Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Vi har bestemt oss for å sende inn prøve uansett. Jeg vil ikke ha noe uprøvd før neste forsøk. I beste fall så finner de ikke noe og da trenger jeg ikke lure på om det kunne være årsaken.

Er det tilstrekkelig med evt resept man får fra Serum når man skal hente ut medisiner?
 
Vi har bestemt oss for å sende inn prøve uansett. Jeg vil ikke ha noe uprøvd før neste forsøk. I beste fall så finner de ikke noe og da trenger jeg ikke lure på om det kunne være årsaken.

Er det tilstrekkelig med evt resept man får fra Serum når man skal hente ut medisiner?
Det varierer litt hvilket apotek som vil ta i mot resept fra utlandet selv om de skal kunne ta det i mot. De ønsker også original resepten så få Serum til å sende det til deg i posten.
Jeg hadde kontakt med Komplettapotek.no og de kan ta imot så lenge det var en original resept. Ta kontakt med de før du eventuelt sender resepten til de for å forsikre om at de har antibiotikaen eller at de kan bestille det. Men hadde nok prøvd apotek lokalt først så får man det fortere :)
Lykke til!
 
Spennende!
Du bør spørre om å få tilsendt original resept i posten, da er det enklere å få ut medisinene.
 
Da skal jeg be om det dersom vi trenger behandling :)
Jeg må ta prøven i dag (på grunn av syklusen min) men får ikke sendt den før onsdag. Regner med det skal gå bra viss jeg har prøven i kjøleskapet.

Tror jeg får kamuflere den godt og ikke fortelle mannen hva det faktisk er :D
 
Da skal jeg be om det dersom vi trenger behandling :)
Jeg må ta prøven i dag (på grunn av syklusen min) men får ikke sendt den før onsdag. Regner med det skal gå bra viss jeg har prøven i kjøleskapet.

Tror jeg får kamuflere den godt og ikke fortelle mannen hva det faktisk er :D

He he!:hilarious:

Lykke til! ❤️
 
Hvor lang tid tar det fra man sender til man evt er ferdig med en kur? Altså syklusmessig.. Hvis man sender inn under mens, rekker man å være ferdig til EL etter neste mens (typ 6 uker senere..) - eventuelt begynne på IVF-sprøyter neste mens?

Skal ha innsett i morgen fryseforsøk - og tenker at hvis det ikke setter seg så blir jeg å sende prøve nedover. Men krysser fingra!
 
Hvor lang tid tar det fra man sender til man evt er ferdig med en kur? Altså syklusmessig.. Hvis man sender inn under mens, rekker man å være ferdig til EL etter neste mens (typ 6 uker senere..) - eventuelt begynne på IVF-sprøyter neste mens?

Skal ha innsett i morgen fryseforsøk - og tenker at hvis det ikke setter seg så blir jeg å sende prøve nedover. Men krysser fingra!

Jeg fikk svar 3 uker etter at jeg hadde sendt prøva (sendte på en fredag) og hvis du i tillegg spør om original resept via post, tar det ca 4-5 uker.
Kuren vi fikk tar 25 dager, så da blir det fort ca 8 uker før man er ferdig med alt.

Håper at det blir et vellykket forsøk og at spira sitter for deg! Lykke til!❤️
 
Jeg fikk svar 3 uker etter at jeg hadde sendt prøva (sendte på en fredag) og hvis du i tillegg spør om original resept via post, tar det ca 4-5 uker.
Kuren vi fikk tar 25 dager, så da blir det fort ca 8 uker før man er ferdig med alt.

Håper at det blir et vellykket forsøk og at spira sitter for deg! Lykke til!❤️

Kan jeg spør ca hvor mye dere betalte for medisinene?
 
Det var for både deg og mannen?

Ser det er ulike testpakker man kan velge. Bør jeg ta begge to? Blir totalt 300 euro i tilfelle. Dyrt, men allikevel billig dersom det er dette som skal til :)

Det var for både mannen min og meg, ja. Det glemte jeg å si. Jeg gjorde det på en litt annen måte, la ved et brev sammen med prøva med info om oss og hva vi ville bli testa for osv.
Men det er sikkert bedre å følge det som står på sida dems.
For oss kosta det også 300 euro. Er som sagt penger, men absolutt verdt det hvis det kan ha en stor betydning.
 
Prøven sendes i dag og klinikken har fått informasjon. Fikk svar med en gang, og det virker jo veldig profesjonelt.

Har prøvd å sette meg inn i forsendelsesreglementet og kommet frem til at jeg kan sende via posten evt. Bring for jeg vil ha sporing. Det skal merkes med tolletikett (grønn, men ser noen skriver den nå er hvit?) og UN nr og trekant. Har dere tegnet på trekanten?
 
Prøven sendes i dag og klinikken har fått informasjon. Fikk svar med en gang, og det virker jo veldig profesjonelt.

Har prøvd å sette meg inn i forsendelsesreglementet og kommet frem til at jeg kan sende via posten evt. Bring for jeg vil ha sporing. Det skal merkes med tolletikett (grønn, men ser noen skriver den nå er hvit?) og UN nr og trekant. Har dere tegnet på trekanten?
Tolletiketten var grønn før men er nå hvit. Kan ikke huske at jeg tegnet på en trekant. Kanskje det har kommet noen endringer siden vi sendte inn.
 
Da var prøven sendt Jeg ble litt usikker på om jeg merket riktig iht regelverket når man sender biologisk material, så jeg har tatt en ekstra prøve som jeg har i kjøleskapet til jeg vet prøven evt. er kommet frem :)

Rart å sitte her og håper at de finner noe. Normalt håper man jo på det motsatte.
 
Da var prøven sendt Jeg ble litt usikker på om jeg merket riktig iht regelverket når man sender biologisk material, så jeg har tatt en ekstra prøve som jeg har i kjøleskapet til jeg vet prøven evt. er kommet frem :)

Rart å sitte her og håper at de finner noe. Normalt håper man jo på det motsatte.

Den kommer sikkert frem :) Jeg hadde ikke sjekka ut noe først, så skrev bare legemiddel-relatert :joyful:

Spennende altså! :)
 
Fikk påvist skjult klamydia og bacteria load. Så da blir det antibiotika kur på oss. Spent på om dette er løsningen for oss! Skal ha innsett ca uke 18 kanskje, så usikker på om jeg rekker hele kuren egentlig :/ Tar tid å få resept i posten.
 
Fikk påvist skjult klamydia og bacteria load. Så da blir det antibiotika kur på oss. Spent på om dette er løsningen for oss! Skal ha innsett ca uke 18 kanskje, så usikker på om jeg rekker hele kuren egentlig :/ Tar tid å få resept i posten.

Oi, så bra du fikk påvist noe holdt jeg på å si! Det er ikke sikkert at det gjør noe å gå på kuren mens du har innsett.
Serum kan sikkert svare deg på det om du er i tvil.
 
Dere som fikk påvist funn og måtte ha behandling, hvor lang tid tok
Fikk påvist skjult klamydia og bacteria load. Så da blir det antibiotika kur på oss. Spent på om dette er løsningen for oss! Skal ha innsett ca uke 18 kanskje, så usikker på om jeg rekker hele kuren egentlig :/ Tar tid å få resept i posten.

Mener å ha lest at du kan gå på kuren frem til dagen før innsett, men ville sjekket med klinikken.
Håper det er dette som skal til for dere :)

Prøven min er i posten på vei til klinikken. Håper veldig de finner noe hos meg også!
 
Back
Topp