Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Og på det FJERDE forsøket så gikk det..

Altså:
Sendte inn prøve 1 i april/mai - men hadde ikke penger til å betale 300 euro da de fikk prøven (ELENDIG planlegging..)
Sendte inn prøve 2 i juni - men da jeg kom hjem fra Posten så hadde jeg klart å glemme å sende med brevet...! Sendte de mail, men de fant ikke prøven (selv om jeg hadde merket glasset.)
Skulle til å sende prøve 3 i juli, og utenfor Posten tenkte jeg... hmm, var dete noe jeg hadde lest om sommerstengt? Og jo! Så da syklet jeg hjem og kastet alt i søpla.

Men så. Prøve 4. LØP til Posten for å rekke en kjempevarm dag i august, men rakk det akkurat ikke. MEN rakk post i butikk! ENDELIG! Og penger hadde jeg også når jeg skulle betale 300 euro, gitt.

Anyways.
Fikk positiv på Chlamydia "Familiy DNA" og bacterial load og skal gå på kur i 28 dager. Noen andre her som har de samme resultatene og kur-lengden, og kan fortelle om erfaringer med medisin? Kvalm? Trøtt? Følte du deg annerledes etter kuren - f.eks generelt mer kvikk eller.. eh, jeg aner ikke - mindre trøbbel nedentil? (Jeg ser for meg at kuren må vel ta andre uhumskehter man eventuelt har i kroppen, eller?)

Og noen som vet om spesifikke apotek i Oslo & omegn hvor man får ut resept?
 
Jeg har fått utslag på det samme, men jeg går på kuren i 25 dager. Ikke noe bivirkninger så lang, kun diare.
 
Og på det FJERDE forsøket så gikk det..

Altså:
Sendte inn prøve 1 i april/mai - men hadde ikke penger til å betale 300 euro da de fikk prøven (ELENDIG planlegging..)
Sendte inn prøve 2 i juni - men da jeg kom hjem fra Posten så hadde jeg klart å glemme å sende med brevet...! Sendte de mail, men de fant ikke prøven (selv om jeg hadde merket glasset.)
Skulle til å sende prøve 3 i juli, og utenfor Posten tenkte jeg... hmm, var dete noe jeg hadde lest om sommerstengt? Og jo! Så da syklet jeg hjem og kastet alt i søpla.

Men så. Prøve 4. LØP til Posten for å rekke en kjempevarm dag i august, men rakk det akkurat ikke. MEN rakk post i butikk! ENDELIG! Og penger hadde jeg også når jeg skulle betale 300 euro, gitt.

Anyways.
Fikk positiv på Chlamydia "Familiy DNA" og bacterial load og skal gå på kur i 28 dager. Noen andre her som har de samme resultatene og kur-lengden, og kan fortelle om erfaringer med medisin? Kvalm? Trøtt? Følte du deg annerledes etter kuren - f.eks generelt mer kvikk eller.. eh, jeg aner ikke - mindre trøbbel nedentil? (Jeg ser for meg at kuren må vel ta andre uhumskehter man eventuelt har i kroppen, eller?)

Og noen som vet om spesifikke apotek i Oslo & omegn hvor man får ut resept?

Lurer på det samme som deg!! Om dere som har vært gjennom kur føler dere «bedre» generelt og har merket noen positive endringer nedentil?
 
Vi ble ferdig med kuren og merker ingenring annet enn lettelse å være ferdig med kuren. Tar på å ta tabletter i 25 dager+ diare.
 
Mulig dette har blitt tatt opp tidligere i tråden altså, men er det sånn at disse skjulte infeksjonene gjør det vanskelig for egget å feste seg, og kan gjøre sædkvaliteten dårligere? Hos oss ser problemet ut til å være at eggene ikke blir befruktet i første omgang. Sædkvalitet er OK. På klinikken i Aten sine hjemmesider kan jeg ikke de at dette er nevnt.. I så fall er det vel ikke noe poeng i å sende noen prøve for vår del.. noen som vet?
 
Er det noen som har like diagnoser som har fått ulike medisin opplegg? Jeg fikk disgnosen bacteria load og hidden chlamydia. Jeg gikk på kur i 25 dager med 1 gr azitromycin 1, 8 og siste dag. Mens 200gr dyxolin de andre dagene.
 
Er det noen som har like diagnoser som har fått ulike medisin opplegg? Jeg fikk disgnosen bacteria load og hidden chlamydia. Jeg gikk på kur i 25 dager med 1 gr azitromycin 1, 8 og siste dag. Mens 200gr dyxolin de andre dagene.
 
Er det noen som har like diagnoser som har fått ulike medisin opplegg? Jeg fikk disgnosen bacteria load og hidden chlamydia. Jeg gikk på kur i 25 dager med 1 gr azitromycin 1, 8 og siste dag. Mens 200gr dyxolin de andre dagene.
Ikke svar på spørsmålet dit.. men lurte på hva du skrev om hvilke prøver du ville analysere? Wom jeg sæ var det to forskjellige...
 
Hvilke av prøvene skrev dere at dere ville ha ?

Jeg skrev at jeg ville teste meg for:

1. Locus Mediucs/LM - test = (skjult klamydia).
2. Gene Diagnosis «10-in-1» test= (sjekker for vanlig klamydia, bakteriell overvekst, ureaplasma - to typer mycoplasma, to andre bakterielle vaginose bakterietyper og herpes).

Koster 100€ for nr.1 og 200€ for nr.2. Altså 300€ til sammen.
 
Jeg skrev at jeg ville teste meg for:

1. Locus Mediucs/LM - test = (skjult klamydia).
2. Gene Diagnosis «10-in-1» test= (sjekker for vanlig klamydia, bakteriell overvekst, ureaplasma - to typer mycoplasma, to andre bakterielle vaginose bakterietyper og herpes).

Koster 100€ for nr.1 og 200€ for nr.2. Altså 300€ til sammen.
Takk for svaret :happy:
 
Lurer på det samme som deg!! Om dere som har vært gjennom kur føler dere «bedre» generelt og har merket noen positive endringer nedentil?
Jeg ble i alle fall kvitt bakteriell vaginose av kuren. Har ikke blitt gravid, men vi prøver heller ikke lengre.
 
Jeg ble i alle fall kvitt bakteriell vaginose av kuren. Har ikke blitt gravid, men vi prøver heller ikke lengre.

Så trist at du ikke ble gravid etter kur:Heartred

Ser at det er flere som er ganske sikker på at det har hjulpet dem å enten bli gravid naturlig eller med ivf etter endt kur, så jeg har ett lite håp fremdeles.
 
Så trist at du ikke ble gravid etter kur:Heartred

Ser at det er flere som er ganske sikker på at det har hjulpet dem å enten bli gravid naturlig eller med ivf etter endt kur, så jeg har ett lite håp fremdeles.
Hos meg spiller nok alder en stor rolle for manglende barn, men jeg har to og er fornøyd med det. Er lei meg for de jeg har mistet, men sørger ikke over graviditeter som ikke ble.
 
Hei alle tøffe ivf-damer :) Har akkurat mislykkes på andre innsett (frys) så er forholdsvis ny i gamet, men begynner jo likevel å krisemaksimere og spekulere i alskens grunner til at embryoet ikke vil sitte. Vurderer å sende inn prøve ganske raskt så jeg kan utelukke/behandle og få disse tankene ut av verden.... Det jeg lurer litt på er hvorfor ikke det er praksis for å teste etter slike infeksjoner i Norge (og Danmark?) når det tilsynelatende har så god effekt? Som nevnt i en kommentar lengre bak i tråden så er jeg generelt også noe skeptisk til å sende biologisk materiale til utlandet, både mtp. personvernhensyn og eventuelt videresalg til tredje part (ref big data). Nå er jo sikkert denne klinikken her helt legit, og jeg ville sannsynligvis uansett tatt risikoen når det kommer til stykket, men hvorfor må man helt til Hellas??
 
Hei alle tøffe ivf-damer :) Har akkurat mislykkes på andre innsett (frys) så er forholdsvis ny i gamet, men begynner jo likevel å krisemaksimere og spekulere i alskens grunner til at embryoet ikke vil sitte. Vurderer å sende inn prøve ganske raskt så jeg kan utelukke/behandle og få disse tankene ut av verden.... Det jeg lurer litt på er hvorfor ikke det er praksis for å teste etter slike infeksjoner i Norge (og Danmark?) når det tilsynelatende har så god effekt? Som nevnt i en kommentar lengre bak i tråden så er jeg generelt også noe skeptisk til å sende biologisk materiale til utlandet, både mtp. personvernhensyn og eventuelt videresalg til tredje part (ref big data). Nå er jo sikkert denne klinikken her helt legit, og jeg ville sannsynligvis uansett tatt risikoen når det kommer til stykket, men hvorfor må man helt til Hellas??

Uten at jeg vet det helt sikkert tror jeg for det første at Norge henger litt etter.. Disse prøvene fremstilles på et helt spesielt laboratorium og på en helt spesiell måte. Hellas eller Athen ligger ganske langt framme når det kommer til IVF har jeg forstått. Har hørt at flere par som ikke har lyktes i England har fått god hjelp hos klinikker i Athen. Tror også Norske sykehus og klinikker må følge strenge krav og for det meste nasjonale og Nordiske anbefalinger og retningslinjer. Tror ikke de kan bevege seg så mye utenfor det.. I tillegg spiller jo antibiotika en viss rolle. Norge er jo redd for at resistente bakterier skal blomstre opp og at befolkningen skal bli mer mottakelig for andre sykdommer og infeksjoner. Så «overdreven» antibiotikabruk er jo ikke noe de vil gå ut å anbefale.

Når det er sagt, synes jeg absolutt at par som sliter og har hatt problemer lenge med å bli gravide burde fått tilbud om å få sjekket seg for disse «skjulte» bakteriene og infeksjonene. Synes det er hårreisende at par går gjennom gjentatte mislykkede IVF- forsøk og at antibiotika ikke er et alternativ en gang. Så vidt jeg vet er det kun en privatklinikk i oslo som anbefaler å sende inn prøve til Serum-klinikken i Athen.
 
Da har jeg fått svar fra Serum, og jeg testet positivt på Ureaplasma. Skal gå på en normal antibiotika-kur i kun 10 dager.

Hadde forventet en lang og tøff antibiotika-kur etter å ha lest på hva andre her inne har fått..men det har vel sammenheng med hva man har fått påvist.

Noen andre som kun fikk påvist Ureaplasma?
 
Back
Topp