Enda en tråd om konfirmasjon..

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Nei jeg snakker om pengene du vil gi. Jeg hadde syntes det var en skikkelig kjedelig gave sånn som jeg var på den alderen. Jeg hadde ikke følt at det var min gave i det hele tatt. Det er jo en flott gave, det vet du jo som voksen, men vil konfirmanten skjønne omfanget av det og dermed sette pris på det? Sånn i motsetning til om han hadde fått pengene på et senere tidspunkt.

Sikkert kjempekjedelig for en ungdom å få 50.000 kr av foreldrene... skikkelig dritt.
Så er det skikkelig dritt om en får for lite også.. da blir en krenket av de som får mere

Hvorfor vil du gi så mye i konfimasjonsgave og ikke senere istedet?

Sikkert kjempekjedelig for en ungdom å få 50.000 kr av foreldrene... skikkelig dritt.
Så er det skikkelig dritt om en får for lite også.. da blir en krenket av de som får mere
En 14åring tenker ikke på samme vis som noen som er eldre. "yes, jeg fikk 50tusen av mamma og pappa" for så å "æsj, får ikke lov å bruke dem" :)
jeg hadde syntes det var litt kjedelig med prinsippet "bare se, men ikke røre" i den alderen :p

En 14åring tenker ikke på samme vis som noen som er eldre. "yes, jeg fikk 50tusen av mamma og pappa" for så å "æsj, får ikke lov å bruke dem" :)
jeg hadde syntes det var litt kjedelig med prinsippet "bare se, men ikke røre" i den alderen :p

Min 14 åring gjør det
Vet han blir kjempeglad. En kjenner barna best selv, og vet hva som gjør de glad

Jaja, bare ta det sånn du.

Greit å diskutere saklig..
men har tenkt meg om etter alt dere har skrevet..
kanskje jeg skal gi mindre.
Det beste er å ligge midt på treet.
Får han mer enn andre i klassen kan det fort bli kleint, og tisking og visning og det ønsker vi ikke. Det kan også bli litt feil iforhold til søskenbarn som har fått mindre av sine foreldre.

Tror kanskje jeg gir mindre, og heller sparer resten til senere når de trenger det

Oi, så mye! Men herlighet, har dere råd så kjør på.

Synes det er utrolig fint at du har klart å spare så mye penger. Jeg skjønner tanken om at det kan legge press på andre barn som ikke får like mye i gave, men alt handler i grunn om at folk har ulik økonomi. Du skal ikke behøve å begrense deg på grunn av hva andre tenker og mener om beløpet du velger å gi. Hvis du og din familie synes at 50k er greit å gi til konfirmanten, så gjør dere det :) Klart det er veldig mye penger, men det er vel sikkert lov som mor å styre litt i forhold til hva man ønsker at pengene skal brukes på. :)

Aldri vært borti noen som får så mye heldigvis

Når en får så store beløp får de mye fra enkelte tenker jeg.

Var i en konfirmasjon i dag.. konfirmanten fikk 30.000
Fikk bunad og reise av foreldrene. Og resten var 1000 her og 1000 der.. bor på lite sted, og da får man mye gaver fra naboer, venner til foreldrene, og bekjente.

Greit å diskutere saklig..
men har tenkt meg om etter alt dere har skrevet..
kanskje jeg skal gi mindre.
Det beste er å ligge midt på treet.
Får han mer enn andre i klassen kan det fort bli kleint, og tisking og visning og det ønsker vi ikke. Det kan også bli litt feil iforhold til søskenbarn som har fått mindre av sine foreldre.

Tror kanskje jeg gir mindre, og heller sparer resten til senere når de trenger det

Gode poeng du kommer med. Jeg tror også det lett kan bli litt snakk hvis noen får veldig mye mer enn de andre. Det er jo selvfølgelig ikke rett at det skal være sånn, men det blir jo gjerne sånn.

Man vil jo det beste for barna sine, og penger vil være med på å gjøre starten på voksenlivet litt lettere, så skjønner godt tanken bak å gi barna en solid sum. Det høres ut som dere har kommet frem til en god løsning :)

Når en får så store beløp får de mye fra enkelte tenker jeg.

Var i en konfirmasjon i dag.. konfirmanten fikk 30.000
Fikk bunad og reise av foreldrene. Og resten var 1000 her og 1000 der.. bor på lite sted, og da får man mye gaver fra naboer, venner til foreldrene, og bekjente.
Gjør de helt sikkert men det er e helt annen krets enn min , ingen får så mye penger der

Back
Topp