Da har dagene gått og mye er skjedd. Kun halvparten av eggene jeg fikk ut var modne, ergo kunne bare halvparten befruktes. De neste dagene falt ett egg fra hver dag. Hadde time til innsett i dag og visste at det va to egg igjen som kunne bli noe. Da jeg kom fikk jeg vite at det var ett igjen som så normalt ut og som ble satt inn
Kvaliteten på denne blastocysten forsto jeg var god/gjennomsnittlig, klinikken sa rundt 50 % sjanse for at det fester seg.
Jeg er jo veldig fornøyd med at det ble innsett på første forsøk, men klarer ikke helt å unngå skuffelse over at jeg bare endte opp med ett egg av ti, og det var ikke mer enn gjennomsnittlig. Får litt krisetanker om at kvaliteten ikke er god nok. Så nå er det laaaang ventetid. Per nå er ovitrelle fortsatt i systemet mitt og gir utslag på graviditetstester, så jeg må vente til den er ute av kroppen før jeg kan tolke noe som helst. Det er litt av en utfordring kjenner jeg
Alt i alt har jeg jo vært heldig med min første runde med stimulering og ivf enn så lenge. Går det ikke nå, vel..da har vi to forsøk igjen hos klinikken, før vi evt. må prøve oss i det offentlige.