****Febbisene pusser opp****

Då komme der ett par bilder av hyllå som eg har renovert...

Kjøpt på gjenbruksbutikk for ein 100 lapp:



Å slik ser den ut etter ett par strøk med kvit maling, nye knotter og knagger:


åhhhhh, typisk at det bilde kom feil vei[:'(][:-][8|].....men legg god viljen te folkens[:)][:)]

Å te slutt ett nærbilde av knottane, veldig fornødde....:

 
Takk for det Tone[:)][:)]

Ja, den va heilt forferdeligt stygge, men jammen blei den ikkje fine[:)][:)][:)][:)]

Nå trenge eg bare ett par gips skruer, så e den straks på veggen!!!!
 
Åååå, jeg misunner deres pågangsmot! [:D]
Jeg skulle også gjerne pusset opp hele dritthuset, men har ikke råd til noenting [:'(] Har malt litt, og det har dere jo fått sett tidligere, da [;)] Men skulle gjerne hatt det slik som dere... Nydelige kjøkken og stuer, og sorc, jeg MISUNNER VASKEROMMET DITT! Jeg har så syyykt lyst på vaskerom! Vaskemaskin på bittelille badet, og tørker klær i ministua, det er helt sykt kjedelig! [X(][:'(]
Sambo har vært veldig flink til å gjøre ting her i sommer, det må jeg virkelig si! Han har byttet ut den samme "Påskeøya"-peisen som lille snegle også har, med en nydelig, liten men effektiv, Jøtul 3 [:D] Også har han bygd ny veranda. Han rev ned den gamle i starten av juli og var ferdig med den nye i slutten av august (SVÆÆÆÆR veranda, altså! Ca. 40 kvadratmeter. Og han har aldri bygd noe i hele sitt liv) [:)] Flinke mannen [:D]
Og jeg har malt stua og kjøkkenet... Og lagt gulv på barnerommet. Da har vi gjort litt allikevel, da [8D]
 
Jeg har (visst..) blitt oppussing/interiørGAL av å gå hjemme!! [:D] Så denne tråden liker vi! [:)]

Et av mine neste prosjekter tror jeg blir å lage min egen sengegavl - noen som har gjort dette før??
Har funnet flere 'oppskrifter' på nettet da, og virker ikke så himla vanskelig [8|]
 
Ymis: Har ikke laget det selv, men skal det når vi tar vårt soverom. Hvis jeg har krefter til det, hehe!!
De skal visstnok være lattterlig enkelt! :) Det er det jeg klamrer meg til ha ah!!!
 
Nå har mannen hengt opp gardinstanga over verandadøren! :) Wee!! Og jeg har hengt opp gardinene på den, ble så fint atte, hihi!!
Men vi mangler endestykker på den da, så det får komme etterhvert :)
 
Så inni denne tråden en plass at det er flere enn meg som hater (med lidenskap) sånn jæ...#¤.. strie-tapet som de absolutt må bruke i alle hus som blir bygget!
Vi har jo selvfølgelig sånn i hele huset og, noe som funket dårlig ed min idé om tapetsering (sånn en vegg med mønstret tapet) og eventuelle wallstickers! [:@]

Så i tråden en plass at du hadde tapetsert noen vegger, Trone?! Fant det ikke igjen akkurat nå, men hadde dere og strier på veggene før? Brukte dere sånn tapetfornyer (eller hva det nå heter)? I såfall, var det lett å få fint til?? [8|]

Gidd nok ikke begynner med sånt i stuen nå, siden vi allerede har malt en del her nå og hengt opp alt mulig. Men kunne tenkt meg å prøve på soverommet vårt.
 
Ymis: I stua så rev vi alt på veggene og la ny tapet. Vi gadd ikke kjøpe tapetfornyer for det kostet så sykt pr rull!! Trodde jeg skulle daue når jeg hørte prisen pr. 10 meter, var det opp i mot 6-700 kr eller noe sånn!!! Var helt grusomt!!! Så da rev vi heller bare alt selv. Ja vettu hva!!
Så i stua skal det være greit å henge opp wallstickersen vi skal ha! :) :)

I gangen og de andre rommene vi skal ha stickersene i, så skal vi rive tapeten og legge opp nytt heller. Blir såååå mye finere! :) :) Tar litt ekstra tid, det gjør det. Men jeg syntes det blir enda flottere altså! :) :)
 
Er det ikke et slit å fjerne sånne strier? Har inntrykk av at det sitter så sykt godt fast og er veldig vanskelig å få av... 
 
Her har de vært malt over ett par ganger, så de er blitt tykke og utrolig lette å rive av :) :) :)

Hvis de ike har vært malt over noen ganger, så kan de være litt vrange å få av. Men da er det bare å bruke dampmaskin over de :) :) Da løsner det fort! :) Og så bruker du en skarp kniv/spattel/noe liknendes til å skrape av under tapeten. Badabing! :) :)
 
Da var ett av 100 interiørprosjekter fullført (så godt som)! Har spraymalt et svart speil hvitt [:)] Når jeg begynte tenkte jeg "da kjører vi på - er 50/50 sjanse for at dette speilet må kastes etterpå!" Troooor det ser bra ut da....! [8D]

Måtte ta mini med ut en tur i den verste spraymalings-hjernecelledrapstiden her, men lukten er begynt å fade away nå! [;)]
 
Vi har også ett speil som jeg skal male hvitt :)
Jeg vil male det med kost for å få litt struktur i det. Muligens jeg drar over med en grov svamp etterpå for å få enda mer struktur i det :)
Skal bare pusse grovt over, gidder ikke finpusse det. Går det ikke så går det ikke, hehe!!
 
skall me se... ja vi driver å pusser opp me å [:D] et kaldt å guffent kjeller rom skall bli en fin kjellerstue ( samboer er i full sving med det fortide)

eg holder på å male å ordnder på mitt lille alternativa massasje rom [:D] som også skall bli kontor å gjesterom, så mykje som skall gjøres å planene er store[:D]

etter det skall vi ha oss et lite do i andre etg der me har soveromma våre[:D]
 
I dag har vi vært og handlet Hemnes skjenken som skal stå i spisestua. Vi gadd ikke kjøpe/bestille vitrineskapet enda. Er jo litt leveringstid på det, så vi bare kuler an litt. Kan få litt annet på plass først.
Men sånn her ser i alle fall skjenken ut, den som mannen holder på å montere nå.
Og så kjøpte vi en del av disse i forskjellige størrelser som snuppa skal ha i expediten som hun har på rommet sitt. Pluss hun skal ha en del av disse i de store skuffene hun har under senga si.
Utrolig greie å ha system oppi. Og så skal vi skrive på lokket hva som skal være oppi de, mye lettere å holde oversikten da :)

Det var bare to igjen av disse, så de må jeg handle flere av når de får inn mer. De skal også inn i expediten.

Kjøpte også 5 store falske hvite roser som vi skal ha i en av de store vasene våre eller i en av stormlyktene.
De er større enn de på bildet.
 
BILDE TRONE....BIIIILDE [:)][:)][:)]
ka sort vin da? :)
 
ORIGINAL: rachelmor

skall me se... ja vi driver å pusser opp me å [:D] et kaldt å guffent kjeller rom skall bli en fin kjellerstue ( samboer er i full sving med det fortide)

eg holder på å male å ordnder på mitt lille alternativa massasje rom [:D] som også skall bli kontor å gjesterom, så mykje som skall gjøres å planene er store[:D]

etter det skall vi ha oss et lite do i andre etg der me har soveromma våre[:D]

 
 
 
 
 
hehe, klarte ikkje la vær å tenke koffert når ej las ordet alternative [;)]
 
Back
Topp