Får vi det til? (Ja! Det gjør vi!!) Gravid med nr.2 ❤️

Ja, skjønner jeg godt... er lism en del av pakka etter å mistet som en ikke kommer utenom tror jeg :( men jeg skal krysse alt jeg kan også.får du be den lille spira bli, vokse og gro med STRENG beskjed ❤️❤️
Blir veldig spennende å se til onsdag ❤️
Åhh, det var jo veldig snilt av deg da :D
Du har nok rett i det ja ❤️hihi ja den har fått beskjed nå om å lage seg en fin seng der inne nå og vokse seg stor og sterk ❤️ gleder meg sååå til onsdag!! ☺️❤️❤️
 
5+0

Endelig 5+0 og over kjemisk-grensen :woot: :happy093

Én milepæl som kan krysses av listen ☺️ forrige gikk tapt 4+3 og føles godt å være forbi det og over kjemisk-grensen. De siste dagene har jeg følt at jeg har hatt lite symptomer og vært i FOR GOD form. Pleier alltid å bli skamdårlig helt fra start. Men nå angrer jeg på å ha klaget over det for i dag har murringen, og kvalmen satt inn for fullt. :hilarious: Har også litt ømme pupper igjen. Veldig godt å føle at man er gravid da, betryggende ❤️:love017

Tok i desperasjon og mangel på graviditets-strips den siste LH-testen som jeg hadde liggende i dag morges da jeg var litt stressa over mangelen på symptomer :hilarious: men de kom jo da rett etterpå hihi :joyful: Målte til 2.44, fornøyd med det!
1000043313.jpg


Gleder meg veldig til onsdag og gyn-time for å se hCG-stigningen, og forhåpentligvis så ser vi fostersekken også :love017

Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Høre hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 11+0 (ish)

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0

2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)


- ordinær ultralyd 18+0 (ish)

- få vite om barnet er friskt

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)

- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre


3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øynene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
 
5+0

Endelig 5+0 og over kjemisk-grensen :woot: :happy093

Én milepæl som kan krysses av listen ☺️ forrige gikk tapt 4+3 og føles godt å være forbi det og over kjemisk-grensen. De siste dagene har jeg følt at jeg har hatt lite symptomer og vært i FOR GOD form. Pleier alltid å bli skamdårlig helt fra start. Men nå angrer jeg på å ha klaget over det for i dag har murringen, og kvalmen satt inn for fullt. :hilarious: Har også litt ømme pupper igjen. Veldig godt å føle at man er gravid da, betryggende ❤️:love017

Tok i desperasjon og mangel på graviditets-strips den siste LH-testen som jeg hadde liggende i dag morges da jeg var litt stressa over mangelen på symptomer :hilarious: men de kom jo da rett etterpå hihi :joyful: Målte til 2.44, fornøyd med det!
Vis vedlegget 427952

Gleder meg veldig til onsdag og gyn-time for å se hCG-stigningen, og forhåpentligvis så ser vi fostersekken også :love017

Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Høre hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 11+0 (ish)

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0

2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 18+0 (ish)

- få vite om barnet er friskt

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)

- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre


3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øynene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
Såå fantastisk! :love7 :love7
 
En lettelse å komme til 5+0 vil jeg tro :love017 blir veldig spennende på onsdag, håper dere ser noe på ul og at hcg har økt som det skal. Dette skal være terminspiren❤️❤️
 
En lettelse å komme til 5+0 vil jeg tro :love017 blir veldig spennende på onsdag, håper dere ser noe på ul og at hcg har økt som det skal. Dette skal være terminspiren❤️❤️
En stor lettelse!! Nå må det bare fortsette sånn, så jeg kan krysse ene milepælen etter den andre av lista :joyful: :love017 takk!! Håper det ❤️❤️
 
5+1

I dag begynner hjertet å slå (ifølge appen) o_O :joyful: :woot: :gen014
Det ER så spennende! Og jeg er så glad for din skyld :love7 Håper dette bare blir glede hele veien:Heartred
 
5+2

I dag har jeg vært på kontroll hos gynekologen min, og alt ser bra ut!! Jeg hopper i taket av glede!! :love017:happy093

Ser ut som embryo har implantert seg fint, akkurat sånn det skal og der det skal. Vi så fostersekken og plommesekken, noe som er veldig bra for 5+2 ☺️❤️ får svar på hCG om noen timer men hun sa at med det vi har sett i dag så utvikler det seg så fint at hCG egentlig ikke var nødvendig. Men jeg skulle få det allikevel :joyful:

Ah, og corpus luteum kunne hun se på høyre side, det var litt gøy for jeg var sikker på at jeg kjente egget slippe fra den siden.

1000043443.jpg


Vårt forrige barn kalte vi i svangerskapet for aguacatito (aguacate = avokado, med -ito bak = lille) fordi vi fant de søteste små avokado-babyskoene som vi kjøpte før vi var gravide. Så vi måtte jo kjøre samme stilen denne gangen og har kalt lille spire "la fresita" (=lille jordbær), fordi datteren vår ELSKER jordbær og vi synes det er noe veldig søtt og fint. Hihi, litt interne tullerier :joyful::love2:dummy: Må kjøpe en liten jordbærbamse til fresita nå da :love017

Datteren vår var med oss på sykehuset i dag, da hun ikke starter i barnehagen så tidlig og ingen kunne passe henne. Hun så et annet par med en liten baby i armene og var helt oppslukt av den babyen. Jeg spurte om hun også hadde lyst på en sånn baby, og JA! det hadde hun definitivt :hilarious: (vi har ikke fortalt henne noe om at det kanskje blir baby enda da). Såååå søt og tydelig veldig klar for å bli storesøster ❤️
 
5+2

I dag har jeg vært på kontroll hos gynekologen min, og alt ser bra ut!! Jeg hopper i taket av glede!! :love017:happy093

Ser ut som embryo har implantert seg fint, akkurat sånn det skal og der det skal. Vi så fostersekken og plommesekken, noe som er veldig bra for 5+2 ☺️❤️ får svar på hCG om noen timer men hun sa at med det vi har sett i dag så utvikler det seg så fint at hCG egentlig ikke var nødvendig. Men jeg skulle få det allikevel :joyful:

Ah, og corpus luteum kunne hun se på høyre side, det var litt gøy for jeg var sikker på at jeg kjente egget slippe fra den siden.

Vis vedlegget 428167

Vårt forrige barn kalte vi i svangerskapet for aguacatito (aguacate = avokado, med -ito bak = lille) fordi vi fant de søteste små avokado-babyskoene som vi kjøpte før vi var gravide. Så vi måtte jo kjøre samme stilen denne gangen og har kalt lille spire "la fresita" (=lille jordbær), fordi datteren vår ELSKER jordbær og vi synes det er noe veldig søtt og fint. Hihi, litt interne tullerier :joyful::love2:dummy: Må kjøpe en liten jordbærbamse til fresita nå da :love017

Datteren vår var med oss på sykehuset i dag, da hun ikke starter i barnehagen så tidlig og ingen kunne passe henne. Hun så et annet par med en liten baby i armene og var helt oppslukt av den babyen. Jeg spurte om hun også hadde lyst på en sånn baby, og JA! det hadde hun definitivt :hilarious: (vi har ikke fortalt henne noe om at det kanskje blir baby enda da). Såååå søt og tydelig veldig klar for å bli storesøster ❤️

Åhhh, dette var så koselig å lese og se ❤️❤️ lille spira! Denne er kommet for å bli :love017
 
Sååå gode nyheter Alma! :Heartpink
Herregud jeg tror det er sant som @Luna94 sa til meg, 2024 blir et år med mange etterlengtede babyer:Heartpink

2020/2021 var også et slikt år, hvor vi var flere som hadde venta og streva lenge, så utentvil at 2024 er og blir et nytt sånt år ❤️❤️ fortjener vi alle sammen!!
 
5+2

I dag har jeg vært på kontroll hos gynekologen min, og alt ser bra ut!! Jeg hopper i taket av glede!! :love017:happy093

Ser ut som embryo har implantert seg fint, akkurat sånn det skal og der det skal. Vi så fostersekken og plommesekken, noe som er veldig bra for 5+2 ☺️❤️ får svar på hCG om noen timer men hun sa at med det vi har sett i dag så utvikler det seg så fint at hCG egentlig ikke var nødvendig. Men jeg skulle få det allikevel :joyful:

Ah, og corpus luteum kunne hun se på høyre side, det var litt gøy for jeg var sikker på at jeg kjente egget slippe fra den siden.

Vis vedlegget 428167

Vårt forrige barn kalte vi i svangerskapet for aguacatito (aguacate = avokado, med -ito bak = lille) fordi vi fant de søteste små avokado-babyskoene som vi kjøpte før vi var gravide. Så vi måtte jo kjøre samme stilen denne gangen og har kalt lille spire "la fresita" (=lille jordbær), fordi datteren vår ELSKER jordbær og vi synes det er noe veldig søtt og fint. Hihi, litt interne tullerier :joyful::love2:dummy: Må kjøpe en liten jordbærbamse til fresita nå da :love017

Datteren vår var med oss på sykehuset i dag, da hun ikke starter i barnehagen så tidlig og ingen kunne passe henne. Hun så et annet par med en liten baby i armene og var helt oppslukt av den babyen. Jeg spurte om hun også hadde lyst på en sånn baby, og JA! det hadde hun definitivt :hilarious: (vi har ikke fortalt henne noe om at det kanskje blir baby enda da). Såååå søt og tydelig veldig klar for å bli storesøster ❤️
sååå gøøøy :Heartred :Heartred og for et nydelig ul bilde:Heartred
 
Aiaiai så gode og fine dere er alle sammen ❤️❤️☺️ sååå koselige kommentarer! Fresita har kommet for å bli :joyful:

Sååå gode nyheter Alma! :Heartpink
Herregud jeg tror det er sant som @Luna94 sa til meg, 2024 blir et år med mange etterlengtede babyer:Heartpink
2020/2021 var også et slikt år, hvor vi var flere som hadde venta og streva lenge, så utentvil at 2024 er og blir et nytt sånt år ❤️❤️ fortjener vi alle sammen!!

Og JA!!! 2024 er babydryssåret! I år blir året for mange veldig etterlengtede babyer ❤️ :joyful: det fortjener vi alle sammen ja :Heartred :love017
 
Back
Topp