Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Veldig greit å få sendt inn prøve, så har du i alle fall sjekket opp i det, og gjort det du kan :happy: Bra det gikk knirkefritt å hente de ut! Lykke til med kuren, håper den vil hjelpe dere :happy:
Takk, håper det ja:)
Ja absolutt! Siden vi til slutt klarte å få til en baby så la jeg liksom fra meg tanken om dette her (hadde lest litt om det men var jo litt skeptisk). Men klarte ikke helt å legge fra meg det at jeg plutselig ble gravid etter AB nå! Da slipper man å lure på det videre hvertfall:happy:
 
Takk, håper det ja:)
Ja absolutt! Siden vi til slutt klarte å få til en baby så la jeg liksom fra meg tanken om dette her (hadde lest litt om det men var jo litt skeptisk). Men klarte ikke helt å legge fra meg det at jeg plutselig ble gravid etter AB nå! Da slipper man å lure på det videre hvertfall:happy:

Helt enig :happy: Greit å kunne kutte ut så mange gruble-tema som mulig :rolleyes:
 
Har forresten et spørsmål som kanskje noen kan svare på! Dere som har hatt denne kuren:

Day 1: Azithromycin tbs 250mg, [take 4 tablets altogether ,total 1000mg]
Day 2: NOTHING
Day 3-7: Doxycycline tbs 100mg, [one tablet in the morning and one in the evening]
Day 8: Azithromycin tbs 250mg, [take 4 tablets altogether, total 1000mg]
Day 9-24: Doxycycline tbs 100mg, [one tablet in the morning and one in the evening]
Day 25: Azithromycin tbs 250mg, [take 4 tablets altogether, total 1000mg]

Hvordan tok dere azithromycin? Alt sammen en gang om dagen, 4 ganger om dagen eller hva? Får eventuelt spørre serum om det, men ser jo det er mange som har tatt det samme her så tenkte å høre med dere også;)
 
Helt enig :happy: Greit å kunne kutte ut så mange gruble-tema som mulig :rolleyes:
VELDIG greit det ja, nok å lure på i dette gamet! Spesielt hvis det skulle dra ut med mange søskenforsøk så er det jo fint å ha utelukket ting lan faktisk kan gjøre noe med:)
 
Har forresten et spørsmål som kanskje noen kan svare på! Dere som har hatt denne kuren:

Day 1: Azithromycin tbs 250mg, [take 4 tablets altogether ,total 1000mg]
Day 2: NOTHING
Day 3-7: Doxycycline tbs 100mg, [one tablet in the morning and one in the evening]
Day 8: Azithromycin tbs 250mg, [take 4 tablets altogether, total 1000mg]
Day 9-24: Doxycycline tbs 100mg, [one tablet in the morning and one in the evening]
Day 25: Azithromycin tbs 250mg, [take 4 tablets altogether, total 1000mg]

Hvordan tok dere azithromycin? Alt sammen en gang om dagen, 4 ganger om dagen eller hva? Får eventuelt spørre serum om det, men ser jo det er mange som har tatt det samme her så tenkte å høre med dere også;)

Har ikke gått på samme kur (Kun Azitromycin 1000mg x 3, i løpet av 10 dager).

Men første dagen tok vi 1000mg Azithromycin på tom mage en til to timer før frokost. Jeg fikk store magesmerter den dagen, og ble ganske sliten av hele greia - føltes ut som jeg hadde blitt matforgifta. Smerter, frøs, grein, sprang på do, skalv osv. Hørte med Serum, og de sa jeg hadde nok en skjør mage, så fikk beskjed om å dele opp dosen, og evt ta de sammen med litt mat, og ta syrenøytraliserende medisin i forkant (fikk resept på det). Men styrte ikke med å hente de ut, så forsøkte å ta 500 mg morgen og kveld sammen med mat - det gikk mye bedre. Mannen tålte det helt fint, og tok 1000mg på tom mage hver gang.

Lykke til! :happy:
 
Last edited:
Du gjør alt hjemme ja! Samler litt blod og sender avgårde. Etter du har sendt så sender du mail til de, så vil de ta kontakt med deg når de har mottatt prøven. Etter du har betalt så får du prøvesvarene.
Vi betalte 300 euro for prøvene, og syns det var veldig verdt det!:)
Vi la med en lapp i pakken med hvilke tester vi ville ta og fødselsdato og navn.

Her er hjemmesiden, der står all info, adresse, hvordan ta prøve osv :)
https://www.ivfserum.com/infection-screening/



Vis vedlegget 305615 her er og info om hvordan du skal merke konvolutten/pakken når den sendes:D


Vedr dette med merking: altså skriver/tegner man på UN3373 osv selv eller får man lapp på posten som skal klistres på? Eller begge deler?
 
Har ikke gått på samme kur (Kun Azitromycin 1000mg x 3, i løpet av 10 dager).

Men første dagen tok vi 1000mg Azithromycin på tom mage en til to timer før frokost. Jeg fikk store magesmerter den dagen, og ble ganske sliten av hele greia - føltes ut som jeg hadde blitt matforgifta. Smerter, frøs, grein, sprang på do, skalv osv. Hørte med Serum, og de sa jeg hadde nok en skjør mage, så fikk beskjed om å dele opp dosen, og evt ta de sammen med litt mat, og ta syrenøytraliserende medisin i forkant (fikk resept på det). Men styrte ikke med å hente de ut, så forsøkte å ta 500 mg morgen og kveld sammen med mat - det gikk mye bedre. Mannen tålte det helt fint, og tok 1000mg på tom mage hver gang.

Lykke til! :happy:
Takk for svar:) Huff det hørtes ikke noe særlig ut! Bra det hjalp å dele opp litt da. På apoteket sa de det var lurt å ta den med et lett måltid, så tipper jeg gjør det. Og fikk svar fra Serum om at jeg skulle ta hele dosen på 1000mg samtidig, så prøver det og håper det går greit. Pleier ikke å reagere på ab ellers så håper jeg klarer meg greit gjennom kuren:p
 
Vedr dette med merking: altså skriver/tegner man på UN3373 osv selv eller får man lapp på posten som skal klistres på? Eller begge deler?
Jeg bare skrev det på med tusj selv! Og så fikk jeg en lapp på posten som jeg måtte fylle ut med hva det var i pakken osv (den kunne man også finne på nettet og printe ut selv så ble det billigere).
 
Jeg bare skrev det på med tusj selv! Og så fikk jeg en lapp på posten som jeg måtte fylle ut med hva det var i pakken osv (den kunne man også finne på nettet og printe ut selv så ble det billigere).

Takk for svar:)! Da gjør jeg det bare sånn jeg og.
 
Takk for svar:) Huff det hørtes ikke noe særlig ut! Bra det hjalp å dele opp litt da. På apoteket sa de det var lurt å ta den med et lett måltid, så tipper jeg gjør det. Og fikk svar fra Serum om at jeg skulle ta hele dosen på 1000mg samtidig, så prøver det og håper det går greit. Pleier ikke å reagere på ab ellers så håper jeg klarer meg greit gjennom kuren:p
Jeg tok hele dosen på en gang. Første gangen gikk det helt greit, litt luftsmerter bare. Andre gangen fikk jeg enorme magesmerter, og hadde vondt i magen i flere dager etterpå. Skrev da mail til Serum om jeg måtte ta den siste dosen, og det trengte jeg ikke dersom jeg hadde hatt store plager med den. Men var desto viktigere at jeg fullførte den andre kuren. Den hadde jeg ingen bivirkninger med.
 
Nå har jeg lest gjennom nesten alle sidene. Neste steg er vel å grave meg ned i Google og å søke opp studier, men er allerede helt pumpet etter denne tråden. Haha. Begynner å lure på om jeg bør sende inn en prøve. Ingen spesifikk forklaring til barnløshet etter flere år med prøving, amh er litt lav. Har hatt 4 innsett av blastoer som ser bra ut og som har delt seg riktig. Dette med å sende blod til Hellas virker bare så absurd. Og jeg er jo skeptisk til antibiotika. Alt dette har dere sikkert tenkt selv, alle dere andre som har vurdert, og gjennomført kuren. Skulle vært en poll, men svar på hvor mange som har blitt gravide, og hvor mange som ikke har blitt gravide, etter fullført kur.

Lurer på om de det ikke fungerer for er mindre aktive her, med å gi tilbakemelding på effekt?
 
Nå har jeg lest gjennom nesten alle sidene. Neste steg er vel å grave meg ned i Google og å søke opp studier, men er allerede helt pumpet etter denne tråden. Haha. Begynner å lure på om jeg bør sende inn en prøve. Ingen spesifikk forklaring til barnløshet etter flere år med prøving, amh er litt lav. Har hatt 4 innsett av blastoer som ser bra ut og som har delt seg riktig. Dette med å sende blod til Hellas virker bare så absurd. Og jeg er jo skeptisk til antibiotika. Alt dette har dere sikkert tenkt selv, alle dere andre som har vurdert, og gjennomført kuren. Skulle vært en poll, men svar på hvor mange som har blitt gravide, og hvor mange som ikke har blitt gravide, etter fullført kur.

Lurer på om de det ikke fungerer for er mindre aktive her, med å gi tilbakemelding på effekt?

Leste gjennom hele tråden selv, og mener det var rundt 10-12 som hadde rapportert at de ble gravide etter antibiotikakur? (De hadde også fått påvist en eller annen form for infeksjon, og iom at infeksjoner i forplantningssystemet - enten de er små eller store kan ha innvirkning på fertilitet, er det jo til en viss grad logisk at det kan hjelpe?) «Dårlig miljø» i eggledere og livmor er uansett ikke en fordel.

Jeg har nylig gjennomført en kur for Ureaplasma, og kun hatt en pp etter AB (naturlig forsøk). Ble ikke gravid. Så får vi se da, om det klaffer eller hjelper på når vi skal starte med ivf til neste år. Man får jo også ofte raskt tilbake slike små-infeksjoner som Ureaplasma feks, og derfor er det anbefalt å ta kur tett opp mot ivf forsøk forstod jeg. Forstår at det kan virke litt småskummelt å sende prøve for noen. Men for meg var det et lett valg å få vite om jeg hadde skjult klamydia eller noe annet som kunne være med å redusere sjangsene våre. Serum virker for å være en seriøs klinikk, og det er mange i Europa som reiser dit for å få hjelp etter mislykkede forsøk i sine hjemland.

Lykke til dersom du bestemmer deg for å sende prøve! :)
 
Har forresten et spørsmål som kanskje noen kan svare på! Dere som har hatt denne kuren:

Day 1: Azithromycin tbs 250mg, [take 4 tablets altogether ,total 1000mg]
Day 2: NOTHING
Day 3-7: Doxycycline tbs 100mg, [one tablet in the morning and one in the evening]
Day 8: Azithromycin tbs 250mg, [take 4 tablets altogether, total 1000mg]
Day 9-24: Doxycycline tbs 100mg, [one tablet in the morning and one in the evening]
Day 25: Azithromycin tbs 250mg, [take 4 tablets altogether, total 1000mg]

Hvordan tok dere azithromycin? Alt sammen en gang om dagen, 4 ganger om dagen eller hva? Får eventuelt spørre serum om det, men ser jo det er mange som har tatt det samme her så tenkte å høre med dere også;)
Begynte å ta hele dosen 1000mg i ett . Mitt apotek hadde 500 mg tab. Sæ tok to tab i ett. Gikk fint føeste gangen. Men fikk sykt med kramper i magen av den. Auuch. Så tok jeg med mat og måtte få omeprazol i tillegg. Så delte jeg opp dosen på den siste i slutten av kuren 50å mg morgen og 500 mg kveldd. Denne tilbakemelding fikk jeg fra serum. Og det funket fint for magen min :)
 
Jeg tok hele dosen på en gang. Første gangen gikk det helt greit, litt luftsmerter bare. Andre gangen fikk jeg enorme magesmerter, og hadde vondt i magen i flere dager etterpå. Skrev da mail til Serum om jeg måtte ta den siste dosen, og det trengte jeg ikke dersom jeg hadde hatt store plager med den. Men var desto viktigere at jeg fullførte den andre kuren. Den hadde jeg ingen bivirkninger med.
Begynte å ta hele dosen 1000mg i ett . Mitt apotek hadde 500 mg tab. Sæ tok to tab i ett. Gikk fint føeste gangen. Men fikk sykt med kramper i magen av den. Auuch. Så tok jeg med mat og måtte få omeprazol i tillegg. Så delte jeg opp dosen på den siste i slutten av kuren 50å mg morgen og 500 mg kveldd. Denne tilbakemelding fikk jeg fra serum. Og det funket fint for magen min :)
Takk for svar dere! :) Jeg tok alt på en gang (2x 500mg) begge gangene jeg tok den. Første gangen ble jeg litt uggen en times tid, og fløy noen ganger på do med litt løs mage noen timer etter, mens andre gangen var jeg bare litt småkvalm en liten stund rett etterpå. Doksycyclinen jeg tar går også greit så lenge jeg tar den med litt mat om morgenen (ellers blir jeg litt småkvalm).

Jeg endte forresten med at jeg ikke får tatt kuren helt ferdig, fordi jeg har startet på fryseforsøk nå. Skal sette inn embryo på tirsdag hvis det overlever opptining, så da blir siste dose i morgen. Så blir bare 17 av 25 dager på AB-kur da, men får bare håpe at det er bra nok siden det allerede er en ganske heftig kur (mannen tar hele kuren sin, samme kur). Fant ut jeg heller gjorde det sånn, så er det forhåpentligvis godt miljø i kroppen min til innsett rett etter, istedenfor å vente med forsøket til neste måned og ta kuren ferdig. De på Serum skrev vi burde være «friske» i ca 6 måneder etter kur (og at vi eventuelt burde ta en ny kur etter det hvis jeg ikke er gravid innen da, men det får vi se hva vi gjør i så fall...), så greit å ikke «kaste bort» noe av den tiden også. Så blir det spennende å se hvordan det går nå! Vet jo ikke om det kommer til å gjøre noen forskjell, men da har vi hvertfall sikret oss på denne fronten så da er det heller at embryoet ikke er bra hvis det ikke blir noe;)
 
Fikk resultater fra Athen idag. Posetiv for the presence of chlamydia family DNA, Ureaplasma og bacterial load
Fikk denne dosering på antibiotika, noen som har fått lik?

Fikk nesten den samme beskjeden (og treatment/kur) i dag, dvs jeg fikk positivt på Chlamydia Family DNA, Ureaplasma og intermediate vaginal flora composition (hva nå enn det er...). Må å jo bare le litt altså. Hvordan har jeg pådratt meg alt dette...? Er i utgangspunktet ikke engang pga meg vi er til IVF (mannlig faktor). Jeg fikk også satt inn fryseembryo nr 2 forrige uke (første forsøk, så hittil to negative - sannsynlig tre nå da!). Nå må jeg deale AB kur til samboeren min også er det vel ut å prøve lykken på apotekene + starte kur etter sannsynlig negativ test...Blir en anelse skeptisk til å ta så mye antibiotika for infeksjoner som tilsynelatende er "ikke-eksiterende" innenfor norsk helsevesen. Noen som har fått faglige vurderinger på denne kuren av fastlege/klinikk noen gang? Jeg vurderte å sende mail til klinikken jeg er på og spørre hva de egentlig tenker om dette, men det kommer vel til å gjøre mer skade enn nytte. Meen uansett, hva gjør man ikke :) Lykke til alle sammen - vi får holde hverandre oppdatert (og som foreslått i et innlegg over: bedrive litt quasi-forskning på effekt!)
 
Last edited:
Jeg tenker å teste ut detta nå, før neste innsett!:)
Kan ikke skjønne hvorfor tilsynelatende perfekte blasto ikke fester seg.. Og etter alle som har hatt positiv virkning etter ab-kur, så klarer jeg ikke unngå å prøve dette selv.
 
Fikk nesten den samme beskjeden (og treatment/kur) i dag, dvs jeg fikk positivt på Chlamydia Family DNA, Ureaplasma og intermediate vaginal flora composition (hva nå enn det er...). Må å jo bare le litt altså. Hvordan har jeg pådratt meg alt dette...? Er i utgangspunktet ikke engang pga meg vi er til IVF (mannlig faktor). Jeg fikk også satt inn fryseembryo nr 2 forrige uke (første forsøk, så hittil to negative - sannsynlig tre nå da!). Nå må jeg deale AB kur til samboeren min også er det vel ut å prøve lykken på apotekene + starte kur etter sannsynlig negativ test...Blir en anelse skeptisk til å ta så mye antibiotika for infeksjoner som tilsynelatende er ikke-eksiterende innenfor norsk helsevesen. Noen som har fått faglige vurderinger på denne kuren av fastlege/klinikk noen gang? Jeg vurderte å sende mail til klinikken jeg er på og spørre hva de egentlig tenker om dette, men det kommer vel til å gjøre mer skade enn nytte. Meen uansett, hva gjør man ikke :) Lykke til alle sammen - vi får holde hverandre oppdatert (og som foreslått i et innlegg over: bedrive litt quasi-forskning på effekt!)

Liten update/spørsmål: Har levert noen tilleggsopplysninger (grunnen til IVF, historikk osv - men ingen prøver eller konkrete testresultat for min samboer). Legen på Serum mente nå min samboer bør gå på 40-dagers Doxycycline (i utgangspunktet sto det at begge bør gå på 25-dagers), men at vi bør informere vår klinikk her og at de må være enige i behandlingen og skrive ut resept til han. Noen som har opplevd dette?? Sendte dere andre som har fått resept til mannen inn prøve eller konkrete prøvesvar (av han)? Jeg tar heller bare kuren selv og satser på at det går bra. Vil helst ikke involvere klinikken her i dette og vil iallfall ikke gi samboeren min en "random" AB som jeg må oppdrive på svartemarked :laughing002:woot:...
 
Liten update/spørsmål: Har levert noen tilleggsopplysninger (grunnen til IVF, historikk osv - men ingen prøver eller konkrete testresultat for min samboer). Legen på Serum mente nå min samboer bør gå på 40-dagers Doxycycline (i utgangspunktet sto det at begge bør gå på 25-dagers), men at vi bør informere vår klinikk her og at de må være enige i behandlingen og skrive ut resept til han. Noen som har opplevd dette?? Sendte dere andre som har fått resept til mannen inn prøve eller konkrete prøvesvar (av han)? Jeg tar heller bare kuren selv og satser på at det går bra. Vil helst ikke involvere klinikken her i dette og vil iallfall ikke gi samboeren min en "random" AB som jeg må oppdrive på svartemarked :laughing002:woot:...
Jeg sendte inn resultatene fra de tre prøvene han hadde tatt, sammen med historikken vår og mine prøvesvar. Ble kur på ham og, men fikk resept fra dem. Før jeg sendte inn dette mente de han ikke trengte. Klinikken vår vet ingenting, og kjenner jeg St Olavs rett hadde de ikke blitt spesielt blide :p
 
Jeg sendte inn resultatene fra de tre prøvene han hadde tatt, sammen med historikken vår og mine prøvesvar. Ble kur på ham og, men fikk resept fra dem. Før jeg sendte inn dette mente de han ikke trengte. Klinikken vår vet ingenting, og kjenner jeg St Olavs rett hadde de ikke blitt spesielt blide :p

Ok, da er det vel fordi jeg ikke oppga konkrete prøvesvar/resultater. Jeg trodde det var en slags automatikk i at mannen fikk en standard dose AB dersom det ble påvist infeksjoner hos kvinnen. Sendte e-post igjen og spurte hvorfor de ikke ville skrive ut til han, men de mente på at klinikken her må informeres og gi samtykke (dvs skrive ut resept) ettersom det er klinikkens ansvar. Ja, syns jeg ser meg selv be klinikken vår om 40-dagers AB kur til min samboer (som forøvrig fullstendig overgår anbefalt dose, jf Felleskatalog) som vi har fått anbefalt etter å ha blitt mer eller mindre fjern-diagnostisert av en gresk IVF klinikk...
 
Ok, da er det vel fordi jeg ikke oppga konkrete prøvesvar/resultater. Jeg trodde det var en slags automatikk i at mannen fikk en standard dose AB dersom det ble påvist infeksjoner hos kvinnen. Sendte e-post igjen og spurte hvorfor de ikke ville skrive ut til han, men de mente på at klinikken her må informeres og gi samtykke (dvs skrive ut resept) ettersom det er klinikkens ansvar. Ja, syns jeg ser meg selv be klinikken vår om 40-dagers AB kur til min samboer (som forøvrig fullstendig overgår anbefalt dose, jf Felleskatalog) som vi har fått anbefalt etter å ha blitt mer eller mindre fjern-diagnostisert av en gresk IVF klinikk...
Jeg mener å ha sett flere her inne hvor mannen ikke fikk kur, så helt uvanlig er det nok ikke. De mente som sagt at min samboer ikke trengte før etter å ha hørt historien vår, først da endret de mening. Men aldri før hørt at klinikken her må godkjenne det, det kommer jo aldri til å skje...

Kjipt at alt skal være så vanskelig :shifty:
 
Back
Topp