Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Vi betalte ikke noe for resepten (fikk den på mail). Det nærmer seg et år siden tenker jeg
 
Håper at det ikke er endret og at jeg får et annet svar når jeg har sendt inn prøven, for det er dyrt.
Det skal sies at jeg mener å ha lest noe om 100€ for resept for en god tid tilbake, før jeg selv sendte inn. Men det var aldri snakk om det da jeg var i kontakt med dem, de bare sendte meg det jeg trengte :)
 
Det skal sies at jeg mener å ha lest noe om 100€ for resept for en god tid tilbake, før jeg selv sendte inn. Men det var aldri snakk om det da jeg var i kontakt med dem, de bare sendte meg det jeg trengte :)
Det står at det koster 100€ hvis man ikke er pasient der, men tenker at sender man inn prøve som de skal analysere og muligens man skal begynne på behandling/antibiotika så er man jo på en måte pasient der.
Det er kanske en annen avd som sender meg svarprøvene og håper jeg slipper å betale for resepten hvis jeg sier jeg trenger den fra de :)
 
Vi betalte ikke noe for resepten (fikk den på mail). Det nærmer seg et år siden tenker jeg
Trodde den var gratis så håper det bare var en feil fra hennes side. Får bare vente å se.

Tror ikke du må betale for å få resept på mail:)
Det var det jeg trodde at man ikke måtte gjøre så ble litt overrasket når hun fortalte at man måtte betale når man ikke skulle ta IVF hos de. Det burde de eventuelt presisert.
 
Trodde den var gratis så håper det bare var en feil fra hennes side. Får bare vente å se.


Det var det jeg trodde at man ikke måtte gjøre så ble litt overrasket når hun fortalte at man måtte betale når man ikke skulle ta IVF hos de. Det burde de eventuelt presisert.

Synes du skal sende prøven og ta det når du får prøvesvarene fra dem:)
 
Trodde den var gratis så håper det bare var en feil fra hennes side. Får bare vente å se.


Det var det jeg trodde at man ikke måtte gjøre så ble litt overrasket når hun fortalte at man måtte betale når man ikke skulle ta IVF hos de. Det burde de eventuelt presisert.

Jeg tror du faller inn under kategorien pasient når du sender inn prøven og da slipper å betale for resepten. De mener vel kanskje at de skal ha 100 euro for resepten om du ikke skal ha noe annet enn antibiotikaen. Med mindre de har forandret policy de siste månedene, det er ett år siden jeg sendte inn og fikk resept...
 
Jeg tror du faller inn under kategorien pasient når du sender inn prøven og da slipper å betale for resepten. De mener vel kanskje at de skal ha 100 euro for resepten om du ikke skal ha noe annet enn antibiotikaen. Med mindre de har forandret policy de siste månedene, det er ett år siden jeg sendte inn og fikk resept...
Det jeg trodde at jeg gjorde også. Hun vi hadde kontakt med vet at jeg skal sende inn prøven. Håper det bare er en misforståelse pg at vi slipper unna de ekstra 100euroene :)
 
Det jeg trodde at jeg gjorde også. Hun vi hadde kontakt med vet at jeg skal sende inn prøven. Håper det bare er en misforståelse pg at vi slipper unna de ekstra 100euroene :)
Krysser fingrene for at det kun er en misforståelse, prøven er dyr nok i seg selv :)
 
Krysser fingrene for at det kun er en misforståelse, prøven er dyr nok i seg selv :)
Det er de virkelig så hvis man slipper å betale for resepten så er det jo mye bedre :)
 
Det er de virkelig så hvis man slipper å betale for resepten så er det jo mye bedre :)
Ganske sikker på at når du sender inn prøve så er du en pasient i deres øyne og slipper å betale for resept:)

Edit: Men nå er det en stund siden jeg sendte inn så kan være at de har endret på det:bag:
 
Last edited:
Ganske sikker på at når du sender inn prøve så er du en pasient i deres øyne og slipper å betale for resept:)

Edit: Men nå er det en stund siden jeg sendte inn så kan være at de har endret på det:bag:
Håper det :)

Hvis de har endret på det så er de ganske nylig for det var ei som fikk resepten gratis i juli/aug i år.
 
Satser på at de ikke har gjort det :) Resultatet av min kur er 9 mnd nå så tror det var avgjørende her:D
Når jeg leser at det har gått så bra med andre etter endt kur gir meg håp ❤️
 
Hva skrev dere på den grønne lappen som blir satt på sendingen på posten? "Biological sample"? Og har dere betalt mer enn det som står på nett fordi det er biologisk materiale?


Edit: Skrev bare Biological smaple og betalte ingenting ekstra. Spurte etter den grønne lappe og hun i kassa skjønte ikke hva det var og fant ikke en sånn lapp. Måtte tilkalle hjelp og ble da fortalt at de lappene var ikke grønne lenger, bare hvit.
Nå er prøven sendt så da er det bare å vente på at de mottar den i Aten.
 
Last edited:
Det samme gjorde jeg. Sendte ikke inn prøve til Serum, tok bare en snarvei og fikk skrevet ut kuren her hjemme ;) ser ut til å ha funket[emoji5][emoji1374]
Hvilken kur tok du da? Jeg vurderer det samme. Om det alikevel ikke kan skade, så ønske rjeg ikke å bruke 3000kr på det om jeg ikke må. Har hatt 6 kjemiske og en sa siden mai 2017 :(
 
Vi bruker kun antibiotika når vi "må", både mannen og jeg, så jeg er helt enig. Vanligvis trenger man jo ikke antibiotika for det meste. Fastlegen min gikk heldigvis likevel med på at en sånn enkel kur kunne vi få prøve uten at det ville være skadelig på verken ene eller andre måten. Hadde vi ikke lykkes ville jeg ikke tatt kuren flere ganger. :)
Husker du kur og dosering? :) jeg ønsker å spørre legen min også, å vise han noen artikler om dette! Men må vite hva jeg skal spørre etter
 
Husker du kur og dosering? :) jeg ønsker å spørre legen min også, å vise han noen artikler om dette! Men må vite hva jeg skal spørre etter

Mannen og jeg gikk på denne:
Antibiotikakur i 25 dager.
Azitromax 1 gram på kurdag 1, 8 og 25. (Anbefaler å ta den rett før leggetid. Den er hard på magen.)
Doxylin 100 mg morgen og kveld (altså 200 mg per dag) kurdag 2 - 7 og 9 - 24.
Vi tok siste pille dagen før uttak.

Jeg viste også til disse tre sakene her:

https://www.aftenposten.no/familieo...e-bruker-antibiotika-for-a-fa-barn-9989b.html

https://www.babyverden.no/prover/et...n-antibiotikakur-ble-de-gravide-pa-egen-hand/

https://www.bt.no/familieogoppvekst...er-antibiotika-hjalp-dem-a-fa-barn-9912b.html
 
Mannen og jeg gikk på denne:
Antibiotikakur i 25 dager.
Azitromax 1 gram på kurdag 1, 8 og 25. (Anbefaler å ta den rett før leggetid. Den er hard på magen.)
Doxylin 100 mg morgen og kveld (altså 200 mg per dag) kurdag 2 - 7 og 9 - 24.
Vi tok siste pille dagen før uttak.

Jeg viste også til disse tre sakene her:

https://www.aftenposten.no/familieo...e-bruker-antibiotika-for-a-fa-barn-9989b.html

https://www.babyverden.no/prover/et...n-antibiotikakur-ble-de-gravide-pa-egen-hand/

https://www.bt.no/familieogoppvekst...er-antibiotika-hjalp-dem-a-fa-barn-9912b.html
Mange tusen takk <3
 
Back
Topp