Får vi det til? (Ja! Det gjør vi!!) Gravid med nr.2 ❤️

Hurra! Gratulerer så mye!
 
5+2

I dag har jeg vært på kontroll hos gynekologen min, og alt ser bra ut!! Jeg hopper i taket av glede!! :love017:happy093

Ser ut som embryo har implantert seg fint, akkurat sånn det skal og der det skal. Vi så fostersekken og plommesekken, noe som er veldig bra for 5+2 ☺️❤️ får svar på hCG om noen timer men hun sa at med det vi har sett i dag så utvikler det seg så fint at hCG egentlig ikke var nødvendig. Men jeg skulle få det allikevel :joyful:

Ah, og corpus luteum kunne hun se på høyre side, det var litt gøy for jeg var sikker på at jeg kjente egget slippe fra den siden.

Vis vedlegget 428167

Vårt forrige barn kalte vi i svangerskapet for aguacatito (aguacate = avokado, med -ito bak = lille) fordi vi fant de søteste små avokado-babyskoene som vi kjøpte før vi var gravide. Så vi måtte jo kjøre samme stilen denne gangen og har kalt lille spire "la fresita" (=lille jordbær), fordi datteren vår ELSKER jordbær og vi synes det er noe veldig søtt og fint. Hihi, litt interne tullerier :joyful::love2:dummy: Må kjøpe en liten jordbærbamse til fresita nå da :love017

Datteren vår var med oss på sykehuset i dag, da hun ikke starter i barnehagen så tidlig og ingen kunne passe henne. Hun så et annet par med en liten baby i armene og var helt oppslukt av den babyen. Jeg spurte om hun også hadde lyst på en sånn baby, og JA! det hadde hun definitivt :hilarious: (vi har ikke fortalt henne noe om at det kanskje blir baby enda da). Såååå søt og tydelig veldig klar for å bli storesøster ❤️
Helt nydelig :Heartred
 
Så herlige nyheter :Heartred :Heartred :Heartred
 
5+2

I dag har jeg vært på kontroll hos gynekologen min, og alt ser bra ut!! Jeg hopper i taket av glede!! :love017:happy093

Ser ut som embryo har implantert seg fint, akkurat sånn det skal og der det skal. Vi så fostersekken og plommesekken, noe som er veldig bra for 5+2 ☺️❤️ får svar på hCG om noen timer men hun sa at med det vi har sett i dag så utvikler det seg så fint at hCG egentlig ikke var nødvendig. Men jeg skulle få det allikevel :joyful:

Ah, og corpus luteum kunne hun se på høyre side, det var litt gøy for jeg var sikker på at jeg kjente egget slippe fra den siden.

Vis vedlegget 428167

Vårt forrige barn kalte vi i svangerskapet for aguacatito (aguacate = avokado, med -ito bak = lille) fordi vi fant de søteste små avokado-babyskoene som vi kjøpte før vi var gravide. Så vi måtte jo kjøre samme stilen denne gangen og har kalt lille spire "la fresita" (=lille jordbær), fordi datteren vår ELSKER jordbær og vi synes det er noe veldig søtt og fint. Hihi, litt interne tullerier :joyful::love2:dummy: Må kjøpe en liten jordbærbamse til fresita nå da :love017

Datteren vår var med oss på sykehuset i dag, da hun ikke starter i barnehagen så tidlig og ingen kunne passe henne. Hun så et annet par med en liten baby i armene og var helt oppslukt av den babyen. Jeg spurte om hun også hadde lyst på en sånn baby, og JA! det hadde hun definitivt :hilarious: (vi har ikke fortalt henne noe om at det kanskje blir baby enda da). Såååå søt og tydelig veldig klar for å bli storesøster ❤️
:Heartred :happy093
Lille jordbæret!!
 
6+0
Tenk at jeg har kommet til 6+0, jeg kan nesten ikke tro det! :woot: :love017 :Heartred Da har vi også kommet forbi punktet av to av de tidligere SA'ene jeg har hatt. Føles utrolig godt å ha passert de. Sliter fortsatt med å tro på at det faktisk har gått denne gangen, synes jeg har for lite symptomer og er vel føre var etter så mye trøbbel. Samtidig prøver jeg å glede meg så mye jeg klarer, og det begynner på et vis samtidig å synke inn at vi skal få en liten en til i oktober. Og det fyller hjertet mitt og gjør meg SÅ lykkelig! ❤️☺️ Så, kom igjen nå lille fresita, voks deg stor og sterk der inne ❤️

Gleder meg veldig til UL i morgen, veldig spent og litt nervøs. Håper alt ser bra ut og at vi er heldige og får se hjerteslag, selvom det er tidlig. ☺️❤️

Symptomer hittil:
- småsvimmel
- mye trøtt og litt slapp
- ømme pupper
- ekstremt god luktesans
- ømt bekken
- forstoppet
- kattemagnet
- blir kvalm av visse typer mat


Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Høre hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 11+0 (ish)

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0

2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 18+0 (ish)

- få vite om barnet er friskt

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)

- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre

3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øynene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
 
6+0 allerede! Dette går jo unna :Heartred
Masse lykke til på ultralyden i morgen! Jeg var også på ultralyd 6+1 denne gangen (måtte bare se at det var noe der). Fikk se at det var hjerteaktivitet, men fikk ikke høre hjertelyd før neste ultralyd. :love017
 
:happy093
 
6+0 allerede! Dette går jo unna :Heartred
Masse lykke til på ultralyden i morgen! Jeg var også på ultralyd 6+1 denne gangen (måtte bare se at det var noe der). Fikk se at det var hjerteaktivitet, men fikk ikke høre hjertelyd før neste ultralyd. :love017
Ja ikke sant?? ☺️❤️ Tusen takk! Veldig spent på den. Så gøy at du også fikk en 6+1 og at alt var bra. SÅ glad på dine vegne ❤️ når skal du ha neste? Eller har du hatt allerede?
 
Ja ikke sant?? ☺️❤️ Tusen takk! Veldig spent på den. Så gøy at du også fikk en 6+1 og at alt var bra. SÅ glad på dine vegne ❤️ når skal du ha neste? Eller har du hatt allerede?
Absolutt, så deilig å kunne krysse milepæler av listen :Heartred

Hadde også ultralyd 8+1, alt så veldig fint ut og fikk da høre nydelig hjertelyd :love017 Sliter fremdeles litt med å tro på at dette skal gå bra, men så langt gjør det jo det. Er 9+4 nå, neste ultralyd er otul om tre uker. Litt usikker på om jeg klarer å vente så lenge eller om det må bli enda en privat i mellomtiden :hilarious::bag:
 
Absolutt, så deilig å kunne krysse milepæler av listen :Heartred

Hadde også ultralyd 8+1, alt så veldig fint ut og fikk da høre nydelig hjertelyd :love017 Sliter fremdeles litt med å tro på at dette skal gå bra, men så langt gjør det jo det. Er 9+4 nå, neste ultralyd er otul om tre uker. Litt usikker på om jeg klarer å vente så lenge eller om det må bli enda en privat i mellomtiden :hilarious::bag:
Det er ubeskrivelig godt å kunne stryke milepæler av listen ja ❤️ åååh så fint at du fikk høre den og at alt så fint ut 8+1, da er det veldig gode odds. Kjenner meg godt igjen i den følelsen ja... Man tør lissom ikke helt å tro på det. Tenk 9+4 allerede! Tiden flyr! :love017 haha den er jeg også helt med på, her blir det også hyppige ul denne gangen ☺️
 
Gratulerer så masse med 6+0:woot: Blir så utrolig glad på dine vegne og gleder meg til å høre om hvordan det gikk på ultralyden i morgen. Veldig stas du skal få høre hjertet❤️
 
Masse lykke til på ul imorgen! Stas å ha kommet til uke 6, å spiren bare gro godt fast nå :Heartred
Ja nå har den fått beskjed om å vokse seg stor og fin inne i magen, at vi gjerne vil møte den i oktober :joyful::love017 tusen takk! Veldig spent :joyful:
 
Tuuuusen takk ❤️ :woot: veldig spent på i morgen :nailbiting: hvordan går det med deg? Fått noen ul? ❤️
Det skjønner jeg godt❤️

Takk som spør, jeg lever :hilarious: Selv om sist uke (9+) var forferdelig tøff. Nå er jeg 10+3 og har offentlig tidlig ultralyd om 17 dager. Voldsomt spent på den:nailbiting:
 
Det skjønner jeg godt❤️

Takk som spør, jeg lever :hilarious: Selv om sist uke (9+) var forferdelig tøff. Nå er jeg 10+3 og har offentlig tidlig ultralyd om 17 dager. Voldsomt spent på den:nailbiting:
Haha godt å høre at du lever! Det er første-pri :hilarious: :Heartred huff skjønner den var tøff, godt du er over den nå og veldig snart har offentlig tidlig ultralyd!! :love017 ja er litt sånn skrekkblandet fryd de UL'ene, glede seg til å se lille men redd for å finne noe galt lissom. ❤️ Krysser fingre og tær for at alt går fint på den!! Litt morsomt at det er nesten akkurat én måned imellom hvor langt vi er kommet ☺️❤️
 
Back
Topp