*dreamer* sin drøm om en spire

hehe, ja kanskje trikset for å få med samboeren din er å true med pilla. Hadde jo vært greit om det var det som skulle til!

Går å venter på EL jeg da. Tempen sank en del fra i går og det pleier den å gjøre når EL er på gang, og dessuten har jeg masse EL-slim i dag så da er det bare å hoppe til køys med en gang[;)] Så er det 14 ulidelig lange dager etter det for å vente å se om TR kommer eller ikke, noe den alltid gjør[:'(] Håper det går fort denne gangen da, siden det snart er jul og mange ting å henge fingra i...
Å skulle TR komme som vanlig, så er det i gang med hjelp i januar og da er sjansen for å lykkes veldig stor! Gleder meg stort til å se et fint blått kryss på en test snart!!! Hadde vært kjempe kos om vi kom i samme terminforum ja![:D]

Go' klem til deg fra meg

Planen min om positiv test på julaften har herved gått rett i vasken. Da jeg våknet i dag på syklusdag 20, så var tempen fortsatt lav. Så mest sannsynlig har jeg ikke EL denne pp´n, eller så kommer den veldig sent og jeg får alt for kort lutealfase. Så nå skal jeg bare nyte god mat og drikke i jula, og prøve å ikke tenke så mye på prøvingen. Jeg blir jo så vanvittig sint på kroppen min som har begynt å tulle seg til! Før hadde jeg alltid EL på dag 15 eller 16. Etter jeg gikk på pergo, så har den kommet rundt dag 18, og denne mnd ser det ikke ut til at det ble noe EL på meg i det hele tatt. Skjønner ikke hvorfor det skal være så innmari vanskelig!

I dag steg tempen, og når jeg skriver inn en høy temp til på FF, så får jeg opp EL på dag 18. Hvis det stemmer, så er det jo håp allikevel:) Så nå har jeg bestilt en digital test og en vanlig CB. Tenker å ta den digitale på julaften siden jeg bare er 11 dpo da, og den er mest sensitiv. Jeg hater å få "ikke gravid" i displayet, men er jo best å gå for den som er mest riktig så tidlig. Blir den negativ, så koser jeg meg med et glass vi til julematen, også tester jeg på nytt med vanlig CB noen dager etterpå hvis tanta ikke kommer. Selv om jeg har lyst til å ha veldig tro på at det har klaffet denne gangen, så må jeg ærlig talt innrømme at jeg ikke har noe særlig håp. Men jeg skal prøve å tenke positivt, leser the secret, og der står det at man tiltrekker seg det man tenker mest på. Så jeg skal tenke på positive tester og ikke på TR;)

26. nov: TR
27. nov: TR
28. nov: TR
29. nov: TR
30. nov: TR
1. des: TR
2. des:
3. des:
4. des:
5. des:
6. des:
7. des:
8. des:
9. des: EL-slim og EL-smerter
10. des: EL-slim og EL-smerter
11. des: EL-slim og EL-smerter. Positiv EL-test
12. des: EL-smerter.Positiv EL-test
13. des: EL
14. des: Murringer
15. des: Murringer
16. des: Stikkinger i høyre eggstokk
17. des:
18. des:
19. des:
20. des:
21. des:
22. des:
23. des:
24. des: IKM - Håper på verdens beste julegave!!![:D]

Åååh, skal krysse fingrene hardt for deg snuppa!!!!!!

Så bra at tempen steg likevel!!!!! Det var gode nyheter!![:D] Da jeg la inn tempen min i dag ble EL flyttet en dag fra dag 16 til dag 17 denne gangen, så da har jeg IKM den 27. Har veldig lyst til å teste julaften jeg også, så lurer på om jeg ikke skal bestille meg noen tester!!

Krysser fingrene for at det har klaffet for oss begge denne gangen! Er jo så mange som har fått full klaff så langt i desember, kanskje det er en babyboom-bølge på gang... det hadde vært moro!![:D]

Ha en fortsatt super dag!

klem

Heisann!

Hvordan har det gått denne pp? Har tanta dukket opp eller har hu skjønt at hu skal holde seg unna? Her er tempen på full fart nedover, så det er ikke noen spire i magen iallefall... Det er faktisk helt greit denne gangen, og det er nok at fra neste pp så får vi hjelp og det blir bra!

GOD JUL til deg og dine! Håper du får en koselig jul![:D][:D]

Juleklem til deg fra meg

Heia![:D]
Kordan har det gått vennen?[:)][:)]
Ønsker deg og dine ei god jul, håper du har det bra!
Og håper for ALL del at tanta har vett til å holde seg unna!!

Nisseklem fra [miss]

***Legge fra meg litt babystøv og håper at det ser bra ut for dåke***

ORIGINAL: tullemor79

Heisann!

Hvordan har det gått denne pp? Har tanta dukket opp eller har hu skjønt at hu skal holde seg unna? Her er tempen på full fart nedover, så det er ikke noen spire i magen iallefall... Det er faktisk helt greit denne gangen, og det er nok at fra neste pp så får vi hjelp og det blir bra!

GOD JUL til deg og dine! Håper du får en koselig jul![:D][:D]

Juleklem til deg fra meg

Hei[:D]

Tanta dukka opp på selveste julaften, så har vært litt nedfor de siste dagene.
Så dumt at tempen gikk nedover[:(] Har du fått tr?
Bra at du tar det så greit. Nå får dere jo hjelp, så blir du snart gravid![:D]

Håper du har hatt en kjempefin jul!

Fortsatt god jul, og godt nyttår[:D]

Juleklem

ORIGINAL: [miss]

Heia![:D]
Kordan har det gått vennen?[:)][:)]
Ønsker deg og dine ei god jul, håper du har det bra!
Og håper for ALL del at tanta har vett til å holde seg unna!!

Nisseklem fra [miss]

***Legge fra meg litt babystøv og håper at det ser bra ut for dåke***

Tusen takk for så koselig hilsen i dagboka mi vennen[:D]

Jeg fikk mensen på julaften, så har vært litt nedfor pga det, så har holdt meg litt unna BV de siste dagene.

Fortsatt god jul til deg og, håper du har hatt det kjempefint!! Og godt nyttår hvis vi ikke snakkes før det.

Stooor klem

Suuuger til meg babystøv[;)]

På tide med en liten oppdatering. Håpet var stort lille julaften da jeg hadde gått 2 dager med mensmurringer uten å få TR. Så jeg gledet meg til å teste på julaften, og forhåpentligvis få tidenes beste julegave. Istedenfor våknet jeg med den verste julegaven, stygge TR[:@] Så de siste dagene har jeg vært litt nedfor. For hvis sambo ikke går med på å sjekke seg nå, så har jeg bestemt meg for å begynne på pilla til han blir klar. Orker ikke mer falske forhåpninger og skuffelser. Vi skal finne ut av det i løpet av uka, så håper jeg kan komme med noen oppløftende nyheter etterhvert[:)]

ORIGINAL: *dreamer*

På tide med en liten oppdatering. Håpet var stort lille julaften da jeg hadde gått 2 dager med mensmurringer uten å få TR. Så jeg gledet meg til å teste på julaften, og forhåpentligvis få tidenes beste julegave. Istedenfor våknet jeg med den verste julegaven, stygge TR[:@] Så de siste dagene har jeg vært litt nedfor. For hvis sambo ikke går med på å sjekke seg nå, så har jeg bestemt meg for å begynne på pilla til han blir klar. Orker ikke mer falske forhåpninger og skuffelser. Vi skal finne ut av det i løpet av uka, så håper jeg kan komme med noen oppløftende nyheter etterhvert[:)]

Sender deg en stooor klem
Håper samboern din blir med å får sjekket seg nå.
Masse lykke til!!

No håper eg virkelig at samboaren din kan ta til vett å levere fra seg en prøve...!!! Håper dere finner ut av det vennen!
Godt nyttår til deg også, håper på å lese litt god nyheter utpå nyåret om at han har levert og sånn,
og at dere kanskje kan komme dere videre i prøvinga etter det..

Tenker masse på deg vennen min! Gler meg til det blir din tur å få den positive testen, det SKAL skje i 2009..[:)]

God klem!![:D]

ORIGINAL: Venter_på_3de_spire

ORIGINAL: *dreamer*

Sender deg en stooor klem
Håper samboern din blir med å får sjekket seg nå.
Masse lykke til!!

Tuuuusen takk[:D]
I dag snakket vi sammen, og han gikk heldigvis med på det. Han skal desverre 6 uker i praksis, så det blir ikke før i februar. Men jeg holder ut litt til[:D]
Og gratulerer igjen med spira! Er så glad på dine vegne[:D]

ORIGINAL: [miss]

No håper eg virkelig at samboaren din kan ta til vett å levere fra seg en prøve...!!! Håper dere finner ut av det vennen!
Godt nyttår til deg også, håper på å lese litt god nyheter utpå nyåret om at han har levert og sånn,
og at dere kanskje kan komme dere videre i prøvinga etter det..

Tenker masse på deg vennen min! Gler meg til det blir din tur å få den positive testen, det SKAL skje i 2009..[:)]

God klem!![:D]

Tuuusen takk snuppa mi[:D]
I dag hadde vi den samtalen jeg har ventet så lenge på. Han sa at selv om han helst bare vil fortsette sånn som nå, så forsto han at det er veldig tøft for meg. Så derfor går han med på å levere sædprøve![:D] Uheldigvis skal han 6 uker i praksis, så han får ikke gjort det før i februar. Men når jeg har ventet så lenge, så holder jeg vel ut litt til[:)]

Det som er rart er at jeg trodde jeg skulle bli så glad hvis han bestemte seg for det, men der tok jeg feil. For det første føler jeg meg som den slemmeste i verden som "presser" han til å gjøre noe han absolutt ikke vil. For det andre er jeg livredd! Jeg er så redd for at han ikke har noen levende svømmere. Og hvis alt funker hos han så er jeg redd for alt jeg må igjennom! Og tenk om vi må gjennom prøverør og ikke lykkes.
Men forhåpentligvis er jeg nå et skritt nærmere å bli mamma[:D]

Hvordan går det med deg da vennen? Er formen fin?

Goood klem[:D]

Godt Nyttår vennen!![:D]

Så bra at samboeren din har gått med på å levere prøve!! Skjønner det er litt skummelt, det synes vi også det var, men veldig deilig å få bekrefta at svømmerne hans er normale!! Foreløpig har ikke jeg mått gjennom noe annet enn innvendig UL og en haug med spørsmål. Basert på regelmessige sykluser og ingen EL- eller menssmerter regna han ikke med at det var noe feil med meg heller. Skal prøve AIH nå, og om det ikke går må jeg nok gjennom sånn kikkhulsoperasjon for å sjekke tette eggledere og sånt... Krysser fingrene for at det ikke er noe feil med meg heller![:)]

Er det ikke godt å vite at endelig skjer det noe da?!?! Lykke til, skal krysse alt jeg kan uten at det går utover mine EL-perioder for at det skal funke for dere snart!!!

Klem til deg fra meg[:D]

Men det var godt at han endelig gikk med på å levere prøve, godt at han tenker litt på korleis det er for deg også[:)]
Så februar blir mnd, så spennande!![:D] Skal sjå alt ser bra ut[:)] Evt. får du putte i han nøtter og vitaminer som skal være ganske bra[;)][:D]
Trur inne på Ass. befr. viktigste tråder står det litt om korleis du kan forbedre kvalitet, med ulike vitaminer osv[:)] Kan jo være greitt å sjå på!?[;)]

Må ikkje tenka sånn vennen, men forstår at du gjer det allikevel. Er trist at du skal få en sånn følelse altså..[&o] For det første er dåke jo to om prøvinga, det har dåke jo alltid vært. Og du har jo forsøkt å få utredning, men uten han så har det jo stoppa litt opp.. Så ikkje tenk at du er den slemmeste i verden snuppa, det er du ikkje[;)] Det er bare samboeren din som faktisk tenker på deg, og ikkje seg sjølv lenger[:)] og det er jo kjempe positivt!![:)]

Forstår godt at du er redd, det er nok samboeren din også. Og det er nok derfor han har vært så nølende med å levere en prøve,
redd for kva resultatet blir[&:] Men eg trur det her går heilt fint eg, og som eg foreslo lenger oppe,
så går det jo ant å "forebygge" eller "hjelpe" svømmerne å bli bedre, så godt som det går an..[:)]

Sjansene er store for at alt er bra med både deg og han, så ikkje vær redd for kva du evt. må gjennom dersom alt viser seg å være bra med han[:)]
Det er nok vanskelig, men sjå på meg, eg har "bare" hatt 6 kurer med pergotime, og gjennomgått blodprøver og innv. ul som del av min utredning og prøving videre etter utredningen. Og så blei prøverør alternativet, og me nølte ikkje[:)] Deilig å få den bekreftelsen at no skal me VIRKELIG få hjelp[:D]
Det kan være kjempeskummelt, men, det er så verdt det i slutten uansett[:)]

No er du snart på vei til å bli mamma, det skal bli så spennende å følge deg videre vennen, eg gler meg til fortsettelsen[:)][:)]

Ellers, så går det veldig fint med meg snuppa[:D] formen er bra, er bare kveldstrøtt og sliten[:)]
men er jo fremdeles tidlig, så kan jo vær kvalmen tar meg om et par veker[8D] men håper eg slepper unna[;)]

Good klem tilbake snuppa[;)][:D]

tullemor79

Tusen takk vennen! Godt nyttår til deg og[:D]

Og takk for et oppløftende innlegg. Det høres ikke så skummelt ut allikevel[:)]
Jeg krysser alt jeg har for at alt er bra med deg og at du blir gravid på første AIH forsøk[:D]

Det er veldig deilig å vite at det skjer noe snart! Men guri malla så mange tanker og spørsmål som surrer rundt i hodet.
Men det er vel alt det som vi skal få svar på nå[:)]

Stor klem!

[miss]

Tuuusen takk for et langt og oppmuntrende innlegg!![:D]
Det føles mye bedre etter at jeg leste det. Dette er jo egentlig bare en bra ting, for nå kan vi jo gjøre noe med det!
Skal lese inne på assistert befruktning, har tittet litt før og der står det masse nyttig. Takk for tipset[:D]

Deilig å høre at du ikke synes jeg er slem. Du ser det på en veldig fin måte, skal prøve å tenke sånn jeg og. For det er jo veldig bra at han endelig tenker på meg og. Det er vel ikke så mange som synes det er gøy å levere en sånn prøve, men det må jo til[;)] Og det er vel veeeldig liten sjans for at de ikke finner noen levende svømmere? Jeg har jo hatt en kjemisk..

Jeg håper jeg er like heldig som deg i forhold til utredningen[:D] Fikk du vite sånn ca. hvor mange prosent sjans det var for at du skulle klare å bli gravid med prøverør?

Dere jentene her inne er så fantastiske, etter jeg leste det dere skrev så gleder jeg meg til hva som skjer framover jeg og. Kanskje jeg faktisk blir gravid i løpet av 2009[:D]

Så godt å høre at det går bra med deg snuppa! Håper det fortsetter sånn og at du slipper kvalme[:)] Nå går nok tiden fort fram til 1. ul, blir nok herlig å se den lille spira[:D]

Stooor klem

Ingenting å takke for vennen, bare prøver å hjelpe eg veitdu[:)] Bra at du følte deg litt bedre etter innlegget, det gjer godt i sjela mi, hehe[:D]
Ja, står veldig masse nyttig inne på ass. befr. sine sider, nyttig informasjon for kvar og ein faktisk[:)] Og ikkje berre for dei som er i gong med
prøverør eller annen assistert befruktning[:)]

Det er vel ganske få % av manne-befolkingen der man ikkje finner nokon levande svømmera.. Akkurat kor mange % veit eg ikkje, men eg tvila på at dåke vil havna i dei %[;)] Det han også må huske på, er at prøven kan variere fra mnd til mnd. Eller vertfall kvar 3 mnd. For da fornyes sædcellene seg. Kvaliteten kan også endrast dersom han har hatt feber innanforbi dei siste 3 mnd før prøven blir tatt. Då kan kvaliteten bli dårlegare enn f-eks til vanlig. Dette merka eg og M i haust, då han leverte prøve på forsamtalen hadde han hatt feber 4-8 veker føre, og kvaliteten var ikkje bra. Men så no i desember så var prøven kjempegod, og det er 3 mnd seinere. Så greitt å ha det i bakhode[:D][:D]

Det eg husker fra forsamtalen i oktober var at sjukepleieren sa noko om at ca 7 av 10 blei gravide. Men, dette var dei som gjerne var mellom 30 og 40 år. Me som var i begynnelsen av 20-åra, stilte nok litt sterkere. I løpet av tre forsøk, så skal sjansene være rundt 70% for å bli gravid. Pr. forsøk meiner eg det er noko og 40% sjanse, det sa han som hadde utredninga mi til meg. Og i vanlig prøving var det rundt 20%. Så du dobler jo sjansene dine med prøverør, ingen tvil om det[:)]

Det er en fantastisk flott gjeng her inne på ass. befr!! Jentene her inne støtter og trøster og jubler og gråter sammen med deg, og de viser forståelse og ydmykhet..[:)] De er rett og slett fantastiske ja..[:)] Og eg trur nok at innen 2009 er over, så er du gravid!![;)][:D]

Ja, ul blir det jo allerede på kommende onsdag[:D][:D] gler meg til å sjå det lille hjerte slå..[:)]

Håper du får ein fin dag snuppa! Snakkes[;)][:D]

Hehe, du er alltid så flink til å oppmuntre meg[:D][:D]

Det er nok ikke mange som ikke har noen svømmere nei, og da er det vel oftest noen åpenbare grunner til det som cellegift og sånt. Så satser på at de finner noen som svømmer[;)]
Godt å vite at sædcellene kan endres, og at det kan bli skikkelig dårlig hvis han har hatt feber. Da er det fortsatt håp selv om man får et dårlig resultat. Nå har jeg lest inne på assistert befruktning og funnet noen vitaminer jeg skal kjøpe til oss[;)]

Det er jo veldig lovende prosenter! Håper at gyn sender søknad til assistert befruktning uansett, det er jo litt ventetid.
Jeg gleder meg nesten til å flytte inn i forumet deres[;)]

UL allerede på onsdag, så utrolig spennende! Er nok fantastisk å se det lille hjertet slå ja

Håper du og ha en fin dag[:D]

Back
Topp