for hardt slag.Nå er det umulig å si om det er det ene eller det andre kun ved hcg måling. Men det tyder helt klart på at noe ikke er som det skal. Ved exu er det ofte småblødninger og en sakte stigende hcg. Men, det kan også komme med MA eller begynnende SA.
Jeg har hatt to MA hvor jeg hadde en super hcg verdi, som økte perfekt hver 48 time. Hadde verdier som 2400 16 dpo ( 4+2) og 5100 18 dpo. Ved den ene MA hadde jeg over 30.000 ved funn av MA, og ved den andre over 100.000.
Andre kommer seg aldri over 3000 i hcg ved MA. Så det er utrolig individuelt.
Men, absolutt viktig for deg å utelukke exu for du har jo definitivt tegn på det. Du har ikke noe smerter/ubehag?
Skal bli godt å få svar idag, om enten det ene eller det andre. Jeg syns i hvertfall det var slitsomt, å gå å vente på svar.
Hvis gyn ikke ser noe på UL idag ville jeg krevd henvisning til sykehus for sjekk/behandling for exu. Ikke godta å vente lenger for å se. Exu kan være skikkelig skummelt hvis man venter. Bedre å starte behandling tidlig.
Igjen, masse lykke til idag. Tenker på deg! Når har du time?