Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Hei!

Sendte mensprøve til Athen for 3 uker siden og fikk svar i dag på at det hadde slått ut på family chlamydia DNA.
Veldig letta over at de fant noe etter å hatt en exu og mista 5 ganger!
Vi har fått antibiotika-kur som vi begge skal gå på i 25 dager.

Men så lurer jeg på om noen vet hvordan klamydiaen kan ha smitta meg/han når det er en annen type enn den seksuelt overførbare typen? Noen som vet?

Jeg ville spurt Serum om dette spørsmålet. Håper det klaffer reaskt for dere <3
 
Hei!

Sendte mensprøve til Athen for 3 uker siden og fikk svar i dag på at det hadde slått ut på family chlamydia DNA.
Veldig letta over at de fant noe etter å hatt en exu og mista 5 ganger!
Vi har fått antibiotika-kur som vi begge skal gå på i 25 dager.

Men så lurer jeg på om noen vet hvordan klamydiaen kan ha smitta meg/han når det er en annen type enn den seksuelt overførbare typen? Noen som vet?
Fikk det samme! Det kan være alt fra offentlige toaletter til svømmebasseng, umulig å vite dessverre.. De har visst funnet den typen hos jomfruer og, så vi er alle utsatt :p
 
Var hos fastlegen min i dag og han ville ikke tro på papirene jeg viste han eller på meg:( Så han sa jeg skulle komme tilbake og ta med urinprøve i morra, så ville den vise om det er noe. Men det trur jeg ikke helt på hvis ikke de har blitt flinkere på dette i Norge nå. For på serum står det vel at det kun kan vises i menstruasjonsblodet om det er noe.

Noen som vet om de kan teste dette i Norge?

Har kontakta en klinikk i Oslo nå som vi har vært hos noen ganger, de skulle ringe tilbake. Håper de kan se på resepten og skrive den om.

Er det noen apotek som godkjenner slike resepter fra mail?

Føler liksom at dette er det siste håpet vårt og at det henger i en tynn snøre. Orker ikke tanken på å miste flere ganger bare fordi vi ikke får antibiotika.
Sorry frustrasjon..:(
 
Var hos fastlegen min i dag og han ville ikke tro på papirene jeg viste han eller på meg:( Så han sa jeg skulle komme tilbake og ta med urinprøve i morra, så ville den vise om det er noe. Men det trur jeg ikke helt på hvis ikke de har blitt flinkere på dette i Norge nå. For på serum står det vel at det kun kan vises i menstruasjonsblodet om det er noe.

Noen som vet om de kan teste dette i Norge?

Har kontakta en klinikk i Oslo nå som vi har vært hos noen ganger, de skulle ringe tilbake. Håper de kan se på resepten og skrive den om.

Er det noen apotek som godkjenner slike resepter fra mail?

Føler liksom at dette er det siste håpet vårt og at det henger i en tynn snøre. Orker ikke tanken på å miste flere ganger bare fordi vi ikke får antibiotika.
Sorry frustrasjon..:(
Send Mail til Serum og spør om de kan sende resepten i posten. Jeg hadde først med meg utskrift av mailen på runde og traff på ett Apotek som nekta alle resepter som ikke var norske, ett som hadde en lang utgreiing om hvordan dette var gjennomført (og avslørte samtidig en ekstrem mangel på kunnskap om dagens teknologi :p) før de konkluderte med at de kunne ikke gi meg noe, og ett som sa at det var selvfølgelig ikke et problem, men jeg måtte ha en original resept. Og det gir jo mening, ellers kan man skrive ut mange resepter.. Alle henviste og til "sånn er regelverket", bare med helt forskjellige teorier :p

Såvidt jeg vet er det ingen i Norge som sjekker dette.
 
Var hos fastlegen min i dag og han ville ikke tro på papirene jeg viste han eller på meg:( Så han sa jeg skulle komme tilbake og ta med urinprøve i morra, så ville den vise om det er noe. Men det trur jeg ikke helt på hvis ikke de har blitt flinkere på dette i Norge nå. For på serum står det vel at det kun kan vises i menstruasjonsblodet om det er noe.

Noen som vet om de kan teste dette i Norge?

Har kontakta en klinikk i Oslo nå som vi har vært hos noen ganger, de skulle ringe tilbake. Håper de kan se på resepten og skrive den om.

Er det noen apotek som godkjenner slike resepter fra mail?

Føler liksom at dette er det siste håpet vårt og at det henger i en tynn snøre. Orker ikke tanken på å miste flere ganger bare fordi vi ikke får antibiotika.
Sorry frustrasjon..:(
Et tips hvis du ikke finner noen apotek som vil ta i mot utenlandske resepter er å ta kontakt med komplettapotek.no. Jeg kontaktet de i tilfelle jeg måtte på en antibiotika kur. Fikk beskjed om at når jeg fikk vite hvilken antibiotika jeg skulle på så skulle jeg sende de en mail så de kan sjekke om de kan skaffe medisinen og levere den til meg, og at medisinen er markedsført i Norge. Og hvis det gikk så måtte da ha originalresepten tilsendt i posten og ikke på mail.
Lykke til og håper du får den hjelpa du trenger!
 
Send Mail til Serum og spør om de kan sende resepten i posten. Jeg hadde først med meg utskrift av mailen på runde og traff på ett Apotek som nekta alle resepter som ikke var norske, ett som hadde en lang utgreiing om hvordan dette var gjennomført (og avslørte samtidig en ekstrem mangel på kunnskap om dagens teknologi :p) før de konkluderte med at de kunne ikke gi meg noe, og ett som sa at det var selvfølgelig ikke et problem, men jeg måtte ha en original resept. Og det gir jo mening, ellers kan man skrive ut mange resepter.. Alle henviste og til "sånn er regelverket", bare med helt forskjellige teorier :p

Såvidt jeg vet er det ingen i Norge som sjekker dette.

Da ville de sende en internasjonal resept for meg og mannen min i posten, så da håper jeg det løser seg.

Virker som de er sykt strenge på antibiotika her til lands!
Dropper den urinprøva i morra like greit, siden de med stor sannsynlighet ikke finner noe allikevel. Han spurte om jeg hadde symptomer på det og hvordan symptomene ville være om jeg hadde skjult klamydia. Men har jo ikke symptomer på det utover at jeg mister og mister..
 
Et tips hvis du ikke finner noen apotek som vil ta i mot utenlandske resepter er å ta kontakt med komplettapotek.no. Jeg kontaktet de i tilfelle jeg måtte på en antibiotika kur. Fikk beskjed om at når jeg fikk vite hvilken antibiotika jeg skulle på så skulle jeg sende de en mail så de kan sjekke om de kan skaffe medisinen og levere den til meg, og at medisinen er markedsført i Norge. Og hvis det gikk så måtte da ha originalresepten tilsendt i posten og ikke på mail.
Lykke til og håper du får den hjelpa du trenger!

Tusen takk for tipset!
Da vet jeg hva å gjøre om det ikke går med apotekene i distriktet ;)

Tusen takk ❤️
 
Da ville de sende en internasjonal resept for meg og mannen min i posten, så da håper jeg det løser seg.

Virker som de er sykt strenge på antibiotika her til lands!
Dropper den urinprøva i morra like greit, siden de med stor sannsynlighet ikke finner noe allikevel. Han spurte om jeg hadde symptomer på det og hvordan symptomene ville være om jeg hadde skjult klamydia. Men har jo ikke symptomer på det utover at jeg mister og mister..
Åh, jeg fikk akkurat den samme, bare i originalversjon. Men da ordner det seg sikkert :)

De er heldigvis strenge på antibiotika, og det skulle jo bare mangle. Men hvis man har funnet ting som må ha antibiotika for å behandles, så har man jo en gyldig grunn. Det er fremdeles langt igjen til de landene som gir antibiotika til IVF-pasienter bare i fall..

Det er veldig mange suksesshistorier etter AB-kur, så noen burde jo ha forsket mer på det! Det er selvfølgelig ikke ren magi som hjelper alle, men det hjelper veldig mange :)
 
Da er prøven levert hos posten, å jeg håper den kommer raskt frem! Merkelig og håpe på positivt på en slik prøve. Føles godt å gjøre «noe». Er så lei etter 3 års prøving :/ Venter på nytt innsett i april/mai.
 
Da er prøven levert hos posten, å jeg håper den kommer raskt frem! Merkelig og håpe på positivt på en slik prøve. Føles godt å gjøre «noe». Er så lei etter 3 års prøving :/ Venter på nytt innsett i april/mai.

Håper for din del at de finner noe❤️
Her er vi i gang med antibiotika-kur dag 4 i dag, 21 dager igjen.
Er kjempespente på fremtiden!

Du får holde oss oppdatert;)
 
Har noen her opplevd endringer i syklusen etter påbegynt antibiotika?

Har EL nå i disse tider og har hatt blod fredag, søndag og unormalt mye i dag + murringer.
Har hatt det før også, men ikke på langt nær så mye som nå, så lurer på om det er pga kuren.
 
Jeg skal straks igang med fryseforsøk - og håper jo selvfølgelig det går - men tenker litt på hva jeg kan gjøre om det ikke gjør.

Det jeg lurte på - hvor vanlig er det at man får utslag på disse testene man sender inn? Altså, hvor mange % av kvinner har infeksjon og trenger kur?
 
Jeg skal straks igang med fryseforsøk - og håper jo selvfølgelig det går - men tenker litt på hva jeg kan gjøre om det ikke gjør.

Det jeg lurte på - hvor vanlig er det at man får utslag på disse testene man sender inn? Altså, hvor mange % av kvinner har infeksjon og trenger kur?

Jeg kan ikke svare deg helt på det du spør om, men hvis du ser tilbake på innleggene her er det veldig mange som har fått påvist noe og for veldig mange har det gått bra for etter ab-kuren.
Men det er lurt å ha is i magen, for en kan jo aldri vite sikkert hvordan det vil gå.
Jeg har trua hvertall :happy:
Sender ved et vedlegg her fra Frøyaklinikken.
 

Vedlegg

  • 7E9739E2-2134-4514-9B80-873A30B08B1F.jpeg
    7E9739E2-2134-4514-9B80-873A30B08B1F.jpeg
    48,1 KB · Visninger: 212
Jeg skal straks igang med fryseforsøk - og håper jo selvfølgelig det går - men tenker litt på hva jeg kan gjøre om det ikke gjør.

Det jeg lurte på - hvor vanlig er det at man får utslag på disse testene man sender inn? Altså, hvor mange % av kvinner har infeksjon og trenger kur?

Masse lykke til med fryseforsøket forresten!❤️
 
Da er prøven min mottat , spent på svar!
 
Vurderer å sende inn prøver etter flere negative IVF forsøk. Kan dette påvirke ved sekundær barnløshet også? Jeg hadde ikke problem med å blir gravid tidligere, men det er nå over 10 år siden.
Har hatt litt problem med gjentakende bakteriell vaginose og har lurt på om det kan være en årsak?
 
Vurderer å sende inn prøver etter flere negative IVF forsøk. Kan dette påvirke ved sekundær barnløshet også? Jeg hadde ikke problem med å blir gravid tidligere, men det er nå over 10 år siden.
Har hatt litt problem med gjentakende bakteriell vaginose og har lurt på om det kan være en årsak?

En infeksjon kan jo plutselig komme og det kan være vanskelig å bli kvitt den, så det er sikkert lurt å sende en prøve ned for å se om det feiler deg noe. Er jo veldig belastende å gå igjennom så mange ivf-forsøk og i tillegg er det veldig dyrt, hvis en ab-kur kunne ha hjulpet i stedet for.
Så hvis jeg hadde vært deg, ville jeg absolutt gjort det ;)
 
Last edited:
Vurderer å sende inn prøver etter flere negative IVF forsøk. Kan dette påvirke ved sekundær barnløshet også? Jeg hadde ikke problem med å blir gravid tidligere, men det er nå over 10 år siden.
Har hatt litt problem med gjentakende bakteriell vaginose og har lurt på om det kan være en årsak?
Jeg sendte ned prøve og fikk som svar at jeg hadde bakteriell vaginose og fikk ingen antibiotika for det. Nevnte det for gyn men hun skrev heller ingenting ut til meg for det. Fikk beskjed om å ligge uten truse på natta og bruke bomullstruser.
 
Back
Topp