****Febbisene pusser opp****

Nå har det skjedd ganske så mye her, skal prøve å få lagt ut bilder snart :) kanskje jeg klarer å få det gjort i løpet av kvelden?
 
Vi har kommet litt lengre på pyntingen på kjøkkenet nå. Har fått hengt opp en hylle og satt på litt pynt og sånne ting og jeg har laget litt pynt også, tjihi!!!
Men vil ha det helt ordentlig før jeg tar bilde ;)
 
He fole lyst å sjå spisebord gruppene dåkka :) dåkke so he york spisebord, ka stola he dåkke attåt?
 
Dytt :)
 
Så flinke dere er jenter!!

Jeg gleder meg til den dagen da jeg har råd og mulighet til å få noe heelt eget der jeg kan pusse opp og fikse som jeg vil.

(Hadde sikkert fått lov av huseieren å male og styre som jeg vil,men gidder liksom ikke når jeg ikke vet hvor lenge jeg blir boende.. Blir jo så fort hu dama kommer seg ut av leiligheten jeg har "blitt lova"..)
 
Kansas sofaen med pall e best, samt York spisebordet frå bohus :) så skal ej pusse og male lys 3 rokokko bord, veldig gamle men uten mekre som skal brukes på stua, det største til salongen, og det litt mindre på sia av divanen. Så blir der ett lite bort i hjørnet attme ektorp stolen med pall å ikea lampa :) skal også ha liatorp bokhylla med vitrineskapdør på, å so lure ej på birkeland eller hensvik kommoden. Skal ha liatorp tv-bord :)
Imorgo skal ej sta å kjøpe lisbet dahl lysekrona med 8 arma, gler mej til å få den opp :)
Nøken som veit ka farge floss teppe som passa under den grå kansas sofaen?
Veit ikkje om ej skal kjøpe kvit eller svaneby beige trekk på ektorp stolen..det kvite trekket kan vaskes vertfall i maskin.
Skal ha skeidar lampa, den med svart skjerm rundt mæ på stua..prisme som heng ned :)
 
Sjukesøster: Jeg elsker villavohnkrogh.com bloggen ;)
 
Juliann, ka sofa he du? :)
 
Har Living sin Modern Living i Antrazit farge..dvs mellomgrå..En modulsofa, en to seter og en tre seter, kjempefornøyd :)
 
..Vet ikke om det går under kategorien "å pusse opp", men jeg kommer til å slenge inn før og etter-bilder når jeg får flyttet emoticon ..
 
jippi, gler mej til å sjå :)
 
Juhu, da stikker sambo snart på mc-tur til Danmark, og da har jeg store planer om å pusse opp stue/kjøkken :) Vi flyttet hit i fjor, og stua har en helt forferdelig grå, tung farge og på kjøkkenet er det blå/turkise baderomsfliser! *grøss* Alle sier det er fint da, men jeg blir deppa :D hehe.. Men så hørte jeg en dame si at istedetfor å fjerne flisene og sette opp nye (mye jobb!) så går det ann å sette over pleksiglass, f.eks med tapet limt på baksiden! Og jeg tenkte ha en vegg med tapet i stua og resten malt ensfarget, så da tenkte jeg å kanskje lime denne tapeten på  pleksiglass og ha på kjøkkenet. Men er det noen som har erfaring med dette? Og hvor får jeg tak i pleksiglass? Må vel ha etter mål da? Noen som vet..? Og noen som vet om en fin, varm brun/beige farge? :) Bilder? :)
 
Oj! Pleksiglass er kjempe dyrt, så tror nesten det lønner seg å bytte flisene, selv om det er mye jobb altså. Men det høres jo litt stilig ut :)
Jeg er ikke helt sikker på om man får kjøpt pleksiglass over alt heller jeg altså...

Men jeg er ingen ekspert altså, bare sier det jeg veit. Hehe :)
Men når det kommer til farger, så aaaner jeg ikke. Et tips kan være å reise til en forretning de selger maling å lete seg frem til en farge man syns er fin. Kanskje ta med farge prøver hjem å se hvordan det passer til resten av stuen? :)

Lykke til med oppussingen :)
 
Jeg skal jo flytte.. Overtar leiligheten nå 1. august. Og nye huseieren skulle bare fjerne et teppe i stua som var gyyyyselig. Og han ringte meg istad, og det var fint gulv under der og det maler han hvitt.. Og mens han var i gang så hadde han sparkla hullene i veggene fra diverse hyller osv og malt dem også.!
Så jeg fikk "starte helt på nytt" .. han virker så utroolig koselig!
Også skal han fikse en soveromsdør som smeller  litt når den blir lukket.

Så nå er det pakkings på gang og måtte rydde voldsomt her hjemme i dag siden det plutselig skulle komme folk på visning! Så er mulig jeg slipper å betale for september! Det hadde vært deillig det!
 


Eldorado skrev:
Oj! Pleksiglass er kjempe dyrt, så tror nesten det lønner seg å bytte flisene, selv om det er mye jobb altså. Men det høres jo litt stilig ut :)
Jeg er ikke helt sikker på om man får kjøpt pleksiglass over alt heller jeg altså...

Men jeg er ingen ekspert altså, bare sier det jeg veit. Hehe :)
Men når det kommer til farger, så aaaner jeg ikke. Et tips kan være å reise til en forretning de selger maling å lete seg frem til en farge man syns er fin. Kanskje ta med farge prøver hjem å se hvordan det passer til resten av stuen? :)

Lykke til med oppussingen :)


Åh, er det det ja :( Visste ikke det jeg... Uff, skal jeg finne på da da tro... Jeg skal  pusse opp stua og kjøkkenet en helg mens sambo er borte, så har liksom verken mye tid eller hjelp... Og turkise fliser er uaktuelt! :D Noen som har noen andre tips?

Ja, har prøvd det mange ganger før, finner aldri den rette fargen :( Så tenkte hvis noen hadde brukt en som de visste var fin ;)

Tusen takk, og tusen takk for svaret ;)
 
vi er no endelig ferdig med kjelleren og innredningen,, ting tar tid for ting er dyrt :D men men,, no er mannen i full sving med og dele av rommet til tuva, å ungene får kvart sitt rom :)  ;) gleeeeder meg :)
 
Etter jeg begynte å jobbe litt på Christiania Glasmagasin så har det jo blitt litt ny pynt her i huset, he he!! Må jo glatt innrømme det ;)

Og nooooe av det nyeste har allerede kommet på plass :) :) Seeeee så fint det har blitt da! :)

Fuego glasslykt, 399 kr og lysestaker, 299 kr og 399 kr pr stk.


Jeg kom over denne baljen på loppemarkedet forrige lørdag og den passet perfekt inn her :)
Turbin skåler, 399 kr pr. stk.


Har også ommøblert litt på den ene Hemnesen i stua.


Syntes de ordene var så fine! :) Kjøpt på Hansen&co her i byen.


 
Back
Topp