Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Legen min turte ikke skrive ut noe, å ville heller ikke sette opp time for å snakke om dette.

Har mens nå, så tenkte å få tatt prøven så får jeg sette den kaldt mens jeg bestemmer meg for om jeg skal sende eller ikke.

Kjenner jeg er litt skeptisk også. Ift dette med hva så mye penicillin kan gjøre med kroppen. Ressistens osv.
Noen som har noe tanker om dette?

Er det frøys klinikken i Oslo som har samarbeid med serum i Hellas?
 
Legen min turte ikke skrive ut noe, å ville heller ikke sette opp time for å snakke om dette.

Har mens nå, så tenkte å få tatt prøven så får jeg sette den kaldt mens jeg bestemmer meg for om jeg skal sende eller ikke.

Kjenner jeg er litt skeptisk også. Ift dette med hva så mye penicillin kan gjøre med kroppen. Ressistens osv.
Noen som har noe tanker om dette?

Er det frøys klinikken i Oslo som har samarbeid med serum i Hellas?

Resistens-utvikling er et større problem enn én antibiotikakur. Min lege synes ikke denne kuren var ekstrem. Mannen min og jeg bruker omtrent aldri antibiotika ellers heller, kun om vi må, så hun synes det var null problem at vi tok én eventuelt bortkastet kur. Jeg ble jo gravid på forsøket rett etterpå. Jeg tenker at med så mye vi utsetter kroppen for som ufrivillig barnløse, så burde én antibiotikakur være null problem som en del av prosessen dersom det ikke ser ut til å fungere på (de) første forsøk.
 
Resistens-utvikling er et større problem enn én antibiotikakur. Min lege synes ikke denne kuren var ekstrem. Mannen min og jeg bruker omtrent aldri antibiotika ellers heller, kun om vi må, så hun synes det var null problem at vi tok én eventuelt bortkastet kur. Jeg ble jo gravid på forsøket rett etterpå. Jeg tenker at med så mye vi utsetter kroppen for som ufrivillig barnløse, så burde én antibiotikakur være null problem som en del av prosessen dersom det ikke ser ut til å fungere på (de) første forsøk.
Det syns jeg høres fornuftig ut jeg!
Bruker heller omtrent aldri ab eller andre medisiner utenom ivf.
Mon tro om feks en gyn hos volvat vil skrive ut resept for meg om jeg bestiller en time og viser til de samme artiklene osv.

Jeg har også første samtale med klinikk hausken, og overlegen Jon Hausken i kveld, over skype. Tenkte å spørre om han har hørt om dette og hans tanker.
Leste i prøverørs gruppen på fb i går at ei sier hun har tatt de samme testene som Hellas tar (ikke mens, så er jo ikke det samme), men at hun da også skulle bruke AB i 1-2 mnd om hun fikk utslag. Men det fikk hun da ikke.
 
Det syns jeg høres fornuftig ut jeg!
Bruker heller omtrent aldri ab eller andre medisiner utenom ivf.
Mon tro om feks en gyn hos volvat vil skrive ut resept for meg om jeg bestiller en time og viser til de samme artiklene osv.

Jeg har også første samtale med klinikk hausken, og overlegen Jon Hausken i kveld, over skype. Tenkte å spørre om han har hørt om dette og hans tanker.
Leste i prøverørs gruppen på fb i går at ei sier hun har tatt de samme testene som Hellas tar (ikke mens, så er jo ikke det samme), men at hun da også skulle bruke AB i 1-2 mnd om hun fikk utslag. Men det fikk hun da ikke.

Det handler jo egentlig bare om å finne en lege som ikke synes det er så farlig å prøve én kur. Vi er mange som har fått av fastlege, kan godt hende du kan finne en privat allmennlege elle gyn som ville gitt deg uten å blunke.

Jeg har forstått at akkurat samme test som i Hellas ikke gjøres ved noe laboratorium i Norge, men kan hende jeg tar feil. Og f.eks. i USA er det flere IVF-klinikker som gir AB før oppstart IVF som rutine. Uten å ta prøver/tester i det hele tatt, bare alle par får. Så jeg tror de tenker at det kan også hjelpe for ting vi ikke nødvendigvis har noen tester for å finne ut av, så selv om man ikke får utslag på testen til Serum e.l. test, så kan kanskje AB-kur hjelpe likevel. :)
 
Sender man prøven å så tar kontakt, eller må jeg kontakte dem først? Ser de har stengt fra 22 DES. Håper jeg rekker å få fram prøven å få svar før da!

Hvor lang tid tok det i posten hos dere, og hvor mange dager å få svar? :) sporing eller brevpost? Og pris på porto?

Beklager mange spm! Takker for alle svar❤️
 
Sender man prøven å så tar kontakt, eller må jeg kontakte dem først? Ser de har stengt fra 22 DES. Håper jeg rekker å få fram prøven å få svar før da!

Hvor lang tid tok det i posten hos dere, og hvor mange dager å få svar? :) sporing eller brevpost? Og pris på porto?

Beklager mange spm! Takker for alle svar❤️
Vi tok kontakt først men det var fordi vi hadde noen spørsmål.
Vi sendte på en torsdag og onsdagen etter fikk vi mail om at det var mottatt. Betalte da med en gang og fikk beskjed om at det skal ta 5 arbeidsdager før vi skal få resultatet. Så vi får svaret i løpet av denne uken.
Vi pakket det til en liten boks så testen var beskyttet og sendte det uten sporing, betalte 105kr.
 
Fikk svar i dag
The results of the period bleeding tests came positive only to the presence of bacterial load.

I'm copying Penny, our director, to give you further advice.

Men hva skjer nå? Og hva er det
 
Fikk svar i dag
The results of the period bleeding tests came positive only to the presence of bacterial load.

I'm copying Penny, our director, to give you further advice.

Men hva skjer nå? Og hva er det
Det betyr at dere ikke har skjult chlamydia eller ureaplasma, men at det er bakterier der som kanskje ikke er helt gunstige. Penny sender deg nok en Mail ganske snart med mer info og en plan i forhold til eventuell kur :)
 
Fikk svar i dag
The results of the period bleeding tests came positive only to the presence of bacterial load.

I'm copying Penny, our director, to give you further advice.

Men hva skjer nå? Og hva er det
Jeg forstod det som at det er som bakteriell vaginose, så ikke sikkert dere trenger antibiotikakur. Men det kommer nok en mail til :)
 
Har ikke lest alle kommentarene her inne, men noen som vet hvilke antibiotika det er snakk om??
 
Har ikke lest alle kommentarene her inne, men noen som vet hvilke antibiotika det er snakk om??
Jeg har hatt kontakt med Serum og de sa at det de bruker mest er Doxycycline og Azithromycin, men vet det er vel et par andre antibiotikaer flere her inne har brukt.
 
Jeg har hatt kontakt med Serum og de sa at det de bruker mest er Doxycycline og Azithromycin, men vet det er vel et par andre antibiotikaer flere her inne har brukt.
Takk for svar.
Står på Azithromysin prep fast pga konisk sykdom. Så da er jeg uansett dekket.
 
Takk for svar.
Står på Azithromysin prep fast pga konisk sykdom. Så da er jeg uansett dekket.

Mannen min og jeg tok denne kuren:

Antibiotikakur i 25 dager.
Azitromax 1 gram på kurdag 1, 8 og 25.
Doxylin 100 mg morgen og kveld (altså 200 mg per dag) kurdag 2 - 7 og 9 - 24.
Vi tok siste pille dagen før uttak.
 
Mannen min og jeg tok denne kuren:

Antibiotikakur i 25 dager.
Azitromax 1 gram på kurdag 1, 8 og 25.
Doxylin 100 mg morgen og kveld (altså 200 mg per dag) kurdag 2 - 7 og 9 - 24.
Vi tok siste pille dagen før uttak.
Her er det bare jeg som har gått på kurer. Og det er mine egg som er problemet. Off jeg ser virkelig ikke frem til dette forsøket som kan være det siste dersom eggene mine ikke blir bedre...
 
Her er det bare jeg som har gått på kurer. Og det er mine egg som er problemet. Off jeg ser virkelig ikke frem til dette forsøket som kan være det siste dersom eggene mine ikke blir bedre...

Mannen min har egentlig ikke noe problem med sine prøver. Teoriene bak antibiotikakurene er likevel at man kan ha bakterier som påvirker både utvikling av sæd og egg, samt forhold i livmoren. Dessuten kan man som partnere smitte hverandre frem og tilbake, så når begge tar kur tar man knekken på alt. Vi fikk resept av fastlegen og tok kuren på egenhånd før forsøk i august, og jeg ble gravid da. Sendte ingen prøve til Athen.

Jeg gjorde mye annet også da, så hva som gjorde utslaget vet jeg ikke.

Håper du får full klaff nå. :)
 
Hjelp!

Skal sende betaling nå, men får ingen alternativer for å legge inn swift nr. Kun IBAN. Blir det rett alikevel

Har sparebank 1.
Skummelt med utenlands betalinger :eek:
 
Hjelp!

Skal sende betaling nå, men får ingen alternativer for å legge inn swift nr. Kun IBAN. Blir det rett alikevel

Har sparebank 1.
Skummelt med utenlands betalinger :eek:
Det kommer frem likevel :) Jeg og reagerte på at et nr vi ikke fikk lagt inn men det kom frem. Har også Sparebank 1. Enig med at det er skummelt å betale til utlandet og spesielt når det er så mye.
 
Hei!

Sendte mensprøve til Athen for 3 uker siden og fikk svar i dag på at det hadde slått ut på family chlamydia DNA.
Veldig letta over at de fant noe etter å hatt en exu og mista 5 ganger!
Vi har fått antibiotika-kur som vi begge skal gå på i 25 dager.

Men så lurer jeg på om noen vet hvordan klamydiaen kan ha smitta meg/han når det er en annen type enn den seksuelt overførbare typen? Noen som vet?
 
Back
Topp