*dreamer* sin drøm om en spire

*dreamer*

Forumet er livet
Da tenkte jeg å henge meg på her og skrive dagbok. Jeg er en jente på 22, og jeg bor i Oslo sammen med kjæresten min som er 25. Vi har bodd sammen i 3 år og har vært sammen i 6 år. Håper på et frieri snart, hihi. Jeg studerer spesialpedagogikk og jobber som personlig assistent. Samboern min studerer for å bli førskolelærer. Vi bor i en 3-roms som sambo eier, sammen våre to kaniner[;)]

Vi begynte prøvingen i desember 06. I juni 07 var jeg hos gyn og tok GU, innvendig UL og blodprøver. Alt så fint ut bortsett fra at jeg ikke hadde EL. Jeg ble jo naturligvis veldig bekymret pga det, men gyn mente bare at det var vanlig å ikke ha EL noen sykluser. Jeg temper jo, og temperaturkurven viser stort sett tydlig EL hver måned, så jeg prøver å tenke at det bare var et enkelttilfelle.

I september lyste CB digital "Gravid" mot meg, og jeg og sambo ble overlykkelige og skremt på en gang. Endelig hadde vi klart det, vi skulle bli mamma og pappa. Utrolig hvor mange tanker og forventninger som bygget seg opp på bare noen timer. Men utpå dagen begynte jeg å blø, og det ble bare mer og mer, og menssmertene var intense. Så det var ikke mange timene vi fikk oppleve den gleden. Det var selvfølgelig kjempebra at det skjedde med én gang når det først skulle skje, men etter snart et år med prøving var det en stoooooor skuffelse.

I oktober dro jeg til legen for en samtale om utredning som vi hadde avtalt noen mnd tidligere. Endelig skulle vi få hjelp. Men sambo ønsket ikke å levere inn sædprøve, men jeg tenkte kanskje at han kunne sjekke meg. Men neida. Legen mente at vi var så unge, og at han var enig med sambo om at vi ikke skulle stresse med utredning.