Jeg mener å ha sett flere her inne hvor mannen ikke fikk kur, så helt uvanlig er det nok ikke. De mente som sagt at min samboer ikke trengte før etter å ha hørt historien vår, først da endret de mening. Men aldri før hørt at klinikken her må godkjenne det, det kommer jo aldri til å skje...
Kjipt at alt skal være så vanskelig
Yes, er det ikke det ene så er det jammen det andre! Jeg spurte også en del andre saker i e-posten, eksempelvis hvorvidt det var hensiktsmessig at bare jeg tok kuren (mtp. smitte frem-og-tilbake), men de svarte ikke på noe utover å gjenta at de ikke ville skrive ut. Det var litt sånn "signed-sealed-delivered-HADE", hvilket jo er helt greitt.
Uansett, for meg virker det som om det er mer eller mindre normalt å ha disse type infeksjonene. Et fåtall kan slite med å gravide som følge av det og at disse _kan_ ha nytte av AB. Leste eksempelvis at opptil 30% kan ha ureaplasma, og at ufrivillig barnløshet ser ut til å være like utbredt blant de med og uten denne infeksjonen. Studier klarer ikke belegge kausaliteten mellom AB kur (infeksjoner) og graviditet og det er vel her det blir problematisk for norsk helsevesen. Det er vel uansett verdt et forsøk