En første gang for alt – gravid med nr. 2 <3

Lest hele tråden din nå, og er så glad på dine vegne! Gratulerer så mye med lille spire, og håper TUL blir en flott opplevelse for dere i morgen :love017 Gleder meg så til det er min tur til å oppleve alt dette:happy:
Åh, så koselig! Tusen takk fine deg :shy: Da håper jeg det blir din tur så fort som mulig :Heartred

Åh, så koselig! Tusen takk fine deg :shy: Da håper jeg det blir din tur så fort som mulig :Heartred
Tusen takk, jeg er seriøst bare typ 2 dpo i 1 pp noensinne, så det er helt latterlig å være utålmodig allerede:hilarious: Men ja, som alle sier; når man først bestemmer seg for å prøve skulle man helst vært gravid i går:p Åssen går det med deg nå, fått mer symptomer? Og hva er tankene rundt morgendagen, jeg tipper dere er spente? :love017

6+5

Åh, i dag var vi på tidlig UL! Og alt så kjempe bra ut. Vi fikk både se og høre perfekte hjerteslag :sad010 Plommesekken var intakt og jeg ble målt til 6+5 som jeg selv mente. Bønna er 7mm :Heartred

Jeg er sååååå lettet!

Bønne med plommesekken på bilde en og uten på bilde to :Heartred

Vedlegg

• E71FAA28-698F-4410-A137-58238F3EEA79.jpeg
    E71FAA28-698F-4410-A137-58238F3EEA79.jpeg
    774 KB · Visninger: 131
  • EBE14079-4593-4D18-A459-BF37062B289F.jpeg
    EBE14079-4593-4D18-A459-BF37062B289F.jpeg
    2,2 MB · Visninger: 128
6+5

Åh, i dag var vi på tidlig UL! Og alt så kjempe bra ut. Vi fikk både se og høre perfekte hjerteslag :sad010 Plommesekken var intakt og jeg ble målt til 6+5 som jeg selv mente. Bønna er 7mm :Heartred

Jeg er sååååå lettet!

Hurra! ❤ Gratulerer såå mye :joyful:

6+5

Jeg er sååååå lettet!

Åå, fantastisk! Så herlig :Heartred:Heartred Gratulerer!

Tusen takk, jeg er seriøst bare typ 2 dpo i 1 pp noensinne, så det er helt latterlig å være utålmodig allerede:hilarious: Men ja, som alle sier; når man først bestemmer seg for å prøve skulle man helst vært gravid i går:p Åssen går det med deg nå, fått mer symptomer? Og hva er tankene rundt morgendagen, jeg tipper dere er spente? :love017
Hehe, jeg vet veeeeldig godt hvordan det er! Og verre blir det :hilarious: Jeg er kvalm i bølger og veldig trøtt, ellers så skal jeg ikke klage, altså. Vi var super spente – veldig lettet nå :Heartred

Hehe, jeg vet veeeeldig godt hvordan det er! Og verre blir det :hilarious: Jeg er kvalm i bølger og veldig trøtt, ellers så skal jeg ikke klage, altså. Vi var super spente – veldig lettet nå :Heartred
Åhh, så fantastisk!! Leste oppdateringen din, herregud for en utrolig følelse det må være:cat:Nyt tiden videre og hold oss oppdatert på symptomutvikling osv. Får håpe tiden videre blir like bra som den har vørt hittil! Innmari moro å følge deg/dere :joyful:

7+5
Her går dagene sakte, men sikkert fremover. Er ikke så mye nytt å melde egentlig!

Er i relativt god form også – så skal ikke klage på det. Er kvalm om morgenen, men pleier å gå over rundt lunsj-tider. Har vel hatt én morgen hvor jeg har holdt på å kaste opp, men ellers føler jeg at formen er god.

Var sommeravslutning med avdelingen på jobb i går. Jeg har fortalt om graviditeten til min nærmeste kollega på jobb, så hun drakk mitt glass også under middagen :p Ellers så var unnskyldningen 3. antibiotikakur på kort tid pga. UVI. Så derfor holdt det med ett glass. Haha. Eneste gangen i livet det er lov til å lyve, eller?

Ellers så er jeg ikke bekymret for at kvalmen har avtatt litt .. Prøver i alle fall å ikke være det. Den er der jo hver morgen, bare ikke ekstrem kvalme liksom.

Skal på ny UL den 6. juli – da er jeg 9+3. Vil forsikre meg om at "det" lever før jeg bestiller NIPT-test.

Milepæler:
29.05 :Heartred 4+0, IKM
05.06 :Heartred 5+0, grensen for kjemisk
17.06 :Heartred 6+4, tidlig ul

06.07 :Heartred 9+3, tidlig ul
03.08 :Heartred 13+3, fosterdiagnostikk

7+5
Her går dagene sakte, men sikkert fremover. Er ikke så mye nytt å melde egentlig!

Er i relativt god form også – så skal ikke klage på det. Er kvalm om morgenen, men pleier å gå over rundt lunsj-tider. Har vel hatt én morgen hvor jeg har holdt på å kaste opp, men ellers føler jeg at formen er god.

Var sommeravslutning med avdelingen på jobb i går. Jeg har fortalt om graviditeten til min nærmeste kollega på jobb, så hun drakk mitt glass også under middagen :p Ellers så var unnskyldningen 3. antibiotikakur på kort tid pga. UVI. Så derfor holdt det med ett glass. Haha. Eneste gangen i livet det er lov til å lyve, eller?

Ellers så er jeg ikke bekymret for at kvalmen har avtatt litt .. Prøver i alle fall å ikke være det. Den er der jo hver morgen, bare ikke ekstrem kvalme liksom.

Skal på ny UL den 6. juli – da er jeg 9+3. Vil forsikre meg om at "det" lever før jeg bestiller NIPT-test.

Milepæler:
29.05 :Heartred 4+0, IKM
05.06 :Heartred 5+0, grensen for kjemisk
17.06 :Heartred 6+4, tidlig ul
06.07 :Heartred 9+3, tidlig ul
03.08 :Heartred 13+3, fosterdiagnostikk

Vi ligger ganske likt i løpet! Jeg har nese tul 08.07, 9+6(10+0 menstermin).
Heier på oss<3 Jeg er også bekymret de dagene jeg føler meg fresh(ere), men i dag tidlig var jeg DRITtrøtt. Og uggen. Bedre nå etter jeg kom på jobb og spiste frokost:)

Vi ligger ganske likt i løpet! Jeg har nese tul 08.07, 9+6(10+0 menstermin).
Heier på oss<3 Jeg er også bekymret de dagene jeg føler meg fresh(ere), men i dag tidlig var jeg DRITtrøtt. Og uggen. Bedre nå etter jeg kom på jobb og spiste frokost:)
Heia oss!! <3

8+0

I dag er jeg 8 uker på vei :Heartred

Hormonell til tider, uggen hele tiden. Ellers veldig lite å klage over.

Neste UL ble flyttet frem pga. ferieavvikling, så jeg skal dit den 1. juli istedenfor den 6. Grunnen til at jeg drar er fordi jeg vil vite at det er liv før jeg bestiller NIPT-test, så det gjør ingenting at det ble litt før :) Er egentlig mer nervøs nå enn første gang …

Dersom alt går bra og jeg gjennomfører vellykket organrettet ul den 3. august, skal jeg kjøpe meg denne boken: https://www.konigdesign.no/produkt/min-babybok/

En venninne av meg har den og den er så fin :woot:

8+5

Helt fantastisk beroligende å være på tidlig ultralyd. NÅ skal jeg slappe av og nyte det. Kommer til å holde meg litt unna internett også fremover, blir så unødvendig bekymret.

Nå ser den ut som en liten bamsemums! :Heartred Og jeg har faktisk magefølselse på gutt. Og det får vi vite om ca. 2 uker, for nå skal jeg bestille NIPT-test :woot: Håper vi kan sjekke av den testen som vellykket.

Alle symptomer forsvant over natten for 3 dager siden og jeg følte meg alt annet enn gravid. I dag kom de tilbake like fort som de forsvant. Så det kan altså svinge veldig. *note to self*

Vi hørte hjertet igjen også i dag :Heartred Bamsemumsen målte 2,19cm – så helt etter boka ifht. hvor langt jeg er på vei.

Første svg. kontroll i dag også. Hadde en utrolig hyggelig og søt jordmor.

For en dag! :love7

Vedlegg

• IMG_3471.jpg
    IMG_3471.jpg
    160,6 KB · Visninger: 99
8+5

Helt fantastisk beroligende å være på tidlig ultralyd. NÅ skal jeg slappe av og nyte det. Kommer til å holde meg litt unna internett også fremover, blir så unødvendig bekymret.

Nå ser den ut som en liten bamsemums! :Heartred Og jeg har faktisk magefølselse på gutt. Og det får vi vite om ca. 2 uker, for nå skal jeg bestille NIPT-test :woot: Håper vi kan sjekke av den testen som vellykket.

Alle symptomer forsvant over natten for 3 dager siden og jeg følte meg alt annet enn gravid. I dag kom de tilbake like fort som de forsvant. Så det kan altså svinge veldig. *note to self*

Vi hørte hjertet igjen også i dag :Heartred Bamsemumsen målte 2,19cm – så helt etter boka ifht. hvor langt jeg er på vei.

Hei, hei fine lille bamsemums! :joyful: Gratulerer så mye, gode deg ❤

8+5

Ååhh, herlig! Nyt og kos deg som best du kan:love017Gleder meg så vanvittig til vi også skal oppleve alt dette (forhåpentligvis):joyful: Satser på at NIPT-testen også kommer til å gå kjempebra og bare bli en gledens dag :Heartpink

8+5

For en finfin liten bamsemums :Heartred

8+5

Å søte bamsemums!

Back
Topp