Etterlengtet nummer to

Så nærmer vi oss påskeferie og dessverre også TR. Ingen positive tester så langt, og nå er jeg 10/11dpo. Dermed tror jeg nok slaget er tapt denne runden også :(

Trodde ikke jeg skulle bli så skuffet denne runden, men det ble jeg visst likevel. Kan ha noe å gjøre med at jeg har hatt murring/mensaktige symptomer i snart en uke. Syns det er vel tidlig å begynne med det, men kanskje dette egentlig er den første skikkelige syklusen etter pilleslutt, og at det kommer en kraftig TR nå. Det kjennes i alle fall slik ut, så mye som det stikker og murrer nå. Tipper den kommet ila morgendagen. Har allerede bestilt inn nye eggløsningstester til neste runde. Gi meg et par dager til å føle på skuffelsen, så skal jeg helller komme tilbake med de positive sidene med neste pp snart :)

TR meldte sin ankomst i dag, nøyaktig på samme tid som alle de tre andre PP. Kan jo stille klokka etter den omtrent, men det er jo positivt med regelmessig syklus selvfølgelig. Den var uansett ikke særlig velkommen, men når den først kom, så får jeg se på fordelene med det:

1. Jeg kan spise masse lakris og spekemat i påsken
2. Jeg slipper å potensielt avlyse ferie i mai pga kvalme og oppkast
3. Januartermin har kanskje noen hakk mindre bekymringer enn desembertermin
4. Slipper fødsel rundt julaften
5. Med januarbaby vil jeg har permisjon hele sommeren og det liker jeg

Så er det jo noen ulemper med å måtte vente videre (utenom det åpenbare, at jeg helst skulle vært gravid for lenge siden), som at jeg potensielt vil være dårlig i noen sommermåneder og at det vil bli tre skoleår mellom barna. Sistnevnte synes jeg er litt trist, men det ble som det ble.

Så da er vi tilbake på CD1 og jeg har tatt min første kopp med salvie-te denne mnd. Prøver å nullstille og innstille meg på eltesting igjen om en ukes tid. Håper TR forsvinner fort, men jeg har en anelse om at hun vil klore seg fast lengre enn sist denne gang, jeg tolker i alle fall de økende menssmertene slik. Nå skal jeg nyte påsken i alle fall, god påske :happy:

Dagene løper litt fra meg her, og jeg er nå kommet til cd9 allerede. Påsken gikk som forventet veldig fort i kaoset av oppussing i huset og familiebesøk her og der. Føler av og til at jeg skulle hatt en ferie etter ferien :hilarious: Uansett, jeg hadde rett med tanke på at tr varte litt lengre enn den har gjort de andre pp, men den var ikke kraftigere. Håper kroppen har renset skikkelig opp og at den nå er klar for et befruktet egg!

Har hatt murringer av og på siden forrige el og elslimet er på plass. Testene mine er ikke kommet i posten enda (aaarh) og jeg må derfor kjøpe noen i dag, fordi jeg er redd for tidlig eggløsning. Kommer til å ha plenty nok tester denne runden i alle fall :hilarious: Tipper på positiv test om 2-3 dager. Temper fortsatt og etter tr har temperaturen vært ganske lav sammenlignet med de siste rundene. Håper det er et godt tegn :happy:

TR meldte sin ankomst i dag, nøyaktig på samme tid som alle de tre andre PP. Kan jo stille klokka etter den omtrent, men det er jo positivt med regelmessig syklus selvfølgelig. Den var uansett ikke særlig velkommen, men når den først kom, så får jeg se på fordelene med det:

1. Jeg kan spise masse lakris og spekemat i påsken
2. Jeg slipper å potensielt avlyse ferie i mai pga kvalme og oppkast
3. Januartermin har kanskje noen hakk mindre bekymringer enn desembertermin
4. Slipper fødsel rundt julaften
5. Med januarbaby vil jeg har permisjon hele sommeren og det liker jeg

Så er det jo noen ulemper med å måtte vente videre (utenom det åpenbare, at jeg helst skulle vært gravid for lenge siden), som at jeg potensielt vil være dårlig i noen sommermåneder og at det vil bli tre skoleår mellom barna. Sistnevnte synes jeg er litt trist, men det ble som det ble.

Så da er vi tilbake på CD1 og jeg har tatt min første kopp med salvie-te denne mnd. Prøver å nullstille og innstille meg på eltesting igjen om en ukes tid. Håper TR forsvinner fort, men jeg har en anelse om at hun vil klore seg fast lengre enn sist denne gang, jeg tolker i alle fall de økende menssmertene slik. Nå skal jeg nyte påsken i alle fall, god påske :happy:
Hvor får man kjøpt denne salvie-teen?:)

I går kom det blinkende smiley på cb digital, det samme var det i morges, men nå er den gått over på fast smiley. Strimmel er også positiv, men jeg venter at de vil bli ytterligere positive senere i kveld og i morgen. De pleier å være sterkest dag to hos meg :happy: Er selvfølgelig veldig fornøyd med å slippe å vente lengre enn dette. Positive eltester på cd 11 er luksus og jeg føler meg ganske heldig. Så da er det aksjelegging på planen i kveld, i morgen og mest sannsynlig mandag. Denne gangen må det gå! :D Blir kjekt å følge med på tempen denne runden, for (bank i bordet), nå har jeg holdt meg frisk disse ukene, så det blir mer reelle temperaturer å gå ut fra.

Rart hvor ulike de forskjellige pp kan oppleves. De første to rundene var jeg mer manisk på jakt etter symptomer og det var veldig altoppslukende. Forrige runde hadde jeg symptomer hele tiden, til og med før el. Denne runden har jeg hatt mer spesifikke elsmerter sentrert rundt el og ingen symptomer fra 1-5 dpo.. noe som jo er naturlig og det har faktisk vært litt godt.

I dag, 6 dpo, har det sneket seg frem litt murring og litt lett strekkfølelse nedover mot lyskene, men dette har jeg kjent på hver gang før tr kommer også, så jeg tenker foreløpig ikke at det trenger bety noe. Temp holder seg høy, men jeg håper nesten på en liten dropp i morgen, sånn at jeg kan klamre meg til en mulig festedipp :hilarious:

De siste undersøkelsene av stoffskiftet er greie, men litt dårligere enn de siste mnd. Håper ikke det vil påvirke prøveprosessen vår. Prøver å ikke legge for mye i det. Vi har hatt noen fantastiske dager med nydelig vær, og jeg håper jeg har fått sugd til meg masse d-vitamin og positivitet:flower Uansett hvordan denne runden går, så er vi i det minste inne i en årstid som jeg elsker :happy:

Jeg har hatt en rar dpo-periode denne gang. En del murring og strekk fra og med 8 dpo, men ingen positive tester, kun skygger. Ut fra el skulle jeg hatt tr i går, pleier å våkne til det, men ikke i går. Venter fortsatt på tr og har mye strekk i livmor og lysk, men altså blenda tester. Jeg gav jo opp på 10 dpo, så syns tr kan komme nå. Temp er også på vei ned. Er på reise nå, så får ikke testet noe særlig de neste dagene heller.

Jeg har hatt en rar dpo-periode denne gang. En del murring og strekk fra og med 8 dpo, men ingen positive tester, kun skygger. Ut fra el skulle jeg hatt tr i går, pleier å våkne til det, men ikke i går. Venter fortsatt på tr og har mye strekk i livmor og lysk, men altså blenda tester. Jeg gav jo opp på 10 dpo, så syns tr kan komme nå. Temp er også på vei ned. Er på reise nå, så får ikke testet noe særlig de neste dagene heller.
enda håp :dance011

Ny pp og cd4 i dag. Har ikke helt forsont meg med at det ikke gikk denne gangen heller. Hadde andre symptomer og forsinket tr for første gang, så dette var enda noen andre symptomer enn de jeg har hatt tidligere. Det vil vel si at det ikke er noen som helst fasit på noe i mine pp. Begynner å tro at det beste tegnet er ingen symptomer :bored:

Jeg skal innrømme at jeg er skuffet over at det tar litt mer tid enn jeg håpet, men det gjelder vel absolutt alle som er prøvere uansett hvilken runde man er på. Tror ikke jeg kjører på med salvie eller grapefruktekstrakt denne runden, men tester så klart etter el. Antar jeg begynner el-testinger om 4 dager eller noe slikt. Det hadde vært fint med februarbaby da :happy:

Ny pp og cd4 i dag. Har ikke helt forsont meg med at det ikke gikk denne gangen heller. Hadde andre symptomer og forsinket tr for første gang, så dette var enda noen andre symptomer enn de jeg har hatt tidligere. Det vil vel si at det ikke er noen som helst fasit på noe i mine pp. Begynner å tro at det beste tegnet er ingen symptomer :bored:

Jeg skal innrømme at jeg er skuffet over at det tar litt mer tid enn jeg håpet, men det gjelder vel absolutt alle som er prøvere uansett hvilken runde man er på. Tror ikke jeg kjører på med salvie eller grapefruktekstrakt denne runden, men tester så klart etter el. Antar jeg begynner el-testinger om 4 dager eller noe slikt. Det hadde vært fint med februarbaby da :happy:
Krysser fingrene for at det klaffer i neste PP :Heartred

Cd8 i dag. Veldig lett å holde kontroll på det denne runden siden cd1 havnet på 1. mai :happy:Jeg har begynt å merke symptomer på at el er i anmarsj, med både stikking og elslim, men går ut fra at det er noen dager igjen før det kommer positive tester. Merker jeg ikke er like ivrig på testingen nå, men det er sikkert like greit og i alle fall mer kostnadsbesparende. Tenker jeg tester to ganger til dagen fra typ cd10 eller cd11.

Tenk at vi er kommet til mai allerede! Tiden går altså så fort nå. Jeg har planer å styre på med både hage og hus fremover, og tror det blir en fin avkobling for meg. Ellers skal jeg kose meg med mini og ikke fokusere altfor mye på prøvingen:love7

Positiv eltest i dag, hurra :hello2 Har kjent det i flere dager at det skulle skje noe snart. Har altså hatt mye mer murring i forkant av el denne runden. Har også hatt to dager med blinkende smilefjes på cb, før den gikk over på fast i går kveld. Strimmel var nesten positiv i går kveld, og veldig positiv i morges. Aksjeleggingen er i gang, og vi prøver oss rett og slett på annenhver dag i den fertile perioden denne gang.

Vedlegg

• Snapchat-1060867811.jpg
    Snapchat-1060867811.jpg
    502 KB · Visninger: 31
Cd16, 3 dpo. Eggløsningen kom på samme tidspunkt som de siste to pp selv uten noe salviete, heldigvis. Jeg merker jeg har tenkt litt mindre på det denne runden, for jeg har til og med glemt å ta folat et par dager :hilarious: Nå derimot, i dpo-land, så kretser tankene stadig tilbake til symptomer og testing. Disse første dagene etter eggløsning går så seint syns jeg. Har gitt meg selv forbud mot å teste før helgen, det er bare bortkastet. Heldigvis er det både fridager og planleggingsdag i barnehagen nå fremover, så tenker nok dagene skal få bein å gå på.

Av symptomer så kommer jeg ikke til å legge vekt på noe som helst, da jeg har hatt alt som er av symptomer tidligere, og tr har kommet uansett. Ideelt sett burde jeg vente med å teste til jeg er 10 dpo, men det vet jeg at jeg ikke klarer. 8 dpo hadde vært en bragd til å være meg, men tipper jeg ryker på 7 dpo :hilarious: Jeg syns jo det er så gøy å teste og tr pleier komme 12 dpo, så da er det liksom litt få testedager om jeg venter med det helt til 10 dpo. Måtte dagene frem til helgen gå fort, fort, fort!

Håpet som forsvant, 10 dpo:( Fikk skygger på alle tidligtestene 8 dpo, og på den siste tidligtesten 9 dpo. Men dette bar babyplan, og jeg vet de kan gi skygge. Nå har jeg bare vanlig Make Sure og et par Metode tidligtester (som jeg egentlig hater). De skyggene jeg fikk gav selvfølgelig litt håp, siden alle testene var slik. Har i tillegg hatt ømme bryst siden 7 dpo og stikk er og der i livmor og lysk. Det som skiller seg ut er at brystene fortsatt er ømme og det stikker av og til i nipplene også. Tempen har også vært svært stabil høy. Likevel, med blenda MS-tester føler jeg nå at håpet er ute. Kommer det ikke noe i morgen så gir jeg opp, siden jeg antar TR kommer torsdag eller fredag.

Back
Topp