Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Oppdatering fra meg. Prøven min kom frem etter 3 uker og 6 dager. Flaks! Vi har betalt og de sa 7 arbeidsdager for svarene, og det er i dag. Så vi får se.

Nå ble vi faktisk gravid på eggløsning nå i juni, men vi valgte likevel å betale for svarene fordi vi er jo ikke sikra at dette blir en baby ennå...
 
Hausken har en lignende test, får samme resultat/behandling som ved Serum. Endometrie-test heter den, og de tar vevsprøve fra inne i livmoren. Prøven blir sendt til Tyskland for testing, og du kan også sjekke for killercells. Svaret får du ila 3 uker:) utslag gir antibiotika, og evt immundempende ved utslag på killercells:)

https://klinikkhausken.no/nb/prisliste-2/#el-b77ca4dc
 
Hausken har en lignende test, får samme resultat/behandling som ved Serum. Endometrie-test heter den, og de tar vevsprøve fra inne i livmoren. Prøven blir sendt til Tyskland for testing, og du kan også sjekke for killercells. Svaret får du ila 3 uker:) utslag gir antibiotika, og evt immundempende ved utslag på killercells:)

https://klinikkhausken.no/nb/prisliste-2/#el-b77ca4dc
Ahh jeg har lurt på hva denne endometriettesten er for noe. Den er sikkert ennå bedre, siden de går inn og henter direkte fra endometriet.
 
Ahh jeg har lurt på hva denne endometriettesten er for noe. Den er sikkert ennå bedre, siden de går inn og henter direkte fra endometriet.
Ja, de sier så selv hvertfall - at den blir mer nøyaktig mtp at de tar vev direkte i stedet for blod som renner forbi:joyful:
 
Dere som har fått påvist noe på prøven og må ha behandling, måtte dere fylle ut masse skjema og sende inn div papirer ?
 
Ja har ikke gjort det ennå, men har sett på papirene og synes det virker litt unødvendig.
Greit nok å sende info om en selv mtp allergi. Men blodprøve på hiv og div sjønner jeg ikke vitsen med. Er jo samme greia som når man skal søke seg til ivf. Jeg kommer ikke til og ta nye blodprøver bare for det. Sender infoskjemaet på meg selv og mannen og kun det. Spurte dem om hvorfor man skulle sende så mye til dem. Så fikk jeg til svar :


We will need your filled questionnaire even with the basic information so that we will register you at our clinics data and ensure you do not have any allergy, and it is safe to prescribe you antibiotics.

Please let us know when you plan to start your IVF treatment back home.
 
Blodprøvesvar er viktig fordi de må vite om de håndterer smittestoff, f.eks hiv eller hepatitt. Det krever også en annen type rengjøring av utstyr. Det er for de ansattes sikkerhet :)
 
Blodprøvesvar er viktig fordi de må vite om de håndterer smittestoff, f.eks hiv eller hepatitt. Det krever også en annen type rengjøring av utstyr. Det er for de ansattes sikkerhet :)
Prøven er undersøkt for en uke siden så da er dem litt sent ute mtp smitte. Dem skulle ha det før dem kunne gi ut medisin til behandling for at d ikke skulle være noe allergier.
 
Har dere som tester symptomer annet enn barnløshet? Jeg har hatt samme partner i 11 år, og ingen symptomer. Annet enn habituell abort.
 
Noen som har sendt inn prøve som har svangerskap som ender opp i MA rundt uke 7? Har nå hatt tre MA på ett år, alle i uke 7.. Opplever ingen "støtte" fra st Olavs, annet enn at det er dumt og uflaks.. (Har fått ett barn fra samme uttak tidligere, til info) ❤️
 
Hei dere ❤️
Jeg har akkurat fått testresultatene fra serum. Men jeg forstår ingenting ut av dem. Noen som har fått nesten likt som meg og kan gjøre meg litt klokere?
jeg har fylt ut spmskjema og venter på behandlingsplan og resept fra serum. Men ble så utålmodig og tenkte jeg ville høre her også :)

har dere forresten måtte betale 100 euro for resepten?

vurderere å høre med legen min først, men han er på ferie i 2 uker nå og jeg skal egentlig i gang med nytt forsøk nå i midten av august.
 

Vedlegg

  • 6F2E8426-DC67-472B-85D4-738720685069.jpeg
    6F2E8426-DC67-472B-85D4-738720685069.jpeg
    48,9 KB · Visninger: 145
Hei dere ❤️
Jeg har akkurat fått testresultatene fra serum. Men jeg forstår ingenting ut av dem. Noen som har fått nesten likt som meg og kan gjøre meg litt klokere?
jeg har fylt ut spmskjema og venter på behandlingsplan og resept fra serum. Men ble så utålmodig og tenkte jeg ville høre her også :)

har dere forresten måtte betale 100 euro for resepten?

vurderere å høre med legen min først, men han er på ferie i 2 uker nå og jeg skal egentlig i gang med nytt forsøk nå i midten av august.
Åh, de har utvidet svarene sine siden jeg fikk utført min test. Testen din viser en dysbiose, altså at det er feil i forholdene mellom bakteriene. Jeg vet ikke hva normalområdene er, så det skal jeg ikke prøve å si noe om, men ut fra hvordan andres testresultater har blitt framlagt vil jeg tro du hadde fått funn på «bacterial load». Vet ikke hvilken av mycoplasmaene som er et problem, kan være begge, men du har hvertfall en av dem. Du har ikke ureaplasma eller chlamydia, så det er jo bra. Det er vel gjerne de tre som har blitt nevnt, og det er flere i tråden her som bare har fått beskjed om bacterial load.

Jeg mener jeg ikke måtte betale for resepten, men jeg mener folk både før og etter meg har måttet betale. Synd det skal være sånn vingling :(
 
Sendte prøve tirsdag 23 juni. Enda ikke hørt noe. Tok det lang tid før dere fikk mail om at dem hadde fått prøven ?

Vi har enda ikke hørt fra dem, vi sendte prøven nedover 6 juni, så den regner jeg ikke lenger kan analyseres. Planen er å sende en ny prøve nedover ila august :)
 
Flere som sliter med å få ut medisin? Finnes ikke i Norge sier apoteket...
Ikke prøvd og hentet ut medisin enda. Fikk en hos fastlege. Men ville ikke gi den jeg hadde fått for ureaplasma og mykoplsma. Mente det var for sterk dose og i norge jobbet man for antibiotikaresistent. Og siden jeg ikke hadde symptomer så trengte jeg ikke medisin. Kun for lactobacillus. Men skal hente ut etter helgen og se om jeg får dem ut.
 
Flere som sliter med å få ut medisin? Finnes ikke i Norge sier apoteket...
Jeg slet med å få ut medisinen. I Norge kreves det en FYSISK resept eller elektronisk. En resept på epost er ikke gyldig.

Jeg vet apoteket jeg fant (etter å ha prøvd et par) tøyde reglene for meg. Jeg måtte få klinikken til å sende epost direkte til apoteket.
Noe som ikke er innenfor norskt regelverk.

Gå på flere apotek, prøve, går det ikke så spør hva som skal til. Feks en epost direkte fra klinikken.
 
Flere som sliter med å få ut medisin? Finnes ikke i Norge sier apoteket...
Jeg hørte at apotekene kunne være litt vanskelig å gi ut medisin på utenlandsk resept så tok kontakt med Farmasiet.no i tilfelle jeg måtte ha antibiotika etter prøven (men det trengte jeg ikke). Fikk beskjed om at så lenge medisinen er markedført i Norge så kan de gi det ut. De trengte da original resepten tilsendt i posten.
 
Back
Topp