****Febbisene pusser opp****

ORIGINAL: Trone

Det er sånn tapet som folk malte over (litt sånn fibertapet) for mange år siden. Usj, alle har på ett eller annet tidspunkt hatt en sånn tapet i huset sitt... [:'(][:'(]

Høres ut som striiiiiietapet? ;)
 
Er vel noe strietapet noen vil kalle det for ja. Jeg` tenker jo strietapet som i mønster/tråder som henger nedover jeg.
Dette er sånne fiberstreker som går skrått til venstre og skrått til høyre, slik at de går over hverandre. *gud for en bra forklaring...*
Prøver på en ENDA bedre forklaring siden jeg ikke fant noen bilder på nett:
Fold hendene. Vri håndflaten innover mot deg slik at du ser håndflaten. Trekk hendene litt fra hverandre uten å slippe taket. Gå i fra hendene i vannrett stilling til å peke bittelitt opp i taket med fingertuppene.

Ser du at du har en slags skrå firkant mellom hver finger nå? Akkurat som en flettetjulekurv man har hengendes på juletreet?

*nominerer meg selv til mest ivrig, men håpløse forklarer*
 
ORIGINAL: Trone

Er vel noe strietapet noen vil kalle det for ja. Jeg` tenker jo strietapet som i mønster/tråder som henger nedover jeg.
Dette er sånne fiberstreker som går skrått til venstre og skrått til høyre, slik at de går over hverandre. *gud for en bra forklaring...*
Prøver på en ENDA bedre forklaring siden jeg ikke fant noen bilder på nett:
Fold hendene. Vri håndflaten innover mot deg slik at du ser håndflaten. Trekk hendene litt fra hverandre uten å slippe taket. Gå i fra hendene i vannrett stilling til å peke bittelitt opp i taket med fingertuppene.

Ser du at du har en slags skrå firkant mellom hver finger nå? Akkurat som en flettetjulekurv man har hengendes på juletreet?


*nominerer meg selv til mest ivrig, men håpløse forklarer*

Hehe, det der syns jeg var en skikkelig søt forklaring [:)]
 
Trone: Helt vanvittig fin den tapeten dere har i spisestua!! Hva heter den? [:)] Og hvilke farger har dere på de andre veggene i nærheten av tapeten? [8D] Har sååååå lyst til å pusse opp stua, men får ikke lov av sambo [:(] han mener det holdt med soveromma i denne omgang [8D] Kan legge ut bilder av lillegull sitt soverom når jeg får rydda litt der [8D]
 


Det jeg mente heter glassfiber-tapet, doh [>:] Typisk sånn de har på skoler oooog på gipsplater i masseproduserte leiligheter ;) Snakkær vi sammæ språk nå? :D

 
Hamare, hehehe!!!! Satt og kvernet på hvordan i alle dager jeg skulle få forklart det, he he he!! [:D][:D]

Una; Jeg skal finne ut hva den heter jeg! :) Den selges på Corona og Monter for rundt 260 kr rullen :)
Fargen på veggene har ikke noe navn, bare en kode. Kan finne den også senere :) Den er litt varmere og lunere enn cafe` latte :)
Det du gjør, er at du begynner når han er på jobb! Enkelt og greit, he he he!! Da MÅ du jo fullføre, hihihi!!

Snegle; JAAAAAA Den blå du har stort bilde av!! Verdens mest irriterende tapet!!!! Og snuppa har den på rommet sitt og jeg har jo bestilt wallsticker til henne også som hun kan ha bilder i. Crap... Må jo tapensere rommet hennes også nå da... Eller......Kanskje vi kan ha den på døren hennes.. Ja, det var ikke så dumt, hihi!!

***

Nå har jeg vært og handlet inn maling til spisebordet og stolene. vi må jo pusse alt først da, men gleder meg til å få malt! :)
Og jeg skal male skostativet også. Det trenger jeg ikke ppusee, hehe!!
Dette blir i antikk hvit :)
 
ORIGINAL: Trone

Hamare, hehehe!!!! Satt og kvernet på hvordan i alle dager jeg skulle få forklart det, he he he!! [:D][:D]

Una; Jeg skal finne ut hva den heter jeg! :) Den selges på Corona og Monter for rundt 260 kr rullen :)
Fargen på veggene har ikke noe navn, bare en kode. Kan finne den også senere :) Den er litt varmere og lunere enn cafe` latte :)
Det du gjør, er at du begynner når han er på jobb! Enkelt og greit, he he he!! Da MÅ du jo fullføre, hihihi!!

Snegle; JAAAAAA Den blå du har stort bilde av!! Verdens mest irriterende tapet!!!! Og snuppa har den på rommet sitt og jeg har jo bestilt wallsticker til henne også som hun kan ha bilder i. Crap... Må jo tapensere rommet hennes også nå da... Eller......Kanskje vi kan ha den på døren hennes.. Ja, det var ikke så dumt, hihi!!

***

Nå har jeg vært og handlet inn maling til spisebordet og stolene. vi må jo pusse alt først da, men gleder meg til å få malt! :)
Og jeg skal male skostativet også. Det trenger jeg ikke ppusee, hehe!!
Dette blir i antikk hvit :)

 
vil ikkje wallstickeren henge på den tapeten der?
 
må sjekke ka tapet vi kjøpte no..men de e slik malingstapet da..
 
på tapeten vi skal tapetesere med e der bittesmå tynne "labyrinta", Walton Rasch non wowen tapet. Om wall stickersa ikkje heng på den hyle ej!
 
ORIGINAL: Trone
Una; Jeg skal finne ut hva den heter jeg! :) Den selges på Corona og Monter for rundt 260 kr rullen :)
Fargen på veggene har ikke noe navn, bare en kode. Kan finne den også senere :) Den er litt varmere og lunere enn cafe` latte :)
Det du gjør, er at du begynner når han er på jobb! Enkelt og greit, he he he!! Da MÅ du jo fullføre, hihihi!!


Jaaa [:D] hehe, takk, snille du [;)] Hehe, skulle gjort det, tror jeg må vente til sommeren, mulig jeg må flytte ut i uthuset noen dager isåfall [8D] hehehehe...
 
ORIGINAL: sjukesøster

på tapeten vi skal tapetesere med e der bittesmå tynne "labyrinta", Walton Rasch non wowen tapet. Om wall stickersa ikkje heng på den hyle ej!


Hvis den ikke henger så kan du kjøpe sånne små 3D-klisterputer og lime den fast med :)

Scrappeting funker til det meste! Hehehe!!
http://www.hobbyhimmelen.no/catalog/limputer400st3d1mm-p-10266.html
 
He du prøvd det på veggen til snuppa? [:)] lurte ei stund på om ej skulle bytte til heilt glatt tapetflate ej no ;)
 
Nå er elektrikeren ferdig her.

Han har :
* Satt inn ekstra stikkontakter og bytta ut de gamle.
* Satt opp 7 downlights i stua.
* Montert opp lysekronen i spisestua.
* Satt opp 3 downlights ute på terrassen.
* Satt opp en ekstra sikring i sikringsskapet til varmepumpen (som v.p-montørene ikke gjorde for to år siden, argh).

Og i går malte vi spisestolene med første strøk maling :) :) Tar jo ca 12 timer før malingen tørker, så går ikke sånn kjempekjapt i svingene, menmen, pyttsann :) Det blir grisebra uansett :)
 
Dere som har mønstertapet, hva har dere på de andre veggene? Jeg klarer ikke helt å bestemme om vi skal ha ensfarget tapet i samme serie, eller bare malte gipsvegger.
 
ååååååå jeg å vil pusse opp, gleder meg til jeg har bedre råd å kan pusse opp skikkelig i stua, å ganga, men først er det jentenes rom, hvordan pusse omm rom til en 8 år gammel unge å en på 1 år??? (til neste år altså) ståe helt fast, eldste man er jo så guttete av seg, elsker traktorer å slike ting liksom (vokst opp på landet) å det skal bli ett barne rom uten å male veggene:P for det er egentlig just pusset opp:P hihi

så er det vårt soverom:) weeeeeeeeee..... trone tror nok du må komme etter jul å hjelpe meg med ett par ekstra øyne;) å forslag:P opp pussingen skal jeg klare fint:)
 
Hamare: Vi har to frontvegger. Altså mønstertapet på tv-veggen og mønstervegg på vindusveggen i spisestua.
Vi har åpen løsning, men peisen lager ett avbrekk mellom de :)
Vi har også to forskjellige tapeter.
Resten av rommet har vi malt i samme farge.

I det gamle huset mitt så hadde jeg mønstertapet på en av veggene på soverommet og to forskjellige farger på veggene. Altså en` vegg mønster, to vegger cappucino og en vegg dis(tror jeg, superlyserosa).
Det var ganske kult i grunn, for de to malingsfargene er så lyse at man ser hvilke farger det er når man får de opp mot hverandre i hjørnene og i forhold til hvite taklister :)
Og mønstertapeten var med rolig mønster, slik at det ikke var stress for øynene å se på.

Beybin: Off cooooourse I will! :) :) We fix :) Radarparet vettu, hihi!!! Har tenkt mye på hvordan det rommet skal bli, med 8 pr vs 1 år, hahaha!!! Blir ett kjempegøy prosjekt! :)
 
jepp vi er radarpar... jeg hadde laget et skikkelig rom i hode mitt men så kom kristian, å datteran hans, så da ble det litt anderledes:) dette blir spennende:P hehe.. gud jeg skulle ønske jeg hadde 3 soverom!! helst 4 men det har jeg ikke plass til:(
 
ORIGINAL: beybin88

jepp vi er radarpar... jeg hadde laget et skikkelig rom i hode mitt men så kom kristian, å datteran hans, så da ble det litt anderledes:) dette blir spennende:P hehe.. gud jeg skulle ønske jeg hadde 3 soverom!! helst 4 men det har jeg ikke plass til:(

 
He kjærsten din også ei jente på 8år frå før? :)
 
Back
Topp