FØDEBAGEN :)

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Det nærmer seg Juli, og noen lurer kanskje på hva de skal ha med i fødebagen sin?
Her er en liste hentet fra Fødselsboken til babyverden.no, også kan vi jo legge til erfaringer/ønsker i tillegg for å hjelpe hverandre litt:)

Til mor:
- amme-bh
- morgenkåpe
- tøfler
- t-skjorte, joggebukse og evnt. noe litt penere tøy dersom du skal bo på barselhotell
- klær til hjemreisen
- børste
- sjampo og balsam
- såpe og deodorant
- fuktighetskrem og håndkrem
- lesestoff
- skrivesaker
- mobiltelefon med lader
- sportsdrikke til fødselen, evnt frukt
- fotoapparat

Til barnet:
- body
- hentesett med lue
- babyteppe
- bilsete

Andre innspill:
- ammeinnlegg
- headset
- sov-i-ro
- gode truser
- lommebok
- leppepomade
- eget toalettpapir
- strømpebukse til baby
- cola e.l.
- pysj til baby
- purelan
 
Last edited:
Har ikke min egen liste foran meg, men jeg har også skrevet opp ammeinnlegg, headset til å høre på musikk og sov-i-ro (nødvendig hvis jeg trenger å koble helt ut mens andre styrer rundt meg) :)
 
Akkurat lesestoff og skrivesaker kan jeg ikke forstå at man trenger. Sist på barsel ville det aldri falt meg inn å sette meg til å lese i et blad! Man har nettopp født, det er andre ting man prioriterer da.. :)

Men spennende at det snart er tid for å pakke den berømte bagen! Men for min del er det enda litt over 4 uker til jeg er 37 uker :)
 
Jeg liker godt hvordan mange slike lister tar med frukt. Mulig epler/bananer vil se mindre appetittelig ut etter å ha ligget i bagen i flere uker:rolleyes: Jeg pakker nok bagen neste uke (uke 34)... liker å være forberedt:p

Har fått anbefalt å ta med cola/iste el.l. av flere, da det visstnok frister lite med mat når en har rier, og en trenger å få i seg væske og sukker.

I tillegg til det som står på listen, tar jeg med flipflops + nettingtruser (får ikke det på sykehuset her), brede hipstertruser, belly bandit, ammeinnlegg og ammesalve, nattbind, flere joggebukser og singleter, music angel (for å kunne bruke spotify på telefonen), et par bodyer/sett med klær til babyen, mykt toalettpapir og toalettsaker :) Vi bor 5 min fra sykehuset, så om jeg glemmer noe er det ikke krise om jeg sender mannen hjem en tur:p
 
Jeg liker godt hvordan mange slike lister tar med frukt. Mulig epler/bananer vil se mindre appetittelig ut etter å ha ligget i bagen i flere uker:rolleyes: Jeg pakker nok bagen neste uke (uke 34)... liker å være forberedt:p

Har fått anbefalt å ta med cola/iste el.l. av flere, da det visstnok frister lite med mat når en har rier, og en trenger å få i seg væske og sukker.

I tillegg til det som står på listen, tar jeg med flipflops + nettingtruser (får ikke det på sykehuset her), brede hipstertruser, belly bandit, ammeinnlegg og ammesalve, nattbind, flere joggebukser og singleter, music angel (for å kunne bruke spotify på telefonen), et par bodyer/sett med klær til babyen, mykt toalettpapir og toalettsaker :) Vi bor 5 min fra sykehuset, så om jeg glemmer noe er det ikke krise om jeg sender mannen hjem en tur:p

Haha, ser for meg den deilige banana frister veeeldig om den ligger 4-5 uker i en bag først:p
 
Akkurat lesestoff og skrivesaker kan jeg ikke forstå at man trenger. Sist på barsel ville det aldri falt meg inn å sette meg til å lese i et blad! Man har nettopp født, det er andre ting man prioriterer da.. :)

Men spennende at det snart er tid for å pakke den berømte bagen! Men for min del er det enda litt over 4 uker til jeg er 37 uker :)

Det er jo veldig variabelt da, jeg hadde en unge som lå og sov mye og siden jeg ikke hadde besøk omtrent så satte jeg veldig pris på hun som ga meg en kurv med frukt, snacks og blader. Hva skulle jeg finne på der jeg satt å kjeda meg liksom?

Skrivesaker kan være greit om man lurer på ting, skrive ned ting man vil huske og evt tanker man får.
 
Det er jo veldig variabelt da, jeg hadde en unge som lå og sov mye og siden jeg ikke hadde besøk omtrent så satte jeg veldig pris på hun som ga meg en kurv med frukt, snacks og blader. Hva skulle jeg finne på der jeg satt å kjeda meg liksom?

Skrivesaker kan være greit om man lurer på ting, skrive ned ting man vil huske og evt tanker man får.

Ser for meg at det kan være greit å ha. Man vet jo ikke hvor mye besøk man orker heller, eller hvor mye babyen sover:)
 
Det er noe av samme liste jeg også har, men skrivesaker det dropper jeg:p Så har jeg laget en liten pakkeliste til samboer også hvis det blir aktuellt for han å sove over på sykehuset med meg og bebisen:)
 
Ser for meg at det kan være greit å ha. Man vet jo ikke hvor mye besøk man orker heller, eller hvor mye babyen sover:)

Nei det er helt sant og på sykehuset her er det kun besteforeldre som får komme på besøk utenom far og søsken. Så siden det er snakk om fra kl 18-19 man kan ha besøk og pappa kommer ikke til å renne meg ned med besøk og mamma vil jeg helst ha minst mulig besøk av. Og ikke er det aktuelt med faren på sykehuset. Men ja jeg skjønner jo at det må være noe galt med mine prioriteringer siden jeg har hatt tid til å lese på barsel....

Vi er alle forskjellige og det er ungene vi får og. Frøkna sov helst alene som lita, neste kan hende bare sover oppå meg det vet jeg jo ikke. Men at det kan være greit med noe lesestoff, så man slipper å glo i veggen ja det kan det ;)
 
Nei det er helt sant og på sykehuset her er det kun besteforeldre som får komme på besøk utenom far og søsken. Så siden det er snakk om fra kl 18-19 man kan ha besøk og pappa kommer ikke til å renne meg ned med besøk og mamma vil jeg helst ha minst mulig besøk av. Og ikke er det aktuelt med faren på sykehuset. Men ja jeg skjønner jo at det må være noe galt med mine prioriteringer siden jeg har hatt tid til å lese på barsel....

Vi er alle forskjellige og det er ungene vi får og. Frøkna sov helst alene som lita, neste kan hende bare sover oppå meg det vet jeg jo ikke. Men at det kan være greit med noe lesestoff, så man slipper å glo i veggen ja det kan det ;)

Kan jo bli litt dødtid om babyen sover mye alene.
Aner ikke hvordan det er på sykehuset her med besøk, så det får vi ta som det kommer. Men det er ihvertfall utrolig kjedelig å være på sykehuset og glo i veggen:p
Kan jo hende noen liker å skrive dagbok også, og da kan det jo være veldig greit med skrivesaker:)
 
Kan jo bli litt dødtid om babyen sover mye alene.
Aner ikke hvordan det er på sykehuset her med besøk, så det får vi ta som det kommer. Men det er ihvertfall utrolig kjedelig å være på sykehuset og glo i veggen:p
Kan jo hende noen liker å skrive dagbok også, og da kan det jo være veldig greit med skrivesaker:)

Jeg så det på nettet hvordan det er her, husker de var ganske strenge på reglene når jeg fikk frøkna så regner med de er det nå og.

Ja det er og mulig, vi er alle så forskjellige så vi har alle forskjellige behov :)
 
Kjekt med en sånn liste og tips fra andre! Jeg skal pakke bagen imorgen, da jeg skal inn til riksen på oppfølging til onsdag og ikke vet hva som skjer der :) styrer så med hva jeg skal ha med så greit å ha en liste å gå etter :p
 
Akkurat lesestoff og skrivesaker kan jeg ikke forstå at man trenger. Sist på barsel ville det aldri falt meg inn å sette meg til å lese i et blad! Man har nettopp født, det er andre ting man prioriterer da.. :)

Men spennende at det snart er tid for å pakke den berømte bagen! Men for min del er det enda litt over 4 uker til jeg er 37 uker :)
Skrivesaker er lurt, om du vil skrive ned stikkord ift hvordan fødselen utarter seg. Lover deg at du glemmer fort
 
Skrivesaker er lurt, om du vil skrive ned stikkord ift hvordan fødselen utarter seg. Lover deg at du glemmer fort

Ser den, bare vet det er mange som tar med bøker og blader i god tro om at det vil bli tid til denslags ;)
 
Når pakker dere? Jeg tenker at jeg venter til en mnd før termin! :)
 
Når pakker dere? Jeg tenker at jeg venter til en mnd før termin! :)

Tenker det samme. Aner jo ikke når fødselen starter, men tenker keg pakker rundt uke 36-37 så er den klar:)
Både min mor og min søster fødte sin først ca 3 uker før termin, men vet ikke om det kan ha noe å si eller om det bare er tilfeldig
 
Kjekk liste! :) jeg skal ha med ammeinnlegg og salve i tillegg, kanskje en cola også ;)

Angående skrivesaker og lesestoff er det lurt å ta med! I verste fall ligger det jo bare i bagen. Det kan være dødsens kjedelig på sykehus også ;) jeg skal vertfall skrive ned litt stikkord og sånn, tror man husker alt men det glemmes fort :)
 
Back
Topp