Det er sikkert og visst! Hvor langt er du på vei?Vi har masse koselig å se fram til
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er sikkert og visst! Hvor langt er du på vei?Vi har masse koselig å se fram til
15+4 tror jeg.Det er sikkert og visst! Hvor langt er du på vei?
Åh, men da er det ikke så lenge igjen til OUL så får du et sikkert svar Da er vi jo omtrent likt i løypa15+4 tror jeg.
Termin ble flyttet 4 dager i forhold til mensterminen og nå går jeg alltid i surr om hvor langt jeg har kommet
Premom-appen er jo feil nå
Så herlig med vellykket oul og gode tilbakemeldinger Her kjente pappaen allerede i uke 17 faktisk, tror det var 17+4 hvis jeg ikke husker helt feil! Så plutselig skjer det, og plutselig kjenner dere hver dag18+4
Onsdag forrige uke var jeg altså på OUL på Rikshospitalet. Første møte var jo så som så pga. covid-19, men jordmor var så hyggelig og søt.
Alt så bra ut med den lille og jeg fortsetter å bli fascinert over hvor små detaljer man kan se på UL Til og med overleppa, liksom. Det er bra!
Morkaka lå høyt og fint bak mot ryggen min og mini var ekstremt aktiv. Jordmor forstod godt at jeg hadde kjent mye bevegelse allerede. Derfor var det ikke bare bare å få noen fine bilder av han, men pytt pytt
Jeg ble satt frem to dager, så da er den offisielle terminen min 6. februar 2022. Et søndagsbarn på datoen og mest sannsynlig en vannmann.
Kjenner fortsatt masse liv og på søndag kjente jeg utenpå for første gang!! Da lå han ekstremt "riktig" til og romsterte helt nederst i hulen sin. Det var så rart og fint. Ikke kjent utenpå siden, så jeg var nok heldig. Pappa må nok smøre seg med litt mer tålmodighet
Milepæler:
29.05.21 4+0, IKM
05.06.21 5+0, grensen for kjemisk
17.06.21 6+4, tidlig ul
06.07.21 9+3, tidlig ul
24.07.21 12 uker
03.08.21 13+3, fosterdiagnostikk
01.09.21 17+4, OUL
14.10.21 24+0, lille ansees for å være levedyktig
11.11.21 28+0, 3. trimester
06.02.21 Termin
Tenk at du har kommet såå langt allerede! Gratulerer med overstått oul ❤18+4
Onsdag forrige uke var jeg altså på OUL på Rikshospitalet. Første møte var jo så som så pga. covid-19, men jordmor var så hyggelig og søt.
Alt så bra ut med den lille og jeg fortsetter å bli fascinert over hvor små detaljer man kan se på UL Til og med overleppa, liksom. Det er bra!
Morkaka lå høyt og fint bak mot ryggen min og mini var ekstremt aktiv. Jordmor forstod godt at jeg hadde kjent mye bevegelse allerede. Derfor var det ikke bare bare å få noen fine bilder av han, men pytt pytt
Jeg ble satt frem to dager, så da er den offisielle terminen min 6. februar 2022. Et søndagsbarn på datoen og mest sannsynlig en vannmann.
Kjenner fortsatt masse liv og på søndag kjente jeg utenpå for første gang!! Da lå han ekstremt "riktig" til og romsterte helt nederst i hulen sin. Det var så rart og fint. Ikke kjent utenpå siden, så jeg var nok heldig. Pappa må nok smøre seg med litt mer tålmodighet
Milepæler:
29.05.21 4+0, IKM
05.06.21 5+0, grensen for kjemisk
17.06.21 6+4, tidlig ul
06.07.21 9+3, tidlig ul
24.07.21 12 uker
03.08.21 13+3, fosterdiagnostikk
01.09.21 17+4, OUL
14.10.21 24+0, lille ansees for å være levedyktig
11.11.21 28+0, 3. trimester
06.02.21 Termin
Åh, så gøy! Da er det forhåpentligvis rett rundt hjørnet siden jeg har kjent uten på selv Det kommer til å bli stor stas!Så herlig med vellykket oul og gode tilbakemeldinger Her kjente pappaen allerede i uke 17 faktisk, tror det var 17+4 hvis jeg ikke husker helt feil! Så plutselig skjer det, og plutselig kjenner dere hver dag
Ja, nå går tiden plutselig fort Tusen takkTenk at du har kommet såå langt allerede! Gratulerer med overstått oul ❤
Så langt du har kommet! Såå kjekt å følge reisen din ❤28+0
Offisielt i 3. og siste trimester! Woho Synes det er moro å lese andres gravid-oppdateringer, så tenkte å starte med det samme.
Here we go!
Uker: 28
Uker igjen til termin: 12
Kjønn: Gutt
Er på størrelse med: et butternut gresskar
Navn: Vi har nok bestemt oss, men det forblir hemmelig enn så lenge
Kontroll: 7.12 (uke 32)
Innkjøp: Jeg har kjøpt inn omtrent det vi trenger av klær, sånn helt den første tiden. Mangler bare noen pysjer, bodyer og strømpebukser i 56. Hehe. Blir nok å kjøpe mer når han kommer, men er jo ikke så lett å vite hvor stor han er/hvor fort han vokser. Vogn + seng kjøper vi i slutten av måneden, samt at vi får dunpose, krybbe og dyne til jul. Så for å oppsummere er dette i hus foreløpig:
Størrelse 50
- 3pk bomullsbody
- Strikket grå bukse
Størrelse 56
Bodyer:
- 3 ull
- 1 bomull
Bukser:
- 3 m/fot
- 3 u/fot
Buksedress:
- 1 strikket
Sett (genser + bukse):
- Beige college
Pysjamas:
- 2 m/fot
Sokker/strømpebukser:
- 3pk sokker
Bevegelser: Masse bevegelser! Føler det har tatt seg opp i styrke etter helgen som var. Han velter rundt inni der og har begynt å sparke skikkelig hardt. Jeg ser det kjempe godt utenpå og har fått fanget det på film også. Han våkner nå regelmessig litt før jeg skal opp om morgenen, samt vekker meg om natta. Elsker å ligge å kjenne på bevegelsene hans
Cravings: Det har det vært lite av egentlig, men kan vel si at jeg craver sukker. Litt for mye også ... Prøver så godt jeg kan på å begrense meg. Ellers går det mye i lett julebrus
Plager: Har ekstremt lite å klage på. Litt vondt i korsryggen, men det unngår jeg ved å hvile kroppen. Energinivået har også dalt de siste dagene.
Humør: Som regel bra humør! Men det er ikke langt fra himmel til helvete .....
Vektøkning: Lukter på 9-tallet nå. 8,7kg så langt.
Ja, det er nesten skremmende hvor fort tiden har gått så langt. Takk, fine duSå langt du har kommet! Såå kjekt å følge reisen din ❤
Åå, nå er han her snart Lykke til med siste innspurt!!36+1
13,8kg tyngre enn 15. mai 2021, men like blid! Den siste uken har appetitten satt fart, noe som jeg vil tro er fordi mini har sunket godt ned i bekkenet. Merker også at det ikke er hardt øverst i livmoren lenger, men mykt. Dette bekreftet også JM på 36 ukers kontrollen. Fikk til og med ta en titt på han med UL! Så han ligger altså med hodet plantet i bekkenet – men ikke festet enda.
Nå gleder vi oss bare så skikkelig. Jeg klarer ikke å tenke på mye annet om dagen, selvom jeg fortsatt er i 100% jobb. Fødebagen er pakket, krybba står klar med koseklut og smokk. Bilsetet er rigget med Voksi-posen, klar til å bæres ut. Og alle disse tingene er jeg bortpå å beundrer og dobbeltsjekker flere ganger om dagen
Bare sjarmøretappen igjen!
De siste ukene går vel egentlig bare til å vente. Skulle ønske jeg kunne bruke tiden på å kos meg med venner på café, titte i butikker, være med familie .. men så er jeg livredd for å skulle få Covid nå på tampen. Enda reddere for at mannen skal få det. Så vi sitter her inne da. Heh. Heldigvis er vi flinke til å kose oss. Så jeg håper vi ikke blir helt klin kokos.
Neste gang jeg oppdaterer er det forhåpentligvis med en velskapt og varm bylt ved siden av meg
Tusen takk, søta! Og gratulerer så mye med den lille spiren! Det er fantastiskÅå, nå er han her snart Lykke til med siste innspurt!!