****Febbisene pusser opp****

Nå er vi i gang med å pusse opp kjellerleiligheten!!! :D :D :D :D :D :D 

Og jeg surfer etter hvorvidt vi kan male over terracottaflisene vi har på gulvet, hihi!!!
Jeg vil male de i lyst, samme som tak og vegg, he he he!!
Det er ikke noe fliser vi vil ha i fremtiden uansett, og de har vært der i sikker 20 år allerede :p
Har funnet litt av hvert av linker, så skal bare vise de til mannebeinet. han var med på ideen han nemli! :D :D :D :D 
 
Her er spisestuen fra en annen vinkel. Pipen er den hvite på venstre siden ;)


Litt utskiftninger på kommoden og litt sånn er alt som skal til for at det blir nytt! :) Og nye gardiner og duker, la oss ikke glemme det, he he he!! Og lys og blomster :p


SSå var et kjellerstuen da... Trehvit i tak og vegger... Veggene har fått to strøk med heftgrunn nå, så skal taket til pers.. Taklistene skal også bli nye.


GDette er flisene vi vurderer å male...
 
WOOOOOOW!!!!!!!!


Det var jo bare helt nydelig, Trone!!!!!  jeg ååå viiiiil!!!!! 
 
Takktakk tananka! :D  Vi gleder oss til å bli ferdige med malingen og slik sånn at vi kan begynne på interiøret he he he!!!! 

Nå revurderer vi å male gulvet.. men det blir så sykt dyrt å legge nytt gulv altså.... Iiiiiiiiiiiiiiik!!!!!!
 
Trone: det blir kjempefint!! keep up the good work
 
Takktakk! :) nå skal vi ikke male flisene alikevel nå. Det blir å spare opp til parkett.
Jeg ville jo egentlig ha laminat siden det bare skal være i kjellerstuen og vi allerede har varmekabler, men laminat er helt tett slik at varmen ikke trenger igjennom...
Så da blir det sparing, sukk!!! Ergo, ikke noe som blir gjort noe med på en stund. Og da kommer det heller ikke nye gulvlister på plass på en stund, snufs!! :(
 
Jeg har hatt så lyst til å male flisene på gangen, men det fikk holde med med flisene oppfor kjøkkenbenken på kjøkkenet. Gikk lettere enn jeg hadde trodd ;-) Vi går for helt nytt gulv på gangen heller.....en gang.....fordi vi først skal male trappene.....men i dag har vi malt veggene på gangen. Min oransje tapet er nå hvit ;-)
 
Vi droppet helt å male flisene i kjellerstuen... Vi skal heller legge laminat heller. En gang ;) He he he!!!

Veggene er ferdig heftgrunnet, halve taket er heftgrunnet en gang, resten av taket er ferdig malt.
Veggene er ikke helt ferdig pusset for sparkel, men det er ikke mye som gjenstår.
Taket er forøvrig ferdig vasket da.

I dag kjøpte vi maling til veggene! Endelig fant vi en farge som vi tror kommer til å funke.
Det ble baronesse silkematt. 15 blank. Fargen er lysegrå S1000N Jotun. Den heter "Skumring"
En helt nøytral lysegråfarge som verken er kald eller varm.

Mannebeiner reiser bort i helgen så det blir ikke gjort noe da. Så lenge leve til uken, he he!!
 
Gleder meg til å se resultatet av kjellerstuen Trone :-)
 


Trone skrev:
Ikke mange ukene til du får sett det nå, lindkva :D :D 


LIKER!!
 
Hvis vi får kjøpt sovesofa innen den tid er du også første som får overnatte der når det forhåpentligvis er ferdig malt! Eller, i alle fall i taket og grunningen på veggene he he!
 
Back
Topp