FØDEBAGEN :)

Dumt spørsmål kanskje, men hva skal man med morgenkåpe? Kan det ikke holde med en tynn, deilig bomullscardigan? :)

Når jeg lå inne nå ble jeg liggende på dobbeltrom med toalett og dusj ute i gangen. Det var mye lettere å hive morgenkåpen rundt seg da enn å måtte kle på seg. Det går folk rundt i gangene hele tiden. Mannen til hun ved siden av var også mye på rommet vårt. Da jeg gikk rundt med venflon og stativ ble det også kronglete å få en lang cardigan til å henge over den skulderen jeg ikke kunne tre armen inni.

Havner man på enerom med bad eller på sykehushotellet så er det nok mindre behov. De har som regel til låns på sykehuset også. Men jeg vil gjerne ha min egen med. Har vært mye på sykehus i mitt liv og badekåpa er blitt en selvfølge for meg. Men jeg går ikke rundt og vaser i den på dagtid
 
Hvor mye skift tar dere med til de små? Driver og bretter miniklær her, så tenkte at det kan være greit å gjøre klart det jeg skal ta med på sykehuset:)
 
Hvor mye skift tar dere med til de små? Driver og bretter miniklær her, så tenkte at det kan være greit å gjøre klart det jeg skal ta med på sykehuset:)

Har jeg også tenkt litt på...
De har vel en del man kan låne på sykehuset? Men kan være gøy å ha noe personlig og :)
 
Har jeg også tenkt litt på...
De har vel en del man kan låne på sykehuset? Men kan være gøy å ha noe personlig og :)
Aner ikke hva de har jeg men noe har de sikkert. Men greit med noe eget syns jeg ja:) også er det kjekt med noe til hjemreise♡
Ender vel med at jeg tar med alt:p haha
 
Aner ikke hva de har jeg men noe har de sikkert. Men greit med noe eget syns jeg ja:) også er det kjekt med noe til hjemreise♡
Ender vel med at jeg tar med alt:p haha

Haha, samme her :p
Har jo lyst å bruke alle de søte klærne på en gang! :p
 
Haha, samme her :p
Har jo lyst å bruke alle de søte klærne på en gang! :p
Ja, ikke sant? Hehe
Kan kanskje bli litt tykt ig varmt midt på sommeren men:p pytt pytt...haha
 
Jeg pakker to sett som består av to bodyer, to bukser og så har jeg en jakke som passer begge to. Så har jeg pakket hentesettet klart i bilstolen. Det trenger jeg ikke før pappaen henter oss likevel. Orker ikke drasse på mer en nødvendig. På sykehuset her har de bare bodyer og jeg syns det kan være ok å kunne ha på andre klær også ihvertfall hvis vi blir på barselhotellet og kan få mer besøk. Hvis han bestemmer seg for å komme mye før tiden må vi ut og handle uansett for jeg har ikke prematurklær :)

Etter tips fra storesøsteren min så tar jeg også med egen lue til babyen samt et par sokker
 
Hvor mye skift tar dere med til de små? Driver og bretter miniklær her, så tenkte at det kan være greit å gjøre klart det jeg skal ta med på sykehuset:)

Her sa isåfall sykehuset at de har body og sånt, lille blør ofte litt fra navlen de første dagene, men at man skulle ta med sokker og lue og hentesett :)
 
Hvis noen har tenkt å bruke crocs, husk at disse er SÅPEGLATTE å gå med der gulvet er vått!
 
Hvis noen har tenkt å bruke crocs, husk at disse er SÅPEGLATTE å gå med der gulvet er vått!

Samboeren kom med crocks til meg da jeg lå på sykehuset nå sist, de gidder jeg ikke ta med meg igjen og har kjøpt noen andre lettere slipperser til å ha i dusjen. For det første er crocsene glatte i dusjen, for det andre så samles det seg sinnsykt mye vann oppi dem, så jeg måtte jo bruke tid på å tørke dem oppi før jeg kunne gå ut. For det tredje så ser dem bare helt forferdelige ut når en vaser rundt på sykehuset :) :) Men gode å gå i er dem jo
 
Herregud jeg blir litt paff av meg selv i blant :p er så veldig glad i å planlegge i tid og forberede så nå er faktisk fødebagen nesten ferdigpakket :-O er bare 34+3, men man kan jo aldri være for sikker ;) må bare pakke med amme-BH, er par singleter, drikke, snacks og sminke. Men dette er ting jeg bruker nå så det blir nok pakket i all hast når fødselen starter!
 
Hvorfor skal man ha med sko til dusjen?? Vært Innlagt på sykehuset
1000 ganger og aldri tatt med meg det :eek:?
 
Hvorfor skal man ha med sko til dusjen?? Vært Innlagt på sykehuset
1000 ganger og aldri tatt med meg det :eek:?
Fordi man kan ende opp med å dele dusj med andre barselkvinner som blør... Har også hørt at man ikke skal ha bena oppi senga med samme sokker som man har tråkket på gulvet med, fordi en har et åpent sår inni livmoren og risikerer infeksjon.
 
Hvorfor skal man ha med sko til dusjen?? Vært Innlagt på sykehuset
1000 ganger og aldri tatt med meg det :eek:?
Jeg har tatt med i tilfelle det er fullt på barselhotellet og jeg må dele rom med noen på barselavdelingen - av hygieniske grunner:p Har ikke vært innlagt der før så vet ikke hvordan det er her, men noen sykehus har dusj man deler med flere eller man må ut i gangen før man kommer til dusjen..og da er det greit med sko;)
 
Samboeren kom med crocks til meg da jeg lå på sykehuset nå sist, de gidder jeg ikke ta med meg igjen og har kjøpt noen andre lettere slipperser til å ha i dusjen. For det første er crocsene glatte i dusjen, for det andre så samles det seg sinnsykt mye vann oppi dem, så jeg måtte jo bruke tid på å tørke dem oppi før jeg kunne gå ut. For det tredje så ser dem bare helt forferdelige ut når en vaser rundt på sykehuset :) :) Men gode å gå i er dem jo

Vil heller ikke ha crocs...de er jo livsfarlige å gå på om det er vått :eek:
Har hatt mer enn en nestenulykke på dem på jobb :p
Skal heller se om jeg finner noe slippersgreier :)
 
Vil heller ikke ha crocs...de er jo livsfarlige å gå på om det er vått :eek:
Har hatt mer enn en nestenulykke på dem på jobb :p
Skal heller se om jeg finner noe slippersgreier :)

Jeg endte faktisk opp med et par birkenstock plastsandaler som kan vaskes, eventuelt også desifnfiseres etterpå. Jeg var jo på felles toalett/dusj på sykehuset sist og det var helt uaktuelt å tråkke på gulvet uten sko ihvertfall.
 
Back
Topp