Er det noen som har sendt prøve til Aten?

I dag tok jeg mot til meg og gikk på apoteket for å hente ut medisiner til meg og mannen.. det gikk faktisk helt smertefritt. Nå måtte medisinene bestilles så har ikke fått dem, men det var ingen spørsmål om noen ting :) Måtte bare oppdatere for dette har jeg gruet meg litt til ;)
 
Hei.

Noen som vet hvorfor mennene noen ganger må gå 25 dager og noen dager 40 dager på kur?
Går vi damer 25 dager uansett?
Er det samme type antibiotika som brukes uansett hva testene viser?☺️
 
Hei.

Noen som vet hvorfor mennene noen ganger må gå 25 dager og noen dager 40 dager på kur?
Går vi damer 25 dager uansett?
Er det samme type antibiotika som brukes uansett hva testene viser?☺️
Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror at menn som enten har fått påvist nedsatt sædkvalitet eller mistenkes å ha det, får 40-dagerskuren. Min mann har tipp topp kvalitet, så han fikk samme som meg. Måtte fylle ut et skjema om ham, og så fikk han kur ut fra opplysningene vi ga.
Har også lest at mennene som får 40-dagerskur i tillegg skal ta utvalgte vitaminer og mineraler. Kanskje noen her kan avkrefte eller bekrefte det?
 
I dag tok jeg mot til meg og gikk på apoteket for å hente ut medisiner til meg og mannen.. det gikk faktisk helt smertefritt. Nå måtte medisinene bestilles så har ikke fått dem, men det var ingen spørsmål om noen ting :) Måtte bare oppdatere for dette har jeg gruet meg litt til ;)
Så bra! Jeg fikk også ut min medisin uten problemer, men da jeg skulle hente ut til mannen gikk jeg til et annet apotek, og der nektet de å gi det ut. Gikk tilbake til apoteket jeg hentet ut min medisiner, og da fikk jeg det ut med en gang. De kunne også opplyse om at de nylig hadde mottatt et skriv fra apotekkjeden om at de var pliktig til å levere ut eøs-resepter.

Her har vi en uke igjen av kuren. Veldig lei av medisiner morgen og kveld nå, og passe på melkeinntak, solkrem osv.
 
Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror at menn som enten har fått påvist nedsatt sædkvalitet eller mistenkes å ha det, får 40-dagerskuren. Min mann har tipp topp kvalitet, så han fikk samme som meg. Måtte fylle ut et skjema om ham, og så fikk han kur ut fra opplysningene vi ga.
Har også lest at mennene som får 40-dagerskur i tillegg skal ta utvalgte vitaminer og mineraler. Kanskje noen her kan avkrefte eller bekrefte det?
Tusen takk for svar☺️
 
Hei.

Noen som vet hvorfor mennene noen ganger må gå 25 dager og noen dager 40 dager på kur?
Går vi damer 25 dager uansett?
Er det samme type antibiotika som brukes uansett hva testene viser?☺️
Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror at menn som enten har fått påvist nedsatt sædkvalitet eller mistenkes å ha det, får 40-dagerskuren. Min mann har tipp topp kvalitet, så han fikk samme som meg. Måtte fylle ut et skjema om ham, og så fikk han kur ut fra opplysningene vi ga.
Har også lest at mennene som får 40-dagerskur i tillegg skal ta utvalgte vitaminer og mineraler. Kanskje noen her kan avkrefte eller bekrefte det?

Min har nedsatt sædkvalitet og gikk på 40-dagers kur. Når de bare hadde mine resultater mente de det gikk bra uten at han gikk på kur, men etter å ha gått gjennom hele vår prøvings- og sykdomshistorie så ble det lang kur på ham og. Han gikk på ganske ville doser E- og C-vitamin i tillegg, hvis jeg ikke husker helt feil..
 
Min har nedsatt sædkvalitet og gikk på 40-dagers kur. Når de bare hadde mine resultater mente de det gikk bra uten at han gikk på kur, men etter å ha gått gjennom hele vår prøvings- og sykdomshistorie så ble det lang kur på ham og. Han gikk på ganske ville doser E- og C-vitamin i tillegg, hvis jeg ikke husker helt feil..

Husker du hva det var han fikk de 40 dagene, bortsett fra vitaminer? :) Ser de som hatt 25 har hatt tre dager i løpet av perioden med en type, og resterende dager imellom en annen type.
 
Husker du hva det var han fikk de 40 dagene, bortsett fra vitaminer? :) Ser de som hatt 25 har hatt tre dager i løpet av perioden med en type, og resterende dager imellom en annen type.
Han hadde bare den andre typen, ikke den man går på i tre dager.
Men det kommer jo helt an på hva som er problemet, hvilken antibiotika som er nødvendig..
 
Kan noen svare meg på om skjult klamydia kan gi varig skade nedentil om infeksjonen har vært ubehandlet i mange år, selv etter endt antibiotika-kur?

Fant en artikkel på nettet om klamydia trachomatis og der stod det at om man kom sent til behandling kan infeksjonen allerede ha gjort skader som ikke kan helbredes med antibiotika.
 
Kan noen svare meg på om skjult klamydia kan gi varig skade nedentil om infeksjonen har vært ubehandlet i mange år, selv etter endt antibiotika-kur?

Fant en artikkel på nettet om klamydia trachomatis og der stod det at om man kom sent til behandling kan infeksjonen allerede ha gjort skader som ikke kan helbredes med antibiotika.
Det finnes flere typer Klamydia, og den typen som de fleste her tester positivt på er ikke Klamydia trachomatis. Klamydia Trachomatis klassifiseres som en kjønnssykdom og kan gi skade etter relativt kort tid om man går ubehandlet. Hos meg fant de dna til en klamydiastamme (ubestemt), men de testet også spesifikt for Chlamydia Trachomatis, og den var negativ (som forventet).
 
Det finnes flere typer Klamydia, og den typen som de fleste her tester positivt på er ikke Klamydia trachomatis. Klamydia Trachomatis klassifiseres som en kjønnssykdom og kan gi skade etter relativt kort tid om man går ubehandlet. Hos meg fant de dna til en klamydiastamme (ubestemt), men de testet også spesifikt for Chlamydia Trachomatis, og den var negativ (som forventet).
Ja, det stemmer er det jeg også visste.
Hos meg testet de også positivt på chlamydia family DNA. Men tenkte at siden begge deler er klamydia om det kan være samme forløp på begge.
 
Hei!

Nå skal jeg sende ny prøve til Aten (hadde ikke råd til å betale da de mottok sist :-( )

Har så dårlig nett her nå så får ikke til å søke - men lurte på - hva slags lapp var det man måtte ha på utenpå igjen - og hvordan skulle man fylle ut?

-

RED: Nå har jeg nett- og fant svaret selv: hvit fortollingslapp og merke med "biological sample". :)
 
Last edited:
Hei! Jeg har sendt mensprøve til Hellas og fekk svar i sommer att jeg testet positivt for klamydia family dna og ureaplasma. Har fått tilsendt resept på mail for å hente ut medisiner, problemet er att mannen jobber offshore så for att vi skal ta kuren på likt så må han få bevis på att resepten er hans.

Han prøvde gjennom legetime på nett, men der va det null sjangs å få skrevet ut resept, så får vente på å få legetime hos fastlegen. Er det noen andre her der manne har fått resept selv? Hvordan gikk det?
Resepten som jeg fikk står kun i mitt navn og dobbel dose sånn at jeg egentlig skal ta ut til begge to, så sjangsen er stor for att fastlegen og slår seg vrang:banghead:
Er sommerstengt i Hellas nå, så får ikke tilsendt nye resepter med det første heller:dead:
 
Mannen min fikk egen resept fra Serum. Var ingen problem å få hentet den ut, jeg hentet ut for oss begge, og apoteket fikk hans fullmakt via telefon.
 
Mannen min fikk egen resept fra Serum. Var ingen problem å få hentet den ut, jeg hentet ut for oss begge, og apoteket fikk hans fullmakt via telefon.

Fekk dere tilsendt i posten til begge ? Han var og prøvde idag men var ikkje sjangs å få det ut med resept på mail som vi hadde printa selv..
 
Fikk tilsendt i posten på forespørsel ja. Men apoteket godtok mailreseptene mot at jeg etterleverte originalreseptene når de kom i posten.
 
Har skumlest store deler av denne tråden, og syns dette høres veldig spennende ut!

Noen her som har erfaringer med å "overtale" fastlege eller gyn til å forsøke kur uten å sende prøver til Athen?
Jeg har tidligere hatt to runder med det legevakt og fastlege mente var bekkeninfeksjon (hvor chlamydia trachomatis er den vanligste bakterien som forårsaker infeksjonen), mens gyn mener det er endometriose "in acion". Av legevakt og fastlege fikk jeg ab-kur, men da bare en vanlig kort kur som man gir her i Norge.

Jeg ser fra prøvesvar av vanlige blodprøver tatt på legekontor her i Norge at jeg tester negativt på chlamydia trachomatis og mycoplasma, men slik jeg forstår det kan prøvesvarene likevel bli positive om jeg sender mensblod til analyse i Hellas?
 
Hei!
Etter planen skal jeg få innsett i naturlig syklus neste syklus, men nå er jeg usikker..
Takket være denne tråden sendte jeg og kjæresten inn prøver til Serum før sommeren. Jeg fikk påvist en gren av klamydia og ureaplasma, samt "bacterial load". Nå er vi straks ferdige med antibiotikakuren!
Lurer på om noen har benyttet seg av fryste blastocyster etter at de har gått på antibiotikakur? Og da tenker jeg på egg som er hentet ut før man begynte på kur.
Lurer på om eggene kan føre med seg smitte?

Håper noen kan hjelpe meg :)
 
Etter å ha lest litt her og der i denne tråden, sitter jeg igjen å føler at dette bare MÅ jeg teste meg for! Men forstår ikke hvordan det reint praktisk foregår? Hvilken internettside er dette på? Står det informasjon noen steder? Er det i regi av fastlege/gynekolog? Eller bare gjør man alt hjemme? Følger det med noe skjema? Jeg har ALDRI hørt om dette før, og er villig til å betale det det måtte koste dersom dette er en seriøs sjekk.

Har forstått det slik at man sender ett sterilt glass med menstruasjonsblod blandet med litt sterilt vann på. Og fører på navn og fødselsnummer utenpå glasset?

Takknemlig for svar:)
 
Du gjør alt hjemme ja! Samler litt blod og sender avgårde. Etter du har sendt så sender du mail til de, så vil de ta kontakt med deg når de har mottatt prøven. Etter du har betalt så får du prøvesvarene.
Vi betalte 300 euro for prøvene, og syns det var veldig verdt det!:)
Vi la med en lapp i pakken med hvilke tester vi ville ta og fødselsdato og navn.

Her er hjemmesiden, der står all info, adresse, hvordan ta prøve osv :)
https://www.ivfserum.com/infection-screening/



Screenshot_20190814-172636_Facebook.jpg her er og info om hvordan du skal merke konvolutten/pakken når den sendes:D
 
Back
Topp