*dreamer* sin drøm om en spire

*dreamer*

Forumet er livet
Da tenkte jeg å henge meg på her og skrive dagbok. Jeg er en jente på 22, og jeg bor i Oslo sammen med kjæresten min som er 25. Vi har bodd sammen i 3 år og har vært sammen i 6 år. Håper på et frieri snart, hihi. Jeg studerer spesialpedagogikk og jobber som personlig assistent. Samboern min studerer for å bli førskolelærer. Vi bor i en 3-roms som sambo eier, sammen våre to kaniner[;)]

Vi begynte prøvingen i desember 06. I juni 07 var jeg hos gyn og tok GU, innvendig UL og blodprøver. Alt så fint ut bortsett fra at jeg ikke hadde EL. Jeg ble jo naturligvis veldig bekymret pga det, men gyn mente bare at det var vanlig å ikke ha EL noen sykluser. Jeg temper jo, og temperaturkurven viser stort sett tydlig EL hver måned, så jeg prøver å tenke at det bare var et enkelttilfelle.

I september lyste CB digital "Gravid" mot meg, og jeg og sambo ble overlykkelige og skremt på en gang. Endelig hadde vi klart det, vi skulle bli mamma og pappa. Utrolig hvor mange tanker og forventninger som bygget seg opp på bare noen timer. Men utpå dagen begynte jeg å blø, og det ble bare mer og mer, og menssmertene var intense. Så det var ikke mange timene vi fikk oppleve den gleden. Det var selvfølgelig kjempebra at det skjedde med én gang når det først skulle skje, men etter snart et år med prøving var det en stoooooor skuffelse.

I oktober dro jeg til legen for en samtale om utredning som vi hadde avtalt noen mnd tidligere. Endelig skulle vi få hjelp. Men sambo ønsket ikke å levere inn sædprøve, men jeg tenkte kanskje at han kunne sjekke meg. Men neida. Legen mente at vi var så unge, og at han var enig med sambo om at vi ikke skulle stresse med utredning.

I juni 08 ordnet jeg meg time privat på Balderklinikken for å starte utredningen. Gynekologen var utrolig hyggelig og tok meg seriøst. Jeg fikk en grundig gynekologisk sjekk, og innvendig ul. Alt så helt perfekt ut sa hun!![:D] Men siden vi hadde prøvd så lenge skulle jeg få en enkeltkur med pergo. Jeg tok kuren i juli, men ble ikke gravid[&o] Etter mye overtaling fikk jeg sambo til å levere en sædprøve i februar, som var helt fin. Nå i mars har jeg tatt min første doble pergokur og er veldig spent på resultatet. Hvis det ikke klaffer innen juni skal jeg ta røntgen av egglederne...


Adressen til FF-charten min er: http://www.fertilityfriend.com/home/1927b5
 
09.jan: TR
10.jan: TR
11.jan: Spotting
12.jan: TR
13.jan: TR
14.jan:
15.jan:
16.jan:
17.jan:
18.jan: 2 kopper salviete
19.jan:
20.jan: 2 kopper salviete
21.jan: 3 kopper salviete. EL-slim Mye murringer
22.jan: 4 kopper salviete. EL-slim. Negativ EL-test[&:] Litt murringer
23.jan: 1 kopp salvieteLitt EL-slim. Positiv EL-test!!
24.jan: Litt EL-slim. Positiv EL-test!!
25.jan: Tempstigning[:D] Wild yam
26.jan: Wild yam
27.jan: Enda høyere temp[:)] Wild yam. Murringer
28.jan: Lavere temp Wild yam."Leamus" nederst i magen[&:]
29.jan: Tempen opp 0.19 fra i går[:D] Wild yam. "Leamus" nederst i magen. Pms-symtomer allerede: Kviser, ømme pupper på sidene og økt matlyst.. Ååååå!!!![:'(]
30.jan: Tempen omtrent lik som i går[:D] Wild yam. "Leamus" og stikking nederst i magen. Ømme pupper på sidene
31.jan: Wild yam. Stikking nederst i magen. Ømme pupper på sidene
01.feb: Stikking nederst i magen, nesten som EL-smerter. Rar luktesans. Ømme pupper
02.feb: Rar luktesans. Svimmel. Ømme pupper
03.feb:
04.feb: Tempen sank mye[:'(] Ømme pupper. Sterk luktesans. Intense stikkinger på høyre side ned mot lysken
05.feb: ca. her er IKM. Tempen litt opp Testet neg [:(]
06.feb:

http://www.fertilityfriend.com/home/1927b5
 
Velkommen til oss, her er det godt å være selv om en ikke unner noen å måtte være her. Håper oppholdet blir kort!!
Lykke til denne pp!! [:)]
 
Så kjekt at du har begynt med dagbok snuppa[:)]

Kan eg jo følge med litt fremover, selv om eg skal prøøve å være minimalt innpå her[8|]
Trur ikkje eg er så veldig god på det, for av og til bare MÅ eg svare eller skrive noe på innlegg til andre[8D]
Hehe..

Jaja.. XX fingrene for en positiv test 6 februar!![;)][;)]
 
Hei !
 
Håper du får samboeren din på gli når det gjelder spermprøve. Skjønner jo at det ikke er så gøy for gutter å måtte teste det dyrebareste dem har[:D] Her har det gått greit, samboeren min gjør dette med stor vilje. Han synes det er greit å sjekke om det er noen svømmere der i det hele tatt selv om jeg er overbevist om at det er jeg som er "problemet". Men så begynner han å nærme seg 40 år med stormskritt og da er det jo sikkert litt greit for han å få bekrefta kor han står.
 
Lykke til med prøving og testing [:)]
 
miss86: Tuusen takk snuppa!![:D] XX fingrene for deg og!
Hehe, skikkelig dårlig på å holde meg unna jeg og[8D] Kommer nok til å bli enda mer avhengig nå som jeg har laget dagbok, hehe. Er mest på barnimagen jeg, men nå blir jeg vel like avhengiv av BV og[;)]

raja10: Tusen takk[:D] Kjempebra at samboern din leverer spermtest med stor vilje da! Håper alt er fint med svømmerne hans. Tror sambo synes det er vanskelig fordi han er så ung, et skikkelig nederlag for han. Håper det snart klaffer for dere! Masse lykke til på utredning[:)]

Hali: Tusen takk![:D] Spennende med salviete, håper det funker for oss begge! Masse lykke til du og, håper det klaffer for dere denne pp
 
*Sukk* Nå håpet jeg at jeg hadde EL på mandag, og at jeg kunne begynne på wild yam i dag. Men så tok jeg en EL-test og den var KNALL positiv! Teststreken var jo sterkere enn kontrollstreken. Passer så dårlig at jeg alltid får positiv EL-test på onsdager. Da skal jeg på nattevakt og sover helt fram til jeg skal på jobb, og sambo har laang dag og er sliten. Jeg får stå opp litt før i dag, så satser jeg på at vi får til litt Hihi, nå SKAL det klaffe!!!



 
Tror du jeg fikk med sambo?? Neida... Hva er det for noe da!!!??? Åååå nå er jeg så sint!!! Skal dra og kjøpe nye EL-tester i morgen, håper så inderlig at jeg ikke har EL før i morgen! Hvis ikke håper jeg at svømmerne fra natt til mandag fortsatt lever...
 
hei og velkommen hit[:D] håper du vil trives den tiden du er her, men at du raskt kan gå videre til " gravidland"[:D]
 
ORIGINAL: miss86

Du er god du![:)] Gleder meg til 6.februar snuppa, du har med å teste positivt da altså[;)] Hehe[:D]

 
Det er du og snuppa[:D] Hehe, håper jeg tester positivt Og du har med å lage baby så du kommer etter 2 uker senere[;)]
 
I dag er jeg 3 dpo. Virker som kjerringrådene funket. Rund EL var EL-slimet tynnere enn vanlig, og jeg hadde masse murringer. Nå har murringene kommet til bake, kjennes ut som svake menssmerter. Så det virker som det "jobbes" der nede. Har en god følelse denn pp[:)] Om det ikke klaffer denne gangen har jeg en følelse av at det ikke er så lenge til det skjer. Føles nesten som 1 pp igjen, tenker på graviditet og baby hele tiden og er veldig positiv[:)] Deilig å få litt håp igjen etter å ha vært veldig nedfor de siste pp´ne. Håper vi alle snart står med en positiv test i hånden, og at alle får baby før 2009[:D]
 
Æsj, nå har jeg fått pms-symptomer allerede!!!! At det går an! Ømme pupper på sidene, kviser og økt matlyst[:'(] Pleier å få det 2-3 dager før ikm, ikke en uke før!!! ARGH!! Kanskje jeg får TR allerede og tidenes korteste lutealfase[8|] Denne gangen som jeg hadde så god følelse *sukk*
 
Takk for hilsen i dagboka mi *dreamer* 

XX fingrene for oss begge! Hadde vore så kjekt å fått gått over i terminforum sammen!
 
Ååå nå er jeg spent!! Bare 3 dager til testing
Symptomer: Svimmel, rar luktesans, stikkinger i underlivet, vondt i korsryggen (og murringer og følelse av å være sliten der), ømme pupper, og litt mensmurringer. De to siste kan ihvertfall tyde på pms og.
Tempen er høyere enn vanlig, så det kan jo være et godt tegn.
Ååååå som jeg håper!!![:D]
 
Back
Topp