Etterlengtet nummer to

Hvordan er der med fsh, skal den måles på en spesiell dag i syklus?
Håper legen har en forklaring som kan gi deg litt ro :)

Hvordan er der med fsh, skal den måles på en spesiell dag i syklus?
Håper legen har en forklaring som kan gi deg litt ro :)
Fikk beskjed om at disse prøvene skulle tas en av disse dagene; syklusdag 2-5. De ble tatt på dag 5. Det håper virkelig jeg også, men kjenner det ble et slags sjokk med så pass høy fsh...

Det er så mange fine innlegg her for tiden, med positive tester og solskinnshistorier, at jeg nesten føler meg litt kjip når mine poster ikke er særlig positive:facepalm: Men slik blir det vel gjerne når situasjonene er så ulike. Her er TR på vei i dag, har hatt menssmerter i sikkert en uke, så det er på tide. Jeg har i grunnen vært helt sikker på at det ikke ville gå siden FSH målingen var så høy. Håpet mitt er at det vil variere noe fra syklus til syklus, og at enkelte sykluser ikke har like dårlige verdier.

Det blir utredning hos Hausken om ca. en uke. Glad det ikke er lenge til kjenner jeg. AMH ble jo ikke målt hos legen, så er spent på om denne også er like dårlig som FSH. Det henger vel gjerne sammen. Jaja, får bare vente å se hva utredningen viser. Kjenner dette preger hverdagen min i stor grad, da særlig humøret selvfølgelig. Heldigvis er det sommer og vi har mange prosjekter i hage og hus, så det hjelper å styre på med slike ting :happy:

Jeg distanserer meg nok litt mer fra forumet, mest fordi jeg rett og slett blir litt misunnelig på alle de fine strekene folk får, da ønsket om å få positiv test selv er så stort. Jeg håper at PP7 gir meg et unntak fra dårlig verdier og at vi har flaks denne gangen, lov å håpe:happy: Jeg tar i alle fall alt jeg kan av vitaminer og tilskudd som muligens kan bedre eggkvaliteten.

Så kjedelig at ting skal ta lenger tid enn forventet og ønsket.. Det er lov å kjenne på det å være skuffet, uansett hvilken prøveperiode man er i tenker jeg. Man er jo tross alt seg selv nærmest oppe i det hele :love2 Håper et lite mirakel skjer for dere i sommer!

Så kjedelig at ting skal ta lenger tid enn forventet og ønsket.. Det er lov å kjenne på det å være skuffet, uansett hvilken prøveperiode man er i tenker jeg. Man er jo tross alt seg selv nærmest oppe i det hele :love2 Håper et lite mirakel skjer for dere i sommer!
Det er sant. Tusen takk :Heartred

Det er så mange fine innlegg her for tiden, med positive tester og solskinnshistorier, at jeg nesten føler meg litt kjip når mine poster ikke er særlig positive:facepalm: Men slik blir det vel gjerne når situasjonene er så ulike. Her er TR på vei i dag, har hatt menssmerter i sikkert en uke, så det er på tide. Jeg har i grunnen vært helt sikker på at det ikke ville gå siden FSH målingen var så høy. Håpet mitt er at det vil variere noe fra syklus til syklus, og at enkelte sykluser ikke har like dårlige verdier.

Det blir utredning hos Hausken om ca. en uke. Glad det ikke er lenge til kjenner jeg. AMH ble jo ikke målt hos legen, så er spent på om denne også er like dårlig som FSH. Det henger vel gjerne sammen. Jaja, får bare vente å se hva utredningen viser. Kjenner dette preger hverdagen min i stor grad, da særlig humøret selvfølgelig. Heldigvis er det sommer og vi har mange prosjekter i hage og hus, så det hjelper å styre på med slike ting :happy:

Jeg distanserer meg nok litt mer fra forumet, mest fordi jeg rett og slett blir litt misunnelig på alle de fine strekene folk får, da ønsket om å få positiv test selv er så stort. Jeg håper at PP7 gir meg et unntak fra dårlig verdier og at vi har flaks denne gangen, lov å håpe:happy: Jeg tar i alle fall alt jeg kan av vitaminer og tilskudd som muligens kan bedre eggkvaliteten.
Var som om jeg skulle skrevet dette selv!
Kroppen her er og «off», vært en tur hos gyn og venter på blodprøvesvar (fsh, lh etc).
Vil så veldig gjerne være med her i «prøvebobla», men samtidig litt kjipt når kroppen ikke henger med.
Håper PP7 er fulltreffer for dere! :Heartred

Var som om jeg skulle skrevet dette selv!
Kroppen her er og «off», vært en tur hos gyn og venter på blodprøvesvar (fsh, lh etc).
Vil så veldig gjerne være med her i «prøvebobla», men samtidig litt kjipt når kroppen ikke henger med.
Håper PP7 er fulltreffer for dere! :Heartred
Det er på en måte godt å høre at noen deler de samme tankene og er i lignende situasjoner, selv om det selvfølgelig også er kjipt og trist. Det føles hakket mindre ensomt at noen kan relatere, så takk for kommentaren :Heartred Håper at dine prøvesvar er fine!

Ok, da er jeg kommet til CD9 og det nærmer seg eggløsning igjen. Som vanlig kjenner jeg at det jobbes i magen. Vi har hatt fertilitetssjekk hos Hausken nå og det var godt å få unnagjort den. Artig når man klarer å sjokkere Hausken med FSH-verdien... Heldigvis var ikke AMH krise-lavt, men innenfor normalverdiene, selv om de er i nedre sjikte da. Ultralyden gikk fint, livmor og slimhinne ser fin ut, og vi kunne se 18 egg :) Siden FSH er høy, så indikerer det jo dårlig kvalitet på eggene, noe som gjør at det kan bli vanskelig å få til på egenhånd, men ikke umulig. Stoffskiftesykdommen min kan være en av grunnene til at ting er blitt som de er, så har et mikroskopisk håp om at noe kan bedre seg ørlite når jeg friskmeldes fra det. Skal i alle fall ta nye blodprøver neste syklus for å sjekke verdiene igjen.

At jeg foreløpig har en del egg er bra, da det øker muligheten for å få ut egg i ok kvalitet om vi vurderer IVF. Og ja, vi vurderer nå IVF og alt som følger med. Kommer til å bestemme oss i løpet av juli, og hvis vi går for det, så kjører vi nok på fra august. Denne PP blir uansett på den gode gamle måten, og vi prøver som vanlig nå også :happy:

På tide med en liten oppdatering. Vi kjører jo på med vanlig prøving i alle fall frem til en gang i august, og nå er jeg kommet til cd20, 7 dpo. Har for første gang i en pp ikke rørt en eneste graviditetstest enda og tenker å vente til i morgen med å teste. Har ikke en gang bestilt inn nye tester, så har ikke så mange å ta av heller. Tror det er en konsekvens av at jeg er innstilt på at det ikke vil gå uansett :facepalm:Har heller ikke meldt meg inn i noen ikm-gruppe denne gangen. Men tipper håpet kommer når jeg er i gang med testingen, det er jo ikke helt håpløst heller. Usikker på om jeg skal gidde å kjøpe noen strimmeltester eller ikke, har stort sett bare digitale hjemme. Vi får se. Det hadde vært så deilig om det klaffet før jeg må i gang med ivf og sånn type 80 sprøyter til dagen (neida, men en del altså) :happy:

Cd24 og to dager til tanta kommer på besøk. Det vil si at jeg er 11 dpo i dag og siden testene fortsatt er blenda, så gikk det ikke denne gangen heller. Det va jo egentlig forventet, men har alltid litt håp når testingen er i gang :) selv om jeg er skuffet som vanlig, så har det i alle fall hjulpet på å ta avgjørelsen om ivf. Orker ikke vente lengre enn nødvendig, så da blir det oppstart på medisiner i august. Først blir det Progynova tabletter etter eggløsning, før jeg må til pers med alle sprøytene, ikke mindre enn fire ulike sprøyter. Gruer meg så til det, blir en real utfordring for en med sprøyteskrekk. Vet at første runde med ivf er litt prøv og feil mtp hormontilskuddene og dosering, og jeg håper sånn at jeg ikke blir overstimulert første runde.

Uansett, ved å ha tatt avgjørelsen om ivf, så føler jeg meg litt mer håpefull for fremtiden, det blir spennende å se hvordan hele prosessen vil være:happy: Velkommen pp8!

Last edited:
Godt i gang med pp8 :) Jeg er allerede på cd17 og appene mine mener 2 dpo i dag. Vi begynner ivf-prosessen nå rimelig snart. Skal begynne å ta tabletter på lørdag og frem til mens, da skal sprøytene til pers. Men før det er det jo et mikroskopisk håp om at vi har klart det på egenhånd denne runden.

Lyspunktet denne mnd er at jeg tok blodprøver igjen, og denne gangen var FSH en del lavere enn sist. Veldig glad for det, men AMH er relativt lav uansett. Håpet ligger i at jeg håper kvaliteten på egget som slapp er bedre denne runden. El skjedde to dager senere enn det som har blitt normalen etter at vi startet prøvingen, altså på cd15 og tempen gjorde et stort, merkbart hopp i dag. Det skaper jo litt spenning og ligner mer på syklusen hvor jeg ble gravid forrige gang. Jeg har ganske lave skuldre nå og stresset ikke med aksjeleggingen, men timingen skal være bra :happy:

CD22 og jeg er i gang med tablettene som skal hindre at folikklene vokser fram til mens og første hormonsprøyte. Jeg er vel 7 dpo i dag, og har mye av de vanlige symptomene i dpo-land, som murring og stikk. Jeg tester allerede, men de er selvfølgelig blenda, og det ville de nok vært uansett på dette tidspunktet :hilarious: Meeeen det er alltid litt spennende og gøy med testing fram til jeg er rundt 10 dpo, da pleier jeg miste håpet. Så da har jeg noen dager til med kosetesting :angelic:

CD22 og jeg er i gang med tablettene som skal hindre at folikklene vokser fram til mens og første hormonsprøyte. Jeg er vel 7 dpo i dag, og har mye av de vanlige symptomene i dpo-land, som murring og stikk. Jeg tester allerede, men de er selvfølgelig blenda, og det ville de nok vært uansett på dette tidspunktet :hilarious: Meeeen det er alltid litt spennende og gøy med testing fram til jeg er rundt 10 dpo, da pleier jeg miste håpet. Så da har jeg noen dager til med kosetesting :angelic:
Dette er jo spennende på både det ene og andre viset! :D

Ny pp, nærmere bestemt pp9 og vårt første ivf-forsøk står for tur. Jeg har nå gått en uke på progynova og har satt min aller første sprøyte med gonal f i dag! Hvem skulle trodd at jeg skulle få til å sette den første selv? Jeg har sprøyteskrekk og hater å se på sprøyter, så det var en seier å få det til, selv om jeg ble relativt uvell av prosessen :hilarious: Jeg satser på at det vil gå seg til, det må det jo bare siden det blir flere typer sprøyter relativt snart. Det er uansett godt å være i gang med noe som kan hjelpe oss videre. Frem til noe annet er bevist, så velger jeg å være håpefull i denne prosessen og i denne runden :Heartred

Ny pp, nærmere bestemt pp9 og vårt første ivf-forsøk står for tur. Jeg har nå gått en uke på progynova og har satt min aller første sprøyte med gonal f i dag! Hvem skulle trodd at jeg skulle få til å sette den første selv? Jeg har sprøyteskrekk og hater å se på sprøyter, så det var en seier å få det til, selv om jeg ble relativt uvell av prosessen :hilarious: Jeg satser på at det vil gå seg til, det må det jo bare siden det blir flere typer sprøyter relativt snart. Det er uansett godt å være i gang med noe som kan hjelpe oss videre. Frem til noe annet er bevist, så velger jeg å være håpefull i denne prosessen og i denne runden :Heartred
Åå, så spennende tid i vente nå. Heier på deg! :cheers

Krysser fingrene for to fine streker om ikke så lenge! :Heartred

Lørdag og en uke siden sprøytedebuten :happy:Det har gått veldig fort og egentlig overraskende greit. Siden torsdag har jeg tatt to sprøyter til dagen, de er litt ulike, men begge går greit å sette. Jeg er litt mer sliten enn vanlig og har tungt hode, men det er helt overkommelig. Jeg er superspent på om hormonene virker som de skal og om kroppen min responderer godt. Skal på sjekk på mandag, så da hååååper jeg på positive nyheter. Startdosen min med Gonal f er jo 300, så ikke særlig beskjeden dose akkurat. Prøver å være realistisk oppi det hele, og tenker at det er godt mulig med både overstimulering og behov for å justere hvilke hormoner jeg skal ha, siden dette tross alt er aller første runde med ivf.

Faktisk har det vært litt deilig å slippe både eltester og temping nå. Har jo kjørt på med hele pakken i 8 mnd uten stans, så fint med litt mindre "kontroll". Toåringen her hjemme er aktiv til tusen, så hun krever jo sitt i hverdagen, noe som gjør at dagene går fort. Det har vært lærerikt og nyttig med alle de gode trådene og folka her inne som åpenhjertig deler av sine erfaringer og er støttende når det er behov. Enkelte ganger er det lett å sammenligne og bli litt sjalu på alle dem som lykkes raskt, men fy søren for et fint forum dette faktisk er :Heartred

Håper sånn at kroppen din responderer og at dere lykkes raskt :Heartpink

Jeg er sååå enig med deg, selv om jeg ikke har vært så aktiv her inne før - dette er jammen meg et fint forum :love2

Back
Topp