****Febbisene pusser opp****

ORIGINAL: sjukesøster

ORIGINAL: squakky

Huset er fra 50tallet og de har satt 2. etasje oppå på 80tallet.

Er så masse virrvarr! Og vi setter jo opp spotter og nye punkter rundt omkring. Vi må nok ut med 35 000, og da har vi kjøpt inn mye selv.


E dei 35 000 inkl. nytt sikringskap? og eletrikerarb?
huset til søskenbarnet mitt brann ned dinna veka, et eldre hus dei ha renovert..og da kom ej til å tenke på det eletriske her i hus..men huset her e frå 82 da.


Ja, men rimlig elektriker vi har da. Det himla dyrt å bytte, men verdt det om noe skulle gå galt..
 
Ej og du Trone som he dissa herlige vinraude romma våra [:D]
Lure på ka farge dåkke he på veggane på stua dåkka? He ei stue full av panel som skal males. He bare vert bort i caffe latte før så treng litt tips til ka som e fine lyse farga..må passe til hemnes møbelgr. mæ :)
Å so treng ej tips til litt gammaldags barneromspynt, skal ha oppå expedit reolen, der tallerkenhylla heng over. Skal kjøpe en slik blå gammeldags spilledåse som dei he på kremmerhuset.
 
 
Den vi har i stua, på alle veggene utenom de veggene vi har de to forskjellige tapetene, heter ikke noe, den har kun et nummer.
Men den kan vel kalles en mix av cafe latte og lys antikk? Hehehe!!! Noe sånn i alle fall :) :)

Tips til barnerom er vanskelig i og med vi ikke vet hvordan utgangspunktet er :)
 
Her er den berømte vinrøde gangen vår!! Hehehe!!! Gud bedre..... Grøss!!!!

Man ser ikke hele gangen her da, men det gjør ikke en dritt faktisk hahahahahahah!!!!! Nå holder den på å bli lys antikk! Og buen inn til kjøkkenet skal også males lys antikk.

Vi skal totalrenovere gangen og kjøkkenet en eller annen gang, så vi gidder ikke gjøre all verdens nå, men maling funker bra det som midlertidig løsning, he he!!!
*bildet vil venstre er tatt mot kjøkkenet og bildet til høyre er mot enden av gangen.*

 
Ett strøk maling til på døra og nattbordet. + feste fantasitre-wallstickeren, så e rommet til Fredrik André ferdig. Skal bli gøy å få tatt nokre bilde og lagt ut om ett par daga.[:D] 
 
Så her er grunnen til at jeg er fraværende på bv for tia; etter at vi har hatt eølektriker her, så måtte vi pusse opp hele gangen. Yttergangen og innergangen.. Dvs, isolere, plate, tapetsere, male, liste, nytt tak, spotter, nytt vindu, ny innredning, pusse og male dører, lage ny bue, lage stendere, male panel i trappa, rette skjeive vegger og jukse litt innimellom.. Faen jeg hater gangen nå! Blir så deilig å bli helt ferdig!!

Gleder meg til å se bilde av rommet til Fredrik, Darius og sjukesøster!
 
nå er kjøkkent snart ferdig også :) Og vi har fått ny takst på huset :) Gått opp 275 000 siden 1. desember :)
 
Oppussing av Oliver sitt rom:

Slik så det ut da vi overtok.. det var laminatgulv også, men det rakk jeg ikke å ta bilde av før det ble revet opp.




paneler skrudd opp og parkett lagt


gulv og tak lister på, pluss ny karm og dør


nesten ferdige!
 
Siden de skal pusse opp fasaden og bytte vinduer, så tar vi ikke på karmer rundt vinduet.
 
ORIGINAL: Trone

Saa fint det blir lindkva!!!! Kjempebra! Og der ser jeg hva du mente med maling rundt skap hahaha!!!



det var også laminat rundt skapet.. var en stor skyvedørsarderobe på høyre side av vinduet, men med bare hyller..så når vi så hvor dårlig stand det egentlig var, så rev vi alt..
 
ORIGINAL: Trone

Saa fint det blir lindkva!!!! Kjempebra! Og der ser jeg hva du mente med maling rundt skap hahaha!!!

 
Dinna herlige raude fargen der også :) til hekga no skal ej slenge ut bilde av Fredrik sitt rom..driv å prøva å få han til å sove der på dagtid no, men han nekta tvert [8|] men storkosa sej med å få leike der inne på dagtid :)
 
Sofaen vi kjøpte


Bordet


Teppe



Kjøpte også en matchende puff til sofaen, med plass til 2 stk. den kan også plasseres inni sofaen[:D]
 
ORIGINAL: lindkva

Sofaen vi kjøpte


Bordet


Teppe



Kjøpte også en matchende puff til sofaen, med plass til 2 stk. den kan også plasseres inni sofaen[:D]

 
E det kansas til bohus?? :)
 
durango heter sofaen- kjøpt på skeidar alt sammen[:D]
 
veldi lik den ej vil ha, men det kom nok ikkje som nøke overraskelse [:D] sia smaken vår e så like [:)]
 
ORIGINAL: sjukesøster

veldi lik den ej vil ha, men det kom nok ikkje som nøke overraskelse [:D] sia smaken vår e så like [:)]


hihi[:D]
 
he du link til sofaen? :)
 
Back
Topp