Etterlengtet nummer to

Advarsel om et klagete innlegg. Dagens tester så lang har vært, wait for it....helt og totalt blenda, til og med når jeg prøver å mane frem en strek for mitt indre øye. Nå er jeg faktisk drittlei hele testingen. Skjønner mer og mer de som venter til rundt ikm for å unngå unødig skuffelse. Ganske sikker på at TR vil komme i morgen eller fredag. Mulig fredag, siden tempen ikke er på vei ned enda.

Så skal vi inn i pp6 da. Hadde noen sagt det til meg når vi satte i gang denne prøvingen for et halvt år siden, hadde jeg sikkert ikke trodd på at det ville ta så lang tid. Eller lang og lang, alt er relativt, men lang sammenlignet med første gang vi ble gravide. Begynner å tenke på om det er noe galt med enten meg eller mannen og om vi skal ta en fertilitetssjekk. Vi får se. Jeg føler alle vennene mine nå får nr. 2 helt uproblematisk, og jeg er sliten av at alt er travelt og jeg har mye tankespinn for tiden. Har lyst å skylde på både det ene og det andre, stress på jobb, autoimmune sykdommer, kosthold, mannen, min alder osv. Så vet jo likevel den logiske delen av meg at det er vanlig å prøve opp mot ett år før det klaffer. Det er bare at det føles ut som om 80 % får klaff før det er gått tre mnd. Jaja, det var vel dagens utblåsning. Jeg er 100 % skuffa denne runden, så enkelt er det.

Advarsel om et klagete innlegg. Dagens tester så lang har vært, wait for it....helt og totalt blenda, til og med når jeg prøver å mane frem en strek for mitt indre øye. Nå er jeg faktisk drittlei hele testingen. Skjønner mer og mer de som venter til rundt ikm for å unngå unødig skuffelse. Ganske sikker på at TR vil komme i morgen eller fredag. Mulig fredag, siden tempen ikke er på vei ned enda.

Så skal vi inn i pp6 da. Hadde noen sagt det til meg når vi satte i gang denne prøvingen for et halvt år siden, hadde jeg sikkert ikke trodd på at det ville ta så lang tid. Eller lang og lang, alt er relativt, men lang sammenlignet med første gang vi ble gravide. Begynner å tenke på om det er noe galt med enten meg eller mannen og om vi skal ta en fertilitetssjekk. Vi får se. Jeg føler alle vennene mine nå får nr. 2 helt uproblematisk, og jeg er sliten av at alt er travelt og jeg har mye tankespinn for tiden. Har lyst å skylde på både det ene og det andre, stress på jobb, autoimmune sykdommer, kosthold, mannen, min alder osv. Så vet jo likevel den logiske delen av meg at det er vanlig å prøve opp mot ett år før det klaffer. Det er bare at det føles ut som om 80 % får klaff før det er gått tre mnd. Jaja, det var vel dagens utblåsning. Jeg er 100 % skuffa denne runden, så enkelt er det.
Forstår helt skuffelsen din. Kjente på det samme når vi prøvde på nr 2. Første satt på pp1, og nr to satt på pp13 (hadde aldri trodd det).. Jeg tror jeg var på 2-3 gyn.undersøkelser i løpet av den perioden. Tenkte alle mulige scenario :yuck: Men alt var fint. Og det handler jo stort sett bare om flaks/perf timing. Man har jo ca 20-25% sjans hver syklus om man treffer eggløsning,så det er jo også stor sjanse for at det ikke går --> uflaks (desverre). Vi prøvde alle mulige fremgangsmåter... sex hver dag,annenhver dag, osv. Ble gravid den gangen vi hadde sex siste gang 2 dager før positiv el-test, så hadde null tro. Masse lykke til! Vi følger spent med. Og ja, det er lov å være irritert og skuffet. Men plutselig går det:Heartpink

Jeg skjønner deg så veldig godt :Heartred Det er jo mange av de samme tankene som jeg har, og jeg er bare i PP4 :inpain:

Man vet jo at det kan ta litt tid og at det ikke er uvanlig å prøve en stund.. Man vet også at det er mange som virkelig sliter, så det er kanskje litt dumt å begynne å klage allerede etter så "kort tid". I snitt tar det vel 7 mnd. å bli gravid.

Det er likevel litt som du sier nå og som vi pratet om tidligere; det føles som om alle andre får klaff veldig fort. Det er jo selvfølgelig mange som får det til raskt også, så er nok derfor det føles slik. Vi vet jo ikke hvor lenge alle har prøvd, for det er jo en privatsak for de fleste. Det er nok mange som tilsynelatende er blitt gravide raskt, men som har prøvd en stund likevel.

Det skal litt flaks til også for at den skal sitte. Vi har bare 20-25% sjanse for treff hver syklus. Såklart, når det ikke dukker opp så mye som en kjemisk engang, da begynner man å lure på om det er noe som ikke stemmer. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å ta en sjekk om et par mnd. dersom det ikke skjer noe innen den tid, omså bare for å roe meg selv ned :) Tenker det vil være verdt det.
Vi har jo klart det før, så det er jo rart om det ikke går igjen.. Håper det klaffer snart :Heartred

Forstår helt skuffelsen din. Kjente på det samme når vi prøvde på nr 2. Første satt på pp1, og nr to satt på pp13 (hadde aldri trodd det).. Jeg tror jeg var på 2-3 gyn.undersøkelser i løpet av den perioden. Tenkte alle mulige scenario :yuck: Men alt var fint. Og det handler jo stort sett bare om flaks/perf timing. Man har jo ca 20-25% sjans hver syklus om man treffer eggløsning,så det er jo også stor sjanse for at det ikke går --> uflaks (desverre). Vi prøvde alle mulige fremgangsmåter... sex hver dag,annenhver dag, osv. Ble gravid den gangen vi hadde sex siste gang 2 dager før positiv el-test, så hadde null tro. Masse lykke til! Vi følger spent med. Og ja, det er lov å være irritert og skuffet. Men plutselig går det:Heartpink
Tusen takk for at du tok deg tid til å dele din erfaring og dele omsorg :Heartred Jeg trengte visst det i dag, så setter stor pris på det. Betryggende å høre hvordan din reise har vært, og at det ikke akkurat var rett frem på nr. 2 for deg heller! Du nærmer deg vel termin etter hvert du? :happy: Satser på at alt er fint og at vi også har litt flaks snart!

Jeg skjønner deg så veldig godt :Heartred Det er jo mange av de samme tankene som jeg har, og jeg er bare i PP4 :inpain:

Man vet jo at det kan ta litt tid og at det ikke er uvanlig å prøve en stund.. Man vet også at det er mange som virkelig sliter, så det er kanskje litt dumt å begynne å klage allerede etter så "kort tid". I snitt tar det vel 7 mnd. å bli gravid.

Det er likevel litt som du sier nå og som vi pratet om tidligere; det føles som om alle andre får klaff veldig fort. Det er jo selvfølgelig mange som får det til raskt også, så er nok derfor det føles slik. Vi vet jo ikke hvor lenge alle har prøvd, for det er jo en privatsak for de fleste. Det er nok mange som tilsynelatende er blitt gravide raskt, men som har prøvd en stund likevel.

Det skal litt flaks til også for at den skal sitte. Vi har bare 20-25% sjanse for treff hver syklus. Såklart, når det ikke dukker opp så mye som en kjemisk engang, da begynner man å lure på om det er noe som ikke stemmer. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å ta en sjekk om et par mnd. dersom det ikke skjer noe innen den tid, omså bare for å roe meg selv ned :) Tenker det vil være verdt det.
Vi har jo klart det før, så det er jo rart om det ikke går igjen.. Håper det klaffer snart :Heartred
Tusen takk for gode ord :Heartred Ja, jeg er helt enig i at det er flere som virkelig sliter, og at det føles feil å klage når en sammenligner med dem. Så tenker jeg også at alle har lov å bli skuffet de gangene det ikke går selvom de bare er i pp2 elle noe sånn :) Jeg kjenner meg jo igjen i en del av dine innlegg, så det er veldig spennende å følge med på deg også. Håper det klaffer for dere snart og at vi begge har litt flaks! Som du sier, vi har klart det før.

Jeg vil nok også ta en sjekk bare for å roe meg selv og skulle det dukke opp noe som bør tas tak i, så er jeg i alle fall i gang da:Heartred:happy:

Tusen takk for gode ord :Heartred Ja, jeg er helt enig i at det er flere som virkelig sliter, og at det føles feil å klage når en sammenligner med dem. Så tenker jeg også at alle har lov å bli skuffet de gangene det ikke går selvom de bare er i pp2 elle noe sånn :) Jeg kjenner meg jo igjen i en del av dine innlegg, så det er veldig spennende å følge med på deg også. Håper det klaffer for dere snart og at vi begge har litt flaks! Som du sier, vi har klart det før.

Jeg vil nok også ta en sjekk bare for å roe meg selv og skulle det dukke opp noe som bør tas tak i, så er jeg i alle fall i gang da:Heartred:happy:
Helt enig i at det må være lov å bli skuffet uansett hvilken pp man er i. Man blir kanskje litt ekstra skuffet når man virkelig går inn for å få det til med EL tester osv.. Da ligger det jo en slags forventning der om at det ikke skal ta for lang tid. Man prøver så hardt og ønsker det så veldig, så skuffelse er en naturlig reaksjon:Heartred

Jeg kjenner jo for egen del at det er noe som opptar mye av min tankevirksomhet og at frykten for at noe har gått galt hos meg er ganske stor :bag: Det kan absolutt være verdt å ta den sjekken for å roe seg selv ned litt :)

Helt enig i at det må være lov å bli skuffet uansett hvilken pp man er i. Man blir kanskje litt ekstra skuffet når man virkelig går inn for å få det til med EL tester osv.. Da ligger det jo en slags forventning der om at det ikke skal ta for lang tid. Man prøver så hardt og ønsker det så veldig, så skuffelse er en naturlig reaksjon:Heartred

Jeg kjenner jo for egen del at det er noe som opptar mye av min tankevirksomhet og at frykten for at noe har gått galt hos meg er ganske stor :bag: Det kan absolutt være verdt å ta den sjekken for å roe seg selv ned litt :)
Ja, absolutt :Heartred Tror bare ikke helt jeg har latt meg kjenne på skuffelsen før nå, men plutselig er man i en ny pp, så går det jo fint det også.

Ja, da er det nok ekstra greit å bare få ting sjekket, så kan du kanskje slippe litt av tankekjøret. Du er vel i dpo-land du nå? Håper det klaffer for dere nå, så slipper du å sjekke noe eller tenke så mye på det :happy:

Ja, absolutt :Heartred Tror bare ikke helt jeg har latt meg kjenne på skuffelsen før nå, men plutselig er man i en ny pp, så går det jo fint det også.

Ja, da er det nok ekstra greit å bare få ting sjekket, så kan du kanskje slippe litt av tankekjøret. Du er vel i dpo-land du nå? Håper det klaffer for dere nå, så slipper du å sjekke noe eller tenke så mye på det :happy:
Det er jo nesten det rare oppi alt.. PP går egentlig veldig fort! Når jeg ser tilbake på de siste månedene, så kan jeg nesten ikke tro at det er gått 4 mnd. og at det er ferie om kun en mnd.! Det er tyngst akkurat der og da, men så går det jo fint som du sier:)

EL i dag, så fra i morgen er det DPO-land. Kjente EL smertene tydelig tidligere i dag. Nå krysses fingre og tær for at det blir klaff, selv om jeg ikke er alt for optimistisk :hilarious: Krysser fingrene for dere også! Nå må det sitte en spire snart:Heartred

Tusen takk for at du tok deg tid til å dele din erfaring og dele omsorg :Heartred Jeg trengte visst det i dag, så setter stor pris på det. Betryggende å høre hvordan din reise har vært, og at det ikke akkurat var rett frem på nr. 2 for deg heller! Du nærmer deg vel termin etter hvert du? :happy: Satser på at alt er fint og at vi også har litt flaks snart!
Vil gjerne dele erfaringen når jeg ser andre står oppi skuffelsene sine. :Heartpink Ja,har termin om akkuratt 5 uker, 28.juni. Så klar for å bli ferdig og møtte lille! Masse lykke til videre, jeg følger med på veien og heier på sidelinjen :)

Vil gjerne dele erfaringen når jeg ser andre står oppi skuffelsene sine. :Heartpink Ja,har termin om akkuratt 5 uker, 28.juni. Så klar for å bli ferdig og møtte lille! Masse lykke til videre, jeg følger med på veien og heier på sidelinjen :)
Det er veldig fint av deg :Heartred skjønner godt at du er klar for å møte lille nå! Tusen takk, og masse, masse lykke til med innspurten:)

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver :Heartred
«Alle» rundt oss ble gravide 2 sekunder etter de sluttet på prevensjon.
Vi har prøvd siden desember og hatt en exu siden da også. Føler liksom vi fortjener at det klaffer kjapt nå :hilarious: selv om jeg vet andre har det verre, sliter lenger og har mistet oftere. Så er jo mine følelser og skuffelser like ekte nå:Heartred

Så skjønner deg godt jeg. Syns det er veldig krevende å være prøver faktisk. Godt å lese om andre som har det litt likt :)

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver :Heartred
«Alle» rundt oss ble gravide 2 sekunder etter de sluttet på prevensjon.
Vi har prøvd siden desember og hatt en exu siden da også. Føler liksom vi fortjener at det klaffer kjapt nå :hilarious: selv om jeg vet andre har det verre, sliter lenger og har mistet oftere. Så er jo mine følelser og skuffelser like ekte nå:Heartred

Så skjønner deg godt jeg. Syns det er veldig krevende å være prøver faktisk. Godt å lese om andre som har det litt likt :)
Tusen takk for hyggelig svar :Heartred Jeg blir nesten litt rørt når folk gidder å legge igjen en kommentar og vil dele sin erfaring! Dere er fine folk altså.

Godt å høre vi er flere med samme tanker. Off, exu virker skummelt, syns absolutt dere fortjener kjapp klaff etter dere har vært gjennom det:Heartred Håper det går fint med deg nå. Jeg er enig, det er krevende å være prøver. Det påvirker tankene både på jobb og hjemme. Så hver gang jeg nærmer meg TR og blir jeg mer og mer gretten på jobb også:hilarious:

Tusen takk for hyggelig svar :Heartred Jeg blir nesten litt rørt når folk gidder å legge igjen en kommentar og vil dele sin erfaring! Dere er fine folk altså.

Godt å høre vi er flere med samme tanker. Off, exu virker skummelt, syns absolutt dere fortjener kjapp klaff etter dere har vært gjennom det:Heartred Håper det går fint med deg nå. Jeg er enig, det er krevende å være prøver. Det påvirker tankene både på jobb og hjemme. Så hver gang jeg nærmer meg TR og blir jeg mer og mer gretten på jobb også:hilarious:
Syns det er så fint å lese dagbøker her, så ser man at man ikke er så alene om tanker og opplevelser. Syns du skriver veldig fint og, blir spennende å følge deg videre :love2

God formiddag :) Så har vel den verste skuffelsen lagt seg etter at TR melde sin ankomst på fredag. Jeg er selvfølgelig smått misunnelig på alle de fantastiske doble strekene som florerer her på forumet, men samtidig gir det jo litt håp også, at det klaffer for mange. Det er av og til litt ambivalent å være her inne, for man blir jo litt påvirket av at andre får positive tester, men på den andre siden... fy søren så mange fine folk det er her også, som viser støtte, omsorg og deler egne erfaringer :Heartred

TR kom med skikkelige menssmerter på fredag, det er det lenge siden jeg har hatt. Heldigvis var det mest på fredagen, lite i dag. Jeg har bestilt nye eltester, og el er jo litt gøy å teste etter, garantert to streker liksom :hilarious:Tror jeg kan spare meg for å bruke for mange tester nå, for el har kommet på omtrent samme dag alle rundene. Tenker jeg starter å teste etter el rundt cd 9/10, da jeg pleier å få peak cd 12. Skulle det klaffe i denne prøveperioden er vi vel innenfor de 75 % som blir gravide innen 6 mnd etter de aktivt startet å prøve. Termin ville blitt helt i starten av mars. Vi har vel prøvd ca et halvt år nå straks, og det er jo helt normalt det. Mars er sikkert en fin måned å få baby i, med våren på vei og sommeren i vente:) Mens jeg venter på at TR skal forsvinne og at el skal komme, så skal jeg prøve å være mye ute, minske inntaket av sjokolade og kjeks (ja, jeg er en trøstespiser:hilarious:), spise mer frukt og grønt, gjøre ferdig diverse små husprosjekt og kose meg sammen med mini og mannen. Plutselig er jeg i gang med eltestene igjen:happy:

Da er eltestingen i gang :hello2 Jeg har nå kommet meg til cd9 og det jobbes nede i magen. Testene er selvfølgelig negative ennå. Forventer ikke noe økning før tidligst i morgen kveld, men i dag har jeg (til min store overraskelse) ny rekord i elslim. Veldig mye i dag, så her blir det aksjelegging i alle fall:hilarious:Det begynte smått i går, og noe var litt rosa faktisk. Kanskje det henger sammen med en lang mens denne gang. Blødde seks dager, og spottet på dag sju. Kan det være at hormonene ikke har vært helt i balanse tidligere? Eller evt. er i ubalanse nå:hilarious:

Uansett, jeg er altså kommet til den delen av syklusen som jeg syns er litt spennende, og det merker jeg på humøret også. Føler meg lettere til sinns og er innstilt på en positiv holdning denne runden. Det hjelper kanskje også litt at jeg har fått lov å ta blodprøver hos legen for å sjekke diverse verdier. Får svar ila neste uke. Ellers har jeg klart å trappe ned på sjokoladen og prøver å spise mer av de riktige næringsstoffene:) Imidlertid er jeg ikke i gang med treningen igjen, men hallo...en ting om gangen, jeg er bare et menneske!

CD17 og 3/4 DPO, dvs premom mener 4 DPO og FF 3 DPO. Så langt har som regel premom vært mest korrekt, men denne gangen er jeg litt usikker. Har en rar tempgraf, med tempstigning andre dag etter (det som skal være) eldag, og en liten dupp dagen etter. I dag er den oppe igjen. Det er opplagt ikke noen østrogen/festedupp, da det er for tidlig. Det kan ha noe med antall timer med søvn å gjøre, men jeg er usikker. La inn godt med aksjer, men med forbehold om at det jeg mener er eldagen faktisk er det. Endringene i utflod stemmer i alle fall med når el var estimert.

Som vanlig begynner jeg å få lyst å teste litt, men prøver å vente så lenge som mulig. Ble så skuffet sist runde at jeg prøver å ha lave forventninger nå. Jeg har mer enn nok tester denne gangen, da det har vært salg på gtester på apotek1 og jeg hadde flere igjen fra sist runde :hilarious:Venter fortsatt på blodprøvesvarene fra sykehuset med tanke på LH og FSH-verdier. Må også ta prøver på tirsdag/onsdag for å måle progesteron :)Gud, jeg håper sånn at alt er normalt. De neste dagene skal været nytes, i alle fall etter jobb. Endelig er det skikkelig sommer:flower

Lange dager etter EL :shifty: skjønner godt trangen til å ville teste. Er helt gal me den testingen selv også:hilarious::bag:

Håper blodprøvene dine ser fine ut :love2

I dag var jeg innom legekontoret for å ta blodprøver igjen, progesteron denne gangen. Jeg spurte om de andre prøvesvarene var på plass og det var de. Resepsjonisten skrev ut resultatene til meg og jeg så over de når jeg var ferdig med blodprøven. Kunne nesten ønske jeg ikke spurte etter dem. De fleste av verdiene var innenfor normalområdet, men FSH som sier noe om kvaliteten på eggene var langt over det som er normalt. Sååå overgangsalderen neste? I en alder av 32...:banghead:Verdier på over 20 blir karaktrisert som høy FSH, min var 19. I folikkelfasen bør den være under 12. Jeg har sendt en melding til legen, så får jeg bare se hva hun svarer. Går ut fra at det bør testes i flere sykluser for å konstantere noe. Går også ut fra at jeg tar en full fertilitetssjekk hos Hausken i sommer. Hodet mitt vil bare krisemaksimere alt akkurat nå.

Jaja, da blir ikke skuffelsen like stor om jeg tester negativt nok en gang på g-testene de neste dagene. Det kan jo ikke ha vært noen gode egg denne runden med den verdien som ble målt. Akkurat i dag kjenner jeg at det er vanskelig å nyte sommerværet og jeg vil helst låse meg inne på soverommet, men akkurat derfor bør jeg sikkert komme meg ut i solen litt:love2

Back
Topp