Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Jeg mener å ha sett flere her inne hvor mannen ikke fikk kur, så helt uvanlig er det nok ikke. De mente som sagt at min samboer ikke trengte før etter å ha hørt historien vår, først da endret de mening. Men aldri før hørt at klinikken her må godkjenne det, det kommer jo aldri til å skje...

Kjipt at alt skal være så vanskelig :shifty:

Yes, er det ikke det ene så er det jammen det andre! :dead: Jeg spurte også en del andre saker i e-posten, eksempelvis hvorvidt det var hensiktsmessig at bare jeg tok kuren (mtp. smitte frem-og-tilbake), men de svarte ikke på noe utover å gjenta at de ikke ville skrive ut. Det var litt sånn "signed-sealed-delivered-HADE", hvilket jo er helt greitt.

Uansett, for meg virker det som om det er mer eller mindre normalt å ha disse type infeksjonene. Et fåtall kan slite med å gravide som følge av det og at disse _kan_ ha nytte av AB. Leste eksempelvis at opptil 30% kan ha ureaplasma, og at ufrivillig barnløshet ser ut til å være like utbredt blant de med og uten denne infeksjonen. Studier klarer ikke belegge kausaliteten mellom AB kur (infeksjoner) og graviditet og det er vel her det blir problematisk for norsk helsevesen. Det er vel uansett verdt et forsøk :)
 
Jeg sendte prøve og fikk svar tilbake at prøvene var fine og ikke noen funn i det hele tatt. Ingen behandling nødvendig .
Dette var i juni og nå er jeg gravid .
 
Jeg er gravid etter ab kuren. Jeg tok kontakt med klinikken og de har anbefalt meg å starte med ab igjen. Fem
Dager på, fem dager av. Noen som har gjort det? Kjenner jeg blir redd å bruke ab i svangerskapet.
 
De må ha glemt å legge ved infoen. Satser på mailsvar i morgen.
Ja kanskje det, var et vedlegg i mailen jeg fikk. Her er et bilde av betalingsinformasjonen:
7C39F965-F4C6-4DF6-98C8-C9353F9B67BB.jpeg


Spennende å se om de finner noe da!! :)
 
Hvor lang tid tok det etter positivt prøvesvar + har fylt ut og sendt inn helseskjemaet, før dere fikk resept på antibiotika?
 
Hvor lang tid tok det etter positivt prøvesvar + har fylt ut og sendt inn helseskjemaet, før dere fikk resept på antibiotika?
Samme dagen betalingen ble registrert :)
Men så lenge resepten er på epost kan det bli vanskelig å få den ut på et apotek. I følge norsk lov må de ha den på papir fra utlandet, men noen apotek kan være litt lempeligere på reglene.
 
Nå har jeg skumlest hele tråden (puh). Jeg har sist vært aktiv her inne i 2015, og det er en god stund siden..
Vi har vært gjennom 2 ferskforsøk og flere fryseforsøk ved fertilitetsavd Sør/Porsgrunn, det er vel over 2 år siden vi var i behandling sist tror jeg. Grunnen til at vi ble henvist var dårlig sædkvalitet (altså ingenting galt med meg i utgangspunktet, men begynner jo å lure når vi har holdt på med dette siden 2016..). Beskjeden fra legene etter ferskforsøk nr 2 var at kvaliteten var noe forbedret (fra prøve 1 til prøve 3, men fremdeles under normal), og at vi burde klare å bli gravide på egenhånd..
Juni/juli 2017 sendte jeg mensprøve til Athen. Svaret der var: they all came back clear negative. Only bacterial load a little higher than normal. We do not recommend any treatment protocol only during your IVF preparation.
Som jeg skjønner det nå, etter å ha lest hele forumtråden, så betyr det at de anbefaler at jeg skal gå på antibiotika før neste behandling/innsett? Dette har jeg først skjønt nå etter å ha lest tråden:banghead: Takk til dere som undersøker andre/utvida muligheter og gjør det lettere for oss andre å følge etter:angelic:
Vi har idag sendt avgårde sædprøve til Aten, for å sjekke om han kan ha noen infeksjoner som kødder det til for oss. Veldig spent på svaret:facepalm: Når svaret foreligger er planen å ta kontakt med Porsgrunn for å avtale siste forsøk. Håper faktisk at de finner noe, basert på alle de her inne som er blitt gravide etter antibiotika-kur..
 
To uker siden jeg sendte prøve til Athen. De har ikke mottatt ennå. Tar det så lang tid eller er det corona som tuller det til med lengre postgang?
 
Husker bare at det tok 2-3uker, ikke unormalt det. Kanskje det tar litt ekstra tid i disse tider.
 
Hei.
Vi sendte prøver den 16 mai og pakken har ennå ikke kommet frem. Vi sendte med sporing også. Pågrunn av korona så bli pakkene sendt med lastebiler og ikke fly. Så det tar ekstra lang tid. Fikk svar i dag at pakken min er nå i Frankrike.
Ringte IVF serum og de sa at hvis det tar lengre en 1 måned så kan de ikke teste det. I dag var siste dagen de kunne motta prøvene. Så da må vi sende på nytt. Tenker at jeg kommer til å sende med UPS eller DHL..

håper på at pakkene deres kommer frem i tide.
 
Hei.
Vi sendte prøver den 16 mai og pakken har ennå ikke kommet frem. Vi sendte med sporing også. Pågrunn av korona så bli pakkene sendt med lastebiler og ikke fly. Så det tar ekstra lang tid. Fikk svar i dag at pakken min er nå i Frankrike.
Ringte IVF serum og de sa at hvis det tar lengre en 1 måned så kan de ikke teste det. I dag var siste dagen de kunne motta prøvene. Så da må vi sende på nytt. Tenker at jeg kommer til å sende med UPS eller DHL..

håper på at pakkene deres kommer frem i tide.
Nei er det sant? Så kjedelig Takk for info! da må jeg også ta kontakt med de for min pakke har snart tatt 1 mnd også.
 
ja :( har ennå ikke kommet frem. Skal sende snart med DHL. Det tar bare et par dager, men kjipt å betale så mye penger for en pakke, men men.
Ja kjempekjipt! Hvor mye blir det med DHL? Irriterende at posten ikke greier å si fra når man betaler porto til Hellas at de ikke greier å holde leveringstiden på 4-5 dager.
 
Sendte prøve tirsdag 23 juni. Enda ikke hørt noe. Tok det lang tid før dere fikk mail om at dem hadde fått prøven ?
 
Back
Topp