Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Uten at jeg vet det helt sikkert tror jeg for det første at Norge henger litt etter.. Disse prøvene fremstilles på et helt spesielt laboratorium og på en helt spesiell måte. Hellas eller Athen ligger ganske langt framme når det kommer til IVF har jeg forstått. Har hørt at flere par som ikke har lyktes i England har fått god hjelp hos klinikker i Athen. Tror også Norske sykehus og klinikker må følge strenge krav og for det meste nasjonale og Nordiske anbefalinger og retningslinjer. Tror ikke de kan bevege seg så mye utenfor det.. I tillegg spiller jo antibiotika en viss rolle. Norge er jo redd for at resistente bakterier skal blomstre opp og at befolkningen skal bli mer mottakelig for andre sykdommer og infeksjoner. Så «overdreven» antibiotikabruk er jo ikke noe de vil gå ut å anbefale.

Når det er sagt, synes jeg absolutt at par som sliter og har hatt problemer lenge med å bli gravide burde fått tilbud om å få sjekket seg for disse «skjulte» bakteriene og infeksjonene. Synes det er hårreisende at par går gjennom gjentatte mislykkede IVF- forsøk og at antibiotika ikke er et alternativ en gang. Så vidt jeg vet er det kun en privatklinikk i oslo som anbefaler å sende inn prøve til Serum-klinikken i Athen.

Takk for svar. Som du sier så burde det jo i det minste være et alternativ for par med gjentatte mislykka forsøk. Jeg ser poenget med å ikke over-medisinere, men samtidig så deler man ut antibiotika over en forholdsvis lav sko ellers + er jo ikke akkurat metadon heller. Får vel bare sende inn prøve neste måned å få det ut av verden...

Håper 10-dagers kuren gir resultater på din neste runde! :)
 
Takk for svar. Som du sier så burde det jo i det minste være et alternativ for par med gjentatte mislykka forsøk. Jeg ser poenget med å ikke over-medisinere, men samtidig så deler man ut antibiotika over en forholdsvis lav sko ellers + er jo ikke akkurat metadon heller. Får vel bare sende inn prøve neste måned å få det ut av verden...

Håper 10-dagers kuren gir resultater på din neste runde! :)

Fikk tatt ut medisinene på apoteket i dag. Hun brukte litt tid, men det gikk bra. Til tross for at det var en utenlands resept og printet ut fra Mail. Printet den ut på fargeskriver da..
Ja, håper det!:) Det er vår siste runde før vi skal starte med ivf.

Lykke til med å sende prøve dersom du bestemmer deg for det! :happy:
 
Det er ikke til å tro!!!!!!:woot:

I slutten av august hadde både jeg og samboeren fullført antibiotikakuren, min kur på 25 dager og hans på 40.
18. September gjennomførte vi vårt første fryseforsøk med et 6-dagers egg, OG I DAG TESTET JEG POSITIVT!!!!!!!
Det har vært nesten fire år med mye desperasjon og tårer, og jeg kan nesten ikke tro at det kan være over. Endelig greide jeg å bli gravid, jeg er overbevist at det er pga antibiotikakuren :happy::happy::happy:

Jeg er så lettet og uendelig glad for at vi kom over artikkelen der vi først leste om Ivf serum!
Håper dette kan gi en oppmuntring til andre <3

Fra tidligere har jeg og samboeren min hatt fire runder med stimulert syklus med letrozol, to ferske ivf-forsøk med icsi, samt et avbrutt ferskforsøk.
 
Det er ikke til å tro!!!!!!:woot:

I slutten av august hadde både jeg og samboeren fullført antibiotikakuren, min kur på 25 dager og hans på 40.
18. September gjennomførte vi vårt første fryseforsøk med et 6-dagers egg, OG I DAG TESTET JEG POSITIVT!!!!!!!
Det har vært nesten fire år med mye desperasjon og tårer, og jeg kan nesten ikke tro at det kan være over. Endelig greide jeg å bli gravid, jeg er overbevist at det er pga antibiotikakuren :happy::happy::happy:

Jeg er så lettet og uendelig glad for at vi kom over artikkelen der vi først leste om Ivf serum!
Håper dette kan gi en oppmuntring til andre <3

Fra tidligere har jeg og samboeren min hatt fire runder med stimulert syklus med letrozol, to ferske ivf-forsøk med icsi, samt et avbrutt ferskforsøk.

Så fantastisk! Gratulerer så mye :Heartred
 
Det er ikke til å tro!!!!!!:woot:

I slutten av august hadde både jeg og samboeren fullført antibiotikakuren, min kur på 25 dager og hans på 40.
18. September gjennomførte vi vårt første fryseforsøk med et 6-dagers egg, OG I DAG TESTET JEG POSITIVT!!!!!!!
Det har vært nesten fire år med mye desperasjon og tårer, og jeg kan nesten ikke tro at det kan være over. Endelig greide jeg å bli gravid, jeg er overbevist at det er pga antibiotikakuren :happy::happy::happy:

Jeg er så lettet og uendelig glad for at vi kom over artikkelen der vi først leste om Ivf serum!
Håper dette kan gi en oppmuntring til andre <3

Fra tidligere har jeg og samboeren min hatt fire runder med stimulert syklus med letrozol, to ferske ivf-forsøk med icsi, samt et avbrutt ferskforsøk.

Gratuleraa:love7 jeg og samboer går selv på antibiotikakur nå, så håper vi er like heldige som dere når vi er ferdige:Heartred:smiley-angelic001
 
Fikk resultater fra Athen idag. Posetiv for the presence of chlamydia family DNA, Ureaplasma og bacterial load
Fikk denne dosering på antibiotika, noen som har fått lik?
 

Vedlegg

  • 20191003_202340.jpg
    20191003_202340.jpg
    76,7 KB · Visninger: 203
Fikk resultater fra Athen idag. Posetiv for the presence of chlamydia family DNA, Ureaplasma og bacterial load
Fikk denne dosering på antibiotika, noen som har fått lik?

Jeg testet og positivt på ureaplasma og chlamydia family dna, og holder på med helt likt opplegg som du har fått:) bare noen dager igjen så er jeg ferdig:D
 
Jeg testet og positivt på ureaplasma og chlamydia family dna, og holder på med helt likt opplegg som du har fått:) bare noen dager igjen så er jeg ferdig:D
Så bra da. Fikk du resepter til dere begge? Blir spennende dette her. Veldig glad det slo ut på noe :)
 
Så bra da. Fikk du resepter til dere begge? Blir spennende dette her. Veldig glad det slo ut på noe :)

Fikk først en resept på mitt navn med dobbel dose, spurte om å dele den opp til begge. Funket ikke med utskrift så fekk de til å sende i posten, så gjekk det med en gang:happy: kan vær lurt å bare sende mail så fort så mulig om å få tilsendt 2 resepter i posten, så kan du eventuelt prøve å få ut imens de er på vei til deg, så slipper det å gå så lang tid:D ja skjønner det, litt godt å muligens finne en løsning til hvorfor en ikke blir gravid.
 
Fikk resultater fra Athen idag. Posetiv for the presence of chlamydia family DNA, Ureaplasma og bacterial load
Fikk denne dosering på antibiotika, noen som har fått lik?
Vi hadde helt likt opplegg, både jeg og mannen måtte ta samme kur. Reagerte med kraftige magesmerter på dag 8, så vi "fikk lov" til å hoppe over dag 25.
 
Det er ikke til å tro!!!!!!:woot:

I slutten av august hadde både jeg og samboeren fullført antibiotikakuren, min kur på 25 dager og hans på 40.
18. September gjennomførte vi vårt første fryseforsøk med et 6-dagers egg, OG I DAG TESTET JEG POSITIVT!!!!!!!
Det har vært nesten fire år med mye desperasjon og tårer, og jeg kan nesten ikke tro at det kan være over. Endelig greide jeg å bli gravid, jeg er overbevist at det er pga antibiotikakuren :happy::happy::happy:

Jeg er så lettet og uendelig glad for at vi kom over artikkelen der vi først leste om Ivf serum!
Håper dette kan gi en oppmuntring til andre <3

Fra tidligere har jeg og samboeren min hatt fire runder med stimulert syklus med letrozol, to ferske ivf-forsøk med icsi, samt et avbrutt ferskforsøk.
Helt fatastisk gratulerer så mye !!
 
Har hentet ut ab kur til meg selv idag:hello2 avslag på et apotek. Ble nesten litt dårlig stemning der o_OMen fikk til på det neste. Så da blir det spennende fremover
 
Har hentet ut ab kur til meg selv idag:hello2 avslag på et apotek. Ble nesten litt dårlig stemning der o_OMen fikk til på det neste. Så da blir det spennende fremover
Jeg fikk avslag på de to første apotekene, det andre ble det så dårlig stemning på at dit går jeg ikke igjen :p

Håper kuren gjør susen for dere :)
 
Jeg testet positivt på Ureaplasma, så begge to går på en 10-dagers kur.

Første dagen med AB fikk jeg helt syke magesmerter! De varte i 3 timer, jeg gråt mellom smerteanfallene som kom og gikk. Var så vondt under anfallene at jeg så vidt klarte å puste - føltes ut som skikkelig matforgiftning. Sendte Mail til Serum og de sa jeg hadde nok en sensitiv tarm (det vet jeg jo egentlig at jeg har). Så fikk beskjed om å dele opp dosen utover dagen, og ta de sammen med litt mat. Det gikk mye bedre, men kjenner ganske godt at det er noe som foregår. Bare sånn til opplysning dersom noen andre får store magesmerter :)

Er heldigvis ferdig med kuren på tirsdag! :D
 
Jeg fikk avslag på de to første apotekene, det andre ble det så dårlig stemning på at dit går jeg ikke igjen :p

Håper kuren gjør susen for dere :)

Huff jahh skal ikke gå tilbake jeg heller. Fått wt nytt favoritt apotek da :D
 
Da har jeg også testet, og fikk positiv på chlamydia familie DNA og bacterial load! Fått 25 dagers kur til både meg og mannen, så nå er det bare å få ut medisinene da...skal prøve meg med utskrift, hvis ikke får jeg be dem sende i posten eller høre med fastlege/venn som er lege...gruer meg litt til å komme på apoteket og spørre hehe:p:rolleyes:

Grunnen til at jeg sendte inn prøve var at jeg i sommer for første gang ble gravid på egenhånd, og det var rett etter en heftig AB kur pga noe annet! Mistet spiren da. Så tenkte at hvis jeg hadde noe som ab hjalp mot så ville jo mannen bare smitte meg tilbake og så er man like langt. Har en datter på snart 2 som kom etter over 4 års prøving og 6 prøverørsforsøk, så det gikk jo en gang. Men har nå mistet tidlig totalt 3 ganger (to før datteren og nå i sommer), så hvis dette kan ha noe med saken å gjøre er det jo best å være sikker på at man har gjort det man kan!

Skal egentlig ha fryseforsøk førstkommende syklus, men tror ikke jeg rekker hele kuren i tide så må utsette det i så fall da. Kjedelig, men verdt det hvis det hjelper! Vil jo ikke kaste bort den ene blastocysten vi har i fryseren liksom;)

Wish me luck på apotektur:D


EDIT:
Hurra!! Fikk hentet ut all AB på første forsøk:D:D:D
Hun drev og sjekket og styrte litt på pc’n der for å sjekke at det skulle være lov og sånn, men sa ikke noe på hvordan resepten så ut. Godt å slippe å styre med å få tak i det:happy:
 
Last edited:
Da har jeg også testet, og fikk positiv på chlamydia familie DNA og bacterial load! Fått 25 dagers kur til både meg og mannen, så nå er det bare å få ut medisinene da...skal prøve meg med utskrift, hvis ikke får jeg be dem sende i posten eller høre med fastlege/venn som er lege...gruer meg litt til å komme på apoteket og spørre hehe:p:rolleyes:

Grunnen til at jeg sendte inn prøve var at jeg i sommer for første gang ble gravid på egenhånd, og det var rett etter en heftig AB kur pga noe annet! Mistet spiren da. Så tenkte at hvis jeg hadde noe som ab hjalp mot så ville jo mannen bare smitte meg tilbake og så er man like langt. Har en datter på snart 2 som kom etter over 4 års prøving og 6 prøverørsforsøk, så det gikk jo en gang. Men har nå mistet tidlig totalt 3 ganger (to før datteren og nå i sommer), så hvis dette kan ha noe med saken å gjøre er det jo best å være sikker på at man har gjort det man kan!

Skal egentlig ha fryseforsøk førstkommende syklus, men tror ikke jeg rekker hele kuren i tide så må utsette det i så fall da. Kjedelig, men verdt det hvis det hjelper! Vil jo ikke kaste bort den ene blastocysten vi har i fryseren liksom;)

Wish me luck på apotektur:D


EDIT:
Hurra!! Fikk hentet ut all AB på første forsøk:D:D:D
Hun drev og sjekket og styrte litt på pc’n der for å sjekke at det skulle være lov og sånn, men sa ikke noe på hvordan resepten så ut. Godt å slippe å styre med å få tak i det:happy:

Veldig greit å få sendt inn prøve, så har du i alle fall sjekket opp i det, og gjort det du kan :happy: Bra det gikk knirkefritt å hente de ut! Lykke til med kuren, håper den vil hjelpe dere :happy:
 
Back
Topp