En første gang for alt – gravid med nr. 2 <3

I stad gikk jeg først på polet og kjøpte to flasker rødvin, så gikk jeg på butikken og handlet g-tester for over 600 kr. Noe for hvert utfall o_O Ingen tidligtester da, de var utsolgt. Mon tro hva folk driver med i disse covid-dager :hilarious:

Tok meg like så gjerne et glass, men så føltes det bare så rart. Så da tok jeg en test igjen da! *hvem prøver jeg å lure*
Hadde super konsentrert urin. Og det er en svak svak strek ...... Jeg vet ikke. Vanskelig å få med på bilde. Fikk skikkelig forhåpninger i går kveld, så jeg er ikke like manisk i dag (hvis det er lov å si). Ikke har jeg noen tidligtester heller. Så må bare smøre meg med tålmodighet.

Men min nye hobby er altså å "tisse" på pinner :hilarious:
Jeg ser fortsatt! Håper såå for deg, at det har klaffet denne pp ❤

CD 54 – 11 DPO

I dag deiset tempen ganske mye ned, så da er det nok bare å vente på TR. Jeg håper at hun lar vente på seg et par dager, da jeg kunne tenke meg et par dager lenger lutealfase. Jeg begynte å spotte 12 DPO sist. Håper Wild Yam gjør noe nytte for seg :)

Ellers fikk jeg en kjempe skygge på CB, noe jeg har lest at veldig mange opplever. Så begynner ikke tvile på at det kan være noe der. Men så får jeg også disse rare strekene på MakeSure. Må være noe spesielt med urinen min :hilarious:

Jeg tar det uansett ikke tungt denne gangen. Selvom vi har prøvd i 6 mnd så har det faktisk bare vært to 2pp inni der. Mitt største ønske nå er kortere sykluser. Orker ikke en til på nesten 60 dager o_O

Da blir det biff og rødvin til middag i dag :woot:

Vedlegg

• D9D6CA99-22D4-496A-82EE-488CD894D3C4.jpeg
    D9D6CA99-22D4-496A-82EE-488CD894D3C4.jpeg
    59,1 KB · Visninger: 140
  • 47EDD436-BF6F-4F2F-9951-02D850CA7BB4.jpeg
    47EDD436-BF6F-4F2F-9951-02D850CA7BB4.jpeg
    21 KB · Visninger: 133
  • 8E68411B-4E2E-443A-94D6-3027C971EE8A.jpeg
    8E68411B-4E2E-443A-94D6-3027C971EE8A.jpeg
    17,7 KB · Visninger: 126
Last edited:
Og der kom det anelser brun utflod. Det er en dag for tidlig i mitt hode :mad: Og har skikkelig leamus på øyet 5. dagen på rad. Er det en nye greie blitt i dpo-land? :hilarious:

CD1

Da har TR kommet! Det går helt fint, selvom det ikke var ønskelig så klart. Det som irriterer meg mest er at jeg har en dag kortere lutealfase enn forrige gang :shifty: Fra 12 til 11. Skal faktisk til legen på mandag, så vi får se.

Ellers er det utrolig tilfredsstillende med et tomt og rent chart i FF! Nå ber jeg til høyere makter om at denne syklusen ikke er lang :angelic:

Oppdatert oppsummering:

24.9.20: Første pillefrie dag etter 15 år :woot:

PP1 :love2 7.12.20 - 9.01.21: Fikk tilbake mensen. Det tok 2 mnd og 17 dager. Fikk eggløsning på CD 22. Brukte Conceive+. Hadde all verden av symptomer. Fikk TR 13dpo. Lutealfasen varte i 12 dager. Syklusen varte i 34 dager. Ikke gravid.

PP2 :love2 10.01.21 - 5.03.21: Syklus på 54 lange dager. Hva gir du meg liksom? Lutealfase på 11 dager. Begynte å spotte 11 DPO. Drakk salvie-te og tok Wild Yam denne pp. Ingen av delene funket, så takk og farvel til dét. Tok også grapefruktkjerneekstrakt denne pp og det funket på EL-slimet. Ble ikke gravid.

PP3 :love2 05.03.21 -: Opp på hesten igjen! Denne pp fortsetter jeg med grapefruktkjerneekstrakt.

Krysser fingrene!

CD 4 – PP3

De siste dagene har gått fort! Og digg er det :woot: TR ser ut til å avta, så jeg håper hun har reist i morgen og ikke kommer tilbake igjen før neste år. Våknet opp med ømme bryster i dag og bare blitt ømmere utover dagen. Litt rart å få det når TR skal avta, eller? Jaja, kroppen er rar ;)

CD 11 – PP3

Da er det på'n igjen med temping og testing! Begynner i dag. Denne syklusen temper jeg vaginalt i motsetning til de to forrige. Blir spennende å se forskjellen! Håper viiiirkelig at jeg ikke har så ekstremt lang syklus denne gangen ...

Vedlegg

• Skjermbilde 2021-03-15 kl. 08.43.22.png
    Skjermbilde 2021-03-15 kl. 08.43.22.png
    154,4 KB · Visninger: 64
CD 17

Fortsatt ingen EL. PreMom sier at EL er på søndag, om en uke. Vi får se :) Trodde kanskje det skulle skje noe CD 15, men det var vel for mye å håpe på :hilarious:

Vedlegg

• FFD213D9-3C42-4C18-ABFB-1E146FB15958.png
    FFD213D9-3C42-4C18-ABFB-1E146FB15958.png
    70,6 KB · Visninger: 66
CD 17
Fortsatt ingen EL. PreMom sier at EL er på søndag, om en uke. Vi får se :) Trodde kanskje det skulle skje noe CD 15, men det var vel for mye å håpe på :hilarious:
Hvordan går det med deg? God påske!

Hvordan går det med deg? God påske!
Det går bra - venter fortsatt i spenning på EL :hilarious: Håper det skjer noe snart. Det suger med lange og uforutsigbare sykluser. Eller hva sier du?? :wtf: Riktig god påske til deg også! :chicken:

CD 25

Dagens temp er mye lavere enn ellers. Forrige gang betydde det eggløsning! Så jeg hååååper på positiv EL-test i morgen. PreMom forutså eggløsning i går, noe som ikke stemte. FF mener det er førstkommende onsdag. Håper det er tilfelle! For jeg holder på å klikke av disse syklusene, altså ... Kommer EL iløpet av de neste dagene, skal jeg ikke klage.

Bestilt time hos privat gyn som er den 6. april. Håper jeg er gravid da og kan avbestille den :shy: Ellers så håper jeg at jeg kan få hjelp til å stabilisere syklus - liker ikke dette :shifty:

Vedlegg

• FB5056B8-55F9-4853-AF8E-7A21D62CD289.jpeg
    FB5056B8-55F9-4853-AF8E-7A21D62CD289.jpeg
    32,5 KB · Visninger: 10
Det går bra - venter fortsatt i spenning på EL :hilarious: Håper det skjer noe snart. Det suger med lange og uforutsigbare sykluser. Eller hva sier du?? :wtf: Riktig god påske til deg også! :chicken:
Jepp! Spesielt når man prøver. Håper gyn kan hjelpe deg noe :)

CD 25

Dagens temp er mye lavere enn ellers. Forrige gang betydde det eggløsning! Så jeg hååååper på positiv EL-test i morgen. PreMom forutså eggløsning i går, noe som ikke stemte. FF mener det er førstkommende onsdag. Håper det er tilfelle! For jeg holder på å klikke av disse syklusene, altså ... Kommer EL iløpet av de neste dagene, skal jeg ikke klage.

Bestilt time hos privat gyn som er den 6. april. Håper jeg er gravid da og kan avbestille den :shy: Ellers så håper jeg at jeg kan få hjelp til å stabilisere syklus - liker ikke dette :shifty:
Håper for deg!

CD 33

Da har jeg vært hos gynekolog og han var så utrolig hyggelig. Selvom det kostet, så var det verdt det. Tror jeg rett og slett "sier opp" min faste gynekolog for dette var faktisk to forskjellige verdener. Jeg følte meg så godt ivaretatt og mine bekymringer var verken dumme eller lite viktige – noe jeg ofte har følt på.

Han synes det var helt legitimt at jeg kom og at 2 eggløsninger på 7 måneder, til tross for at jeg har gått på pillen i 16 år, var i det sjeldneste laget og mente absolutt at dette skulle vi ordne opp i.

Slimhinnen var fin (omlag 5mm hvis jeg ikke husker helt feil) og som den skulle være. Samt at det var ett egg/follikkel i den høyre eggstokken som "ledet løpet" betydelig i forhold til de andre. Det målte 15-16mm og eggløsning er altså ikke alt for langt unna :woot: Når jeg googler det så leser jeg at eggløsning skjer når egget er 18-20mm stort (sånn ca). Ellers var alt "perfekt" for en graviditet og han mente at vi skulle bli gravide i løpet av våren/sommeren. Med et glimt i øyet så klart ;)

Dersom mensen velger å komme denne gangen, så har jeg fått resept på Clomifene.

Alt i alt en fin start på uken og det var så oppløftende å vite at dette skal ordne seg :) Gleder meg til å få stabile sykluser!!

CD 33

Da har jeg vært hos gynekolog og han var så utrolig hyggelig. Selvom det kostet, så var det verdt det. Tror jeg rett og slett "sier opp" min faste gynekolog for dette var faktisk to forskjellige verdener. Jeg følte meg så godt ivaretatt og mine bekymringer var verken dumme eller lite viktige – noe jeg ofte har følt på.

Han synes det var helt legitimt at jeg kom og at 2 eggløsninger på 7 måneder, til tross for at jeg har gått på pillen i 16 år, var i det sjeldneste laget og mente absolutt at dette skulle vi ordne opp i.

Slimhinnen var fin (omlag 5mm hvis jeg ikke husker helt feil) og som den skulle være. Samt at det var ett egg/follikkel i den høyre eggstokken som "ledet løpet" betydelig i forhold til de andre. Det målte 15-16mm og eggløsning er altså ikke alt for langt unna :woot: Når jeg googler det så leser jeg at eggløsning skjer når egget er 18-20mm stort (sånn ca). Ellers var alt "perfekt" for en graviditet og han mente at vi skulle bli gravide i løpet av våren/sommeren. Med et glimt i øyet så klart ;)

Dersom mensen velger å komme denne gangen, så har jeg fått resept på Clomifene.

Alt i alt en fin start på uken og det var så oppløftende å vite at dette skal ordne seg :) Gleder meg til å få stabile sykluser!!
Hurra! Det er gull verdt med gode opplevelser!

Back
Topp