Fuglungen min

36+0!!!!!

NÅ nærmer det seg. Storesøster var født på morgenen 40+0

Vi holder på med klargjøring før hussalg og har egentlig INGENTING klart i huset!

Morro....
 
36+0!!!!!

NÅ nærmer det seg. Storesøster var født på morgenen 40+0

Vi holder på med klargjøring før hussalg og har egentlig INGENTING klart i huset!

Morro....


Jeg er 37 + 2 og er i samme situasjon som dere. Vi skal også selge huset snart.... :eek: Klart for det?!? Ikke litt engang! Jeg stresser nok på for å få orden på huset, siden storesøster kom da jeg var 38+5 på vei :p Samt at jeg kjenner veldig på stikking og nedpress! Wæææ, må jo få tingene på stell o_O:D

Håper du/dere har overskudd til å ordne og fikse så salget går i boks!
 
Jeg er 37 + 2 og er i samme situasjon som dere. Vi skal også selge huset snart.... :eek: Klart for det?!? Ikke litt engang! Jeg stresser nok på for å få orden på huset, siden storesøster kom da jeg var 38+5 på vei :p Samt at jeg kjenner veldig på stikking og nedpress! Wæææ, må jo få tingene på stell o_O:D

Håper du/dere har overskudd til å ordne og fikse så salget går i boks!
Ja det er dårlig med overskudd til noe som helst om dagene, men heldigvis så er vi flytta og skal selge et hus vi ikke bor i lengre
 
Jeg er 37 + 2 og er i samme situasjon som dere. Vi skal også selge huset snart.... :eek: Klart for det?!? Ikke litt engang! Jeg stresser nok på for å få orden på huset, siden storesøster kom da jeg var 38+5 på vei :p Samt at jeg kjenner veldig på stikking og nedpress! Wæææ, må jo få tingene på stell o_O:D

Håper du/dere har overskudd til å ordne og fikse så salget går i boks!
Uæh!Men nå er jo du VELDIG nærme tidligere forløsningstidspunkt da! Håper da dere har flytta?
 
Uæh!Men nå er jo du VELDIG nærme tidligere forløsningstidspunkt da! Håper da dere har flytta?


Flyttet... neeeei, ikke enda :rolleyes: Vi skulle selge på denne tiden i fjor, men så oppdaget vi at tidligere eiere hadde gjort endringer på huset som krevde godkjenning av kommunen :shifty: Så da ble det en omstendelig prosess med å få erstatning fra forsikringsselskapet til tidligere eiere, samt få på plass arkitekt som kunne hjelpe oss med tegninger og søknad (+ at luften gikk litt ut av oss og det da tok enda lengre tid å få tingene på stell...)! Men, nå er alt godkjent, mangler bare ferdigsattest (tror jeg det heter), så skal vi selge.
Vi har ikke kjøpt oss noe nytt enda, så det blir leting etter hus med to små på slep (storesøster og lillesøster :Heartred).
Jeg har heldigvis pakket i lang tid, så det meste står klar i bokser i kjelleren! Bare det vi bruker i det daglidagse som er igjen. Utvasking og selve flyttingen har vi masse god hjelp i familien vår :Heartred
 
Virkelig skarpe smerter i området over skambeinet og ned i hufsa i dag, kvalme, liten slimklump i trusa (men ingen blod i) og over natta godt med vann i beina.

Kjente nettopp på hodet hans - i går kveld kunne jeg dytte i det og det lå litt til venstre og høyt. Nå ligger han rett over/bak skambeinet og jeg har ikkr sjans til å rikke på det.

Blir det kanskje ikke så lenge å vente? Er det bare ønsketenkning?
 
Åååhhhhh hvis jeg hadde drept den katta og ikke sagt noe til noen.... *fæle fantasier* ho er jo faen meg mannevond!
 
Kynnere kynnere kynnere

Har hverken tid eller ork til å ta tiden på dem eller måle hvor lenge det er i mellom, men de kommer liggende og sittende som perler på en snor.

Har jo ikke egentlig tid til å føde de neste par ukene, så blir jo ikke lei meg av å vente til termin, men hadde vært greit å bli ferdig med ventinga. Jeg vet jo veldig godt hvor ille plagene de neste ukene blir. Brøstve og vann i beina


Har hatt to kynnere mens jeg skrev dette. Hva blir det? To på under fem min?
 
Er så gretten på mannen for tiden. Han er OM MULIG enda mindre interessert i dette svangerskapet enn han var da jeg gikk med nr. 1. Sa nettopp til han på Tlf at jeg har hatt 10 kynnere siste timen og at jeg etter en to timer lang lur med toåringen vår ikke egentlig har greid å bevege meg noe særlig fra sofaen fordi kynnerne hagler på. Jeg fortalte også at jeg er bekymret for at fødselen kanskje kan skje allerede denne uka. Hva svarer han?

Javel. Hva har dere gjort på i dag da?

Han er på jobb til kl. 19 i kveld. Jeg eksploderte på telefonen til ham. Er så drita lei. Han sier han vet jo ikke hva det betyr det jeg sier, men når jeg spurte ham HVA jeg hadde sagt så klarte han bare å gjengi at jeg var bekymret for at fødselen skulle skje snart (bare det burde jo få ham interessert i og med at det er 1 mnd til termin). Ingen ting om at jeg er ankra til sofaen med en toåring springende rundt meg. Var han INTERESSERT men ikke FORSTOD ville han vel spurt litt mer hva jeg mente PG hvorfor jeg trodde det var slik. Ikke bare 'javel' og skifte emne som om at han ikke har hørt etter hva jeg har sagt

Sa til ham at dersom fødselen starter på natta eller mens han er på jobb eller borte, så kommer jeg ikke til å si fra. Han bryr seg jo ikke om svangerskapet eller hvordan jeg har det, så hvorfor i h skal han få være med på sjarmøretappen?

Eksempelvis har jeg var dødsforkjølet hele uken, hatt haugevis med kynnere som i hvertfall blir utløst av bevegelse, og har tatt flere Paracet hver dag bare for å få gjort LITT av det jeg burde gjøre i forbindelse med at vi skal selge gamle huset vårt, og blitt møtt av et surt tryne om jeg ymtet frempå at jeg vil legge meg kl 22, i hvert fall før 23 (for vi har så mye å planlegge og finne ut av i forbindelse med at vi selger uten megler).

I går kommer han hjem fra jobb kl. 19.15. Er forkjølet og bare ligger. Gir det å legge datteren vår et halvhjerta forsøk før han roper på meg (som ligger med beina opp etter veggen pga vann og har enda en rekke med plagsomme kynnere og stikninger) og jeg må ta over mens han går og legger seg kl 21.

Er jeg virkelig bare hormonell???!!!
 
Off, eg hadde klikka om det var min mann!
Ja det er skikkelig ukoselig stemning i heimen for tiden. Får håpe babyen lar vente på seg, for akkurat nå er jeg så sinna at jeg nok ville latt være å informere ham om at noe var på gang.

Han syns jeg overreagerer og at det ikke er sånn som jeg fremstiller det, men dette har vært en diskusjon gjennom hele dette og forrige svangerskap, og at han ikke har skjerpet seg til nå er rett og slett ingen unnskyldning for. "Han er bare en mann" prøver han seg..

Ja for F!! Er da plenty av andre menn der ute som klarer å vise omsorg og interesse når kona et gravid, hvorfor i H!!! skal han ha så j! tungt for det?

Han er en flink pappa og snill mann, men dette klarer jeg bare ikke godta akkurat nå. Så starter fødselen denne uka er det faktisk langt fra sikkert at han får bli med.
 
Jada... Våknet for 2. gang denne natta pga skikkelig vonde tak i nedre del av mage. Har ikke tatt tiden, men noe er i gjære, det er jeg ganske sikker på! Minner meg om sist dette her.

Tror jeg forsøker å få tak i jordmor når morgenen kommer. Har ikke tid inn til føden for å sjekke, har et helt hus å style før fotografering i morgen...
 
Roet seg på morgenen og foruten at mini har vært turbo i magen i hele dag så har det i grunn vært lite kynnere (men så har jeg tatt det med ro også da)

Var inne hos jm og hun sjekka. Ca 2 cm åpning, veeeeeeldig mykt men tappen er fortsatt litt bakovervendt (men slett ikke vanskelig å nå).

Hun blir overraska om jeg går til termin med sånn modning, men hos flergangs er det jo veldig vanskelig å si. Det er mulig riene jeg kjente i natt er pga festing av hodet (festerier) og at alt vil roe seg om et par dager

Han kan godt drøye til beg av mai for min del, men orker ikke gå sånn som dette her særlig lenge.
 
Da var jeg endelig i seng igjen. Ryggen verker og lillegutt romsterer i magen. Lett smertefulle kynnere er satt i gang, men etter råd fra jm så tok jeg en paracet for å få sove

Så da blir det spennende å se om det blir maserier i natt også eller om det skal roe seg nå.
 
Da var det vel festerier som jm foreslo. Like greit, han kan godt la vente på seg en stund til!

Har jo kjent noen få vonde sammentrekninger i natt, men ikke noe regelmessig over det. Så hvis ikke småjenta hadde våknet av våt pysj kl 5 så hadde jeg hatt en god natts søvn i tillegg

Jada. Tror jeg skysser ho i bhg nå, så har jeg litt og ordne før jeg setter i gang med siste pynt og vask før boligfotografen kommer i ettermiddag
 
Omsider har jeg fått lagt meg ned. Har kynnere fra helv...

Mannen er omtrent like sympatisk som en pannekake

Driver og snakker om en konsert han skal på i Oslo om noen dager. Jeg har spurt ham om hva han gjør dersom fødselen setter i gang. Han påstår at noen sjanser må man ta. Jeg syns det er tull, fordi vi var på konsert med samme bandet for to år siden og de har ikke gitt ut noe nytt siden.
 
Last edited:
Lite innlegg før natta. Hadde nettopp en runde (halvannen time) med veldig vonde kynnere/maserier. Tappetafsing (jada ren og fin) kan tyde på at de har litt effekt - helt klart lettere tilgjengelig i kveld enn for tre kvelder siden.

Kjennes ut som om det begynner igjen nå, forresten.

Jeg både håper og håper ikke på snarlig fødsel. Dette er den tyngste tiden, men også den beste og mest spennende tida i hele svangerskapet!

Og nå som tida snart er inne og jeg vet at gutten ligger festa med hodet så barE gleder jeg meg til å få oppleve enda en fødsel! Det er så RÅTT!
 
Våknet i natt med migrene fra h... og den er her ennå. Så kjekt at vi får besøk av hele svigerfamilien i dag på middag og kake!!!!

Tror jeg kommer til å daue
 
Virker som det letter litt i hodet, men fam. skravle kan nok bli litt i meste laget. Er nå i hvertfall ikke sengeliggende.
 
Back
Topp