Fuglungen min

Legen i dag. Har vært våken flere ganger i natt, sist kl. 4 og da sovnet jeg ikke igjen. Så ble liggende og kjenne på smertene fra rygg og bekken og planlegge hva jeg skulle si hos legen i dag

Egentlig er jeg nærmere 100% sykemelding nå enn 50%, har virkelig problemer på jobben for tida. Planla å be om 80%. Men føler jeg har viktige oppgaver å fullføre og dermed endte jeg opp med 60 % sykemelding når jeg gikk ut fra legen. Er uansett bare frem til påske. Fikk med henvisning til fysio også, men er nå i tvil om det er vits i.

Legen forsikret meg om at å fortsette i arbeid ikke kunne forverre tilstanden (men den blir verre uten tilsyn/øvelser gjennom fysio). Og da går det egentlig greit med to dager i uka. Vurderer litt én hel og to halve dager, men det blir aldri at jeg går når jeg skal da

Får se an formen etter påske. Har igrunn planlagt lenge å stå minst 40% i arbeid til permisjonen begynner (har kun lagt viktige avtaler til mandager og tirsdager).
 
Huff, kjedelig at formen skal være slik! Håper det hjelper på med litt sykmelding :)
 
Uten å utdype : jeg hater livet akkurat nå

Mvh hormontrollet
 
Skulle ønske jeg var lengre på vei. Føler meg lengre på vei. Føler jeg venter på et april barn. Alt er tungt og vondt. 31+1 i dag, hodet mitt sier 35-36. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det

Er nesten så jeg har et håp om at hvis jeg googler det og det og ditt og datt så kommer jeg til å finne ut at joda, nå er det ikke lenge før lille kommer, ikke 2,5 mnd i hvertfall!!

Hva heter det...? Det er en....

Nei. Står stille i hodet mitt. Det gjør som regel det.

UTOPI!

Det er en utopi.
 
Jobb i dag og det var fullstendig galskap. Var et jag fra ende til annen.

Har sørget for å sette av tid til å kanskje komme til hos legen i morra. Er sånn at man må møte opp for å komme til hos min lege. De har tlf , men har aldri opplevd at den har blitt besvart.

Har blodtrykksfall både sittende (og nå nettopp mens jeg lå i Sengen, og jeg har lagt i 3 timer allerede). Har magevondt og byer av kvalme gjennom hele dagen. i tillegg hagler kynnere på ved for raske bevegelser og også utløst av småen som ligger alvorlig langt nede. Etter jobb har jeg også hatt kynnere etterfulgt av menssmerter i nedre mage/bekken.

Har lovet å komme på jobb i morgen, men blir spennende å se hvordan det går. Skal først innom legen.
 
Har virkelig begynt å savne vin nå. Ser vg+ har en artikkel nå om viner til påske, og der ser jeg en av favorittene mine er avbildet - Tommasi amarone valpolicella

Hjertesukk

Og fenalår kjøpte jeg inn til jul og la i fryseren (men feiget ut etter at jeg lærte at det KUUUUUNNNNE være listeria på overflaten som ikke ble drept av -18 grader)

Blir vel som sist, vinglasset venter nok noen mnd lengre enn planlagt. Men i hodet mitt nå så skal vinen smakes innen noen dager. Får ha bryllupsdagen vår som mål i stedet, 22. Juni :)

Sist fikk vi 13. april og jeg tror ikke jeg rørte alkohol før i august. Men da balte jeg fælt med ammingen. Satser på at det går enklere denne gangen.
 
30 sek kynnere med nedpress og stråling ned langs ene låret, 3 1/2 min i intervall

Gir seg nok snart, men de er både vonde og gir nedpress. Skal dette bli hver kveld de neste to mnd?
 
Samme i kveld.

Ikke verre enn at jeg sovnet etterhvert, men de holdt på til jeg sovna i går, altså i hvertfall halvannen til to timer

Mildere i kveld, men kynnerne sitter i dag i hele magen og inni hufsa og stråler ned låret

Fikk en stygg følelse av at det blir enda et aprilbarn. Vi får se!
 
Da var vi offisielt flyttet. Til natta skal vi overnatte alle sammen

Enkelte ting ved huset gir meg så stor angst at jeg har mest lyst til å nekte å flytte inn. Møter selvsagt null forståelse fra min nylig oppstandne ektemann (klokka er 10!!). Kanskje det kommer seg ut over dagen

Jeg begynte min morgen med å søke etter fallsikring og fallsikringsnett og konkluderte med at dette er noe som er kun for firmaer og ikke for privatpersoner.
 
Oi, høres kjipt ut at det skal være slik i nyhuset! Er det mye som må gjøres før det er klart eller er det andre ting som ikke er helt som dere hadde tenkt?
 
Da har jeg satt meg litt inn i de ulike terminene mine denne gangen ifht forrige svangerskap.

Tidlig ultralyd: 16.05
Oul: beholder tidlig TUL men deres beregninger sa 13.05
EL termin 17.05
Menstermin 19.05

Forrige svangerskap
Oul termin: 15.04
Menstermin: 15.04 (men denne var veldig usikker, basert på halvveis gjetning)
Tidlig ultralyd termin: 14.04
Jenta kom 13.04

Grunnen til dette er at mannen har bestemt i lag med sjefen sin at han satser på å gå nattuka si inkl 12-timers nattskift nr. 4.,5. og 6. på rad (16.05 blir da 6. Nattskiftet på rad, da har han 1 igjen og bruker som regel 1 uke på å komme til hektene igjen. Dvs jeg sitter dønn aleine med en 2åring rett oppi og evt over termin.).

Føler det kommer til å ende med at jeg føder alene. Katastrofetankene har meldt sin ankomst.

Han spurte hva jeg syns. Og fikk til svar at hvis det er sånn det er så er det vel slik da. Gidder faen meg ikke BE ham om å ta fri fordi det er litt mer enn bare MEG å ta hensyn til oppi det her. Hvis jeg går i fødsel mens han er på jobb tar det lett 2 timer fra jeg får gitt beskjed til han er på sykehuset. Han har lov til å be om ulønna perm og gudene skal vite at vi har råd til det, men han er vel for jævlig viktig til det da? Vet a effen jeg. Pffft! Det var kveldens utblåsning. Kjenner jeg er hormonell og lite samarbeidsvillig.

Er på 3. døgnet alene (ja unntatt et par timer midt på dagen da) med spysyk 2 åring som knapt har sovet mer enn 3 timer i strekk siden torsdag. Og de to timene fra han er våknet til han går på jobb igjen bruker jeg til å vaske spy fra natta.

Så samme skiftet rundt termin kjenner jeg skal bli GRÅDIG GØY!!
 
Æsj. Skulle egentlig til jordmor i dag, men fikk melding om at hun var syk. Jeg som var så spent på om hun klarte å kjenne om han har snudd seg slik jeg tror! Føler liksom at han ligger i halvveis tverrleie med hodet over venstre hofta mi og rompa oppunder ribbeina.

Vil jo svært gjerne få sjekka det i uke 36, er 34+4/uke35 i dag, men det er jo høyst usikkert :-/

Har hatt en merkelig natt. Greide bare ikke få roen på meg. Var kanskje FOR trøtt, for jeg var virkelig helt knekt i går kveld. Likevel sov jeg bare helt helt helt lett og våknet av den minste ting (feks mannen som klorte i madrassen med tåneglen - må huske og be ham klippe dem til i kveld). Sovnet ikke ordentlig før i morgentimene og gjett om jeg var trøtt da småjenta våkna!
 
Åh jeg har så lyst å bade i vanish oxi white! Det lukter sååååååå deilig!

Herregud jeg blir jo helt kokko av dette svangerskapet!

Har vaska 4 stoltrekk og et sofatrekk i helgen og jeg mmm'er og stønner for meg selv hver gang jeg rører i bløtleggingen og tar dype magadrag av den ferdige, våte hvitvasken.

Nummeret før jeg legger meg med fuktig koseklut nå. Vidunderlig!

Klor lukter også deilig. Vasker vel doen og potta til gullet litt vel ofte... Herlig!
 
Hvordan går det med deg?❤️

Hei! Jo nå nærmer det seg med stormskritt!

Har sykemelding frem til perm nå, kjenner at jeg ikke er i strøk til noe faste plikter. Så lenge jeg tar det noen lunde med ro så er formen fin, og da får vi kommet i orden i nye huset også :)

Og den deilige bebisen din er blitt stor allerede? Syns det nettopp var januar! Vinteren har gått fort!
 
Hei! Jo nå nærmer det seg med stormskritt!

Har sykemelding frem til perm nå, kjenner at jeg ikke er i strøk til noe faste plikter. Så lenge jeg tar det noen lunde med ro så er formen fin, og da får vi kommet i orden i nye huset også :)

Og den deilige bebisen din er blitt stor allerede? Syns det nettopp var januar! Vinteren har gått fort!

Ja absolutt ikke lenge igjen nå :D Godt å høre at du er blitt sykemeldt og er mer i ro nå :) For var det ikke mye tull med sjefen din også? Ååh, så deilig med nytt hus da :D

Ja dæven, her har tiden flytt av sted og Theo er nå blitt 14 uker :eek: Og til søndag så blir eldstemann 2 år, så føler at jeg ikke rekker å få med meg noenting nesten :p
 
Ja absolutt ikke lenge igjen nå :D Godt å høre at du er blitt sykemeldt og er mer i ro nå :) For var det ikke mye tull med sjefen din også? Ååh, så deilig med nytt hus da :D

Ja dæven, her har tiden flytt av sted og Theo er nå blitt 14 uker :eek: Og til søndag så blir eldstemann 2 år, så føler at jeg ikke rekker å få med meg noenting nesten :p

Er det jeg tenker på om morgenen før vi står opp nå. "Ååååh bare ett barn! Vi må kose oss med å ha tid!" Så passer på at vi koser oss ordentlig! Står opp kl 7 og kom for seint til kjernetiden kl 9.30 i bhg to dager forrige uke!

Så det blir deilig å få baby ut og kroppen tilbake, men setter mer og mer pris på å bare ha én en liten stund til.

Sjefen min har i grunn vært ok hele tiden, men har vært "plaget" med enkelte kolleger (med barn og fasit på graviditet og barneoppdragelse). Hun ene tror jeg fakta talt at jeg må få slippe å jobbe med når jeg kommer tilbake. Men det kan ha skjedd mye der før jeg er tilbake
 
Ja absolutt ikke lenge igjen nå :D Godt å høre at du er blitt sykemeldt og er mer i ro nå :) For var det ikke mye tull med sjefen din også? Ååh, så deilig med nytt hus da :D

Ja dæven, her har tiden flytt av sted og Theo er nå blitt 14 uker :eek: Og til søndag så blir eldstemann 2 år, så føler at jeg ikke rekker å få med meg noenting nesten :p

På onsdag blir min eldste 2! Føler hun er nærmere 3 av og til.
 
Er det jeg tenker på om morgenen før vi står opp nå. "Ååååh bare ett barn! Vi må kose oss med å ha tid!" Så passer på at vi koser oss ordentlig! Står opp kl 7 og kom for seint til kjernetiden kl 9.30 i bhg to dager forrige uke!

Så det blir deilig å få baby ut og kroppen tilbake, men setter mer og mer pris på å bare ha én en liten stund til.

Sjefen min har i grunn vært ok hele tiden, men har vært "plaget" med enkelte kolleger (med barn og fasit på graviditet og barneoppdragelse). Hun ene tror jeg fakta talt at jeg må få slippe å jobbe med når jeg kommer tilbake. Men det kan ha skjedd mye der før jeg er tilbake

Ååh, den tiden det bare var 1 barn om morningen :D Skjønner veldig godt at du tenker sånn :) Hihii, det er fort gjort å komme for sent ;)

Syns det er bra at du tenker sånn jeg, for da blir forhåpentligvis ikke innspurten så veldig utålmodig for deg :)

Det var sånn det var ja. Går helt i surr med hvem som har problemer med hvem her :p Aaah, det er så kjedelig med sånne folk altså! Håper det ordner seg når du kommer tilbake etter permisjonen :)
 
På onsdag blir min eldste 2! Føler hun er nærmere 3 av og til.

Hahah, kjenner så altfor godt til den følelsen :p Hvorfor kan dem ikke bare være så små som vi ønsker? :p
 
Back
Topp