Etterlengtet nummer to

30ish

Forelsket i forumet
Hei!

Det er en stund siden jeg var aktiv her inne nå, men har smuglest flere tråder noen uker nå. Jeg er i begynnelsen av 30-årene, har samboer og en veldig aktiv 1,5-åring :) Siden vi ikke blir yngre og ønsker søsken til mini, så har vi blitt enige om å begynne å prøve på nummer to nå. Jeg syns det var litt overveldende å bli mor første gang, men det gikk seg fint til etter de første to mnd, og nå er både jeg og samboer veldig klar for å få en knøtt til i familien vår.

Jeg sluttet nylig på pillen, og skulle gjerne sluttet tidligere, men jeg har en stoffskiftesykdom som måtte være stabil før det var aktuelt. Jeg testet for EL ganske kjapt etter pilleslutt. Fikk positiv el-test og maksimal feritilitet 8 dager etter pilleslutt, men fikk det samme en uke etter. Da var strimmeltestene enda mer positive, så går ut fra at el var da. Det var da omtrent 14 dager etter pilleslutt. La kun inn få aksjer rundt el.

Akkurat som forrige gang vi prøvde, så kjente jeg på masse symptomer ganske kjapt :sorry: Det verste er at jeg ikke husker helt hvordan menssmertene faktisk er, så sannsynligvis er det kun symptomer på mens. Jeg er 10 eller 11 DPO i dag, og har hatt negative tester. En rosa skyggestrek i går kveld, men helt blenda i dag morges, så ganske sikker på at det var en tullestrek. Vet det er urealistisk å håpe på fullklaff med en gang. Ikke sikkert jeg har hatt el en gang. Begynner å tempe neste PP tenker jeg :happy: Skriver for jeg trenger å få ned tankene et sted.

Oversikt:
PP1 - ikke gravid
PP2 - ikke gravid
PP3 - ikke gravid
PP4 - ikke gravid
PP5 - ikke gravid, blodprøver hos lege
PP6 - ikke gravid, fertilitetsutredning
PP7 - ikke gravid
PP8 - ikke gravid
PP9 - første IVF-forsøk, kjemisk
PP10 - ikke gravid
PP11 - andre IVF-forsøk, ikke gravid
PP12 - ikke gravid
PP13 - ikke gravid
PP14 - tredje IVF-forsøk, ikke gravid
PP15 - ikke gravid
PP16 - ikke gravid
PP17 - fjerde IVF-forsøk (første offentlige), avbrutt
 
Last edited:
Så spennende med prøving ☺ Jeg kjenner meg veldig igjen i det med symptomer. Fjernet p-staven min for snart 1 mnd. siden. Jeg har nok ikke fått eggløsning igjen, men jeg føler at jeg har symptomer på både det ene og det andre
Jeg følger deg gjerne ☺
 
Så spennende med prøving ☺ Jeg kjenner meg veldig igjen i det med symptomer. Fjernet p-staven min for snart 1 mnd. siden. Jeg har nok ikke fått eggløsning igjen, men jeg føler at jeg har symptomer på både det ene og det andre
Jeg følger deg gjerne ☺
Veldig spennende! :happy: Godt det ikke bare er meg. Så hyggelig, jeg følger veldig gjerne deg også :D
 
så spennende! masse lykke til:)
hvordan var stoffskifte ditt sist du var gravid? - spør siden jeg har lavt stoffskifte selv:)
 
så spennende! masse lykke til:)
hvordan var stoffskifte ditt sist du var gravid? - spør siden jeg har lavt stoffskifte selv:)
Tusen takk :happy: Sist var det helt normalt, fikk påvist høyt stoffskifte ett år etter fødsel, så jeg har dessverre ingen erfaring med verken prøving eller graviditet sammen med stoffskiftesykdom. Jeg går på en minidose av medisiner nå, men har sammen med sykehuset blitt enig om å skifte til en type som er mer forenelig med en eventuell graviditet. Er jo spent på om dette kan spille inn på sjansen for å bli gravid og veien videre. Hvordan er det å kombinere prøving med lavt stoffskifte? Er dine verdier stabile? :)
 
Tusen takk :happy: Sist var det helt normalt, fikk påvist høyt stoffskifte ett år etter fødsel, så jeg har dessverre ingen erfaring med verken prøving eller graviditet sammen med stoffskiftesykdom. Jeg går på en minidose av medisiner nå, men har sammen med sykehuset blitt enig om å skifte til en type som er mer forenelig med en eventuell graviditet. Er jo spent på om dette kan spille inn på sjansen for å bli gravid og veien videre. Hvordan er det å kombinere prøving med lavt stoffskifte? Er dine verdier stabile? :)
Aha:)
Får veldig tett oppfølging - blodprøver 1 gang i mnd å kontroll på at det er greit:) jeg har hatt det i 5-6år ca, første gangen vi bestemte oss for å prøve ble jeg gravid på første forsøk- å hu er 2,5 snart i dag:) med engang jeg blir gravid økes dosen min! Var nesten på dobbel dose i forige gang! Var litt fram å tilbake for å få det stabilt etter fødselen sist å trappe ned dosen igjen enest! Bra de følge deg opp:) masse lykkke til :)
 
Da kom TR i stor fart i dagmorges. Jeg burde sikkert egentlig bare lagt meg med en av minis bleier på, for jeg hadde så syke menssymptomer i går, at det hadde vært rart å forvente noe annet :banghead: I tillegg er jeg blitt syk og er alene med mini til i kveld, morsdagen sin det! På den positive siden har jeg altså hatt en helt normal syklus etter pilleslutt. Startet med bortfallsblødning umiddelbart etter siste pille, positive eggløsningstester ca 14 dager etter det og nå mens igjen. Denne syklusen ble 28 dager. Nå tenker jeg å begynne og tempe også, for å prøve og få bedre oversikt over når el ha vært. Når alle tester var negative, også 12 DPO, så var det like greit at TR kom uten lengre opphold, da er det mindre tid til neste EL.

Som den utålmodige sjelen jeg er, har jeg bestilt salviete som jeg håper kan fremskynde EL bittelitt. "Problemet" mitt er at jeg er litt delt med tanke på ny prøverunde pga potensiell termindato. Ønsker helst å unngå desemberbarn. Ene og alene på grunn av barnehagelogistikk. Dette med å ha bursdag sent på året og slikt er ikke like viktig for meg. Skulle denne syklusen være helt lik den siste, så ville termindato blitt rundt 22. november. Så sjansen for å gå 14 dager på ovetid og over i desember er jo der. Derfor ønsker jeg veeeldig gjerne at EL kommer en dag eller to tidligere enn forventet :happy: Alle dager i favør novemberbarn teller. Tror nok vi prøver denne runde uansett da, men ikke neste, for da ville termin blitt typ 23 desember. Jeg har ikke kunnet starte prøvingen før jeg fikk klarsignal fra sykehuset mtp stabile stoffskifteverdier, så derfor har det blitt slik nå.

Uansett, det blir spennende å gå inn i en vanlig syklus nå og eltestingen er kjekkere enn g-testingen, for der får jeg i det minste alltid to streker på testen :angelic: God morsdag til alle mødre der ute!
 
Så er jeg plutselig på CD4 i dag, og det ser allerede ut til at mensen er over. Har nesten bare spottet i dag og hadde lite i går. Rart, fordi jeg pleier å ha skikkelig mens i minst 5-6 dager, så dette er litt uvant. Likevel, jeg klager ikke akkurat på kortere mens, men du vet, tanken om at kaaaaaanskje jeg egentlig er gravid og har en slags menslignende blødning slo meg jo. Jeg er så håpløs, tok til og med en gtest, selvfølgelig totalt negativ. Fant ikke skygge på den en gang, selv om jeg myste med øynene og omtrent holdt den opp-ned:laughing001 Jaja, det var jo gøy å leve i håpet i tre minutter i dag også.

Er nå akkurat i gang med å drikke salvie-te, så føler liksom jeg gjør et bittelite tiltak for å nærme meg EL, selv om det sikkert ikke funker. Det føles ut som en evighet til EL og det magiske DPO-landet, men så vet jeg at plutselig er jeg der likevel. I morgen er det nye prøver på sykehuset for å sjekke om verdiene mine er der de skal være, så er spent på prøvesvarene som skal komme uken etter :happy: Begynner å teste etter EL om et par dager, gleder meg og håper selvfølgelig at den kommer tidlig!
 
Plutselig er jeg på CD12 og el nærmer seg! Har hatt en del elslim allerede og nå begynner testene å bli sterkere. Har blinkende smiley på CB digital nå, og hadde det i går også. Satser på maksimal i morgen eller lørdag. Kjenner tappen er litt myk og litt åpen nå. Har murringer og eggløsningssmerter også, så alt peker jo mot el. La inn aksjer tirsdag, skal legge inn i dag og når maksimal fertilitet forhåpentligvis slår ut. Satser på at annenhver dag er nok :happy:

Prøvene mine fra sykehuset er fine og jeg får trappe enda mer ned på medisinene, heldigvis! Nå begynner ting å bli spennende igjen. Jeg temper også, så håper at jeg klarer å se om egget virkelig slipper denne gangen:D
 
Fast smiley og positiv test kom i går kveld og de er (som forventet) positive i dag også :happy: Håper de blir negative igjen i løpet av morgendagen og at tempen begynner å stige de neste dagene. Vi la inn aksjer i går og i dag, så håper vi kan ta en pausedag i morgen :shy: Gleder meg sånn til dpo-land, selv om jeg vet de første 5-6 dagene kommer til å gå fryyyyyktelig sakte.
 

Vedlegg

  • 20230224_065611.jpg
    20230224_065611.jpg
    1,4 MB · Visninger: 38
Last edited:
Negative eltester i dag (heldigvis), men ikke noe temphopp i dag, så håper virkelig det kommer et hopp i morgen:smiley-angelic001 Har ikke fertil utflod lengre heller. Hvis det stemmer at el muligens var på kvelden i går eller i dag, så kom el faktisk to dager tidligere enn jeg har hatt før. Har hatt på CD 16/17 før, mens denne gangen er det sannsynligvis CD 14/15, så det er veldig gøy om det stemmer :happy:Drakk jo salvie-te noen dager denne PP, men vet jo ikke om det er derfor.

Det blir spennende fremover i alle fall, og det blir også deilig å gå inn i mars måned uansett hva som skjer. Legger ved et bilde av snacksen jeg koste meg med tidligere i dag. De som vet, de vet :laughing001
 

Vedlegg

  • Snapchat-350595602.jpg
    Snapchat-350595602.jpg
    386,6 KB · Visninger: 42
Temphoppet kom i går, som jeg håpte på. Ut fra alle andre indikatorer ville jeg trodd temphoppet skulle kommt søndagen, men men. FF mener 3 dpo og premom 4 dpo. Jeg begynner jo virkelig å kjenne på testetrangen allerede nå, og bruker en del tid inne på forumet her for å leve på andres tester :angelic:

Hodet er fylt med tanker om hele prosessen og jeg er ukonsentrert på jobb på grunn av det. Jeg vet jeg kommer til å teste altfor tidlig denne PP, og jeg gleder meg sånn til å kunne begynne med det. Dessverre skjønner til og med jeg at 3 dpo er usannsynlig tidlig og at jeg MÅ vente noen dager til :laughing001 Jeg har sikkert et urealistisk håp om at det skal klaffe nå, fordi det klaffet i PP2 sist gang etter pilleslutt, men det va jo minus stoffskiftesykdommen. I morgen er det mars og alle hjerter gleder seg til vår! Måtte dagene frem til helgen gå FORT:smiley-angelic001
 
God kveld :happy: Endelig helg og 7/8 dpo i dag. De siste par dagene har jeg hatt litt andre symptomer en forrige pp. Jeg har faktisk vært litt uggen innimellom og har sovet dårlig, men mini er syk og jeg tror jeg har fått et snev av det hun har. I natt våknet jeg midt på natten av stikkninger på høyre side, de var litt av og på, og jeg kjente dem litt på morgenen også. Har hatt litt annerledes følelse i brystene også, litt av og på. Hatt lett hodepine og litt verk i korsrygg omtrent siden el denne gang.

Har jo allerede testet noen dager, men nå i dag syns jeg kanskje det er på vei til å bli antydning til noe. Gleder meg til å teste i morgen :angelic:
 
Ok, testingen har ikke vært fult så spennende de siste dagene. Blenda tester, mulige skyggestreker med litt godvilje. Jeg er enten 10 eller 11 dpo, og testet svakt positivt 9 dpo sist jeg var gravid. Føler det burde skjedd noe nå om jeg var gravid. Kroppen har altså vært så rar denne dpo-perioden, men det kan jo være pga litt sykdom også. Forbereder meg på TR til helgen nå. Antar tempen vil synke i morgen. Bah, er selvfølgelig skuffet.
 
På tide med en ny oppdatering i dagboken. Jeg tenkte jo prøvepause denne mnd, men fant ut at det får gå som det går. Jeg fikk en hau med eggløsningstester i posten når TR kom, så jeg har ikke klart å la være med testingen. Denne gangen kom elslimet tidlig. Jeg har ikke gått inn for å drikke verken salviete eller grapefruktekstrakt denne runden, så det var en positiv overraskelse :happy:

Flere ting har indikert at el nærmer seg de siste to dagene, og nå i kveld slo den rosa CB ut med smilefjes. Strimmel var nesten positiv, så tipper den er helt positiv om noen timer. Jeg er på CD 12 i dag, så det er jo relativt tidlig. Har ikke tenkt å gå all in på aksjer nå, men vi koste oss på lørdag (CD 9) og i går og tipper vi gjør det i morgen også. Utover det vet jeg ikke om vi gjør så mye mer rundt el denne gang. Begge er bortreist i helgen uansett. Jeg skal til gynekolog på torsdag, så er litt spent på om hun kan se om el har vært, antall egg osv.

Jeg både håper og ikke håper på klaff. Det er i alle fall ikke krise om det ikke går denne runden. Godt å ikke ha så høye forventninger og gøy å få utslag på eltestene uansett. Kjennes ut som jeg skal bli forkjølet (igjen) og har hodepine, men krysser fingrene for at det går raskt over. Snart april, påske og enda mer vår :chicken::Heartred
 
Håper kroppen slipper et gullegg nå, og at gullegget har festet seg til påsken. Det ville vært særdeles passende :chicken:Dagens mest positive test, tror dette blir denne rundens peak. Håååper egget slipper ila morgendagen. Vi har egentlig vært heldige med positive tester nå før helgen kommer, da er mannen bortreist. Vi legger inn aksjer i dag, men sannsynligvis ikke mer :happy: Er veldig spent på gynekologtimen i morgen.
 

Vedlegg

  • Snapchat-1633261661.jpg
    Snapchat-1633261661.jpg
    168,2 KB · Visninger: 28
CD 17 og sannsynligvis 2 eller 3 dpo. Premom sier 3 dpo og er den appen som har vært mest korrekt frem til nå. På torsdag var jeg hos gynekolog for å sjekke hvordan ting ser ut. Der var det et stort fint egg som viste på ul av eggstokkene. Gyn sa at det så ut til å kunne slippe når som helst. Alt annet så fint ut og jeg hadde heldigvis mange egg.

Likevel er jeg litt i stuss på om det slapp torsdag eller fredag. Jeg er syk og har tatt en del parcet og litt ibux (prøvde å minimere inntaket av sistnevnte). Tempen har vært vanskelig å forholde seg til med store svingninger nå når jeg har vært syk og sovet dårlig, men i dag var den i alle fall oppe på samme temp som etter eggløsning sist pp. Vi har ikke overdrevet aksjeleggingen denne pp av ulike grunner, men la inn et par aksjer i dagene før forventet eggløsning. Ikke på selve el-dagen. Det blir i alle fall kjekt å teste litt igjen ila uken som kommer, og godt med litt lavere skuldre nå. Har i alle fall nok tester liggende denne gang :hilarious:

Spent på hvor lenge jeg klarer holde meg denne gang. Har ikke meldt meg inn i noen ikm-gruppe, da uke 14 ikke er opprettet.. min ikm er 5.april, så er liksom verken fugl eller fisk mtp ikm uke 13/15. Men jeg ser det an om jeg melder meg inn i en av de etter hvert :happy: ingen symptomer enn så lenge (naturlig nok), og nå har jeg lært at symptomene kommer uansett om jeg er gravid eller ei. Gruer meg til å stå opp i morgen mtp at vi har stilt klokken. Tjohei!
 
CD 22, 7/8 dpo, mest sannsynlig 8 :happy: Jeg er i gang med testingen (selvfølgelig), foreløpig blanke tester med unntak av et par skygger. Stoler ikke på testene før evt. dukker opp en tydelig strek. Har ikke veldig høye forventninger merker jeg, og jeg angrer som en hund på at vi ikke la inn aksjer den siste dagen av den fertile perioden. Har hatt noe murring, men det har jeg hatt de andre pp også, så det betyr jo ingenting. Ingen festedipp, spotting eller andre tegn på graviditet.

Temp steg litt gradvis denne gang. Først litt fredagen og deretter mer lørdagen etter el. Jeg har vært mye syk, så er mulig det har blitt noe kluss. Jeg kjenner jeg håper det har klaffet, men pessimisten i meg tipper at det ikke har gjort det. Det er uansett litt for tidlig å avfeie håpet jeg har :angelic: Det som plager meg er vel at jeg fikk svakt positiv test på 8 dpo sist.
 
Back
Topp