Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Oi, så bra du fikk påvist noe holdt jeg på å si! Det er ikke sikkert at det gjør noe å gå på kuren mens du har innsett.
Serum kan sikkert svare deg på det om du er i tvil.
Ja jeg får høre, men jeg tror ikke man skal gå på den fra innsetsdagen men ok i dagene føre har jeg lest. Får se hvordan det blir med kommende forsøk.
 
Hei

Fant denne tråden etter at Frøyaklinikken anbefalte serum ivf i Athen. Jeg vurdere nå å sende inn en mens prøve til dem etter to aborter, og nå et år siden siste. Blir ikke gravid. Kan jeg ta en vanlig steril kopp fra apoteket og fylle på med mens blod? Sorry for ekle detaljer. Hva skal jeg si til dem på postkontoret?
 
Hei

Fant denne tråden etter at Frøyaklinikken anbefalte serum ivf i Athen. Jeg vurdere nå å sende inn en mens prøve til dem etter to aborter, og nå et år siden siste. Blir ikke gravid. Kan jeg ta en vanlig steril kopp fra apoteket og fylle på med mens blod? Sorry for ekle detaljer. Hva skal jeg si til dem på postkontoret?

Jeg har nettopp sendt inn prøve. Brukte et urinprøveglass, dyttet en tampong i kaldt kokt vann og vred den opp i glasset. Ekkelt ja :yuck: Men fungerte bra. Har ikke fortalt samboeren min hva jeg faktisk har sendt. Han tror nok det er en urinprøve og det kan han få fortsette og tro ;)

Når jeg sendte den så merket jeg iht Bring sin forskrift ved forsendelse av biologisk materiale. Du kan søke den opp på nettet. Der står det godt forklart. Også hvordan det skal pakkes inn. Ellers får du tollklareringslapp på posten som også må fylles ut. Lurt å sende med sporing så du kan følge med at forsendelsen kommer trygt frem.
Jeg har også en reserveprøve liggende i kjøleskape i tilfelle prøven kommer bort. Orker ikke vente en hel måned til neste mens.

Ellers venter jeg i spenning her og håper at de finner noe hos meg :)

Lykke til!
 
Jeg tok en skje og skrapte ut det som var. Det var riktignok ikke mye. Må jeg legge ved brevet hvilken undersøkelse som skal hjøres eller må jeg sende dem mail?
 
Jeg tok en skje og skrapte ut det som var. Det var riktignok ikke mye. Må jeg legge ved brevet hvilken undersøkelse som skal hjøres eller må jeg sende dem mail?
Jeg la ved et brev om hvilken test jeg ønsket å ta.
 
Er det bare jeg som synes dette høres litt suspekt ut - hvorfor kan de finne noe ingen andre kan, til en "dyr" pris (3000kr for begge prøver + 400kr for mann)? Altså, jeg sier ikke at det er bogus, men dette får meg til å klø meg litt i hodet. Særlig når tunge antibiotikakurer skrives ut... Høres litt ut som sånn Lars-Monsen-borrelia-greie, liksom!
 
Er det bare jeg som synes dette høres litt suspekt ut - hvorfor kan de finne noe ingen andre kan, til en "dyr" pris (3000kr for begge prøver + 400kr for mann)? Altså, jeg sier ikke at det er bogus, men dette får meg til å klø meg litt i hodet. Særlig når tunge antibiotikakurer skrives ut... Høres litt ut som sånn Lars-Monsen-borrelia-greie, liksom!
De er mye lengre fremme i forskningen en her i Norge og her til lands tar jo også privatklinikker seg godt betalt :) Prisen ble skrudd opp litt for noen år siden, de forstår jo at det er et marked for dette.
Det er mye antibiotika, det er jeg enig i. Eneste jeg vet er at uten denne testen og all den mengden vi hadde i oss hadde ikke vi hatt datteren vår i dag, det tok oss 10 år, mye prøving, tre forsøk og 1 SA før vi tok denne testen og 3 mnd etterpå var jeg gravid :)
 
Testet negativt på graviditet nå - så tenkte å sende inn en prøve til dem. Tar dere den testen som koster 200 euro?

Også bare lurte jeg litt på kostnader ellers - det står at det koster 100 euro å få resept tilsendt?
Og hvor mye har dere som har hatt behandling hatt i utgifter på medisin? (For jeg regner med at dette ikke går på egenandelstaket eller?)
 
Testet negativt på graviditet nå - så tenkte å sende inn en prøve til dem. Tar dere den testen som koster 200 euro?

Også bare lurte jeg litt på kostnader ellers - det står at det koster 100 euro å få resept tilsendt?
Og hvor mye har dere som har hatt behandling hatt i utgifter på medisin? (For jeg regner med at dette ikke går på egenandelstaket eller?)

Testen jeg tok kosta 300 euro.
Det kosta ikke ekstra for meg å få resepten tilsendt.
Det kosta ca 800 kr for både mannen min og meg. Det går nok sikkert ikke på egenandelstaket vil jeg tro.

Lykke til! ❤️
 
Jeg tok en skje og skrapte ut det som var. Det var riktignok ikke mye. Må jeg legge ved brevet hvilken undersøkelse som skal hjøres eller må jeg sende dem mail?
Hei det er viktig at alt er sterilt, om du ikke har kokt skjea først er ikke den steril og kan gi feil resultant, ville ikke brukt dette blodet da.... Prøven må også blandet med litt kaldt sterilt vann. Holder at prøven er 1cm opp fra bunnen. Tampong er steril.
 
Hvir lang tid tok det før prøven deres kom frem? Sendte forrige tirsdag. Sjekket med klinikken i dag og de har ikke mottatt noe.
 
Hvir lang tid tok det før prøven deres kom frem? Sendte forrige tirsdag. Sjekket med klinikken i dag og de har ikke mottatt noe.
Tror det tok nesten tre uker før den kom fram, det tok veldig lang tid! Hadde ikke sporing på pakken, så aner ikke hvor den tok turen før den kom fram :wideyed:
 
Jeg sendte også forrige tirsdag, og sjekker mailen min flere ganger hver dag for å se om den har kommet frem :knegg: Hvilken test er det som koster 300 eur?
 
Jeg sendte også forrige tirsdag, og sjekker mailen min flere ganger hver dag for å se om den har kommet frem :knegg: Hvilken test er det som koster 300 eur?

Jeg vet faktisk ikke helt hvilken test det var som kosta 300 euro. Gjorde det på en litt gammeldags måte med brev som jeg sendte med pakka, der jeg skrev om fertilitetshistorien osv og at vi ønska å bli testa for mulige infeksjoner.
 
Jeg vet faktisk ikke helt hvilken test det var som kosta 300 euro. Gjorde det på en litt gammeldags måte med brev som jeg sendte med pakka, der jeg skrev om fertilitetshistorien osv og at vi ønska å bli testa for mulige infeksjoner.
Det var sikkert begge testene. Jeg betalte 300 for begge to. Både LM-test (hidden chlamydia) og 11 in 1-testen.
 
Back
Topp