Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Hvor lang tid før forsøket gjennomførte dere kuren? Det blir ikke forsøk for oss før i august, tipper jeg begynner å spraye i løpet av juli. Bør jeg vente med evt kur slik at vi er ferdig rett før oppstart?

Greit å ha planene klare.. :) Skal se jeg får svar nå at alt ser bra ut og vi ikke trenger noe behandling..
 
Ny artikkel om AB-kuren. Hausken mener AB kan hjelpe både på sædkvalitet, eggkvalitet og forholdene generelt slik jeg forstår han. Spennende om det blir mer utbredt i Norge etter hvert. :)

https://www.babyverden.no/prover/le...-gravid-13-ganger-endelig-skal-hun-bli-mamma/

Leste artikkelen selv på mandag.
Veldig bra og viktig artikkel!
Kjempebra at det kommer ut :)

Er selv akkurat ferdig med antibiotika-kuren og håper spent på om den har gjort virkninga si :angelic:
 
Leste artikkelen selv på mandag.
Veldig bra og viktig artikkel!
Kjempebra at det kommer ut :)

Er selv akkurat ferdig med antibiotika-kuren og håper spent på om den har gjort virkninga si :angelic:

Har vært noen artikler før. Jeg fikk AB av fastlegen ved å vise frem artiklene. Ble gravid på forsøket etter kuren. ❤ Vet jo ikke sikkert at det var derfor, men jeg har tro på å prøve om man har prøvd lenge. Lykke til, håper du lykkes nå. :)
 
Har vært noen artikler før. Jeg fikk AB av fastlegen ved å vise frem artiklene. Ble gravid på forsøket etter kuren. ❤ Vet jo ikke sikkert at det var derfor, men jeg har tro på å prøve om man har prøvd lenge. Lykke til, håper du lykkes nå. :)

Stemmer, det syntes jeg husker du fortalte meg :) Det er jo veldig interressant hva ab kan gjøre for fertiliteten. Tusen takk for det og masse lykke til med fødsel og barseltid!❤️
 
Da har jeg samlet bevis.. :-D Herlighet, jeg måtte jo bare le der jeg satt med brødposer på begge hendene og VRED OPP tampongen samtidig som jeg brakk meg at jøje meg - ingen skal si at jeg er investert i dette prosjektet iallfall!

Huff! :confused::rolleyes::smiley-ashamed008:happy112

Men altså. Jeg har kokt vann, avkjølt det og hatt opp rundt 10 ml. Så nå skal jeg pakke den inn i plast og sende? Har lest i tråden om hvordan merke og sånt, men er fremdeles litt forvirret.

Merker man den med noe spesielt på Posten? Hvor får man de lappene..? Vil liksom ikke fortelle i skranken hva jeg skal sende..
Brukte dere vanlig boblekonvolutt?
Hva betalte dere i porto?

Og er det sånn at man får faktura når de har mottatt den?
 
Da har jeg samlet bevis.. :-D Herlighet, jeg måtte jo bare le der jeg satt med brødposer på begge hendene og VRED OPP tampongen samtidig som jeg brakk meg at jøje meg - ingen skal si at jeg er investert i dette prosjektet iallfall!

Huff! :confused::rolleyes::smiley-ashamed008:happy112

Men altså. Jeg har kokt vann, avkjølt det og hatt opp rundt 10 ml. Så nå skal jeg pakke den inn i plast og sende? Har lest i tråden om hvordan merke og sånt, men er fremdeles litt forvirret.

Merker man den med noe spesielt på Posten? Hvor får man de lappene..? Vil liksom ikke fortelle i skranken hva jeg skal sende..
Brukte dere vanlig boblekonvolutt?
Hva betalte dere i porto?

Og er det sånn at man får faktura når de har mottatt den?
Jeg la prøven i en pose med litt kjøkkenpapir i tilfelle det skulle lekke. La alt i en liten eske med bobleplast. Betalte 105kr uten sporing. Du bare ber om en sånn hvit lapp (spurte etter grønn men det hadde de slutta med). Skrev "biological sample" på den.
Når Serum mottar pakken din så får du faktura på e-post.
 
Jeg puttet urinprøveglasset i en pose med kjøkkenpapir rundt, og så i en bobleplastkonvolutt. Sa til damen på posten hvor den skulle og fikk en fortollingslapp. Betalte 60 kr.
 
Jeg puttet urinprøveglasset i en pose med kjøkkenpapir rundt, og så i en bobleplastkonvolutt. Sa til damen på posten hvor den skulle og fikk en fortollingslapp. Betalte 60 kr.
Aha - så den hvite lappen er en fortollingslapp!

Dette er så viktig for meg så kjenner jeg stresser veldig med at jeg gjør noe feil!
 
Aha - så den hvite lappen er en fortollingslapp!

Dette er så viktig for meg så kjenner jeg stresser veldig med at jeg gjør noe feil!

Jeg kjente på samme stresset :) Kan være lurt å bestille med sporing så kan du følge pakken. Det tok ca en uke fra jeg sendte til prøven var mottatt.
 
Aha - så den hvite lappen er en fortollingslapp!

Dette er så viktig for meg så kjenner jeg stresser veldig med at jeg gjør noe feil!
Vet ikke om det er en fortollingslapp, men den har med tollen å gjøre. Tolldeklarasjon er kanskje mer presist? Jeg skrev bare "biologisk materiale" der, og den kom frem etter 7 dager.
 
Da har jeg fått svar på min prøve, og den var positiv på både ureaplasma og skjult chlamydia. Er glad jeg tok begge prøvene i siste liten, holdt på å teste kun 2 i 1-prøven.
 
Da har jeg fått svar på min prøve, og den var positiv på både ureaplasma og skjult chlamydia. Er glad jeg tok begge prøvene i siste liten, holdt på å teste kun 2 i 1-prøven.

Så bra at de fant no - selv om det er litt rart og si ;)
Fikk du behandlingsplan sammen med svaret? Regner med jeg hører noe i morgen. Min prøve kom frem dagen etter din.
 
Fikk først svaret fra en av koordinatorene, deretter behandlingsplan fra en lege. Måtte også sende inn et skjema, og så fikk mannen også behandlingsplan. Rakk bare å skrive ut min resept idag, og fikk utrolig nok hentet ut medisinene på første forsøk på Boots apotek. Hadde stålsatt meg litt da jeg har lest at mange slår seg vrang, men det var ikke noe problem. Kur i 25 dager, kjenner jeg gruer meg litt. Må ta magebeskyttende tabletter hver morgen i tillegg.
 
Venter fortsatt på svar.. Har sendt en mail og spurt når jeg kan forvente svar. Det er over tiden de estimerte ved mottak av prøven. Håper jeg får vite noe før påske..
 
Klinikken der tar ikke påskeferie før 25. april, og apotekene her i Norge er åpne igjen lørdag, så håper du får svar i løpet av de nærmeste dagene.
 
Klinikken der tar ikke påskeferie før 25. april, og apotekene her i Norge er åpne igjen lørdag, så håper du får svar i løpet av de nærmeste dagene.

Fikk svar nå at resultatet fra prøvene var klare i morgen. Haster egentlig ikke for jeg skal ikke ha neste forsøk før i høst, men er så spent på resultatet :)
 
Ja, det skjønner jeg godt. Mine resultater var egentlig klare fredag, men fikk ikke svaret før mandag. Så på lab-arkene at de var ferdig analysert fredag.
Men var litt overrasket over resepten jeg fikk på e-mail. Det var veldig opplagt at det var mye klipp-og-lim, til og med signaturen til legen var klippet ut av et annet ark og limt på. Egentlig overrasket over at det gikk gjennom hos apoteket.
Og en annen ting jeg la merke til er at de staver navnene sine forskjellige i mailene de sender, og hvordan det er stavet på hjemmesiden. Har stusset litt på det. Har ikke startet på kuren, og mannen har enda ikke hentet ut sine medisiner.
 
Ja, det skjønner jeg godt. Mine resultater var egentlig klare fredag, men fikk ikke svaret før mandag. Så på lab-arkene at de var ferdig analysert fredag.
Men var litt overrasket over resepten jeg fikk på e-mail. Det var veldig opplagt at det var mye klipp-og-lim, til og med signaturen til legen var klippet ut av et annet ark og limt på. Egentlig overrasket over at det gikk gjennom hos apoteket.
Og en annen ting jeg la merke til er at de staver navnene sine forskjellige i mailene de sender, og hvordan det er stavet på hjemmesiden. Har stusset litt på det. Har ikke startet på kuren, og mannen har enda ikke hentet ut sine medisiner.

Har du fått egen resept på medisinene til mannen din?
Jeg har bare fått til meg og fikk til svar at jeg måtte sende inn et skjema og prøver om min mann også skulle ha behandling..
 
Back
Topp