Drømmen om en til i familien♡

Ellion født den 27.09.21
Klokkeslett: 10.13
Vekt: 3.455g
Lengde: 51 cm
Stjernetegn: Vekt

Dagen for KS ble ikke helt som ventet, da Ellion hadde litt fostervann i lungene sine og sleit litt med pusten. Han ble lagt på nyfødtintensiven med cpap og sonde fôring. Etterhvert måtte han over på highflow med oksygen. Jeg fikk igang melka med pumpe og amming fra onsdagen av:rolleyes:

Keisersnittet gikk fint, jeg fikk narkose, som med de andre to Keisersnittene:angel5 Var en en veldig fin opplevelse, og gikk veldig rolig for seg:)
Men ble ordentlig lei meg da jeg ventet på å få gutten min opp til meg på post.operativ, også kommer gynekologen og mannen min opp uten han, og forklarer han sliter med pusten og er lagt inn på nyfødtintensiven:sad010 Fikk ikke se han før kl 16.00 og han ble født kl 10.13. Uff altså, det var hardt å ikke kunne være med han.
Jeg lå på barsel og han langt borte på nyfødtintensiven:sad002 Jeg var nesten ikke på barsel, kun på nyfødtintensiven å satt med han mye på brystet mitt:love017 så spv kun noen få timer i døgnet mens jeg lå to døgn på barsel, ville ikke være der uten lille skatten min:(

På onsdag med jeg utskrevet fra barsel og fikk rom på nyfødtintensiven, det var helt herlig:Heartbigred Da kunne jeg gå selv(istedetfor å være avhengig av andre til å kjøre meg pga jeg kunne ikke gå så langt som det var fra barsel til nyfødtintensiven, måtte kjøres i rullestol). Og jordmødrene på barsel hadde ikke tid til å kjøre meg til nyfødtintensiven når jeg slev ønsket. Synes opplevelsen på barsel var vond denne gang. Helt overlatt til meg selv i grunn, grunnet stor pågang av fødende og barn. Ble også flyttet rom 2 ganger på 2 dager.

Uansett, så var det helt herlig å komme på familierom på nyfødtintensiven:hello2 Kunne gå å være med lille skatten min når jeg ville selv og ikke langt for meg å gå heller:wav

Vi ble endelig utskrevet fredag formiddag:love7 Alle i heimen har tatt så godt imot lillebror, at vi foreldre er helt overveldet og rørte:crybaby2:love017 Lillestorebror på snart 3 år kommer med pledd, smokker og koser lillebror på hodet og gir han en suss:love7 De tre største omtrent krangler om å få sitte med han I fanget:joyful::Heartblue:Heartpink:Heartred

Han har gått litt ned i vekt. Siste veiing viste 3.145g på fredag. Skal til helsestasjonen imorgen og veie han:happy: Han er enn så lenge en liten, rolig gutt som må vekkes for mat. Sover lett 5-6 timer. Og sovner med én gang på puppen igjen også:p Han er rett og slett verdens skjønneste:love7:Heartblue

Resized_20210927_105348.jpg

20210927_161118.jpg

20210929_211613.jpg

20210928_140224.jpg

20211001_081506.jpg

20211002_145357.jpg

20211002_151249.jpg

20211002_144555.jpg

20211003_142258.jpg

Han har fått bamser og kosekluter av søskna, og masse kjærlighet:Heartblue:love7:Heartred
20211002_145942.jpg

Gratulerer så mye! Godt der står bra til etter forholdene! Og vekta kommer seg nok raskt :)

Ellion født den 27.09.21

Dagen for KS ble ikke helt som ventet, da Ellion hadde litt fostervann i lungene sine og sleit litt med pusten. Han ble lagt på nyfødtintensiven med cpap og sonde fôring. Etterhvert måtte han over på highflow med oksygen. Jeg fikk igang melka med pumpe og amming fra onsdagen av:rolleyes:

Keisersnittet gikk fint, jeg fikk narkose, som med de andre to Keisersnittene:angel5 Var en en veldig fin opplevelse, og gikk veldig rolig for seg:)
Men ble ordentlig lei meg da jeg ventet på å få gutten min opp til meg på post.operativ, også kommer gynekologen og mannen min opp uten han, og forklarer han sliter med pusten og er lagt inn på nyfødtintensiven:sad010 Fikk ikke se han før kl 16.00 og han ble født kl 10.13. Uff altså, det var hardt å ikke kunne være med han.
Jeg lå på barsel og han langt borte på nyfødtintensiven:sad002 Jeg var nesten ikke på barsel, kun på nyfødtintensiven å satt med han mye på brystet mitt:love017 så spv kun noen få timer i døgnet mens jeg lå to døgn på barsel, ville ikke være der uten lille skatten min:(

På onsdag med jeg utskrevet fra barsel og fikk rom på nyfødtintensiven, det var helt herlig:Heartbigred Da kunne jeg gå selv(istedetfor å være avhengig av andre til å kjøre meg pga jeg kunne ikke gå så langt som det var fra barsel til nyfødtintensiven, måtte kjøres i rullestol). Og jordmødrene på barsel hadde ikke tid til å kjøre meg til nyfødtintensiven når jeg slev ønsket. Synes opplevelsen på barsel var vond denne gang. Helt overlatt til meg selv i grunn, grunnet stor pågang av fødende og barn. Ble også flyttet rom 2 ganger på 2 dager.

Uansett, så var det helt herlig å komme på familierom på nyfødtintensiven:hello2 Kunne gå å være med lille skatten min når jeg ville selv og ikke langt for meg å gå heller:wav

Vi ble endelig utskrevet fredag formiddag:love7 Alle i heimen har tatt så godt imot lillebror, at vi foreldre er helt overveldet og rørte:crybaby2:love017 Lillestorebror på snart 3 år kommer med pledd, smokker og koser lillebror på hodet og gir han en suss:love7 De tre største omtrent krangler om å få sitte med han I fanget:joyful::Heartblue:Heartpink:Heartred

Han har gått litt ned i vekt. Siste veiing viste 3.145g på fredag. Skal til helsestasjonen imorgen og veie han:happy: Han er enn så lenge en liten, rolig gutt som må vekkes for mat. Sover lett 5-6 timer. Og sovner med én gang på puppen igjen også:p Han er rett og slett verdens skjønneste:love7:Heartblue

Vis vedlegget 367542
Vis vedlegget 367543
Vis vedlegget 367545
Vis vedlegget 367546
Vis vedlegget 367547
Vis vedlegget 367548
Vis vedlegget 367549
Vis vedlegget 367551
Vis vedlegget 367552
Han har fått bamser og kosekluter av søskna, og masse kjærlighet:Heartblue:love7:Heartred
Vis vedlegget 367553
Åh, gratulerer så mye igjen, kjære deg! :Heartred Kjipt at dere fikk en litt uventet og vanskelig start, men såååå bra for at dere har fått komme hjem og samlet den flotte flokken deres nå! :love7 Han er virkelig helt nydelig:Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartblue Kos dere masse videre både liten og stor og ta vare på degselv også, supermum:joyful:

Ellion født den 27.09.21

Vis vedlegget 367542
Vis vedlegget 367543
Vis vedlegget 367545
Vis vedlegget 367546
Vis vedlegget 367547
Vis vedlegget 367548
Vis vedlegget 367549
Vis vedlegget 367551
Vis vedlegget 367552
Vis vedlegget 367553
Ååå, gratulerer så mye :shy::Heartblue:Heartblue:Heartblue

Gratulerer så mye med en helt vidunderlig vakker gutt ❤️❤️ Og for noen flotte barn og storesøsken ❤️❤️ Her er det mye kjærlighet ❤️ Nyt dagene hjemme med ro og fred ❤️

Gratulerer så mye med den store fine familien din:Heartred Så skjønne søsken. Dere er heldige! Kos dere i babybobla fremover:Heartred

Gratulerer så mye med den skjønne gutten :Heartblue

Gratulerer! Både med det nyeste nydelige tilskuddet, og resten av den fine flokken ❤️

Gratulerer så mye med den lille gutten :Heartblue
Så nydelig og for et fantastisk fint navn :Heartblue

Godt alt gikk bra etter noen dager på nfi :Heartpink Vet akkurat hvordan du hadde det når du var på barsel. Låg en uke på barsel med mellomste når han var på nfi. Han hadde også vann på lunger, samt høy crp som gjorde at han måtte få antibiotika.
Utrolig hvor dårlig de var til å ivareta mor når de ikke er sammen med barn på nfi!
Var heldigvis en barnepleier på barsel som til slutt tok affære og fikk ordnet en bedre løsning.

Nå må du kose deg masse hjemme med den lille og resten av familien :Heartpink

Har vært litt sjelden innom forumet :) du har jo fått baby :) Han er jo helt nydelig :) :)
Superduper gratulerer så masse :) stor klem fra meg

Hvordan går det ?

Begynt med juleforbredelse ? Mener å huske at dere er en sikkelig julefamilie ?
Også blir det den første julen til Ellion :Heartblue

Last edited:
Back
Topp