En fersken spire og? - Mangojenta

Hei fine du:) vi har nok allerede innsett at det ikke ser lyst ut angående graviditet denne pp’en. Og sånn er det bare, da må man bare se videre og fremover!

Angående testene så har jeg redigert noen av de mørkere og noen har jeg gjort skarpere i kvaliteten. Dette for å få frem hva jeg ser i virkeligheten da (som du ser over her) det er mange som ønsker å følge med og se testene. Blir jo bare tull å legge ut bilde av en test man ikke ser noe på, så hvis jeg ser noe FØR jeg tar bildet, kan jeg godt redigere slik at en strek syntes bedre. Men dette gjør jeg absolutt ikke i IKM grupper, men inne på Min dagbok gjør jeg det for å vise hva jeg selv ser:)

I vår pp 2 ble jeg gravid og kom til uke 8. det er fra da jeg kjenner igjen symptomer. Og har tatt blodprøver ved flere av de kjemiske graviditetene og nå får vi utredning for habituell abort. Så jeg er veldig godt kjent med kroppen og symptomene mine. Men jeg vet ikke hvorfor du sier 15 pp’er for vi har bare 9?

Det er tungt å prøve over mange måneder som du sier, men da ønsket er så stort har jeg absolutt ikke noe imot å prøve i årevis for å lage en familie. Selvfølgelig er ønsket at det skal skje nå, men vi gjør det vi må:Heartpink

det er veldig bra at du kommenterer og sprer kunnskap:) men akkurat i mitt tilfelle er det et såpass sammensatt bilde i forhold til min helse osv så jeg overlater det jeg ikke har kontroll over til kroppen og gynekologen min:)

Det var absolutt ikke meningen å fornærme deg (hvis du ble det), jeg skrev hovedsaklig ut i fra egne erfaringer:shy: Vi har 15 mislykkede pp-er bak oss, og det er så tøft hver mnd:sorry: Og det må være ekstra tøft å få strek så mange pp-er uten at det resulterer i at man lykkes med det største ønsket! Det var vel det som var poenget mitt... Forstår at jeg kanskje burde formulert meg litt annerledes.

Tenk så bra i begge vårt tilfelle at vi har startet såpass tidlig! For som du sier; familien skal vi få, om det så tar årevis:Heartpink Når du har tatt blodprøver ifm kjemisk, hvilket nivå ligger man da på (hvis du vil svare)? Har selv vurdert om jeg skulle gjøre det ved et par anledninger, men har ikke helt visst hvordan å legge det frem for fastlegen for eksempel...

Igjen, var ikke meningen at du skulle føle du måtte forsvare deg. Beklager at jeg formulerte meg dårlig:facepalm:

Det var absolutt ikke meningen å fornærme deg (hvis du ble det), jeg skrev hovedsaklig ut i fra egne erfaringer:shy: Vi har 15 mislykkede pp-er bak oss, og det er så tøft hver mnd:sorry: Og det må være ekstra tøft å få strek så mange pp-er uten at det resulterer i at man lykkes med det største ønsket! Det var vel det som var poenget mitt... Forstår at jeg kanskje burde formulert meg litt annerledes.

Tenk så bra i begge vårt tilfelle at vi har startet såpass tidlig! For som du sier; familien skal vi få, om det så tar årevis:Heartpink Når du har tatt blodprøver ifm kjemisk, hvilket nivå ligger man da på (hvis du vil svare)? Har selv vurdert om jeg skulle gjøre det ved et par anledninger, men har ikke helt visst hvordan å legge det frem for fastlegen for eksempel...

Igjen, var ikke meningen at du skulle føle du måtte forsvare deg. Beklager at jeg formulerte meg dårlig:facepalm:
Nei absolutt ikke :):Heartpink Prøvde bare å være saklig og forklare tydelig da jeg har opplevd at andre her inne er mer ute etter å kverulere enn å gi gode råd. Så prøvde bare å besvare alle punktene du var innom.

Men ja det er utrolig tungt, og forhåpentligvis skal vi alle nå målet! Og at vi starter tidlig tenker jeg er kjempepositivt når det viser seg å ikke være så lett likevel. Tenk å begynne når det gjerne skulle passet inn i livet "i går" eller av andre årsaker må skje fort, og så skulle det tatt så lang tid oppå der igjen:wideyed: Vi har alltid ønsket oss familie, så ønsker det jo så fort som mulig, men akkurat nå (i forhold til helse) så gjør det liksom ingenting om det tar et år eller to. Om 5-8 år derimot, da er det ikke sikkert vi kunne "kost oss" like mye med prøvingen uten å stresse.

Angående blodprøvene så har det vært veldig forskjellig. Er ikke alltid jeg har spurt om eksakt tall, da helsesekretæren i skranken ofte bare sier "gravid" eller ikke da de ikke vet så mye om saken. Men husker legen sa en gang at jeg var rett over "grensen" til gravid og lå på rundt 8 (grensen er 5), men en annen gang har jeg vært oppe i 15 så tror det varierer ekstremt. Da jeg hadde MA var jo streken like sterk som den andre i ukesvis etter abborten. Akkurat med hcg nivået er det ikke mye legene kan gjøre annet enn å tolke, men anbefaler heller å ta en grundig sjekk av livmor og eggstokker hos gyn, hvis du ikke allerede har gjort det:) Jeg fant ut av etter et halvt år så ønsket jeg ikke å "prøve i blinde". Og det er helt lov å ønske et støtteapparat rundt seg som kan følge, dokumentere osv. Da har du det på papirene at du har prøvd lenge og eventuelt kan få hjelp. Mulig du allerede har gjort disse tingene, har ikke lest meg opp på dagboken din:shy: Men skal definitivt gjøre det med en gang, sammen med morgen kaffen! Vi er visst litt i samme båt!

Who! dette ble langt..:hilarious: Kjeften går i ett som vanlig her..:p Neida, men sender masse babystøv til deg og gleder meg til å lese dagboken din! :Heartpink

Nei absolutt ikke :):Heartpink Prøvde bare å være saklig og forklare tydelig da jeg har opplevd at andre her inne er mer ute etter å kverulere enn å gi gode råd. Så prøvde bare å besvare alle punktene du var innom.

Men ja det er utrolig tungt, og forhåpentligvis skal vi alle nå målet! Og at vi starter tidlig tenker jeg er kjempepositivt når det viser seg å ikke være så lett likevel. Tenk å begynne når det gjerne skulle passet inn i livet "i går" eller av andre årsaker må skje fort, og så skulle det tatt så lang tid oppå der igjen:wideyed: Vi har alltid ønsket oss familie, så ønsker det jo så fort som mulig, men akkurat nå (i forhold til helse) så gjør det liksom ingenting om det tar et år eller to. Om 5-8 år derimot, da er det ikke sikkert vi kunne "kost oss" like mye med prøvingen uten å stresse.

Angående blodprøvene så har det vært veldig forskjellig. Er ikke alltid jeg har spurt om eksakt tall, da helsesekretæren i skranken ofte bare sier "gravid" eller ikke da de ikke vet så mye om saken. Men husker legen sa en gang at jeg var rett over "grensen" til gravid og lå på rundt 8 (grensen er 5), men en annen gang har jeg vært oppe i 15 så tror det varierer ekstremt. Da jeg hadde MA var jo streken like sterk som den andre i ukesvis etter abborten. Akkurat med hcg nivået er det ikke mye legene kan gjøre annet enn å tolke, men anbefaler heller å ta en grundig sjekk av livmor og eggstokker hos gyn, hvis du ikke allerede har gjort det:) Jeg fant ut av etter et halvt år så ønsket jeg ikke å "prøve i blinde". Og det er helt lov å ønske et støtteapparat rundt seg som kan følge, dokumentere osv. Da har du det på papirene at du har prøvd lenge og eventuelt kan få hjelp. Mulig du allerede har gjort disse tingene, har ikke lest meg opp på dagboken din:shy: Men skal definitivt gjøre det med en gang, sammen med morgen kaffen! Vi er visst litt i samme båt!

Who! dette ble langt..:hilarious: Kjeften går i ett som vanlig her..:p Neida, men sender masse babystøv til deg og gleder meg til å lese dagboken din! :Heartpink

Okei, så bra:joyful:

MA og tiden etterpå må være så tøft å oppleve. Unner virkelig ingen det! Vi gikk og sjekket oss etter et halvt år. Jeg har lavt progesteron, historikk med cyster (og har det også nå) og muligens endometriose - så her er det litt av hvert kan du si:dead: Har fått henvisning til IVF, og i beste fall er vi i gang nå før jul:Heartpink Takk for babystøv, sender det i kilosesker tilbake!!:angel8 Snart er det vår tur:angel8

Hva i alle dager:wideyed: nå som vi hadde slått oss til ro med at tr mest sannsynlig kommer i morgen!? Altså jeg tror fortsatt tanta kommer.. dessverre, men tok nettopp siste babyplan testen jeg hadde bare for gøy da jeg ikke hadde tisset eller drukket på lenge. Ser dere det jeg ser??? Nå måååå denne kroppen slutte og tulle med meg..

Uredigert bilde. Er vel bare en skygge... rosa skygge:hilarious:
9795A6B8-C70B-484D-B223-2EF0671523D5.jpeg

Hva i alle dager:wideyed: nå som vi hadde slått oss til ro med at tr mest sannsynlig kommer i morgen!? Altså jeg tror fortsatt tanta kommer.. dessverre, men tok nettopp siste babyplan testen jeg hadde bare for gøy da jeg ikke hadde tisset eller drukket på lenge. Ser dere det jeg ser??? Nå måååå denne kroppen slutte og tulle med meg..

Vis vedlegget 338967

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Vis vedlegget 338967
Sååå spennende :D jeg ser en strek!

God søndag :) Kommer med en veldig overaskende nyhet! Nemlig at IKM kom, og IKM gikk... UTEN NOE TR! Jeg skjønner virkelig ingenting:hilarious: Jeg er jo også selvfølgelig tom for tester. Passer utrolig bra på en søndag. Men men, hvis tanta ikke har dukket opp innen i morgen, må jeg vel en tur på butikken og kjøpe en pakke med tester.

Dette med forsinket tr skjedde jo forrige pp også, men da hadde jeg jo ingen symptomer. Nå er faktisk flere av symptomene her.. Vet de kan være i forbindelse med mensen også, men jeg har aldri i mitt liv opplevd å ha mensmurringer av og på i dagesvis uten at tanta kommer:wideyed: Jeg kan snu meg i sengen på natten og pluttselig skvetter jeg til av mensmurring, men så gir det seg liksom igjen! Er også tett i nesen på kvelden, litt ekstra hissig på mannen stakkars, tisser OFTE, harde pupper, og vanlige murringer/strekking nederst i magen.

Jeg vet virkelig ikke hva som skjer:p Kjenner helt innerst inne, er det jo et bittelite håp med tanke på disse gjentakende mens murringene som jeg aldri har hatt før. Mensen kommer vanligvis med et brak. Men på samme tid, har jeg jo absolutt ikke sterk nok strek til at det skulle være noe. Blir spennende å se i morgen da, om det kommer noe på testen eller om tanta i det hele tatt kommer:rolleyes:

Last edited:
Okeii så vi var ute for å skifte dekk, og da klarte jeg ikke holde meg. Så dro på søndags åpen butikk og de hadde kun 1 pakning med rfsu..:banghead: men kjøpte en så jeg har noe før butikken åpner i morgen:hilarious:

Har jo nok selvinnsikt til å forstå at dette ikke går veien med en såååå svak strek 1 dag etter IKM, men det er likevel en strek.. så vanskelig å legge håpet helt fra seg

1 dag etter IKM kun to timers urin da jeg ikke klarte å vente:p

BCDFB586-C144-432E-85A3-EFA5645D46C5.jpeg

så etter den hadde tørket
063DF9F5-F85D-40BF-85C6-FE3105BCC0CA.jpeg

Ser strek på den også jeg :)

Du vet det helt sikkert fra før, men Lutinus kan jo gjøre at tr blir forsinket. Kanskje du burde ringe hun som følger deg opp for å høre hva du burde gjøre videre mtp svake tester og medisinene.

De gangene jeg har vært i din båt har jeg alltid vært så usikker på om jeg skal fortsette å ta Lutinus eller ikke, men har ikke turt å slutte. Mensen kommer til slutt uansett (gjerne 4-5 dager forsinket), men hvis det egentlig ikke er håp så vil man jo bare i gang med neste pp.

Ser strek på den også jeg :)

Du vet det helt sikkert fra før, men Lutinus kan jo gjøre at tr blir forsinket. Kanskje du burde ringe hun som følger deg opp for å høre hva du burde gjøre videre mtp svake tester og medisinene.

De gangene jeg har vært i din båt har jeg alltid vært så usikker på om jeg skal fortsette å ta Lutinus eller ikke, men har ikke turt å slutte. Mensen kommer til slutt uansett (gjerne 4-5 dager forsinket), men hvis det egentlig ikke er håp så vil man jo bare i gang med neste pp.

Ja, det høres ut som en god ide! Evt få tatt en blodprøve? Jeg fikk masse murringer og forsinket tr med Lutinus selv... Håper fortsatt for deg da:Heartred

Hei hei! Ble noen dager off på meg. Livet suser og går! :p

Bare for å svare kort på det over, ja jeg visste at det kunne forsinke mensen, så jeg valgte å slutte på lutinus på søndag. Og enda ingen tante her:wideyed: Kan jo godt hende hun kommer veldig snart, hvis ikke må jeg nok ta en tur til legen og se hva som skjer:hilarious: Er mye trøtt og irritabel + sulten og tissetrengt. Flere av disse symptomene kan jo være både og, så håper ikke spesielt mye. Hadde jo vært utrolig gøy om det skulle vise seg å være en luring der inne. Men tipper nok heller mot at mensen kommer rett rundt hjørnet.

Oppdaterer så fort det skjer noe! Ellers går dagene til oppgave skriving:)

Nå har jeg lest meg gjennom dagboken din. For en reise du har hatt! Dette med prøving er jo en eneste berg og dalbane. SOm om følelser ikke skulle være nok, så er hormonene der i tillegg. Det er utrolig bra at du blir gravid nesten hver eneste gang! Det er faktisk helt sinnsykt. Har trua på at støttemedisiner kan hjelpe deg godt her, og håper at det holder til mål denne gangen! Heier masse på deg:happy093.:Heartred

Nå har jeg lest meg gjennom dagboken din. For en reise du har hatt! Dette med prøving er jo en eneste berg og dalbane. SOm om følelser ikke skulle være nok, så er hormonene der i tillegg. Det er utrolig bra at du blir gravid nesten hver eneste gang! Det er faktisk helt sinnsykt. Har trua på at støttemedisiner kan hjelpe deg godt her, og håper at det holder til mål denne gangen! Heier masse på deg:happy093.:Heartred
Såå koselig at du har lest dagboken!:Heartpink Ja har også hatt en følelse hele veien på at det er hormonnivået som gjør at frøene ikke holder seg der de skal, helt fra pp3/4 begynte jeg å tenke tanken på hormonstøtte, man håper jo så klart at det skal gå uten så langt det går, men nå er vi i hvert fall godt i gang med det og! :p

Blir veldig spennende å se fremover ja! Har ikke aaalt for mye tro denne pp'en selv om tanta ikke har kommet enda:wideyed: Men om det er nå eller de kommende månedene, så tror jeg ikke treminspiren vår er så langt unnna! :)

I dag kom endelig tanta. Selvfølgelig ikke ønskelig, men likevel godt å vite hva som skjer i stedet for å være uviten.

En annen sykt trist nyhet er at de var tvungen til nedbemanning på jobben til mannen:(:banghead: skjønner ikke at det er mulig å ha så uflaks. Var så deilig å endelig senke skuldrene og vite at han hadde jobb og inntekt etter noen måneder med jobbsøking.

Edit: må bare inn og redigere på denne, mannen tok en prat med sjefen og fikk fortsette, bare i en annen avdeling:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink det letta en del på hele dagen og alt. Da kan vi fortsette prøvingen uten å stresse med alt rundt:dummy1:

Tar nok et par dager av forumet fram til EL begynner nærmer seg igjen:) mye skole for tiden også. Ble mye på en gang her:p

Last edited:
I dag kom endelig tanta. Selvfølgelig ikke ønskelig, men likevel godt å vite hva som skjer i stedet for å være uviten.

En annen sykt trist nyhet er at de var tvungen til nedbemanning på jobben til mannen:(:banghead: skjønner ikke at det er mulig å ha så uflaks. Var så deilig å endelig senke skuldrene og vite at han hadde jobb og inntekt etter noen måneder med jobbsøking.

Tar nok et par dager av forumet fram til EL begynner nærmer seg igjen:) mye skole for tiden også. Ble mye på en gang her:p

Så leit at tr kom:sorry: Håper dere klarer å gå på med nytt pågangsmot om noen dager, til tross for kjipe nyheter med mannen:Heartred Så er nok ikke spira deres langt unna, du blir jo raskt befruktet, så får vi håpe at kroppen holder på den med litt progesteron igjen neste pp:smiley-angelic001:joyful: Masse lykke til med skole!

CD 9

Hei og hopp :p Utrolig deilig med litt forumfri og "glemme" prøvingen i noen dager, selv om det alltid ligger i bakhodet:rolleyes: Et par gode glass med vin, koffein uten begrensning og mye skole! Men nå er jeg klar for ny runde og vi startet aksjene allerede i går, selv om det er litt vel lenge fra i går til EL som skal komme på onsdag, men ikke feil å stimulere lysten litt:wideyed::woot::shy: (les: se smilefjesene mens du inni deg leser disse tre ordene i takt med de "Oooo.. Aaa.. Mmm...")

Er ferdig med det største rushet med skole nå for en god stund, kun EN eksamen igjen før jul!:eek: DEILIG. Har aldri hatt så få eksamener på et semester før juletiden, så jeg må nok innrømme at julemusikken spilles så fort mannen drar på jobb og jeg tjuvstarter planlegging og forberedelser til julen allerede nå:Heartpink :greet008Jeg må bare beklage på forhånd at det nok blir litt julesnakk her fremover da jeg er over gjennomsnittet glad i jul, og etter jeg kom inn i familien til mannen ble det ikke akkurat en demper på julegleden når både svigermor og svigersøster er like ekstreme som meg :p Men det er jo min dagbok, så jeg gjør som jeg vil her inne:happy:

Må innrømme at jeg fikk en ordentlig knekk innerst inne i hjertet da det ikke gikk forrige pp, for ønsket om å være over 12 uker når vi går forbi første MA terminen var så stort, men slik ble det ikke. Er jo fortsatt en stor mulighet for å være gravid innen da!

Ettersom at mannen har mye på jobb og jeg har siste eksamen om 3 uker, blir det en rolig pp uten masse styr. Ingen grapefruktjuice, ingen temping og ingen el tester. Jeg kjenner det ofte så godt uansett, at jeg vet ca når jeg kan begynne på Lutinus som jeg uansett skal ta:)

Er det noen flere som har EL til uken og er i gang med aksjer?:p greit å holde varmen nå som vinteren nærmer seg:excited001:love022

Hehe, tror jeg og skal legge inn noen "aksjer senere" med mannen :P :P :P Hehe
Lykke til denne runden da :)

Like etter innlegget tidligere i dag, kom EL smertene som bare pokker :wideyed: Nå kan jeg angre på at jeg ikke tester etter EL :p Huff.. må se om jeg finner en enkelt test i bunnen av skuffen bare for å sjekke.. Kan jo hende det bare murrer etter aksje innlegg for et par timer siden, men det ligner skummelt mye på El smerter. Er jo bare et pluss om EL kommer tidlig (har jo nevnt det tidligere at det har skjedd før når tanta har vært så sen som hun var sist pp).

Resten av vinglasset ble brått byttet ut med julebrus i hvert fall, for å være på den sikre siden.

Nå står Focaccia sandwich på menyen! Sen lørdags middag, da mannen tok en ekstra vakt i dag:)

Like etter innlegget tidligere i dag, kom EL smertene som bare pokker :wideyed: Nå kan jeg angre på at jeg ikke tester etter EL :p Huff.. må se om jeg finner en enkelt test i bunnen av skuffen bare for å sjekke.. Kan jo hende det bare murrer etter aksje innlegg for et par timer siden, men det ligner skummelt mye på El smerter. Er jo bare et pluss om EL kommer tidlig (har jo nevnt det tidligere at det har skjedd før når tanta har vært så sen som hun var sist pp).

Resten av vinglasset ble brått byttet ut med julebrus i hvert fall, for å være på den sikre siden.

Nå står Focaccia sandwich på menyen! Sen lørdags middag, da mannen tok en ekstra vakt i dag:)
Wops:wideyed: enten så har jeg EL akkurat nå, eller så er det ikke langt unna! I hvert fall ikke helt til onsdag :woot:

Fant bare en eneste en i skuffen og lovet mannen å ikke stresse med EL tester nå rundt eksamen, og heller la testetøsa komme når g testene skal frem:p så får bare følge med på symptomer etter el. Hvis ikke det skjer noe mer tenker jeg å begynne på lutinus onsdag eller torsdag. Da skal jeg vel være safe:)

TENK om dette er et tegn på et friskt egg og en kropp som er klar for Graviditet:shy::Heartpink tenk om det endelig er vår tur denne pp’en.
1184AE6E-3D33-46A5-BFE4-41076839D117.jpeg

Back
Topp