Fuglungen min

Æsj, da kan det se ut til at ødemene har lagt seg for godt i beina mine. Ja altså, for dette svangerskapet da vel og merke. Ble mye tid på beina i går, og det har vært mange slike dager de siste ukene, men i går ettermiddag så ble de helt ballongstørrelse på. Gikk ikke ned over natta heller, så sitter nå her med beina høyt :-/ kan ikke gå ut heller, for det er bare 3 grader og ingen sko passer.
 
:smiley-angry017Maserier :smiley-angry026

Dårlig gjort midt på natta! Sovner mellom dem, men de er umulig å sove seg igjennom.

Orker ikke ned for å hente paracet heller...
 
Tok to paracet rett før 2 en gang, men det er fortsatt ikke mulig å få sove.

Hyppighet og smerte har variert litt, men ligger egentlig på va 45 sek hver 3 1/2 min, og det gjorde de for to timer siden også

Så enten dabber det snart av så jeg får sove, ellers så holder det på til morgenen sånn at jeg må inn for sjekk hos jm i morgen tidlig.
 
Var vel en mellomting som skjedde i natt. Har nok sovet, dårlig, mellom kl 4 og 6.30. Har fortsatt sammentrekninger som varer ca 45 sek, varier i smerte og hyppighet, men toppene blir ikke egentlig verre - ligger stabilt på samme nivå.

Sendt Mail til jordmora mi, så får vi se om hun svarer. Vet ikke hvilken hensikt det har å evt sjekke videre modning hos henne i dag eller om jeg bare skal se hva som skjer ut over dagen. Det er takk og pris mandag i dag!

Men det passer sinnsykt dårlig å føde denne uka med to planlagte visninger av gamlehuset.
 
Rolig i natt og i dag. Men utrolig mye og ubehagelig nedpress. Har også lynende smerter i symfysen når jeg går

Så da frister det VELDIG å vaske gulv og vinduer i gamlehuset :-(

Men best å få det gjort så jeg kan gå hjem og legge meg!
 
Skjer ikkje ein skjit her. Brukt 2 timer på å legge trollet. Det skal bli gøy når lillebror kommer...
 
Hatt en del kramper i foten i natt, og en monsterkrampe i morges som fortsatt sitter i :-/ så har sovet dårlig. Har også fått vondt i halsen. Kjertlene på begge sider er hovne og fæle :-( Åååhhhhh

Jaja nå er jeg i hvertfall glad for at det er lenge til termin!
 
Halvvonde mot helvonde kynnere i går kveld og nå i morges også

Men nå slapper jeg mer av. Var bare to som så på huset i går, samt en dagen før, men alle skrev seg opp og er nok oppriktig i tenkeboksen ifht bud.

Hun ene skal vi nok få solgt til uansett, men da må vi fire på prisen og det er ikke aktuelt helt ennå.
 
masse menssmerter i dag. Litt vonde kynnere innimellom, de varer veldig lenge (halvannet minutt vil jeg anslå), men det kan gå timer i mellom
 
Da var mann og barn sendt avgårde på hyttetur til bestemor og ynglingssøskenbarnet til småjenta vår. Åh det er stor stas for ho!!

Jeg har litt som skal ordnes på butikker og har egentlig veldig godt av å hvile meg.

Vurderte å ta en ryddesjau her hjemme før jeg dro, men tror ikke jeg skal slite med det i dag. Kanskje drar jeg hjem litt før imorgen og får gjort litt da

I dag skal jeg på vognbutikken og bestille en ekstra bag til vogna vår, tror jeg, hvis fargen er ok (vogna vår er fra 2014 og denne baggen er slutta produksjon, men produsenten har noen på lager). Har vurdert brukt, men kjenner at jeg ikke klarer det til babyen min :-/ man vet aldri hvordan ting har blitt lagret og mygl, røyk, vaskemidler, osv

Skal også ha ny madrass og kant til sprinkelsenga. Og beltesamler til bilsetet. Og skinn til vuggen (har etter storesøster, men det er så slitt). Burde også kjøpt et par pysjer. Kanskje noen kluter.

Men det meste begynner å være klart for babyens ankomst nå. Heldigvis. Skulle bare ønske at det passet at han kom når som helst. Men med et hus som ligger til salgs så ser vi helst at han venter til nærmere termin.
 
Da tror jeg de siste gjøremålene snart er i havn. Har fått shoppa litt mer til lillemann i går og nå er det vel ikke noe mer som skal kjøpes.

I dag har jeg vaska madrassen og innerforet på dypbaggen. Fikk bestilt quadrolift i går og selv om ikke fargen var lik, så var det matchende detaljer i leatherette fargen og kantbåndene, slik at det blir en sammenheng likevel. Og HELL OG LYKKE så hadde butikken liggende en ekstra ("defekt") kalesje i riktig farge, så den ble med meg hjem - så kan godjenta mi få ha vogna si i bhg en stund til. Vil bare bytte understellet - er ikke så nøye hva som står i bhg tenker jeg. Vil ha det pene til dypbaggen:Heartbigred

Fikk kjøpt ny madrass til sprinkelsenga og nå er dyna i vaskemaskinen, tenkte jeg kunne re opp senga nå som mai har kommet! Ser jeg kanskje har litt lite sengetøy, men tre sett skulle være nok til å begynne med. Har et par til i rosa som ble lagt vekk :love7

Ble også handlet inn presang fra lillebror til storesøster og fra storesøster til lillebror. Ikke store sakene, men så er det heller ikke viktig. (Edit: nix, ser at jeg ikke har fått med meg storesøster sin presang. Irriterende.)

Og litt småklær som må vaskes og legges på plass, men det haster ikke :)

Nå vil jeg lillebror skal komme. Orker ikke tenke mer på hus og salg. Håper huset er solgt innen onsdag, orker ikke en uke til.

Mannen og jeg lever i sølibat for å ikke fremprovosere fødsel, men jeg orker ikke mer av det nå. Blir lenge nok ETTER fødselen, så nå er det på tide å kose seg litt :happy
 
Last edited:
Aaaaarghhhhh!!!!! Snakket nettopp med mannen som er på vei hjem med jenta vår ((1,5 t kjøretur)). De er nettopp kjørt, hun er nettopp SOVNET i bilen fordi JUBELNISSEN ikke klarte å få timet inn en lur på formiddagen i dag.

Han skulle vekke henne etter halvtime-tre kvarter. Ja og så da? Hvordan i alle dager skal hun holdes våken? Hvordan i alle dager skal hun få sove i kveld? Og imorgen tidlig da, hva gjør vi da? Hun må jo stå opp i 7-tida om vi skal få snudd henne. Men det går jo ikke, for hun er jo garantert ikke sovnet FØR midnatt (vi har problemer med å få henne til å sovne før kl 22 selv uten lur på dager uten bhg). Kan ikke sende henne i bhg på 6-7 timers søvn.

Han tror han er snill med henne. Han begriper ikke hvor mye han kødder med døgnrytmen ved å gjøre det her.

Åh jeg blir så rasende!

Og jeg får jo da heller ikke lagt meg, for vi har rom ved siden av hverandre og ingen andre rom med senger i. Jeg våkner normalt av at hun snur seg i senga.

Nummeret før jeg reiser til mamma nå altså, bare for å få sove i natt og la han bale med dette rotet alene.
 
Like skuffa hver morgen jeg våkner med stor mage nå

Men det er vel slik at baby ikke blir født før man er så lei som det går an å bli, og dit er det et stykke igjen dessverre.

Husker med gru de siste dagene før storesøster kom. Fyyyy så jææææ.....
 
39+0

Så langt hadde jeg ikke trodd jeg skulle gå. Men nå er vi her altså.

Håpet er at han kommer denne uka. Søsteren ble født om morgenen 40+0
 
Siden bunnpris ikke hadde rømmegrøt i dag (serr? Er vi ikke midt i mai?) så ble det Biola. Har vel drukket 6-7!desiliter til nå. Er stinn i magen så det rekker. Må hvile en times tid nå, for mannen skal straks gå for å holde visning nr 2 i dag.

Lurer på om jeg føder før det j huset blir solgt...
 
Har jo sånn halvveis-helveis på kødd sagt at jeg skal føde i morgen, men skjønner jo at det nok ikke stemmer

Men! Jeg blir mer og mer skuffa for hver dag som går uten at NOE skjer, liksom! Har hatt noen langvarige vonde kynnere i kveld, men det er bare kynnere

Vil sp gjerne at den dumme slimproppen skal gå. Da tennes i hvertfall et håp!

Kanskje noen rier i natt? Trenger ikke føde, men NOE må skje!
 
Er så forstoppa at jeg nærmest eksploderer. Hemoroidene har meldt sin spede ankomst og de skal vel helst ikke behandles med baby i magen, så da har jeg brukt andre midler

Drakk en liter Biola i går. Dukket litt i dag også, men også tatt en dose lactulose på kvelden

Så har jeg også spist rømmegrøt, to gode porsjoner av Fjordland sin (den er jo ikke god!)

Fortsatt bare en og annen småstein som kommer ut. Får håpe det ordner seg i løpet av natta eller morgen formiddag. Merkelig at det skal stoppe helt opp sånn plutselig! Har vært ok hele svangerskapet denne gangen. Sist var det helt j...
 
Regner med det er forsøkt men prøve å gå en tur? Høres forferdelig ubehagelig ut! Biola har hatt litt motsatt effekt for meg :/ Kan være laksoberal dråper kan funke? - vet ikke hvordan det er ift graviditet...
 
Kjørt på med rømmegrøt, Biola og lactulose i dag og omsider tror jeg det har løsnet. Fikk gjort litt i kveld :bookworm:

Har også tatt en runde i senga, uten at jeg har merket noen nevneverdig effekt. Noe sinnsykt vonde bevegelser nedi bekkenet, men ikke noe som kan tolkes mot en forestående fødsel.

Og storesøster kom hjem med ørebetennelse i dag :( så nå er det nesten så jeg håper at det ikke blir fødsel før hun er frisk og så da ikke før etter 17. Mai.
 
Back
Topp