En første gang for alt – gravid med nr. 2 <3

Hei, hei fine lille bamsemums! :joyful: Gratulerer så mye, gode deg ❤
Ååhh, herlig! Nyt og kos deg som best du kan:love017Gleder meg så vanvittig til vi også skal oppleve alt dette (forhåpentligvis):joyful: Satser på at NIPT-testen også kommer til å gå kjempebra og bare bli en gledens dag :Heartpink
For en finfin liten bamsemums :Heartred
Å søte bamsemums!
Tusen takk :woot: Dere er fine :Heartred
 
9+4

I dag sendte jeg av gårde blodprøvene for NIPT. De skal helt til California. Håper så klart først og fremst at prøvene er fine, men jeg er også veldig spent på kjønn. Spent på hvor lang tid det tar å få svar. Kommer til å spore pakken som en gal :hilarious: Håper den når USA før helgen!

Milepæler:
29.05 :Heartred 4+0, IKM
05.06 :Heartred 5+0, grensen for kjemisk
17.06 :Heartred 6+4, tidlig ul
06.07 :Heartred 9+3, tidlig ul

24.07 :Heartred 12 uker
03.08 :Heartred 13+3, fosterdiagnostikk
 
11+1

I går ringte det en søt dame fra Danmark med resultatene på NIPT-testen og heldigvis var det lav risiko for alt som ble testet. For en fantastisk følelse!

Jeg ba hun om å ikke si kjønn på telefon da jeg ønsket at jeg og mannen skulle få reagere på det i ro og mak. Noen sekunder etter telefonsamtalen tikket det inn en mail hvor det stod svart på hvitt: Vi venter en liten gutt :Heartblue:crybaby2

Jeg er så utrolig lykkelig akkurat nå. Nå må han bare vokse seg stor og sterk!
 
11+1

I går ringte det en søt dame fra Danmark med resultatene på NIPT-testen og heldigvis var det lav risiko for alt som ble testet. For en fantastisk følelse!

Jeg ba hun om å ikke si kjønn på telefon da jeg ønsket at jeg og mannen skulle få reagere på det i ro og mak. Noen sekunder etter telefonsamtalen tikket det inn en mail hvor det stod svart på hvitt: Vi venter en liten gutt :Heartblue:crybaby2

Jeg er så utrolig lykkelig akkurat nå. Nå må han bare vokse seg stor og sterk!
Gratulerer så mye med en liten gutt på vei ❤
 
11+1

I går ringte det en søt dame fra Danmark med resultatene på NIPT-testen og heldigvis var det lav risiko for alt som ble testet. For en fantastisk følelse!

Jeg ba hun om å ikke si kjønn på telefon da jeg ønsket at jeg og mannen skulle få reagere på det i ro og mak. Noen sekunder etter telefonsamtalen tikket det inn en mail hvor det stod svart på hvitt: Vi venter en liten gutt :Heartblue:crybaby2

Jeg er så utrolig lykkelig akkurat nå. Nå må han bare vokse seg stor og sterk!
Gratulerer så mye med en fin liten gutt :Heartblue:Heartblue
 
12+0

WOOOOP!! 12 uker - check!:wav

Milepæler:
29.05 :Heartred 4+0, IKM
05.06 :Heartred 5+0, grensen for kjemisk
17.06 :Heartred 6+4, tidlig ul
06.07 :Heartred 9+3, tidlig ul
24.07 :Heartred 12 uker

03.08 :Heartred 13+3, fosterdiagnostikk
 
13+0

I dag entrer jeg 2. trimester! Magen har definitivt fått en annen form og jeg har gitt opp å holde den inne lenger. Tarmer og oppblåsthet får bare holde på :p Gleder meg så mye til magen popper!

Jeg har kjøpt fire ullbodyer da det var på salg. Har i prinsippet sagt at jeg skal vente med å kjøpe noe før etter OUL, men pytt sann. Jeg må lære å glede meg og ikke tenke så mye «hva om» og at jeg er redd for å jinxe det. Så det er et note to self!

Hekle har jeg også begynt med. Skal hekle to tepper i ull :) Fått helt dilla.

Spent på organrettet ultralyd på tirsdag :Heartred
 
13+5

På tirsdag var vi på organrettet UL og det kunne ikke gått bedre. Alt som kunne sjekkes var tipp topp! Hurra :woot:
Fikk maaaaasse bilder og videoer også. Det var så stas å se at han nå ser ut som en liten bebis :Heartblue Han er litt kamerasky og likte best å ligge med begge hendene over ansiktet for anledningen, hehe. Ny termin fikk vi også – 8. februar. Dette er helt korrekt etter mine beregninger :D

Og nå er det under en måned til OUL!

Energien min begynner å komme tilbake og jeg håper også at matlysten min blir litt mer normal fremover. Så langt har jeg lagt på meg 3kg og de la jeg på meg FORT da jeg kun klarte å spise mat jeg ikke pleier å spise – og jeg lever ganske lavkarbo til vanlig. Så da er det klart at vekta gjør ett hopp :p Jeg har derfor veid 3 kg mer i snart 2 måneder faktisk, men den står stille der. Håper som sagt å snart kunne få i meg litt kjøtt og fisk, som jeg ellers er veldig flink til å få i meg. Meieriprodukter – spesielt sjokolademelk, går ned på høykant. Sikkert noe med jod å gjøre også.

Ellers må jeg si at jeg føler meg veldig knyttet til lille allerede og det er en så snål følelse. Rart og fint å tenke på at det vokser et liv inni meg! :shy:

Milepæler:
29.05 :Heartblue 4+0, IKM
05.06 :Heartblue 5+0, grensen for kjemisk
17.06 :Heartblue 6+4, tidlig ul
06.07 :Heartblue 9+3, tidlig ul
24.07 :Heartblue 12 uker
03.08 :Heartblue 13+3, fosterdiagnostikk

02.09 :Heartblue 17+5, OUL
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2021-08-05 kl. 09.14.53.png
    Skjermbilde 2021-08-05 kl. 09.14.53.png
    1,6 MB · Visninger: 107
  • Skjermbilde 2021-08-05 kl. 09.16.02.png
    Skjermbilde 2021-08-05 kl. 09.16.02.png
    729,4 KB · Visninger: 105
15+0

Note to self: I dag er jeg sikker på at jeg kjente han :eek: Det var som et lite sprell, som en liten fisk som snur seg brått i vannet. Eller som slår med halen sin. Vanskelig å forklare, men jeg er overbevist om at det var lille jeg kjente :Heartblue
 
15+0

Note to self: I dag er jeg sikker på at jeg kjente han :eek: Det var som et lite sprell, som en liten fisk som snur seg brått i vannet. Eller som slår med halen sin. Vanskelig å forklare, men jeg er overbevist om at det var lille jeg kjente :Heartblue
Ååå, det er så koselig! ❤
 
15+0

Note to self: I dag er jeg sikker på at jeg kjente han :eek: Det var som et lite sprell, som en liten fisk som snur seg brått i vannet. Eller som slår med halen sin. Vanskelig å forklare, men jeg er overbevist om at det var lille jeg kjente :Heartblue
Det stemmer nok det :)
Det er sånn det kjennes ut her også :)

Det er så koselig med spark og sprell :Heartred
 
Det stemmer nok det :)
Det er sånn det kjennes ut her også :)

Det er så koselig med spark og sprell :Heartred
Åh, er det? Gleder meg så masse til å kjenne fler og sterkere :woot::Heartred
 
Back
Topp