Etterlengtet nummer to

Hadde uttak i grå og dei fekk bare ut to egg totalt. Du var i det minste heldig som hadde ti totalt. Er veldig nervøs no for kva beskjed eg får på mandag, når så mykje kan skje etter uttak, at egga kan vere ikkje modne eller brukbare, og eg har berre to å velge ut ifrå. Og kvifor var dei andre eggposane tomme? Eg fekk ikkje noko informasjon.

Hadde uttak i grå og dei fekk bare ut to egg totalt. Du var i det minste heldig som hadde ti totalt. Er veldig nervøs no for kva beskjed eg får på mandag, når så mykje kan skje etter uttak, at egga kan vere ikkje modne eller brukbare, og eg har berre to å velge ut ifrå. Og kvifor var dei andre eggposane tomme? Eg fekk ikkje noko informasjon.
Hei! Enig i at jeg var heldig med ti, men kun fire av dem var modne og kunne forsøkes befruktet. Det kan jo være du har to veldig gode egg? Jeg har sannsynligvis noe nedsatt eggkvalitet og ingen av mine egg ble til graviditet uansett hvor mange som kom ut. Du trenger jo kun ett godt egg for å lykkes :happy: Men det er helt lov å være skuffet eller redd for alt som kan skje uansett. Er du privat eller offentlig?

Ny prøveperiode, som da blir pp10. Siden jeg hadde ivf sist runde, blir altså denne runden gjennomført på gamlemåten, før det blir en ny runde ivf neste mnd. Siden det ble en kjemisk nå var jeg spent på blødningsforløpet osv. Blødningen kom ca to dager etter ikm og fortonte seg forsåvidt som en relativt vanlig mens, men med litt med smerter enn normalt. I dag er det stort sett bare spotting. Det er vel ca. en uke til el hvis alt går som normalt. Jeg har fått godkjenning til å ta progesteron etter el denne syklusen, så det er jo noe. Da er det bare å finne frem el-tester og termometer igjen. Føler det er lenge siden sist, selv om det kun er en mnd siden. Det har egentlig vært godt med en pause fra det.

Det er godt å vite at det ikke er lenge til ny runde med ivf, føler skuldrene ikke er så høye da. Vi har jo kjøpt en 3-pk med forsøk, så ved et nytt forsøk, så taper vi i alle fall ikke penger på det valget. Selv om ingenting ville gledet meg mer enn om vi hadde lykkes på egenhånd denne runden :happy: PP10 - kjør!

Tenk at vi nærmer oss slutten av september allerede. Tiden går så fort og det er merkbart mørkere om morgenen nå. Det merkes, da det er tyngre å stå opp når vekkerklokken ringer, men snart har det nok gått seg mer til. Tror det er på tide å tørke støv av treningsskoene igjen, det er vel blitt ett halvt år siden sist. Jeg vet at humøret blir lettere og kroppen har det bedre med trening, så da må jeg bare komme meg over terskelen.

I disse dager venter jeg på el. Vanligvis skulle jeg hatt positiv test i går, men her er det ikke antydning til positiv test. Syklusene mine har vært veldig stabile, men ivf og/eller kjemisk graviditet har kanskje klusset det litt til. Håper testene blir positive ila de neste dagene. Desto fortere el er på plass, desto fortere kommer neste runde med sprøyter og ivf. Heldigvis gleder jeg meg nesten litt til det, til å gjøre noe som oppleves som produktivt :love2

Tenk at vi nærmer oss slutten av september allerede. Tiden går så fort og det er merkbart mørkere om morgenen nå. Det merkes, da det er tyngre å stå opp når vekkerklokken ringer, men snart har det nok gått seg mer til. Tror det er på tide å tørke støv av treningsskoene igjen, det er vel blitt ett halvt år siden sist. Jeg vet at humøret blir lettere og kroppen har det bedre med trening, så da må jeg bare komme meg over terskelen.

I disse dager venter jeg på el. Vanligvis skulle jeg hatt positiv test i går, men her er det ikke antydning til positiv test. Syklusene mine har vært veldig stabile, men ivf og/eller kjemisk graviditet har kanskje klusset det litt til. Håper testene blir positive ila de neste dagene. Desto fortere el er på plass, desto fortere kommer neste runde med sprøyter og ivf. Heldigvis gleder jeg meg nesten litt til det, til å gjøre noe som oppleves som produktivt :love2
Jeg er helt enig i at trening er godt for kropp og sjel! Det er så deilig når man er over den dørstokkmila, og at man trener fordi man har lyst og ikke fordi man «må».

Krysser fingrene for positiv test snart, slik at dere kommer i gang med neste runde asap :love2

Jeg er helt enig i at trening er godt for kropp og sjel! Det er så deilig når man er over den dørstokkmila, og at man trener fordi man har lyst og ikke fordi man «må».

Krysser fingrene for positiv test snart, slik at dere kommer i gang med neste runde asap :love2
Ja, det er akkurat det det er :happy: Håper det står bra til med deg og spiren :love2

God tirsdag! I dag tror jeg at jeg er 2 dpo, mens FF mener 3 dpo. Fikk positiv eggløsningstest sent på fredag kveld, og den var positiv fram til lørdag kveld. Er altså litt usikker på om jeg skal regne lørdag elle søndag som eggløsningsdag, men heller mot søndag. Temperaruren er steget, så da begynte jeg på cyclogest i går. Hadde glemt at de gav en del magevondt i starten, men det går seg til. Aksjer er i alle fall lagt, så får vi bare håpe på det beste. Blir kjekt å teste som normalt denne runden og slippe ovitrellestreker! Så sannsynligheten for at jeg er i gang med testing allerede på lørdag er STOR:hilarious: Nå er jeg klar over at det ikke er særlig sannsynlig med noen form for ekte strek før tidligst 8/9 dpo, men jeg har mange tester liggende og det er jo sååå spennende:angelic:

God tirsdag! I dag tror jeg at jeg er 2 dpo, mens FF mener 3 dpo. Fikk positiv eggløsningstest sent på fredag kveld, og den var positiv fram til lørdag kveld. Er altså litt usikker på om jeg skal regne lørdag elle søndag som eggløsningsdag, men heller mot søndag. Temperaruren er steget, så da begynte jeg på cyclogest i går. Hadde glemt at de gav en del magevondt i starten, men det går seg til. Aksjer er i alle fall lagt, så får vi bare håpe på det beste. Blir kjekt å teste som normalt denne runden og slippe ovitrellestreker! Så sannsynligheten for at jeg er i gang med testing allerede på lørdag er STOR:hilarious: Nå er jeg klar over at det ikke er særlig sannsynlig med noen form for ekte strek før tidligst 8/9 dpo, men jeg har mange tester liggende og det er jo sååå spennende:angelic:
Masse masse lykke til!
Og altså, man må jo bruke de testene også i tilfelle man er gravid. Man vil jo ikke sitte igjen etterpå med nok :laughing001

I dag er jeg veldig sliten kjenner jeg. Humøret svinger en del, noe jeg delvis skylder på østrogen- og progesterontilskuddene jeg tar, men også på grunn av negative tester. Jeg er 9 dpo i dag, og alle testene er kritthvite. Ikke antydning til noe som helst. Blir alltid skuffet, til og med nå når jeg vet at sjansene ikke er så gode. Håpte vel på at ivf-behandlingen sist mnd skulle bidra til en magisk boost :hilarious: vet 9 dpo er tidlig, men er de forsatt blenda i morgen, så vet jeg at løpet er kjørt for min del. Da må jeg omstille til en ny runde med ivf. Kunne ønske jeg hadde en måned ferie fra jobb eller noe sånn. Jeg har behov for å lade batteriene nå, men vi nærmer oss jo desember da. Det blir sikkert bedre igjen i morgen:)

Helg og to streker......på koronatest :hilarious:Graviditetstestene er som vanlig ikke like samarbeidsvillige. Jeg er 12 dpo i dag, og sluttet å ta cyclogest i går da jeg venter TR i helgen. Håper ikke det blir noen forsinkelser, slik at jeg kan starte opp med sprøytene så snart som mulig. Er innstilt på pp11 nå. Shit vi nærmer oss ett år med prøving. Det hadde jeg altså aldri trodd kom til å skje. Hvis dette ivf-forsøket også går i dass er jeg veldig usikker på hvordan psyken min kommer til å håndtere det. Alt jeg ønsker er å bli gravid, alt annet er mindre viktig i livet mitt. Håååååper at oktober skal bli måneden hvor det endelig skjer :love2

Godt i gang med sprøyter igjen og pp11. I morgen blir det ultralydkontroll på klinikken. Blir som alltid spennende å se hvor mange follikler som vises. Håper de som er der modnes jevnere denne gangen. Tror planen er at jeg skal gå noen dager lengre på spøyter denne gangen, siden halvparten av eggene ikke var modne ved uttak sist. Kjenner fallhøyden er stor på dette forsøket.

Det er rart og litt sårt å se at en del av de som prøvde her inne i begynnelsen av året har termin denne måneden. Kunne ønske jeg var en av dem. Uansett, jeg er veldig spent på kontrollen i morgen og er per nå positivt innstilt, for jeg kjenner murringer og har mye elslim, som jeg tenker er bra mtp. virkning av stimuleringen :happy: Krysser fingre og tær for en god kontroll i morgen!

Last edited:
Krysser fingrene for vellykket kontroll i morgen! ❤️ Nå synes jeg det skal være din tur, jeg håper sånn for deg. Klem til deg

På tide med en oppdatering ser jeg. Selve egguttaket gikk fint, selv om det var vondt og jeg måtte få antibiotika i etterkant, da de var redd for infeksjon etter flere stikk i den ene egglederen. Jeg fikk ut hele 15 egg, hvor 14 var modne. Jeg var superfornøyd, fram til telefonen kom dagen etter, med beskjed om at kun 3 egg var befruktet normalt. Siden det ble så få ville de sette inn på dag 3 og heller dyrke eventuelle andre egg videre. Det ble innsett av et helt gjennomsnittlig egg for en ukes tid siden. De to andre eggene utviklet seg til dag 4, men så stoppet utviklingen. Ingen på frys denne gangen heller. Jeg innrømmer at jeg fortsatt er utrolig skuffet over at bare 3/14 modne egg ble befruktet. Det sier vel kanskje noe om at eggkvaliteten ikke er så bra.

Jeg har testet ut ovitrelle den siste uken, og testene var tilnærmet blanke i helgen. Problemet er at de fortsatt er blanke i dag, 11 DPO. Det lover ikke godt, og jeg har egentlig gitt opp dette forsøket også. Da gjenstår kun ett forsøk av 3-pakken vi kjøpte og jeg kan liksom ikke forstå at det skal bli noe annerledes enn de foregående. Jeg er sliten etter alle hormonene og påkjenningen som har vært. Jeg har gått nonstop på hormoner siden begynnelsen av august, og tror jeg trenger en pause nå. Tror ikke jeg vil gjøre flere forsøk før jul. Det eneste jeg kunne tenkt meg å utføre er en skylling av egglederne, for å få svar på om de er tette eller ikke. I desember ber jeg fastlegen henvise oss til offentlig IVF. Da har vi prøvd et helt år uten å få et søsken til mini.

Dette ble både langt og litt depressivt, men det er nå en gang slik ståa er, og jeg orker ikke å legge skjul på noe. Slik er hverdagen min akkurat nå, ting er kjipt, men jeg må bare akseptere det tror jeg.

Last edited:
Back
Topp