En første gang for alt – gravid med nr. 2 <3

CD 33

Da har jeg vært hos gynekolog og han var så utrolig hyggelig. Selvom det kostet, så var det verdt det. Tror jeg rett og slett "sier opp" min faste gynekolog for dette var faktisk to forskjellige verdener. Jeg følte meg så godt ivaretatt og mine bekymringer var verken dumme eller lite viktige – noe jeg ofte har følt på.

Han synes det var helt legitimt at jeg kom og at 2 eggløsninger på 7 måneder, til tross for at jeg har gått på pillen i 16 år, var i det sjeldneste laget og mente absolutt at dette skulle vi ordne opp i.

Slimhinnen var fin (omlag 5mm hvis jeg ikke husker helt feil) og som den skulle være. Samt at det var ett egg/follikkel i den høyre eggstokken som "ledet løpet" betydelig i forhold til de andre. Det målte 15-16mm og eggløsning er altså ikke alt for langt unna :woot: Når jeg googler det så leser jeg at eggløsning skjer når egget er 18-20mm stort (sånn ca). Ellers var alt "perfekt" for en graviditet og han mente at vi skulle bli gravide i løpet av våren/sommeren. Med et glimt i øyet så klart ;)

Dersom mensen velger å komme denne gangen, så har jeg fått resept på Clomifene.

Alt i alt en fin start på uken og det var så oppløftende å vite at dette skal ordne seg :) Gleder meg til å få stabile sykluser!!
Så herlig med gode opplevelser! Sånn skal det være!

Har nettopp lest gjennom hele historien din, prøver på min første selv også - håper dere lykkes snart:love7 heier på dere!

Har nettopp lest gjennom hele historien din, prøver på min første selv også - håper dere lykkes snart:love7 heier på dere!
Så koselig at du tok deg tid til det og til å legge igjen en kommentar :shy: Takk det samme! :Heartred

CD 34

Orket ikke tempe hver dag i påsken da jeg var sliten og trengte søvn. Nå når jeg uansett må opp tidlig så er vi back on track 6:30 sharp hver morgen :p

Tempen var all time low denne syklusen i går og jeg håååper så at jeg får en positiv test i morgen. Tok meg friheten til å kjenne på tappen også, og den kjennes mer åpen ut enn ellers. Har også litt murringer.

Fingers crossed! Vil bare komme meg inn i dpo-land så fort som mulig og dersom det ikke skulle bli noe denne runden, vil jeg få testet ut Clomifene asap.

Vedlegg

• Skjermbilde 2021-04-07 kl. 15.32.27.png
    Skjermbilde 2021-04-07 kl. 15.32.27.png
    104,8 KB · Visninger: 11
CD 34

Orket ikke tempe hver dag i påsken da jeg var sliten og trengte søvn. Nå når jeg uansett må opp tidlig så er vi back on track 6:30 sharp hver morgen :p

Tempen var all time low denne syklusen i går og jeg håååper så at jeg får en positiv test i morgen. Tok meg friheten til å kjenne på tappen også, og den kjennes mer åpen ut enn ellers. Har også litt murringer.

Fingers crossed! Vil bare komme meg inn i dpo-land så fort som mulig og dersom det ikke skulle bli noe denne runden, vil jeg få testet ut Clomifene asap.
Krysser fingrene for deg!

CD 34

Mtp at man kan beregne at egget vokser ca 2mm i døgnet, så tipper jeg at el blir mer mot helgen! Men testen kan jo bli positiv en dag eller to før:joyful: Også er det individuelt hvilken str egget har når det løsner, men for eksempel opplevde jeg iallfall en gang at det var 14mm på en mandag, og da fikk jeg positiv test påfølgende lørdag. Dvs egget var ca 24mm ved positiv test:) Heier på at det er gullegget som modnes godt nå jeg:D

Mtp at man kan beregne at egget vokser ca 2mm i døgnet, så tipper jeg at el blir mer mot helgen! Men testen kan jo bli positiv en dag eller to før:joyful: Også er det individuelt hvilken str egget har når det løsner, men for eksempel opplevde jeg iallfall en gang at det var 14mm på en mandag, og da fikk jeg positiv test påfølgende lørdag. Dvs egget var ca 24mm ved positiv test:) Heier på at det er gullegget som modnes godt nå jeg:D
Åååå! Takk for info! Dette visste jeg ikke :woot: Da blir det spennende å se. Tusen takk kjære deg :Heartred

CD 36

Blir ikke helt klok på den tempen min :wideyed: Kan jo ikke hatt EL med et egg på 15mm på tirsdag og ingen positive EL-tester? Jeg pleier å ha positiv EL-test i to dager. Håper tempen synker i morgen ellers blir FF helt forvirra :hilarious:

Vedlegg

• C17EF23E-FF4C-443C-A4FD-7504DD0234C2.jpeg
    C17EF23E-FF4C-443C-A4FD-7504DD0234C2.jpeg
    34,2 KB · Visninger: 16
CD 37

Nå håper jeg ikke det er flask alarm :smiley-angelic001 Kom igjen kroppen!

Vedlegg

• 189EF923-E367-4FE2-9FFD-7A05FC74EEA5.jpeg
    189EF923-E367-4FE2-9FFD-7A05FC74EEA5.jpeg
    38,1 KB · Visninger: 26
Last edited:
Heia egget!

CD 38

Tok en EL-test i går ettermiddag som var tilnærmet blenda, så jeg ble sykt skuffa og sint på kroppen. I dag derimot er vi på nett igjen :hilarious: Regner med EL enten i morgen eller tirsdag :woot:

Vedlegg

• 0725DAAC-D9FF-49E3-AFA4-558A658469FF.jpeg
    0725DAAC-D9FF-49E3-AFA4-558A658469FF.jpeg
    37,3 KB · Visninger: 13
Heia egget!

CD 39

Fortsetter å øke :) Dette er første gang jeg har sett en jevn LH-stigning. De to andre gangene har det gått fra null til hundre helt plutselig. Kanskje det er positivt :woot:

Vedlegg

• 437E2556-1409-483E-923D-0C5F0185321C.jpeg
    437E2556-1409-483E-923D-0C5F0185321C.jpeg
    38,1 KB · Visninger: 13
Last edited:
CD 38

Fortsetter å øke :) Dette er første gang jeg har sett en jevn LH-stigning. De to andre gangene har det gått fra null til hundre helt plutselig. Kanskje det er positivt :woot:
Synes det ser veldig lovende ut:D:D

Heia gullegget:talk017:happy093.:Heartred

Back
Topp